Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 April 2005, 12:38   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Verdonk wilt naturalisatie Kalou weigeren.

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...8648/sc=58f823

Wat moeten we hier van zeggen? Gelijke monikken, gelijke kappen? Of dienen mensen die een speciale positie bekleden of buitengewone talenten hebben een voorkeursbehandeling te krijgen?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 12:47   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik zie überhaupt de meerwaarde van neutralisatie niet.. Dus weigering heb ik geen moeite mee.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 12:57   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kiplegat kreeg het ook voor de OS en maxima voor alex.
Als Foppe zo graag solomon in oranje onder de 20 wil, heb ik daar geen probleem mee. En hoeveel tijd kost het nou om iemand om te toveren tot Nederlander?
Ik vond het destijds, met Nando Rafael, schandalig dat hij niet aan de bak mocht bij Ajax.

Laatst aangepast door The Phit : 25 April 2005 om 12:59
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 13:09   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan me de terughoudendheid wel voorstellen. Het is moeilijk uit te leggen dat je voor voetballers uitzonderingen maakt op je beleid. Want dan stel je voetbaltalenten dus boven andere talenten en de vraag is of dat te verantwoorden is...

Afgezien daarvan zou ik het belachelijk vinden als Kalou zou uitkomen voor Nederland onder 20. Het is simpelweg een Ivoriaan en als we gaan naturaliseren (waarom maken veel mensen toch de fout door het te hebben over neutralisatie, dat is toch echt heel wat anders, namelijk uitschakelen ) dan verliest het Nederlands elftal wel wat van zijn waarde. Dan wordt het misschien in de toekomst in plaats van een Nederlands elftal een elftal van eredivisiespelers dat in elkaar geknutseld is door middel van kunstgrepen als naturalisatie van Afrikanen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 13:14   #5
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het Franse elftal dat in 98 het WK won, bestond voor 90% (of meer zelfs) uit niet in Frankrijk geboren spelers. En de Fransen zijn er maar wat trots op dat ze die titel hebben.
De meerwaarde van Kalou in het huidige Nederlands elftal kan ik niet zien. Maar in jong Oranje zal hij vast en zeker wel goed van pas komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 13:21   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar ik vind het wat anders als je in Guadeloupe, Frans Guyana of Algerije geboren bent of voorouders daar vandaan hebt maar opgegroeid bent in Frankrijk. Er is wat mij betreft dan ook een groot verschil tussen spelers als Castelen, Boulahrouz, Yildirim en Seedorf en dit geval van Kalou. Dat is namelijk een buitenlandse speler die hier een paar jaar voetbalt. Eerder genoemde spelers zijn gewoon puur Frans of Nederlands maar met een allochtone achtergrond.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 13:26   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
(waarom maken veel mensen toch de fout door het te hebben over neutralisatie, dat is toch echt heel wat anders, namelijk uitschakelen )
LOL, inderdaad zeg Spreekt Kalou overigens al Nederlands? Volgens mij niet.. Lijkt me dat hij sowieso aan de standaardvoorwaarden mag gaan voldoen.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 13:41   #8
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zie het nut er niet van in.

In belgie doen ze het volgens mij vaker eentje naturliseren. en zie wat er daarmee is gebeurt
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 14:29   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Qua voetbal is Kalou wel een toegevoegde waarde lijkt mij... En hij woont hier al vanaf zijn 14 of 15e ofzo (volgens mij), dus qua voetbal heeft hij zijn grootste ontwikkeling meegemaakt in Nederland... En hij spreekt volgens mij gewoon Nederlands, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zeker.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 14:36   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
En hij spreekt volgens mij gewoon Nederlands, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zeker.
Behoorlijk beperkt hoor, blijkt uit interviews
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 15:28   #11
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

na wedstrijd altijd bel broer en vertel doelpunt maakt
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 15:40   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Da's toch al beter dan de gemiddelde nieuwe Nederlander?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 17:19   #13
Den Bosch boy13
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Hebben we een keer een goede jonge speler, gaat dat wijf zich er weer mee bemoeien
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 17:25   #14
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bosch boy13
Hebben we een keer een goede jonge speler, gaat dat wijf zich er weer mee bemoeien
ja laten we voortaan alle vluchtelingen die een aardig balletje kunnen trappen de Nederlandse nationaliteit geven

voor volk en vaderland toch?
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2005, 12:30   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Bart, maak hier maar het Kalou-topic van... Wat een soap.

Een nieuw, bizar hoofdstuk wordt er aan toegevoegd... Het komt op mij over als je reinste mensenhandel, maar dat heeft wellicht iets te maken met het feit dat ik hem liever naar PSV zie vertrekken...

Citaat:
'Salomon Kalou voor negen miljoen verkocht'

6/8/2005 9 :41

Salomon Kalou is voor een bedrag van negen miljoen euro verkocht aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations (SIR), meldt het AD in haar editie van zaterdag. Daarmee krijgt de transfersoap rond de jonge Ivoriaan een nieuw bizar hoofdstuk.
De investeringsmaatschappij wil de twintigjarige aanvaller overdoen aan het Benfica van trainer Ronald Koeman, met als oogmerk hem over één à twee jaar voor een nóg groter bedrag en aan een nóg grotere club door te verkopen. Benfica zou in deze constructie 'slechts' het salaris van Kalou en een lease-bedrag hoeven op te hoesten.

Om de deal door te laten gaan, moet er tussen Feyenoord en Benfica echter wel een papieren contract komen, omdat de wereldvoetbalbond FIFA alleen overeenkomsten tussen clubs onderling accepteert. Bovendien zal Kalou zélf nog met de Portugese topclub tot een akkoord moeten komen.

Of het daadwerkelijk zover komt is maar de vraag. Kalou heeft zich altijd op het standpunt gesteld perse naar PSV te willen, omdat hij in aanmerking wil komen voor een Nederlands paspoort. De Ivoriaan wil op den duur voor het Nederlands elftal kunnen uitkomen.

Feyenoord heeft vanaf het begin volgehouden dat het de aanvaller zeker niet aan PSV wilde verkopen, omdat het de concurrentie niet wil versterken. Een dikke week geleden wezen de Rotterdammers nog een Eindhovens bod van naar verluidt acht miljoen euro op Kalou van de hand.

De technische staf en de selectie van Feyenoord kregen daarop van de directie te horen dat de speler dit seizoen hoe dan ook zou blijven. 'Kalou blijft, dat is ons als speler verzekerd', aldus bijvoorbeeld Dirk Kuijt. Volgens het AD was de deal met SIR toen echter al lang en breed beklonken.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2005, 13:37   #16
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Rare constructie Jorien ontkent trouwens.

Maar dan zou Benfica dus niets verdienen aan die transfer dan hebben zij er ook weinig aan.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2005, 14:37   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Jawel, ze hebben twee jaar een potentiele topper tegen geringe kosten in huis. Vgl Alex bij PSV.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2005, 17:47   #18
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Kalou is dus nog steeds niet verkocht en doet nog steeds verwoede pogingen om genaturaliseerd te worden. Aanstaande vrijdag is eindelijk het hoger beroep over de naturalisatie van Kalou. Van Basten zal hierin ook opgeroepen worden:

Citaat:
Van Basten steunt Kalou in rechtszaal

Marco van Basten zal komende vrijdag aanwezig zijn in de rechtszaal als een beslissing wordt genomen over de naturalisatie van Salomon Kalou. De bondscoach hoopt de rechters te kunnen overtuigen van de meerwaarde die Kalou kan hebben voor het Nederlands elftal en Nederland in het algemeen.

Het eerste verzoek van Kalou werd afgewezen. Kalou ging in beroep, maar de reden werd ongegrond gevonden. Daardoor zal er vrijdag een rechtszaak plaatsvinden.
Ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel van. De rechter zal er toch wel zere van overtuigd moeten zijn dat Kalou een meerwaarde is. Is er bij iemand bekend of er ooit eerder uitspraken gedaan zijn in dit soort gevallen?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2005, 13:30   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als hij wordt toegelaten dan is het hek van de dam en zullen duizenden mensen met meer recht op naturalisatie ook een paspoort krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2005, 19:45   #20
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Kalou speelt als een krant totaal overbodig.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 13:01   #21
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Update: Van Basten belooft WK-plaats Kalou

Vanochtend om negen uur moest Feyenoord-aanvaller Salomon Kalou weer verschijnen in de Rotterdamse rechtbank. De geboren Ivoriaan wil via een versnelde procedure Nederlander worden.

Tot nu toe heeft minister Verdonk van Vreemdelingenzaken tweemaal de aanvraag afgewezen. Vandaag krijgt een rechter het verhaal voorgeschoteld en moet hij uitspraak doen of de minister in haar recht staat.

De rechter krijgt vier tot zes weken om over zijn besluit te denken. Mocht hij partij kiezen voor Kalou, moet Verdonk binnen zes weken opnieuw over de aanvraag buigen. Wanneer de rechter het eerdere besluit rechtvaardigt, zal Kalou zich neer moeten leggen bij de uitspraak en de vijfjarige procedure doorlopen.

Bondscoach Marco van Basten zal vandaag zijn opwachting maken in de rechtszaal en als deskundige zijn oordeel geven over Kalou. Johan Cruijff kan zelf niet aanwezig zijn, maar heeft een brief opgesteld met daarin zijn mening.

Het probleem is dat minister Verdonk in Kalou geen verrijking vindt voor het Nederlands voetbal. Wanneer een buitenlander over bijzondere kwaliteiten beschikt, mag hij of zij op een versnelde procedure rekenen. In het verleden gebeurde dit al met squash-speler Annelize Naudé en tafeltennisster Li Jiao.

Update 12.37 uur: Bondscoach Marco van Basten heeft tijdens zijn verklaring beloofd om Salomon Kalou in de selectie van Oranje voor het WK 2006 in Duitsland op te nemen, wanneer hij een Nederlands paspoort krijgt.

Verklaring Van Basten klonk alsvolgt:
"Salomon is een uitzonderlijk talent met bijzondere kwaliteiten. Hij kan in een kleine ruimte met weinig tijd de juiste oplossing vinden. Voor hemzelf en voor zijn ploeggenoten. Hij kan het verschil maken."

"Arjen Robben kan dat ook. Maar we zijn te veel afhankelijk van hem. Als hij is geblesseerd, hebben we vrij veel moeite om te winnen van zwakkere tegenstanders. Daarom willen we heel graag Kalou naar het WK meenemen”, betoogde Van Basten.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 22:06   #22
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een vertoning zeg, als we naar een WK gaan met buitenlanders. Liever strijdend ten onder met zelf opgeleide Nederlandse jongens dan een ronde verder met genaturaliseerden
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 22:54   #23
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind ook niet dat je selectieplekken moet gaan garanderen... ik dacht dat we onder Van Basten af waren van de abonnementen?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2005, 08:06   #24
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik zie überhaupt de meerwaarde van neutralisatie niet.. Dus weigering heb ik geen moeite mee.
Inderdaad, laat hem maar lekker voor zijn "eigen" land uitkomen we hebben al genoeg voetballers hier en die hier dan ook daadwerkelijk geboren zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2005, 17:12   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Rechter steunt Kalou

ROTTERDAM - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) moet opnieuw bekijken of Feyenoorder Salomon Kalou in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatieprocedure. Dat heeft de Rotterdamse rechter vrijdagochtend bepaald. De bewindsvrouw had eerder dit jaar dat verzoek van Kalou tot twee keer toe geweigerd.

Verdonk heeft zes weken de tijd om bij de Raad van State beroep aan te tekenen tegen de uitspraak. Zo niet dan moet ze in die gestelde periode beslissen of de 20-jarige Ivoriaanse aanvaller alsnog op korte termijn een Nederlands paspoort krijgt.

Tijdens de uitspraak, waarbij beide partijen ontbraken, maakte bestuursrechter A. van 't Laar duidelijk dat de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de zaak "onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd heeft.". Zo schoof de rechter het argument dat Kalou te kort in Nederland verbleef (2 jaar) van tafel, omdat er juist bij de topsportersregeling ruimte is om van één of meerdere voorwaarden af te wijken.

Ingeburgerd

Ook het verweer van Verdonk dat Kalou niet voldoende ingeburgerd is, werd door de bestuursrechter niet geaccepteerd. Van 't Laar wees op de positieve adviezen die de Rotterdamse burgemeester Opstelten en staatssecretaris Ross (Sport) gaven, het feit dat de voetballer voldoende Nederlands verstaat en praat, plus het gegeven dat hij Nederlandse les volgt. Teveel positieve aanknopingspunten waaraan de bewindsvrouw voorbij is gegaan.

"Er moet dan nader onderzoek worden gedaan of Kalou voldoende is ingeburgerd. Alleen zo'n toets is niet voldoende", sprak Van 't Laar, wijzende op het feit dat Kalou het certificaat Naturalisatietoets nog niet in zijn bezit heeft.

WK

Met deze uitspraak heeft de Afrikaan nog steeds de kans om voor komende zomer in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort. In dat geval kan hij met Oranje deelnemen aan het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland, zo werd hem twee weken geleden - tijdens de zitting - beloofd door bondscoach Marco van Basten.

Loting

De bondscoach, in Leipzig voor de loting van het wereldkampioenschap, reageerde schriftelijk op de uitspraak. Hij was verheugd dat de kans nog steeds bestaat dat Kalou straks in Duitsland voor Nederland kan uitkomen. "Ik hoop dat ik hem begin maart, wanneer we de eerstvolgende oefeninterland spelen bij de groep kan hebben. Dan kan Salomon zich ook optimaal voorbereiden op het WK."

Kalou zelf wilde vrijdagochtend voor hij het traininsveld in Rotterdam opstapte niet reageren op de uitspraak. Op het ministerie van Verdonk wordt de uitspraak de komende dagen grondig bestudeerd. Pas later zal duidelijk worden welke stappen de minister onderneemt.

nu.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 11:49   #26
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard Kalou

Vind je dat Kalou Nederlander moet worden zodat hij bij het Nederlands Elftal mag spelen? of vind je dat hij gewoon bij Ivoorkust moet spelen?
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.

Laatst aangepast door ash-hôôle : 11 December 2005 om 12:03
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 11:52   #27
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

leer

a. spellen
b. verder te kijken dan je neus lang is

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 11 December 2005 om 12:24
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 16:59   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
leer

a. spellen
b. verder te kijken dan je neus lang is
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2005, 18:25   #29
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Verdonk in hoger beroep

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) stapt naar de Raad van State in de zaak tegen voetballer Salomon Kalou. Zij gaat hiermee in het beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam, eerder deze maand.

Deze rechtbank bepaalde dat Verdonk de aanvraag tot versnelde naturalisatie van Kalou nogmaals moet bekijken en dat de minister bovendien haar besluit onvoldoende had gemotiveerd. Verdonk is het hier niet mee eens.

Volgens een woordvoerder van Verdonk is de gang naar de Raad van State de aangewezen weg om in juridische zin duidelijkheid en zekerheid te krijgen. Justitie vraagt de raad om een spoedige behandeling van de kwestie.

Jelle Kroes, de advocaat van Kalou, zei tegenover de NOS dat hij rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet. "Ik zie geen aanwijzing die er op duidt dat de vorige uitspraak juridisch kan worden aangetast. Ook Salomon houdt goede hoop. Hij blijft strijdbaar en wil nog steeds voor Oranje uitkomen op het WK."
The Kalou-gate goes on and on..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 15:26   #30
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Verdonk moet zaak-Kalou opnieuw beoordelen

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) moet de zaak van Salomon Kalou opnieuw bekijken. Volgens de Raad van State heeft de minister onvoldoende motivaties waarom de Feyenoorder niet in aanmerking komt voor versnelde naturalisatie.

Verdonk vindt dat Kalou nog te kort in Nederland verblijft en nog altijd onvoldoende is ingeburgerd om in aanmerking te komen voor een versnelde naturalisatie.

Via deze versnelde procedure hoopt Kalou met Nederland deel te kunnen nemen aan het WK in Duitsland. Bondscoach Marco van Basten heeft de 20-jarige aanvaller al een plek in de selectie beloofd als hij op tijd een Nederlands paspoort ontvangt.

Door deze uitspraak lijkt de Ivoriaan weer een grote stap dichterbij deelname aan het WK. Alleen als Verdonk met nieuwe, belangrijke argumenten komt, lijkt er nog roet in het eten te kunnen worden gegooid voor Kalou.
Nu nog afwachten wat ze gaat doen.. Haar argumentatie zal iig èrg belangrijk worden..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 16:31   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

En toch vind ik dat er wel voldoende redenen aan te voeren zijn om het níet te doen. Probleem is dat Kalou op deze manier een voorbeeld voor velen zou kunnen worden. Wat nu wanneer er bij Koenders/VNL ineens een voortreffelijke handballer uit Polen speelt die absoluut beter is dan wat er al is?

Daarbij ben ik niet voor buitenlanders in het Nederlands elftal
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 16:51   #32
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
En toch vind ik dat er wel voldoende redenen aan te voeren zijn om het níet te doen. Probleem is dat Kalou op deze manier een voorbeeld voor velen zou kunnen worden. Wat nu wanneer er bij Koenders/VNL ineens een voortreffelijke handballer uit Polen speelt die absoluut beter is dan wat er al is?

Daarbij ben ik niet voor buitenlanders in het Nederlands elftal
"En toch".. D'r zijn ook nog genoeg redenen te noemen om hem niet te naturaliseren, net zoveel als om hem wel te naturaliseren. Het ligt eraan waar en hoe je de grens wilt trekken. Als Verdonk een fatsoenlijke redenering geeft voor of tegen dan kan ik met beide leven.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 16:56   #33
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Ik vind zowizo dat je sporters niet versneld moet naturaliseren. Geef ze een verblijfsvergunning als ze niet in eigen land hun sport kunnen beoefenen, maar ik vind het idioot dat iemand met veel talent ook nog eens een voorkeursbehandeling moet krijgen.
En het gaat hierbij ook nog eens om het Nederlands elftal. Beetje vreemd, omdat Nederland genoeg goede voetballers heeft.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 21:05   #34
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Volgens de wet heeft Kalou recht op dat paspoort. Echter uit principiële redenen vind ik niet dat hij in het NL-elftal zou moeten voetballen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 10:57   #35
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Volgens de wet heeft Kalou recht op dat paspoort. Echter uit principiële redenen vind ik niet dat hij in het NL-elftal zou moeten voetballen.
Zo denk ik er nu ook over. In andere sporten was het allerminst een probleem om talenten die Nederland konden gaan vertegenwoordigen versneld te naturaliseren. Het argument is dat voetballers geen uitzonderingspositie zouden moeten krijgen, maar dat krijgen ze in die zin nu dus wel
Maar we zouden het wat mij betreft helemaal niet moeten willen. Het is toch geen vertoning om tegen Ivoorkust aan te treden met een Ivoriaan?
Nederland is trots op een elftal met Nederlanders dat op een wereldkampioenschap presteert. Bovendien is het niet te verantwoorden dat Kalou al zeker is van zijn plaats in de selectie. Als Advocaat iets dergelijks had gedaan was ie gekielhaald..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 12:44   #36
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Robben, Sar en van Nistelrooy zijn in principe toch ook zeker van een plaats in de selectie? Qua kwaliteiten hoort Kalou er bij.
En van Basten kan Kalou natuurlijk niet vragen en dan toch besluiten hem thuis te laten. Als Kalou een Nederlands paspoort krijgt, dan hoort hij er bij.
Dat vind ik dus niet zo'n probleem....

Of Kalou wel of niet dat paspoort moet krijgen.. er zijn argumenten pro en contra te bedenken
- hij heeft zijn voetbalopleiding voor een groot deel in Nederland gevolgd
- hij heeft een meerwaarde voor het elftal, kan net dat beetje extra bieden dat nodig is voor succes.
- hij blijft een geboren Ivoriaan, dus geen Nederlander

Met een jongen als De Guzman heb ik minder moeite dan met een Kalou in Oranje, maar met Kalou kan ik ook wel vrede hebben (overigens ook als-ie z'n paspoort niet krijgt).

Zolang we maar geen Belgische toestanden krijgen..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2006, 16:32   #37
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik ben het volledig met Tyskie eens in deze kwestie.. De beslissing van Verdonk is in mijn ogen best te billijken. Alleen heeft ze een aantal rare kronkels gemaakt als je het mij vraagt. Voetbal niet zien als belangrijk voor de maatschappij is belachelijk en ze maakt volgens mij nu een uitzondering op de uitzondering door hem toch een kans te geven als hij die toets haalt.. Vreemd..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2006, 13:03   #38
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Bijgesloten Thumbnails
Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  salomon.jpg‎
Bekeken: 438
Grootte:  32,1 KB  
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2006, 13:05   #39
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Die vorige was geschreven door zijn manager, en deze door zijn Turkse buurman?
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2006, 15:31   #40
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ennnnnnnnn ff zwaaien naar kalou
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2006, 15:43   #41
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

De afwijzing vind ik persoonlijk niet zo erg, maar de manier waarop is wel weer uiterst vreemd..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2006, 08:55   #42
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
De afwijzing vind ik persoonlijk niet zo erg, maar de manier waarop is wel weer uiterst vreemd..
die knakker verdient het gewoon niet om nederlander te worden
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.