Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 28 April 2007, 16:44   #1
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
"De onderhandelaars zijn overeengekomen dat de personeelsleden aan de loketten geen symbool van hun religieuze of politieke overtuiging mogen dragen."
Dan mogen de personeelsleden ook geen kettinkjes met kruizen meer dragen, of zie ik dat verkeerd?

hier heb je eigenlijk dan wel gelijk in . Als je dan zegt dat je niks van religieuze aard mag dragen dan ook helemaal niks!! dus ook geen kettingen met een kruis erop.

en sorry hoor je mag ook geen pet dragen!! dus ook geen ander hoofdeksel vind ik. Dat zijn nu eenmaal de regels. Je kunt niet zeggen wel een hoofddoek en geen pet dan krijg je gezeur.

Laatst aangepast door Denathy : 28 April 2007 om 16:48
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 19:11   #2
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Denathy Bekijk Bericht
Dan mogen de personeelsleden ook geen kettinkjes met kruizen meer dragen, of zie ik dat verkeerd?
Ja, dat zie je verkeerd. Een hoofddoek kan je je gezicht mee verbergen. Met een ketting-met-kruis niet.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 22:13   #3
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Weet je wat ik zo zonde vind, is dat mensen met een geloof, maakt niet uit welk geloof, maar opvallend is wel dat het meerendeel moslim is, Geen respect heeft voor de medemens.
In Turkije werden laatst een aantal (ik geloof 3) mensen de keel doorgesneden door moslimEXTREMISTEN, die slachtoffers drukten bijbels. En als in Denemarken een spotprent wordt gemaakt, dan wordt er meteen met de dood gedreigt. dat getuigt niet echt van respect, tuurlijk wat die Denen deden, is ook niet geheel respect vol, maar als Moslim zijnde moet je dan lekker terug spotten, en een beetje humor gebruiken.
En wat ik ook heel erg vind is dat gelovigen, en dat zijn ze bijna allemaal, geen respect hebben voor de mening van hun eigen kind.
Als kind van gelovigen ouders moet je naar de kerk, of moskee. Mijn ouders zijn gelovig, en hebben mij de keuze gelaten wat en of ik wel wil geloven in iets of iemand. Mijn kind mag geloven wat hij wil, ik zal er niet achter staan, want ik geloof niet, maar ik zal het wel respecteren.
maar in ieder geval hoofddoeken vind ik storend ik vind het prima als moslim vrouwen deze dragen, maar dan in hun eigen huis of moskee, maar ik vind het "geen respect hebben voor de nederlands cultuur"
Je moet eens naar Irak gaan, daar een Kerk bouwen en met een kruisje om je nek lopen. dan wordt je waarschijnlijk onthoofd, en je verkoolde lichaam, wat eerst door de stad wordt gereden achter een truck, nadat iedereen er met stokken op slaat, wordt dan opgehangen aan een centrale brug. (wat ik hier beschreef daarvan zijn ook echt beelden uitgezonden op het nieuws, tuurlijk overdrijf ik wel een beetje, maar je zal er zeker niet levend vandaan komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 22:18   #4
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat wel leuk is om te weten, dat aan het begin van de vorige eeuw (of ergens in die periode) dat Nederlands vrouwen en sommige omaatjes nu, ook een hoofddoek dragen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 22:37   #5
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Weet je wat ik zo zonde vind, is dat mensen met een geloof, maakt niet uit welk geloof, maar opvallend is wel dat het meerendeel moslim is, Geen respect heeft voor de medemens.
Dus jij zegt dat gelovigen geen respect hebben voor de medemens? Niet meer of minder dan niet-gelovigen volgens mij hoor.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
In Turkije werden laatst een aantal (ik geloof 3) mensen de keel doorgesneden door moslimEXTREMISTEN, die slachtoffers drukten bijbels.
Dat betekend niet dat alle moslims zo zijn. Die idioten waar jij het over hebt heten niet voor niets EXTREMISTEN en het merendeel van de moslims vind wat zij doen belachelijk.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
En als in Denemarken een spotprent wordt gemaakt, dan wordt er meteen met de dood gedreigt. dat getuigt niet echt van respect, tuurlijk wat die Denen deden, is ook niet geheel respect vol, maar als Moslim zijnde moet je dan lekker terug spotten, en een beetje humor gebruiken.
Dat ben ik met je eens.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
En wat ik ook heel erg vind is dat gelovigen, en dat zijn ze bijna allemaal, geen respect hebben voor de mening van hun eigen kind.
Oja? merk ik niks van. En als die kinderen ouder worden en een eigen mening vormen hoeven ze echt niet met alle geweld naar de kerk van hun ouders hoor.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
maar in ieder geval hoofddoeken vind ik storend ik vind het prima als moslim vrouwen deze dragen, maar dan in hun eigen huis of moskee, maar ik vind het "geen respect hebben voor de nederlands cultuur"
waarom zouden zij perse onze cultuur moeten gaan volgen? Maar ik vind hoofddoeken en burkas verkeerd omdat je daarmee jezelf onherkenbaar kan maken. Als iemand anders met een bivakmuts over straat loopt is dat toch ook niet normaal.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Je moet eens naar Irak gaan, daar een Kerk bouwen en met een kruisje om je nek lopen. dan wordt je waarschijnlijk onthoofd, en je verkoolde lichaam, wat eerst door de stad wordt gereden achter een truck, nadat iedereen er met stokken op slaat, wordt dan opgehangen aan een centrale brug.
Jij hebt een behoorlijk verkeerd beeld in je hoofd zitten
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2007, 09:00   #6
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Jij hebt een behoorlijk verkeerd beeld in je hoofd zitten
staat nog een zinnetje achter

en dit stuk "dan wordt je waarschijnlijk onthoofd, en je verkoolde lichaam, wat eerst door de stad wordt gereden achter een truck, nadat iedereen er met stokken op slaat, wordt dan opgehangen aan een centrale brug"

dat was een actie van iraakse bevolking die (terecht) tegen de aanwezigheid van Amerika is, en op deze manier hun gevoel uitte op 2 amerikaanse slachtoffers van een bomaanslag.

Maar we kunnen hier met zijn allen over discusieren, maar er moslima's blijven toch hun hoofddoek dragen, dus we zouden het maar gewoon moeten accepteren met z''n allen, of we het er nu mee eens zijn of niet.
en ik ben het er niet mee eens, maar ik denk (en ik denk er nog steeds over na) dat ik het toch maar moet accepteren. Maar ze blijven mooier ZONDER hoofddoek

Laatst aangepast door Leh : 29 April 2007 om 09:09
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2007, 12:25   #7
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
dat was een actie van iraakse bevolking die (terecht) tegen de aanwezigheid van Amerika is, en op deze manier hun gevoel uitte op 2 amerikaanse slachtoffers van een bomaanslag.
Ok dus wat jij zegt is dit: Er was een bomaanslag waarbij 2 amerikaanse slachtoffers vielen.Toen gingen de Irakezen die slachtoffers onthoofden en hun (plotseling op onverklaarbare weize) verkoolde lichaam door de stad slepen terwijl andere mensen erop sloegen en het daarna aan de centrale brug hangen. En daarvoor zei je nog dat ze dat zouden doen als je een kerk daar zou bouwen. Jij denkt dat alle moslims onmenselijke monsters zijn ofzo?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2007, 18:07   #8
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ja, dat zie je verkeerd. Een hoofddoek kan je je gezicht mee verbergen. Met een ketting-met-kruis niet.
Dat is dan ook wel weer zo ja...
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.