Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 April 2006, 17:58   #51
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Even voor de terminologie , een depressie is echt een ziekte. Het is officieel erkend als een ziekte. Het is een psychologische, net zoals anorexia ofzo (al waren daar ook mogelijke lichamelijke oorzaken voor gevonden geloof ik)
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 25 April 2006, 21:56   #52
Google
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door prinskoekje
Nee...

Volgens mij is zelfmoord de enigste oplossing...

Denk maar dat je half lam bent, steeds afhankelijk bent.
Nee, ik weet wel wat ik zou doen. (mssh een van de weinige).
Wij wonen in een dermate liberale samenleving dat Euthenasie ook een mogelijkheid is.

Zelfde uitkomst, andere wijze.

En ik vind het egoisme argument een beetje makkelijk. Zeker omdat het word gebruikt door mensen die waarschijnlijk niet met dergelijke problemen kampen.
 
Oud 25 April 2006, 22:05   #53
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

een vlucht..

een oplossing vind ik et niet.. miss voor je zelf, maar niet voor je naasten
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline  
Oud 25 April 2006, 22:37   #54
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zijn zat mensen die geen naasten hebben
 
Oud 25 April 2006, 22:40   #55
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Mensen zonder problemen zullen zeggen dat zelfmoord egoistisch is en slap en dat soort dingen. En mensen met problemen zullen zich er in kunnen vinden.

Net zo als dit:

Hij weet geen eens waar hij Ja op zegt.

En tegen sanne: krijg keer goede depresie/lang durige ziekte dan kun je er over mee praten en make-up drama's zijn geen echte problemen
wat weet jij nou over wat ik heb meegemaakt?
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline  
Oud 25 April 2006, 22:54   #56
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sanne
wat weet jij nou over wat ik heb meegemaakt?
ik vind dat je het niet moet doen
 
Oud 26 April 2006, 09:30   #57
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sanne
wat weet jij nou over wat ik heb meegemaakt?
mannelijke intuitie.
Pakspul is offline  
Oud 1 June 2006, 13:45   #58
Meridian
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelfmoord is zeker niet altijd een goede oplossing. Veel mensen zien geen andere uitweg. Met therapie kan je in ieder geval meestal wel goed verder geholpen worden...
Maar bij sommige mensen helpt dit misschien ook niet

Laatst aangepast door Meridian : 1 June 2006 om 13:49
 
Oud 1 June 2006, 13:48   #59
Meridian
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Ik vind het in ieder geval geen (goede) oplossing. Net zoals al iemand hiervoor zei vlucht je eigenlijk voor je problemen.
 
Oud 2 June 2006, 16:59   #60
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Als je zelf weet hoe het voelt om al tijden zo depressief te zijn dat het echt zwart is voor je ogen waar je ook kijkt en wat je ook doet, dan kun je wel begrijpen als mensen met die gedachte rondlopen.
En ook als ze het daadwerkelijk doen. Ik kan het die mensen niet kwalijk nemen en kan ik ze ook niet egoïstisch noemen.
Wat ik wel egoïstisch noem, zijn mensen die het zelf egoïstisch vinden als iemand zelfmoord pleegt. Hoe kan jij erover oordelen hoe egoïtisch het is als je niet weet wat er door die persoon heen is gegaan en wat hem er toe aangezet heeft? Die persoon zal heus wel aan zijn geliefden (de mensen die het dus vaak egoïstisch noemen) gedacht hebben, meer dan eens, maar soms is niks meer genoeg en wordt door zo iemand de afweging gemaakt.

Bovendien wil ik graag melden dat personen die zelfmoord plegen zichzelf vaak zo waardeloos voelen, dat ze zich ook van geen waarde voelen voor hun geliefden en zich juist eerder tot last en overbodig voelen. En zich dus op den duur voelen alsof het ook voor hun geliefden beter is als hij/zij er niet meer is. Inderdaad, sommigen hebben die gedachte misschien wel (onbewust) om hun geweten te sussen en sommigen vechten er wel degelijk tegen maar op het laatste wint het negatieve op deze wereld.
Pakspul is offline  
Oud 5 June 2006, 15:11   #61
SiimOn
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Citaat:
Origineel gepost door appelshampoo
Zou zelfmoord voor veel mensen niet een oplossing zijn? Nooit meer vervelende gevoelens? Nooit meer gepest? Nooit meer last van je eigen onmacht? Of is er altijd nog een reden om voor te leven? Moet je jezelf wegcijferen om bij je familie te blijven? En is iedereen te redden met een goede therapie? Wat denk jij?
voor mij zou het een oplossing zijn ik ben nu aan het huilen en keihard, nu ik alleen ben.
heeft gewoon geen zin mijn leven
 
Oud 5 June 2006, 15:18   #62
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door SiimOn
voor mij zou het een oplossing zijn ik ben nu aan het huilen en keihard, nu ik alleen ben.
heeft gewoon geen zin mijn leven
Je kunt niet op MSN komen?
Pakspul is offline  
Oud 6 June 2006, 18:38   #63
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard reactie

Ik heb zelf ook meerdere malen zelfmoord willen plegen.
Ik weet zelfs hoe ik het wel gaan doen,
hoe ik mijn begrafenis wil en dergelijke zaken.
Ik zie het ook niet echt als een vlucht.
Het is eigenlijk een vlucht en een oplossing.
Soms zit je zo verstrikt in je problemen dat je geen weg terug meer ziet.
Soms zijn er dingen waar gewoon geen oplossingen voor zijn, behalve het plegen van zelfmoord.
Klinkt hard, maar soms is dat wel zo.
Dat kun je net zo hard blijven knokken en vechten, maar heeft dan geen zin meer.
Je vecht, maar van binnen weet je dat het geen zin meer heeft.
Voor mij persoonlijk is het eerder een oplossing.
Ik wou ook dat ik het gedaan had, want zak nu alleen maar verder weg
 
Oud 6 June 2006, 18:49   #64
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ik heb zelf ook meerdere malen zelfmoord willen plegen.
Ik weet zelfs hoe ik het wel gaan doen,
hoe ik mijn begrafenis wil en dergelijke zaken.
Kom op zeg, je bent 17!. Wat voor problemen heb je gehad dat je zelfmoord wil plegen...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 6 June 2006, 18:57   #65
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Kom op zeg, je bent 17!. Wat voor problemen heb je gehad dat je zelfmoord wil plegen...
Ik hoef mijn problemen hier toch niet te gaan voorleggen???
Het gaat hier toch om om je zelfmoord een vlucht of een oplossing vindt?
Niet wat mijn problemen zijn.....
 
Oud 6 June 2006, 18:58   #66
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Niks van hem aantrekken hoor
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline  
Oud 6 June 2006, 19:12   #67
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ik hoef mijn problemen hier toch niet te gaan voorleggen???
Het gaat hier toch om om je zelfmoord een vlucht of een oplossing vindt?
Niet wat mijn problemen zijn.....
Ik wil gewoon graag weten wat jij voor problemen hebt dat je al meerdere malen zelfmoord hebt willen plegen, en al helemaal voor je ziet hoe je begrafenis in elkaar moet steken.
Want nu denk ik namelijk dat je je een beetje aanstelt.
Dit beeld valt natuurlijk bij te stellen, maar dan moet ik natuurlijk wel (ongeveer) weten waaorm je meerdere malen zelfmoord hebt willen plegen...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 6 June 2006, 19:13   #68
MC-Buckwurst
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je bent gewoon nep als jij zelfmoord wil plegen doe je dat en ga je geen aandacht trekke op internet
 
Oud 6 June 2006, 20:02   #69
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ik hoef mijn problemen hier toch niet te gaan voorleggen???
Het gaat hier toch om om je zelfmoord een vlucht of een oplossing vindt?
Niet wat mijn problemen zijn.....
Wat heb je geprobeerd dan en vertel ook even wat je dwars zit.. kan me net zo als Chrizlybeer niet echt voorstellen dat het extreem grote problemen zijn.
Pakspul is offline  
Oud 6 June 2006, 20:20   #70
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Ik voel me nu beter dan toen ik 15 was hoor. Een depressie is toch niet leeftijdsafhankelijk? Sommige leeftijden zijn er misschien vatbaarder voor.
Jullie kennen niemand van rond de 15 ofzo die depressief is en ik kan er zo 3 noemen. Ik ken niemand van 20 of ouder die depressief is en jullie kunnen er waarschijnlijk zo 5 noemen.
Problemen zijn zo groot als dat je jezelf maakt. Dat jullie sommige dingen niet belangrijk vinden hoeft nog niet te zijn dat anderen dat ook niet vinden. Arrogantie van het ouder worden.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 7 June 2006, 19:47   #71
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Ik wil gewoon graag weten wat jij voor problemen hebt dat je al meerdere malen zelfmoord hebt willen plegen, en al helemaal voor je ziet hoe je begrafenis in elkaar moet steken.
Want nu denk ik namelijk dat je je een beetje aanstelt.
Dit beeld valt natuurlijk bij te stellen, maar dan moet ik natuurlijk wel (ongeveer) weten waaorm je meerdere malen zelfmoord hebt willen plegen...

Ik heb meerdere malen zelfmoord willen plegen, omdat ik ruim een jaar misbruikt ben. En zag daardoor het leven niet meer zitten. Hij heeft mij daarna met zich mee gesleurd zijn val tegemoet. Genoeg informatie zo?? Of ben ik volgens jou nog steeds een aansteller???
 
Oud 7 June 2006, 20:40   #72
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ik heb meerdere malen zelfmoord willen plegen, omdat ik ruim een jaar misbruikt ben. En zag daardoor het leven niet meer zitten. Hij heeft mij daarna met zich mee gesleurd zijn val tegemoet. Genoeg informatie zo?? Of ben ik volgens jou nog steeds een aansteller???
Na ag ik weet niet wat ik daarvan moet denken.
Maar goed als t waar is is t natuurlijk wel kut voor je, maar zelfmoord in zo'n geval? Lijkt me nog steeds niet relaxt, dan maak je jezelf dus af om 1 idioot die ongelooflijk lomp heeft lopen doen.
Tuurlijk is en blijft het kut voelen. Maar zelfmoord schiet je toch niets mee op? wel dan?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 8 June 2006, 18:57   #73
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, misschien niet nee.
 
Oud 8 June 2006, 19:04   #74
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Nee, misschien niet nee.
Misschien niet? Ik weet eigenlijk wel zeker dat je er niets mee opschiet, alles houd dan namelijk op. Er is niets meer om mee op te schieten of te verbeteren.
Daarnaast laat je alleen maar verdriet achter bij nabestaanden en vrienden.
Daarom vind ik zelfmoord ook iets ongelooflijk egoistisch, je doet het voor jezelf omdat je niets wilt veranderen en denk dat alles uitzichtsloos is, en je treft er enorm veel mensen mee.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 8 June 2006, 19:14   #75
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Precies. Zelfmoord kan nu eenmaal geen oplossing zijn aangezien je dan gewoon weg bent. Je kunt het dan juist níet meer oplossen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 9 June 2006, 15:59   #76
Kiwinie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelfmoord is gewoon wegrennen van je problemen! Ik ben niet gelovig maar ik weet zeker dat die man daarboven ons hier niet heeft neergezet zodat wij zo snel mogelijk weer weggaan. Dan had hij toch wel een ander geplaatst?
En wat heeft zelfmoord voorn nut? Als je het doet ben je giga egoistisch, want de enige die hier goed mee wegkomt ben jij. De zijn echt wel meer mensen die van je houden dan jij denkt!
 
Oud 9 June 2006, 17:17   #77
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kiwinie
Zelfmoord is gewoon wegrennen van je problemen! Ik ben niet gelovig maar ik weet zeker dat die man daarboven ons hier niet heeft neergezet zodat wij zo snel mogelijk weer weggaan. Dan had hij toch wel een ander geplaatst?
En wat heeft zelfmoord voorn nut? Als je het doet ben je giga egoistisch, want de enige die hier goed mee wegkomt ben jij. De zijn echt wel meer mensen die van je houden dan jij denkt!
Je bent niet gelovig, maar je gelooft wel in een god?

Mensen die zeggen dat zelfmoordenaars egoistisch zijn zijn zelf de egoisten. Laat iemand anders maar een dik kut leven lijden als ik het maar goed heb.
Pakspul is offline  
Oud 27 June 2006, 14:16   #78
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zelfmoord is geen vlucht nog een oplossing.
ik studeer menswetenschappen. we leren over menselijk gedrag enz...
ik heb vorig jaar een meisje tegen gehouden van een zelfmoord poging omdat zij mishandeld word thuis. als ze 3 min te laat thuis kwam moest ze zonder eten naar bed enz.

ken je mensen die zelfmoord willen plegen?
geef hen de opdracht om op een papier te schrijven waar ze van verlost zullen zijn en wie/wat ze zullen verliezen.

in 90 % is de lijst van mensen en dingen die ze zullen missen veel groter. En dan zetten ze die freselijke gedachten uit hun hoofd

xxx
 
Oud 27 June 2006, 14:48   #79
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
zelfmoord is geen vlucht nog een oplossing.
ik studeer menswetenschappen. we leren over menselijk gedrag enz...
ik heb vorig jaar een meisje tegen gehouden van een zelfmoord poging omdat zij mishandeld word thuis. als ze 3 min te laat thuis kwam moest ze zonder eten naar bed enz.

ken je mensen die zelfmoord willen plegen?
geef hen de opdracht om op een papier te schrijven waar ze van verlost zullen zijn en wie/wat ze zullen verliezen.

in 90 % is de lijst van mensen en dingen die ze zullen missen veel groter. En dan zetten ze die freselijke gedachten uit hun hoofd
Er is verschil tussen kwantiteit en kwaliteit.
Maar toch, aardige manier. Al zeggen de slimmere misschien 'Iets of iemand missen? Gaat wat lastig als ik dood ben he'
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 27 June 2006, 18:12   #80
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat je verliest dan. neem nu je wil zelfmoord plegen omdat je vader ja altijd slaat. Maar dan laat je je vrienden, lief, familie enz in de steek terwijl je even goet je vader kan aangeven hoe pijnlijk dat ook is. je moet alles niet zo letterlijk neme

xxx
 
Oud 27 June 2006, 18:17   #81
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik vind dat je, voor iemand die humane wetenschappen studeert, nog best simpel denkt over dingen als depressie en zelfmoord. Tuurlijk, je kan je vader wel aan gaan geven, maar ten eerste is dat al een enorm zware stap. Bovendien kan je de oorzaak van iemand zijn/haar problemen wel weghalen, maar de wonden zullen dan heus niet opeens verdwijnen.
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 18:33   #82
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat weet ik ook allemaal wel. En moest et u intereseere tis mn 1ste jaar. ben nog geen psycholoog! mijn vriendin heeft haar vader aan gegeven. en ze is een heel stuk gelukkiger nu. ok het idee dat haar vader haar sloeg en niet van haar hield zal haar altijd achtervolgen. JE KAN NOOIT ZULKE WONDEN GENEZEN. als je zulke ervaringen hebt zullen die je altijd achtervolgen daar kan je nooit meer iets aan veranderen. maar als medemens is het wel je plicht om het te laten ophouden zodat het slachtoffer nog een eigen leven kan leiden

xxx
 
Oud 27 June 2006, 18:43   #83
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
ik studeer menswetenschappen.
Leeftijd 15 jaar (22 augustus 1990)
Zo goed hoor, ik studeerde ook al toen ik 15 was
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2006, 18:51   #84
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tis 1991
ja maar je kan het pas beginnen studeren van af je 15!
en in het eerste jaar gaat het ovr het gedrag van de neonatale faste tot de ouderdomsfase ni overzelf moord
 
Oud 27 June 2006, 18:54   #85
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Nou, hou je bek hier dan
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 18:56   #86
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
tis 1991
ja maar je kan het pas beginnen studeren van af je 15!
en in het eerste jaar gaat het ovr het gedrag van de neonatale faste tot de ouderdomsfase ni overzelf moord
Als het 1991 is, ben je nu dus nog geen 15.
Je zegt net dat je pas vanaf je 15e kan beginnen met studeren, en dat je in het eerste jaar het nog niet over zelfmoord hebt.
Hier kloppen dus twee dingen niet.
A je bent 14 en kan dus nog niet studeren
B je kan nog niet in je tweede jaar zitten omdat je 14 zit en je kan het dus nog niet over zelfmoord hebben gehad.
Klopt dus allemaal niet helemaal
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2006, 19:02   #87
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

GRRRRRRRR
14de dan ik word er 15 e
doe ni moeilijk
pff vanaf je 3de jaar zo goed? meneer ik weet het altijd beter
 
Oud 27 June 2006, 19:04   #88
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door appelshampoo
Zou zelfmoord voor veel mensen niet een oplossing zijn? Nooit meer vervelende gevoelens? Nooit meer gepest? Nooit meer last van je eigen onmacht? Of is er altijd nog een reden om voor te leven? Moet je jezelf wegcijferen om bij je familie te blijven? En is iedereen te redden met een goede therapie? Wat denk jij?
Zelfmoord is nooit een oplossing. Je kunt het zien als egoistisch. Je vlucht weg voor je problemen en laat dierbare mensen achter in een benauwde situatie. Je laat ze alleen achter.
En als je vlucht voor problemen is dat zoiezo nooit een oplossing.
 
Oud 27 June 2006, 19:06   #89
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mooier kan je het niet verwoorden vind ik.

xxx
 
Oud 27 June 2006, 19:10   #90
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ik heb zelf ook meerdere malen zelfmoord willen plegen.
Ik weet zelfs hoe ik het wel gaan doen,
hoe ik mijn begrafenis wil en dergelijke zaken.
Ik zie het ook niet echt als een vlucht.
Het is eigenlijk een vlucht en een oplossing.
Soms zit je zo verstrikt in je problemen dat je geen weg terug meer ziet.
Soms zijn er dingen waar gewoon geen oplossingen voor zijn, behalve het plegen van zelfmoord.
Klinkt hard, maar soms is dat wel zo.
Dat kun je net zo hard blijven knokken en vechten, maar heeft dan geen zin meer.
Je vecht, maar van binnen weet je dat het geen zin meer heeft.
Voor mij persoonlijk is het eerder een oplossing.
Ik wou ook dat ik het gedaan had, want zak nu alleen maar verder weg
Er zijn altijd mensen om je heen die je kunnen helpen. Kijk maar goed.
 
Oud 27 June 2006, 19:10   #91
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Stel nou he, dat dat meisje waar je het over had, dat die er nooit overheen komt? Dat ze voor de rest van haar leven met een kutgevoel blijft zitten.. Is het dan niet veel egoïstischer van ons, om haar te zeggen dat ze moet blijven leven (geen betere verwoording kunnen vinden) dan dat het van haar egoïstisch zo zijn om zelfmoord te plegen? Dan willen we dus eigenlijk dat zij haar lijden blijft voortzetten om ons eigen lijden uit te stellen/te vermijden.
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 19:10   #92
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
Mooier kan je het niet verwoorden vind ik.

xxx
Dankje!
 
Oud 27 June 2006, 19:10   #93
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
GRRRRRRRR
14de dan ik word er 15 e
doe ni moeilijk
pff vanaf je 3de jaar zo goed? meneer ik weet het altijd beter
Ja juist, je maakt het er allemaal erg duidelijk op.
Ik geloof niet dat je humane wetenschappen studeert.
En al zou je dat wel doen, dan reageer je (zoals hier al staat) voor iemand die dat studeert wel erg simpel op zelfmoord en depressie.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2006, 19:13   #94
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Stel nou he, dat dat meisje waar je het over had, dat die er nooit overheen komt? Dat ze voor de rest van haar leven met een kutgevoel blijft zitten.. Is het dan niet veel egoïstischer van ons, om haar te zeggen dat ze moet blijven leven (geen betere verwoording kunnen vinden) dan dat het van haar egoïstisch zo zijn om zelfmoord te plegen? Dan willen we dus eigenlijk dat zij haar lijden blijft voortzetten om ons eigen lijden uit te stellen/te vermijden.
Dat klopt niet. Ze hoeft niet te blijven lijden. Je moet gewoon zien dat zelfmoord niet de oplossing is. Ze kan profesionele hulp zoeken ofzo. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar je moet het proberen. Om je heen zie je wel mensen die van je houden.
 
Oud 27 June 2006, 19:13   #95
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En dan nog als je nog nooit zelfmoord hebt willen plegen. kun je er niet over oordelen. kheb het 3 jaa geleden willen doen. de problemen zijn weg maar de littekens op mn polsen zijn er nog. ik ben er inmiddels over heen. kdenk er soms nog wel over na. Maar in het satanisme is zelfmoord=zwakheid en zwakheid wordt niet geaccepteerd. Eigenlijk vind ik dat zelfmoord plegen = aan de liefde tussen je ouders verbreken. een kind wordt toch gemaakt uit liefde? En denk je daar anders over pech dan zowieso zullen je ouders de schuld op zich of op de andere steken.

xxx
 
Oud 27 June 2006, 19:13   #96
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

(Trouwens, dit is wel een zwaar onderwerp zeg!)
 
Oud 27 June 2006, 19:21   #97
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Dat klopt niet. Ze hoeft niet te blijven lijden..
Professionele hulp is niet altijd een oplossing, dat wordt hier ook wel makkelijk gedacht.
Ik ben echter wel van mening dat zelfmoord een zwakke uitvlucht is.
Je doet iets met jezelf waardoor je niets meer kan verbeteren. Die slechte dingen waardoor jij zelfmoord hebt gepleegd blijven bestaan, en dat is niet goed. Tegen problemen kan je altijd vechten. Ze kunnen niet eeuwig blijven.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2006, 19:23   #98
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
kheb het 3 jaa geleden willen doen.
Waarom dacht ik nou dat je zoiets zou zeggen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2006, 19:27   #99
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Professionele hulp is niet altijd een oplossing, dat wordt hier ook wel makkelijk gedacht.
Ik ben echter wel van mening dat zelfmoord een zwakke uitvlucht is.
Je doet iets met jezelf waardoor je niets meer kan verbeteren. Die slechte dingen waardoor jij zelfmoord hebt gepleegd blijven bestaan, en dat is niet goed. Tegen problemen kan je altijd vechten. Ze kunnen niet eeuwig blijven.
Ik zeg ook niets dat dat altijd de oplossing is. Maar het kan echt helpen hoor. Zoiezo met iemand over de problemen praten is goed.

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Tegen problemen kan je altijd vechten. Ze kunnen niet eeuwig blijven.
Ik ben het met je eens. *Edit* Alleen dat van Ze kunnen niet eeuwig blijven ben ik het niet mee eens. Je zult het nooit vergeten. Je moet gewoon een manier vinden om ermee om te gaan.

Laatst aangepast door Dunja : 27 June 2006 om 19:29
 
Oud 27 June 2006, 19:33   #100
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Alleen dat van Ze kunnen niet eeuwig blijven ben ik het niet mee eens. Je zult het nooit vergeten. Je moet gewoon een manier vinden om ermee om te gaan.
Als je er mee om kan gaan is het toch geen probleem meer
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.