Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: wat vind jij
ik vind dat leerlingen er om wat voor reden dan ook in mogen 30 53,57%
ik vind dat de aldi alleen om reden 1 leerlingen mag weigeren 13 23,21%
ik vind dat de aldi alleen om reden 2 leerlingen mag weigeren 9 16,07%
ik vind dat aldi leerlingen mag weigeren om wat voor reden dan ook 14 25,00%
foutje 4 7,14%
anders nl 8 14,29%
Meerkeuze Enquête Stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 November 2002, 09:49   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard aldi winkels

ik heb even een vraagje voor jullie , en ik ga de antwoorden ook bij de aldi laten zien , antwoord aub op de poll , en zeg in een reply waarom je daarvoor hebt gekozen...

wij gingen vroeger van onze school ( O.P.D.C. griffioen , speciaal onderwijs ) in de pauze nog al vaak naar de aldi.
nu mogen we de aldi niet in , om twee redenen

reden 1 : wij zijn speciaal onderwijs en er werd wel eens wat gestolen , dan is het natuurlijk voor de hand liggend dat die speciaalonderwijsscholieren hed gedaan hebben , dus ze komen er niet meer in.

reden 2 : ze laten ons er niet meer in omdat het anders in de winkel te druk word , terwijl er altijd maar 2 of 3 van de vijf kassa's open zijn ,


welke reden(en) vind jij wel of niet kunnen , om leerlingen van onze school uit de aldi te laten
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 10:47   #2
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als er gestolen wordt door leerlingen lijkt mij dat een bijzonder goede reden leerlingen te weren.
Op de oude school van een vriend van mij (in Voorburg) werd de Konmar altijd geplunderd. Nou, die ging op een gegeven moment dicht omdat ze het niet voor elkaar kregen de diefstallen te stoppen e.d.... Ik kan me voorstellen dat die Aldi daar geen zin in heeft!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 13:30   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je mag mensen niet weigeren op grond van uiterlijk, geloofsovertuiging etc
en dus mag je ook geen schollier weigeren
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 14:16   #4
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Als er gestolen wordt door leerlingen lijkt mij dat een bijzonder goede reden leerlingen te weren.
Op de oude school van een vriend van mij (in Voorburg) werd de Konmar altijd geplunderd. Nou, die ging op een gegeven moment dicht omdat ze het niet voor elkaar kregen de diefstallen te stoppen e.d.... Ik kan me voorstellen dat die Aldi daar geen zin in heeft!
m,aar ze weten niet wie er heeft gestolen...
ik snap natuurlijk ook wel dat het erg voor de hand liggend is dat ze ons daarvan verdenken , we zijn tenslotte speciaal onderwijs , maar laat ze ons eerst maar eens op diefstal betrappen ...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 14:19   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

klanten zijn klanten....toch?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 15:50   #6
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bij ons is precies hetzelfde, alleen dan met de c1000. de c1000 wilt niet dat leerlingen van alle locaties van t Pantarijn (er zijn hier 3 locaties) tussen 9 uur en 4 uur naar de c1000 gaan. dat komt simpelweg omdat ze vinden dat het voor teveel overlast zorgt, en dat kan ik ook best goed begrijpen. Dit zal waarschijnlijk ook bij jou het geval zijn. De aldi vindt ws dat er teveel overlast wordt veroorzaakt. Dat was dus ook al de 2e reden die je aangaf en daar kan ik me opzich wel wat bij voorstellen. De 1e reden die je gaf, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen, alleen denk ik niet dat het zo is omdat je van een speciaal onderwijs komt, maar ws gewoon dat het feit dat je scholier bent. Je kan nu wel zeggen dat het onzin is dat de scholieren dan gelijk degene zijn die stelen, maar ik kan het heel goed begrijpen, want het is gewoon zo dat scholieren/jongeren best veel stelen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maargoed, dat heb je altijd wel (en ook daarbij zijn uitzonderingen )
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 15:51   #7
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
klanten zijn klanten....toch?
niet als ze "vergeten" te betalen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 16:29   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmmz, wij hebben hier vlakbij school een appie heijn en een liddle maar daar hebben we nooit problemen mee !
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 17:56   #9
geitenwollens0x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

omdat wij een school hebben met meer dan 2500 leerlingen, vindt de c1000 bij ons vlakbij een beetje jammer om de winkel te sluiten, wegens de inkomsten die worden misgelopen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 19:49   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
je mag mensen niet weigeren op grond van uiterlijk, geloofsovertuiging etc
en dus mag je ook geen schollier weigeren
Deze conclusie begrijp ik niet helemaal. Het gaat hier niet op grond van uiterlijk of geloofsovertuiging of iets anders, maar om feiten (als is bewezen dat het aantal diefstallen hoog is en de daders van de school komen). Waarom zou je dan geen scholieren mogen weigeren? Je moet de zaak ook bekijken vanuit het oogpunt van de onderneming..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 19:51   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou dus stemmen voor "beide redenen", (onder voorwaarde dat bewezen is dat diefstal vooroorzaakt wordt door leerlingen) maar die optie mis ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 19:52   #12
bifirol
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Amai, dat vind ik toch wel heel erg hoor. Ze zoeken enkel een zondebok om die diefstallen te verklaren.
Zijn die diefstallen nu gestopt nu jullie er niet meer in mogen?

Amai... weet de schooldirectie daarvan?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 20:17   #13
Clauw
Lid
 
Geregistreerd op: 20 October 2002
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Als er gestolen wordt door leerlingen lijkt mij dat een bijzonder goede reden leerlingen te weren.
mee eens, met de tweede reden niet, t kan toch gewoon drukker worden, jullie zijn OOK klanten, brengt toch alleen maar inkomsten?? gooi dan meer kassa's open, en als je geen mensen heb, bel die dan,zoek die dan , neem ze aan etc. Ik word ook wel es gebeld of ik kan komen werken duss
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 20:46   #14
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

"ik vind dat aldi leerlingen mag weigeren om wat voor reden dan ook"


ja ik ben de enige tot nu toe zie ik


waarom

Wettelijk bepaald de ALDI is geen openbaar stukje terein maar een bedrijf ze zijn geen reden verschuldigd om klanten toegang tot hun winkel te ontzeggen. zolang deze toegangs wijziging niet structureel is en in strijd met de wet op discriminatie.

Alleen mensen met rood haar weigeren mag dus niet alleen scholieren wel gezien dat niet discrimineerend van inslag is.


// wat doe je dan ?

je loopt zonder schooltas naar binnen en als er iemand op je af komt dat je niet naar binnen mag (je gaat natuurlijk alleen naar binnen en niet met een groep jolende klasgenoten aankomen zouten) dan reageer je zwaar verontwaardigd waarop je iemand hoogs wil spreken omdat je helemaal geen scholier bent je werkt en hebt een dagje vrij en wil net een boodschapje gaan doen voor je vriendin die vandaag moet overwerken en vanavond langs komt..

__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 21:47   #15
girltje155
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij onze school in de buurt mogen jongeren er helemaal niet in (Jumbo).
Je mag maar tot een bepaalde streep komen, en voor die streep kan je dan enkele dingen kopen (ook belachelijk, want als je iets voor je moeder moet halen ofzo wordt je de winkel uitgetrapt. Is al enkele keren bij kleine kinders gebeurd, van een jaar of 10)

Voor die streep kan je ook alleen maar sigaretten kopen, of aanstekers, of iets in die trant (nee we zetten mensen niet aan tot roken hoor, we geven geen kans )

Maar naja, ze zullen het wel beter vinden omdat ze nu weinig risico lopen, maar ik ga dus echt nooit meer naar die winkel toe, ook al smeken ze of ik wil komen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat daar iets werd gestolen, ja misschien 1 x ofzo, maar jee zeg, net of alleen jongeren stelen.

Maar opzich of ze je mogen weigeren, ja ach van mij mag dat wel. Er zijn genoeg andere winkels en zij zijn de enige die geen producten kwijt raken aan klanten

Girltje155
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 00:21   #16
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


niet als ze "vergeten" te betalen
en als ie nou 65+ is en aan het dementeren....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 14:43   #17
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als jullie een tijd niet meer bij de Aldi komen en nog steeds spullen gestolen worden, weten ze iedergeval dat het niet alleen de leerlingen zijn die spullen stelen, maar ook andere figuren.
Misschien doen ze dan minder moeilijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 15:03   #18
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Aldi sucks anyway!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 16:26   #19
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yeah-Dude
Aldi sucks anyway!
Jaaaa, Yeah-Dude, goed onderbouwde mening. Helemaal mee eens hoor!!!!!
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 17:45   #20
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Helemaal mee eens... Zoals Koelkast zei: geen discriminatie.
De supermarkt mist flink wat inkomsten uit derving, moet extra personeel inzetten, de sfeer daalt zodat klanten wegblijven... En dat allemaal omdat een aantal scholieren de winkel bestormen, een mars afrekenen, maar in hun zak nog 3 marsen hebben bij wijze van spreken...

En natuurlijk zijn die leerlingen de schuldige.. Wie anders?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 18:16   #21
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

anders> ik vind dat de leerlingen die daadwerkelijk overlast veroorzaken gewijgerd mogen worden..

ik vind regel een een enorm generaliserende regel..
regel twee: je zou toch denken het kan nooit druk genoeg zijn ???
maar goe d
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 19:34   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
anders> ik vind dat de leerlingen die daadwerkelijk overlast veroorzaken gewijgerd mogen worden..

ik vind regel een een enorm generaliserende regel..
regel twee: je zou toch denken het kan nooit druk genoeg zijn ???
maar goe d
1) Je kunt niet de helft weigeren en de andere helft toelaten... Ten eerste omdat niet te bewijzen is wie daadwerkelijk schuldig zijn aan de diefstallen en wanordelijkheden.... Laat je dan enkelen niet binnen en anderen wel, dan is er wel sprake van discriminatie.

Hoe meer man, hoe meer vreugde gaat zeker niet op. Zoals ik al uitlegde zitten er grote nadelen aan die grote groepen scholieren in de pauzes. Andere klanten worden weggejaagd, gemiste inkomsten. Er wordt veel gestolen, grotere derving dan noodzakelijk dus. Verder moet er meer personeel worden ingezet (hoewel in de Aldi daar niet echt sprake van zal zijn), grotere loonkosten dus.
Verder hoeft het niet per se onzin te zijn dat de Aldi als reden aanvoert dat het te druk wordt bij de kassa... Zouden ze er meer open willen gooien, moeten ze nog meer personeel inzetten, terwijl het Aldi-beleid zich juist richt op zo weinig mogelijk kosten, ook aan personeel dus. Zodoende kunnen ze de lage prijzen hanteren...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 20:00   #23
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja dat is niet echt zo leuk natuurlijk.Maar hoe zou je zelf zijn als je een winkel had en er gestolen werd?Maar dat het te druk is is zeker overbodig om er over te zeveren.Zij verdienen er geld aan dus wrm zouden ze ermee stoppen?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 23:19   #24
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef


Jaaaa, Yeah-Dude, goed onderbouwde mening. Helemaal mee eens hoor!!!!!
tjah, chips is slecht, wc papier is slecht, keukenrol papier is slecht, kip is slecht, aldi is superslecht
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 14:52   #25
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yeah-Dude
tjah, chips is slecht, wc papier is slecht, keukenrol papier is slecht, kip is slecht, aldi is superslecht
nou ze hebben er anders geweldige chocola en lekker goedkope kauwgompjes en pepermuntjes en hele lekkere aanmaaklimonade en taart ( *addict* ) en croissantjes en ovenbroodjes en en en..moet ik nog ff doorgaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2002, 17:35   #26
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz

nou ze hebben er anders geweldige chocola en lekker goedkope kauwgompjes en pepermuntjes en hele lekkere aanmaaklimonade en taart ( *addict* ) en croissantjes en ovenbroodjes en en en..moet ik nog ff doorgaan?
jah trouwens: drinken daar is ook om te yuwwen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2002, 16:07   #27
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tuurlijk mogen ze erin, zolang ze geen overlast bezorgen, maar bdat geldt voor iedereen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2002, 16:25   #28
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ik vind het niet zo gek, bij ons op de middelbare school werd onder de ogen van de winkelbaas ook z'n halve voorraad gestolen in pauzes en tussenuren.
Er zijn toen ook regels gekomen dat je niet met een schooltas naar binnen mocht en niet met meer dan 2 tegelijk.
Vind ik meer dan redelijk. Grote groepen jongeren zijn onoverzichtelijk, en meestal kopen er van de 10 3 wat te eten....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2002, 21:00   #29
drbreznjev
Lid
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Berichten: 16
Post De Aldi

Aldi is gewoon goedkoop:

- lage kwaliteit (wel degelijk)
- geen scanners maar cijfercodes
- weinig geld uitgeven aan beveiliging (aan dat oplossen door zulke regels)
- geen onzinnige dingen wat je toch niet nodig hebt (paraplu-service etc. als bij de Konmar en de Albert Heijn)

maar dat wil niet zeggen dat de Aldi slecht is.
drbreznjev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 17:18   #30
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

bij ons hadden ze bij de albert heijn een geweldige regel verzonnen dat scholieren een rood mandje kregen en er 10 scholieren tegelijk in mochten
maar dat werkte niet echt hehe
en ik zit ook best in een brave school met mensen die vréten, niet normaal, ze verdienen toch best veel aan "ons"
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 21:59   #31
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

speciaal onderwijs of niet, maakt niet uit, degene die steelt moet niet binnen gelaten worden en daar mogen anderen niet de dupe van worden.

Enne dat van die winkels, als het halve bejaardentehuis op de hoek tegelijkertijd boodschappen komt doen mogen ze er toch ook allemaal in, dus das gewoon bullshit. Ze moeten juist blij zijn met de klanten die ze hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2002, 21:57   #32
Rockgirl1987
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat ze eerst in de gaten moeten houden wanneer er dinge verdwijne in de winkel voordat ze zegge dat dan maar de leerlingen van speciaalonderwijs der meteen niet meer in mogen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2002, 16:27   #33
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Lightbulb

Denk jij dat ze dat niet gedaan hebben dan? Hallo, ze zijn daar ook niet stom...
Tuurlijk jatten die kindjes, zoals in zoveel winkels.. En dit is dan helaas de enige oplossing.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2002, 18:11   #34
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Denk jij dat ze dat niet gedaan hebben dan? Hallo, ze zijn daar ook niet stom...
Tuurlijk jatten die kindjes, zoals in zoveel winkels.. En dit is dan helaas de enige oplossing.
ja , maar mischien kunnen volwassene ook jatten , ik zag laast een man van rond de zeventig er met een vulpen vandoor gaan bij de hema , dus je lult gewoon uit je nek ( niet onaardig bedoeld hoor , beetje vreemd geformuleerd alleen )
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 00:02   #35
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Waar zeg ik dan dat volwassenen/ bejaarden niet jatten?
Nergens.

Wie lult er dus uit de nek?
Jij.

Goedzo. Je komt er wel.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 21:36   #36
Miss-kausalaya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beetje apart hoor...
Ik vind het een beetje apart dat ze meteen iedereen over 1 kam scheert, alsof mensen van het niet speciaal onderwijs zo braaf zijn en nooit zoiets doen!
OKe ze zijn er achter gekomen dat er gestolen wordt ,door toevallig jeugd van speciaal onderwijs... maar dat wil toch niet zeggen dat de hele school meteen jat?
dat is discriminatie vind ik ..zovan oh kijk mensen van speciaal onderwijs, ja dan kun je het verwachten...alsof mensen van speciaal onderwijs minderwaardig zijn!
Jeemig!! triest hoor!
Ik iedereen is gelijk of je nou op speciaal onderwijs zit of op normaal onderwijs..daar mogen ze geen onderscheid in maken
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 21:54   #37
DaRick
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als er jongeren spullen uit de winkels jatten is dat een probleem.
Maar ik vind niet dat je een hele groep erop af kunt rekenen. Het is gewoon onwijs discrimineren. Staat ook nergens in de wet opgenomen dat jongeren/scholieren niet in een winkel mogen komen. En als er een allochtoon iets jat en er wordt ook dezelfde regel ingevoerd, alleen dan dat er allochtonen worden geweigerd bij de suppermarkt, wordt er meteen zo'n ophef over gemaakt. Bij scholieren wordt dit veel minder gedaan, onterecht vind ik.
Ik vind gewoon dat je niet moet discrimineren, iedereen de winkel in en degene die wat jat en gesnapt wordt, moeten ze echt goed aanpakken en niet zo'n lullige waarschuwing/boete geven. Harder straffen, vaak zijn het toch dezelfde mensen die steeds opnieuw spullen jatten.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 23:43   #38
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Hoewel er hier een oud topic wordt omhooggeneukt...
De laatste tijd zijn er enkele rechterlijke uitspraken geweest over zaken die asielzoekers uit de winkels weerden omdat er gestolen zou worden..
Dat is enigzins vergelijkbaar..

Ik vind het vreemd, winkels zijn toch private eigendom en dan is de eigenaar van de winkel gemachtigd om de winkel voor bepaalde mensen niet open te stellen?
Ik vind het persoonlijk nog steeds zeer terecht dat je als winkeleignaar scholieren weigert als herhaaldelijk blijkt dat uit de groep een groot aantal spullen jat.
Op een gegeven moment meot je, als je het toelaat, zoveel personeel inzetten (uit eigen ervaring weet ik dat in elke gang een medewerker moest staan), terwijl er nog steeds gewoon veel gejat wordt. Dan is dat al niet rendabel, laat staan het verlies dat wordt geleden door dit jatgedrag (men jat 5 marsen en rekent er 1 af..).

En dan gaat het er dus niet om of het speciaal onderwijs is of gymnasiumklanten.. Alleen de ervaring leert dat individuen die speciaal onderwijs volgen gewoonweg meer problemen opleveren...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 22:59   #39
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij ons op school is er ook een C1000 daar mogen wij ook niet meer naar binnen, dat komt natuurlijk omdat de andere het weer verpesten door bv te stelen, dan zegt de winkel natuurlijk dat niemand van ons naar binnen mag of je steelt of niet...

Ik vind dat 1 leeringen maximaal is, want dan doe je meestal geen rare dingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2003, 22:37   #40
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als er echt is bewezen dat die diefstallen door scholieren van jullie school zijn gedaan, vind ik het wel logisch dat ze jullie weigeren. Maar als dat helemaal niet bewezen is, vind ik dat het echt niet kan. Een winkel mag je niet voor een bepaalde groep mensen sluiten. Dat zou discriminatie zijn, en dat is natuurlijk verboden.
Wat reden 2 betreft, als jullie er alleen maar een beetje rondhangen, en niks kopen, dan vind ik wel dat ze jullie mogen weigeren, maar als jullie gewoon dingen kopen, dan zijn jullie net zo goed als al die huismoedertjes gewone klanten, en die mogen ze dus niet weigeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2003, 16:05   #41
dyfusica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat je wel gewoon de winkel in mag.. maar gewoon neit te veel mensne tegelijk en maximaal met 2 personen tegelijk.. en ook meteen wat kopen, niet te lang blijven hangen en zodra ze klanten lastigvallen meoten ze weg
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 12:26   #42
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
je mag mensen niet weigeren op grond van uiterlijk, geloofsovertuiging etc
en dus mag je ook geen schollier weigeren
Volledig mee accoord.
Je kan toch moeilijk klanten gaan weigeren, en daarbij, niet alle speciaal-onderwijs-scholieren stelen hoor. Het is belachelijk om mensen over dezelfde kam te scheren. Er zijn zo goed mensen van humaniora die ook stelen.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2003, 11:23   #43
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Ik vind het niet zo gek, bij ons op de middelbare school werd onder de ogen van de winkelbaas ook z'n halve voorraad gestolen in pauzes en tussenuren.
Er zijn toen ook regels gekomen dat je niet met een schooltas naar binnen mocht en niet met meer dan 2 tegelijk.
Vind ik meer dan redelijk. Grote groepen jongeren zijn onoverzichtelijk, en meestal kopen er van de 10 3 wat te eten....
Hier ben ik het mee eens. Ze mogen niemand weigeren maar wel regels stellen. Ervanuitgaande dat leerlingen verontwaardigd kunnen zijn over weigering, kunnen ze niets inbrengen tegen het feit dat ze wel per twee erin mogen zonder schooltas. Ze stelen toch niet? hebben ze die tas ook ni nodig
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2003, 21:18   #44
jipenjan
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat er wel meer aan de hand is. Supermarkten weigeren vaker leerlingen van scholen in de buurt onder schooltijd omdat deze voor overlast zorgen. Als de leerlingen van jullie school voor overlast zorgen, is het logisch dat ze jullie weren, dat heeft niets te maken met het feit dat jullie speciaal onderwijs zijn. Dat het te druk is vind ik ook een beetje onzin, het is bij de aldi altijd druk.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 11:43   #45
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tis toch grappig dat zelf nadat het wetboek erop is nageslagen iedereen nog steeds beweert dat de supermarkt niemand mag weigeren. Net als in ieder andere winkel en/of horeca gelgenheid heeft de eigenaar het recht om dienst te weigeren.
Het is misschien niet altijd even netjes, maar dat hoeft dan ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 10:58   #46
darkstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

TALLLL ZE KUNNEN U NIET WEIGREN EN en meschien wel en dat is dan met een heel straffe redenene en die lijkt me hier nie straf dus ze kunnen u in dit geval niet weigeren
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 11:02   #47
bloon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkstar
TALLLL ZE KUNNEN U NIET WEIGREN EN en meschien wel en dat is dan met een heel straffe redenene en die lijkt me hier nie straf dus ze kunnen u in dit geval niet weigeren
grapjas.
tis geen openbaar gebouw. Tis een winkel. Is gewoon 1 directeur. Als die denkt: ik doe de deur dicht, dan doet hij die deur dicht. Als hij denkt: die komt er niet in, dan komt die er ook niet in.

hetzelfde geldt als jij hier mijn huis binnen wilt, als ik dat niet wil gebeurt dat echt niet hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 11:38   #48
easyprintscherm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen mag erin als ze willen! als je maar niet gaat jatten, maar dan nog, heeft een winkel niet het recht iedereen te weigeren die van zo'n school komt, alleen degene die t heeft gedaan!

En over de drukte, in de aldi is t altijd druk, en ze draaien maar met een paar kassa's dus het is hun eigen schuld. Helemaal onzin om om die reden mensen te weigeren!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 11:38   #49
easyprintscherm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen mag erin als ze willen! als je maar niet gaat jatten, maar dan nog, heeft een winkel niet het recht iedereen te weigeren die van zo'n school komt, alleen degene die t heeft gedaan!

En over de drukte, in de aldi is t altijd druk, en ze draaien maar met een paar kassa's dus het is hun eigen schuld. Helemaal onzin om om die reden mensen te weigeren!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 12:33   #50
sunnyflower
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat ze bij een winkel niet zomaar mensen mogen weigeren. Ze weten niet zeker wie het gedaan heeft en nu zeggen ze dus eigenlijk dat leerlingen van speciaal onderwijs gelijk dieven zijn. En dat het te druk is is helemaal loos want je wilt toch zoveel mogelijk verkopen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.