Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 January 2003, 20:50   #51
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

snijden is nooit een oplossing voor problemen
en als iemand dus depressief is, verward, dan begrijp ik als iemand dat doet, dan denk je niet goed na, en dan respecteer ik dat. Maar zij had een goed leven op school, altijd vrienden enzo, enige minpunt was dus dat ik haar niet mocht, en daarom ging ze dus snijden, en dat is fout, omdat ze had nog een goed verstand om te weten dat ze er niks mee bereikte..
ik weet niet of aanstellerij het goede woord is, maar ik vind het wel een verkeerde rede(omstandigheid) om te gaan snijden
ze stond niet open voor andere oplossingen, ze wilde gewoon doorgaan met het contact, wanneer ik het wel had gehad met haar
 
Oud 12 January 2003, 21:33   #52
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
snijden is nooit een oplossing voor problemen
en als iemand dus depressief is, verward, dan begrijp ik als iemand dat doet, dan denk je niet goed na, en dan respecteer ik dat. Maar zij had een goed leven op school, altijd vrienden enzo, enige minpunt was dus dat ik haar niet mocht, en daarom ging ze dus snijden, en dat is fout, omdat ze had nog een goed verstand om te weten dat ze er niks mee bereikte..
ik weet niet of aanstellerij het goede woord is, maar ik vind het wel een verkeerde rede(omstandigheid) om te gaan snijden
ze stond niet open voor andere oplossingen, ze wilde gewoon doorgaan met het contact, wanneer ik het wel had gehad met haar
Je weet dus zeker dat ze niet depressief was.
Ik wil eigenlijk niet weer FoL gaan quoten maar toch
dan zou je moeten weten dat het voor de buitenwereld oh zo goed kan lijken, maar het eigenlijk helemaal neit goed gaat....
Maar ik geloof je wel, maar hoe komt ze er dan op dat als ze zich zou snijden dat jij dan wel contact zou willen.
Beetje lullige manier voor haar om erachter te komen dat het niet zo werkt.

Misschien weet ze gewoon niet beter,
 
Oud 12 January 2003, 22:13   #53
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Je weet dus zeker dat ze niet depressief was.
Ik wil eigenlijk niet weer FoL gaan quoten maar toch
dan zou je moeten weten dat het voor de buitenwereld oh zo goed kan lijken, maar het eigenlijk helemaal neit goed gaat....
Maar ik geloof je wel, maar hoe komt ze er dan op dat als ze zich zou snijden dat jij dan wel contact zou willen.
Beetje lullige manier voor haar om erachter te komen dat het niet zo werkt.

Misschien weet ze gewoon niet beter,
ze was niet depressief..ieder geval ik kan me niet voorstellen dat ze depressief was
snijden doe je vaak om aandacht te krijgen(dat was ook in haar geval), en ja ze had me aandacht toen ik heb gehoord dat ze had gesneden..
maar ik kan er niet goed tegen, als ik weet dat ze niet depressief is, of slecht voelt van binnen.
zij heeft zo goed leven vergeleken met de mijne, dus ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ze van binnen pijn had ofzo
 
Oud 12 January 2003, 22:44   #54
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien is ze mentaal niet zo sterk als jouw,
Als ze snijdt dan moet er toch iets zijn wat niet helemaal klopt,
of ze d8 dat het zo de makkelijkste manier was om aandacht te krijgen.
Ze wil waarschijnlijk meer van haar vrienden dat ze krijgt, hoe fantastisch sociaal leven ze ook heeft (overstatement!)
Je moet jezelf niet gaan vergelijken met andere mensen. (heb ik van niet vanmezelf )

Maar daarna ging het slechter ??
 
Oud 13 January 2003, 00:33   #55
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Misschien is ze mentaal niet zo sterk als jouw,
Als ze snijdt dan moet er toch iets zijn wat niet helemaal klopt,
of ze d8 dat het zo de makkelijkste manier was om aandacht te krijgen.
Ze wil waarschijnlijk meer van haar vrienden dat ze krijgt, hoe fantastisch sociaal leven ze ook heeft (overstatement!)
Je moet jezelf niet gaan vergelijken met andere mensen. (heb ik van niet vanmezelf )

Maar daarna ging het slechter ??
na mijn weten d8 ze ook dat dat de makkelijkste manier van aandacht was, aangezien ik geen andere rede weet, en het begon sindsdien ik ruzie met haar kreeg/het minder ging
voor haar was ik meer dan een vriend, zij was voor mij net aan een vriendin, daarom komt de klap bij haar ook harder aan dan bij mij.
en ik weet dat ik me niet met andere moet vergelijken

nu hoor ik soms nog van vriendinnen van haar dat het steeds slechter gaat, school gaat achteruit, en ze begint dingen te doen wat ze niet moet doen, van het snijden weet ik niet, heb zelf niet het lef om het te vragen aan haar vriendinnen, en het boeit me niet meer zo erg..
ik zie het als een gesloten onderwerp, iets waar ik me niet meer mee moet bemoeien
 
Oud 13 January 2003, 10:01   #56
earshot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
Ik hoor de mensen hier alleen over snijden, maar ook met je hoofd tegen de muur bonken, jezelf slaan, van je bed laten vallen enzovoort is ook automutilatie. Deze dingen doen wel pijn maar de gevolgen die je ziet zijn meestal minder of makkelijker te verklaren. En daardoor des te moeilijker om ervoor uit te komen. Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben ?
toen mn ouders er achter kwamen dat ik sneed kon ik t niet meer doen, omdat ze me de hele in de gaten hielden, toen sloeg ik mezelf weleens, of ramde ik mn hoofd ergens tegenaan. nu niet meer.
 
Oud 14 January 2003, 20:17   #57
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb ik nog gedaan,doe ik nu soms nog,het is heel moeilijk om er vanaf te raken,daarmee dat ik af en toe nog eens herval.en nee,ik ben niet depressief,en nee,ik doe het niet om aandacht te trekken,want bijna niemand weet dat,en zo wil ik het houden
 
Oud 14 January 2003, 20:42   #58
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by earshot


toen mn ouders er achter kwamen dat ik sneed kon ik t niet meer doen, omdat ze me de hele in de gaten hielden, toen sloeg ik mezelf weleens, of ramde ik mn hoofd ergens tegenaan. nu niet meer.
Dan heb je goeie ouders.
 
Oud 14 January 2003, 20:44   #59
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
heb ik nog gedaan,doe ik nu soms nog,het is heel moeilijk om er vanaf te raken,daarmee dat ik af en toe nog eens herval.en nee,ik ben niet depressief,en nee,ik doe het niet om aandacht te trekken,want bijna niemand weet dat,en zo wil ik het houden
Je doet het nog omdat het een soort gewoonte is geworden?
 
Oud 15 January 2003, 17:37   #60
earshot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Dan heb je goeie ouders.
idd
 
Oud 15 January 2003, 20:17   #61
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Je doet het nog omdat het een soort gewoonte is geworden?
nope,een gewoonte is het zeker niet,k weet niet hoe ik het moet noemen,k kan alleen zeggen dat het echt moeilijk is om ervan af te raken...
 
Oud 15 January 2003, 21:18   #62
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje


nope,een gewoonte is het zeker niet,k weet niet hoe ik het moet noemen,k kan alleen zeggen dat het echt moeilijk is om ervan af te raken...
Krijg je er wel hulp bij?
van je ouders of therapeut/psych?
 
Oud 15 January 2003, 21:24   #63
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Krijg je er wel hulp bij?
van je ouders of therapeut/psych?
mn ouders weten dat totaal niet...en therapeut/psych heb ik denk ik niet nodig,dat is eigenlijk mn enigste probleem...
 
Oud 15 January 2003, 21:33   #64
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb van een aantal personen geleerd dat je problemen niet moet onderschatten.

is belangrijk hoor dat je mensen hebt die je helpen...
 
Oud 15 January 2003, 21:35   #65
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ehm ja moved naar psychologie en filosofie....tis wel een discusie, maar het gaat over psychologie dussss....
 
Oud 16 January 2003, 15:59   #66
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Citaat:
Originally posted by A-Man


Huftertje...

srry hoor
Kontkameraad van je moeder.
 
Oud 16 January 2003, 16:40   #67
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

menschen menschen kalm
 
Oud 16 January 2003, 17:04   #68
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
ik heb van een aantal personen geleerd dat je problemen niet moet onderschatten.

is belangrijk hoor dat je mensen hebt die je helpen...

hmm,ik zie het niet echt als een probleem,eerder als iets ergs vervelends maar niemand heeft er last van buiten ik dusja...
en denk niet dat iemand mij daarbij kan helpen,om ervan af te raken. zijn een paar personen die het weten,twee ervan doen het zelf ook en weten waarover ik praat,en de derde vind het ongeloofelijk stom en lacht er gewoon mee,of word gewoon boos...hij begrijpt dat totaal niet dusja
 
Oud 16 January 2003, 19:48   #69
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Je moet het snijden niet onderschatten, tuurlijk zal het bij haar door aand8 komen.
Maar dat is lang niet altijd zo, maar dat weet je zelf ook
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 16 January 2003, 20:01   #70
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Je moet het snijden niet onderschatten, tuurlijk zal het bij haar door aand8 komen.
Maar dat is lang niet altijd zo, maar dat weet je zelf ook
bij mij?thx...
 
Oud 17 January 2003, 16:09   #71
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Nee, ik ken je niet. Dus daar kan ik niet over oordelen. Ik bedoelde alleen dat veel mensen denken dat het snijden is om aandacht te krijgen terwijl dat best wel eens vooor komt. Maar mensen die het echt doen zeg maar moeten daar niet onder gaan lijden. Mijn lerares dacht volgens mij ook dat ik het deed om aandacht en das tog niet leuk....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 17 January 2003, 19:35   #72
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uhu,weet wat je bedoeld,1 meisje heeft dat ooit es per ongeluk gezien bij mij en die ging het direct rondvertellen van, kijk eens,ze probeert de aandacht te trekken enzo,terwijl ik dat heel vervelend vond dat ze dat zag,hoe minder mensen dat weten,hoe beter,want de meeste begrijpen je toch niet en weten niet wat het is...
 
Oud 17 January 2003, 21:09   #73
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard oke ik geef toe, wazige post misschien..

Ut is gewoon moeilijk voor anderen om te begrijpen waarom je het doet als je niet doet om aandacht te trekken.
Blijft sowieso moeilijk voor mensen die het niet doen en nooit gedaan hebben om dat snijden te begrijpen. Daar ben ik er één van trouwens.
Maar dat betekent nog niet dat we het niet zouden kunnen begrijpen. (nooit helemaal misschien tenzij je het zelf doet.)
Blijft denk ik toch iets van bang zijn (vreemd vinden) van iets dat mensen niet kennen.
Mensen nemen het uit logica aan dat het bij iemand hoort die pijn heeft of geleden heeft.
Dan is het ook eng om erna te vragen en te begrijpen.
Daardoor is het moeilijk voor mensen om te accepteren respecteren (met rust laten).

Voor jonge mensen en sowieso mensen die niet veel hebben meegemaakt is nog moeilijker. (geen inlevings vermogen meer hebben als je ouder bent en juist teveel als je jong bent)
 
Oud 18 January 2003, 19:11   #74
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Jah klopt, mensen snappen het in theorie maar verder dan dat zullen ze nooit komen omdat ze niet weten hoe goed het voelt. En ja ze snappen het dus niet, en zullen het daarom nooit accepteren. Ze zullen het altijd raar blijven vinden en denken dat we het doen om onszelf dood te maken ofzoiets. Terwijl je polsen doorsnijden weer niets met automulitatie te maken heeft...
Maar ja, het lijkt haast wel een soort verslaving voor mij iig.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 18 January 2003, 20:52   #75
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Jah klopt, mensen snappen het in theorie maar verder dan dat zullen ze nooit komen omdat ze niet weten hoe goed het voelt. En ja ze snappen het dus niet, en zullen het daarom nooit accepteren. Ze zullen het altijd raar blijven vinden en denken dat we het doen om onszelf dood te maken ofzoiets. Terwijl je polsen doorsnijden weer niets met automulitatie te maken heeft...
Maar ja, het lijkt haast wel een soort verslaving voor mij iig.
k weet hoe klote het is,maar one day ga ik ervan af raken
 
Oud 18 January 2003, 20:57   #76
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Jah klopt, mensen snappen het in theorie maar verder dan dat zullen ze nooit komen omdat ze niet weten hoe goed het voelt. En ja ze snappen het dus niet, en zullen het daarom nooit accepteren. Ze zullen het altijd raar blijven vinden en denken dat we het doen om onszelf dood te maken ofzoiets. Terwijl je polsen doorsnijden weer niets met automulitatie te maken heeft...
Maar ja, het lijkt haast wel een soort verslaving voor mij iig.
ik denk dat je daar net iets naast zit. JE hebt gelijk over een groot deel van de mensen, die zullen zich nooit kunnen inleven, anaylseren, verwerken en begrijpen van alles. Maar psychologen en psiahcters komen een heel eind in de buurt....sowieso naar jarenlange ervaring. Ze hebben dan veel vergelijkingsmateriaal en na zoveel omgang, dan zul je zeker wel gaan 'snappen'
 
Oud 19 January 2003, 12:05   #77
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Jah, ze snappen het in theorie, maar het gevoel dat je hebt als je moet snijden. Of het gevoel dat je hebt als je het gedaan hebt, zullen ze nooit helemaal begrijpen omdat ze het niet voelen.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 19 January 2003, 12:09   #78
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Jah, ze snappen het in theorie, maar het gevoel dat je hebt als je moet snijden. Of het gevoel dat je hebt als je het gedaan hebt, zullen ze nooit helemaal begrijpen omdat ze het niet voelen.
de vraag is of ze dat zouden moeten om jou (of eenieder) te kunnen helpen.... Misschien heeft het zelfs wel wat voordelen als je het nooit echt geveodl hebt ...
 
Oud 19 January 2003, 12:34   #79
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Hoe bedoel je voordelen?
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 19 January 2003, 13:43   #80
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Hoe bedoel je voordelen?
bijvoorbeeld dat diegene die jou probeert te helpen er voor jou is en niet met zichzelf gaat vergelijken, of eigen herinerringen ophalen, waardoor die persoon er niet meer geheel voor jou kan zijn of teveel uit eigen ervaring gaat praten ipv overzicht houden
 
Oud 19 January 2003, 15:45   #81
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja, daar zit wel wat in. Maar aan de andere kant, als ze voelen wat jij voelt dan helpt dat wel.
Wat ik denk dat echt helpt is iemand die er altijd dag en nacht voor je is. Als je je kut voelt dat ie gelijk er is, of kunt komen. Daarom doe je dat soort dingen dan niet. Voor diegene kun je dan denk ik pas echt stoppen.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 19 January 2003, 15:48   #82
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij is het beter als je voor jezelf stopt en niet voor die ander...
 
Oud 19 January 2003, 16:10   #83
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Jah dat is het zeker, maar als dat niet lukt. In mijn geval, ik doe mn best, maar het voelt goed en tis gewoon veel moeilijker zonder. En er is een persoon waarvoor ik het nu al een maand of mischien zelfs langer al niet heb gedaan. Omdat ik daar zoveel van hou...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 19 January 2003, 16:56   #84
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Jah dat is het zeker, maar als dat niet lukt. In mijn geval, ik doe mn best, maar het voelt goed en tis gewoon veel moeilijker zonder. En er is een persoon waarvoor ik het nu al een maand of mischien zelfs langer al niet heb gedaan. Omdat ik daar zoveel van hou...
goed, als je er zo doorheen komt. Maar (dit geldt algemeen) als die persoon (op welke manier dan ook) wegvalt, dan zie ik het somber voor diegene in....

Als je het voor jezelf zou doen, dan zou dit waarschijnlijk op lange termijn een betere oplossing zijn. Maargoed dat kan nog wat afwijken per persoonlijke situatie...
 
Oud 19 January 2003, 18:39   #85
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja, het is een betere oplossing. Ik moet het voor mezelf gaan doen, maar het lukt niet, ik voel me vaag. Kweet eigelijk de laatste tijd even niet meer, of t goed gaat of juist niet enzo.
K zit ff in de knoop...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 19 January 2003, 19:19   #86
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ja, het is een betere oplossing. Ik moet het voor mezelf gaan doen, maar het lukt niet, ik voel me vaag. Kweet eigelijk de laatste tijd even niet meer, of t goed gaat of juist niet enzo.
K zit ff in de knoop...
dat betekent meer dat het goed gaat dan slecht.
(waarom kan ik niet echt uitleggen, maar het is wel zo)
 
Oud 19 January 2003, 19:23   #87
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

apart, lijkt me dan dat t meer slecht gaat. Of juist niet, naja kweenie
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 19 January 2003, 19:33   #88
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uhmm bij mij in therapie zeggen ze dat het dan juist slechter gata en dat je je gaat discosieeren van je gevoel........ maar goed ik geloof dat wel eerlijk gezegd ik weet ook niet hoe he tnu met me gaat precies en wat ik voel iig maar ik heb wel wonden op mn nek,enkel,en pols dus.. en ik raak laatste tijd constant weg in gesprekken enzo echt heel irritant!!! maar "anouk" sorry
 
Oud 19 January 2003, 20:11   #89
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet niet te lang doorblijven praten over de gevoelens die je hebt, iig niet zo lang als je depressief ben enzo. ik snap zelf ook niet helemaal waarom, maar dat het zo is merk ik wel.

dit is misschien een beetje een algemeen regeltje,
als je er juist over wil praten moet je het wat minder doen (als je het al veel doet) en wil je er juist niet over praten en doe je het niet dan juist weer wel.
maar ik ben geen psycholoog...
 
Oud 19 January 2003, 21:39   #90
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Je moet niet te lang doorblijven praten over de gevoelens die je hebt, iig niet zo lang als je depressief ben enzo. ik snap zelf ook niet helemaal waarom, maar dat het zo is merk ik wel.

dit is misschien een beetje een algemeen regeltje,
als je er juist over wil praten moet je het wat minder doen (als je het al veel doet) en wil je er juist niet over praten en doe je het niet dan juist weer wel.
maar ik ben geen psycholoog...
uhmm nou als je depresief bent moet je juist blijven praten over je gevoelens....... juist blijven praten.... echt waar hoor!!! depresieve mensen praten juist vaak niet of heel erg weinig.. door praten lucht het vaak een beetje op en kan je samen met therapeut oplossingen zoeken......
 
Oud 19 January 2003, 23:18   #91
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112


uhmm nou als je depresief bent moet je juist blijven praten over je gevoelens....... juist blijven praten.... echt waar hoor!!! depresieve mensen praten juist vaak niet of heel erg weinig.. door praten lucht het vaak een beetje op en kan je samen met therapeut oplossingen zoeken......
ohh...

Blijf je er niet nog langer in hangen als je er juist veel praat?
dat d8 ik,
of komt dat doordat je dan niet echt depressief bent?
Je moet er uiteindelijk (helaas) zelf uitkomen. d8 ik.
 
Oud 19 January 2003, 23:24   #92
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

ohh...

Blijf je er niet nog langer in hangen als je er juist veel praat?
dat d8 ik,
of komt dat doordat je dan niet echt depressief bent?
Je moet er uiteindelijk (helaas) zelf uitkomen. d8 ik.
praten is een manier van verwerken. Sommige hebben er baat bij, dat ze weten dat ze niet alleen met het probleem zitten, maar dat anderen ook weten dat ze een probleem hadden, en dat ze daar iets aan proberne te doen e.d.
 
Oud 20 January 2003, 07:56   #93
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

of zoals hans teeuwen het doet VRIJLATEN vooral die agresie
 
Oud 20 January 2003, 14:15   #94
earshot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

ohh...

Blijf je er niet nog langer in hangen als je er juist veel praat?
dat d8 ik,
of komt dat doordat je dan niet echt depressief bent?
Je moet er uiteindelijk (helaas) zelf uitkomen. d8 ik.
Je hebt aan de ene kant wel gelijk, maar het is niet bij iedereen zo.

Bij mij helpt al dat praten niet, ik moet gewoon iets gaan doen, zoals tekenen of schrijven, of gewoon even naar buiten of whatever. Maar sommige mensen voelen zich echt veel beter als ze er met iemand over kunnen praten.

En er zelf uit komen..ik denk dat niet veel mensen er zelf uit kunnen komen als ze echt depressief zijn, maar t zou wel kunnen natuurlijk.
 
Oud 20 January 2003, 16:11   #95
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Jah, ikzelf vind het heel moeilijk om over mij en over mijn gevoelens te praten. Ik doe het ook liever niet, en voorlopig maakt t meer kapot dan dat het goed maakt...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 20 January 2003, 17:03   #96
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

ohh...

Blijf je er niet nog langer in hangen als je er juist veel praat?
dat d8 ik,
of komt dat doordat je dan niet echt depressief bent?
Je moet er uiteindelijk (helaas) zelf uitkomen. d8 ik.
uit zoiet zelf komen kun je niet,heb ik ondertussen ook al door...er over praten is (voor mij toch) de beste oplossing,je gevoelens errond kunnen vertellen en steun krijgen van iemand doet al veel...als je er beter niet over praat,dan zijn psychologen toch totaal nutteloos?
 
Oud 20 January 2003, 18:14   #97
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Jah, ikzelf vind het heel moeilijk om over mij en over mijn gevoelens te praten. Ik doe het ook liever niet, en voorlopig maakt t meer kapot dan dat het goed maakt...
Oh?
bij wie maakt het meer kapot dan?
(Dat ging toch al beter?)
Misschien maak je er teveel druk om.
 
Oud 20 January 2003, 18:15   #98
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje

...als je er beter niet over praat,dan zijn psychologen toch totaal nutteloos?
Dat d8 ik ook.
 
Oud 20 January 2003, 18:32   #99
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Sjah kan beter stoppen met denken, en met ademen, en leven ook maar gelijk....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 20 January 2003, 18:37   #100
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje


uit zoiet zelf komen kun je niet,heb ik ondertussen ook al door...er over praten is (voor mij toch) de beste oplossing,je gevoelens errond kunnen vertellen en steun krijgen van iemand doet al veel...als je er beter niet over praat,dan zijn psychologen toch totaal nutteloos?
nee dat is neit waar....dat niet praten voor sommgie een betere oplossing is, wil zeker niet zeggen dat het niet opgaat voor anderen. Veel mensen verwerken juist wel d.m.v. praten

en psychologen zijn er niet alleen om tegen te praten, maar ook om te helpen een oplossing te zoeken. ook kunnen ze jou begeleiden in je manier van denken ern verwerken
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:05.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.