Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 August 2003, 19:00   #51
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Originally posted by AmbyPur

Kvin dat Jim zeker wel een goede stem heeft (of dat lijkt zo door al die computertjes ), het is dat het zo overdreven top40 (als het maar verkoopt he) is.
Kvind dat er helemaal niets mis is met top40 muziek, er zitten heus wel goede nummers tussen, het is alleen gericht op de massa en op de wat 'in' is, dus op de opvatting die heerst onder de meeste mensen.. nix mis mee, makkelijke manier van geld verdienen
maar Idols vind ik dan weer té overtrokken, die kinderen die er aan mee doen weten ook niet waar ze aan beginnen ('Jim wordt 16! Oja nu mag ie natuurlijk langere optredens geven..') Beetje te heavy naar mijn gevoel.
Maar het is zo eentonig bij Jim...
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2003, 19:00   #52
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne


Jaah die vond ik zeker goed!!!! Ik vind Direct ook wel goed.

Maar ik word gek van Jim en Jamai!!!!

Ik word gek van die T*ring kop van Jim bij al die Kl*ote Reclame's
Bijna elk meisje geilt op dat joch...
Ik snap eigenlijk niet waarom, want ik vind um echt niet zo super en hij kan dus niet zingen vind ik...
En dan hebben we Jamai nog...
Van hem word ik ook al helemaal gek!
Hij moet iets doen net als Carlo Bozhard ofzo, van die overdreven progammatjes....

Ik vond dat bij Idols gewoon Hind of David moest winnen...

Ik weet echt niet waarom ik nu over Idols begin, maarjah ut zal wel weer...
ik vind dat ze idols gewoon meoten verbieden..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2003, 19:36   #53
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik vind dat ze idols gewoon meoten verbieden..
Verbieden hoeft niet persee, maar er moet veel veranderd worden. Nou ja, zo heel veel hoeft er nog niet eens veranderd te worden, er moet iets bijkomen:

1. De mensen die meedoen aan Idols moeten zelf ook de dusdanige kennis hebben van muziek dat ze zelf muziek kunnen maken (eventueel met hulp)

2. Ze moeten hun eigen teksten/nummers mogen gebruiken.

Dan vind ik het al een heeel stuk acceptabeler worden. Want voor de rest is het toch top dat zoveel mensen tenminste de kans krijgen om proberen door te breken
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2003, 21:52   #54
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


domdom

wat zeg je dan als band
wat voor muziek maak je:

uhm nah muziek..met een gitaar en het is best wel hard met geschreeuw enzo en vette breakdowns....

is het dan niet makkelijker om ''hardcore'' te zeggen of ''punk'' of deathmetal'' . Juist hokjes!!

Ik deel liever mezelf in een hokje dan dat andere dat doen. Je wil jezelf toch ergens mee identificeren. Bij mij is dat hardcore en ik wil dus in dat hokje geplaatst worden. En niet als trancenicht
kijk jezelf indelen in een bepaalde groep vind ik anders dan andere mensen beoordelen en ze in hokjes stoppen. dat je bijvoorbeeld iemand over straat ziet lopen met een bloesje en denkt kakker, of iemand met een baggy broek en denkt oww domme skater of weetikveel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 00:34   #55
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc


kijk jezelf indelen in een bepaalde groep vind ik anders dan andere mensen beoordelen en ze in hokjes stoppen. dat je bijvoorbeeld iemand over straat ziet lopen met een bloesje en denkt kakker, of iemand met een baggy broek en denkt oww domme skater of weetikveel.
Waarom zou je dat niet doen?
Om maar even het voorbeeld van anemic aan te houden:

Je loopt over straat en ziet een leuk meisje, die er nogal punk gekleed uitziet.

Waarom zou je dan niet tegen je vrienden zeggen: Ik zag een leuk meisje lopen, ze had gave punk kleding aan!

Wat is daar precies mis mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 19:24   #56
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz

Waarom zou je dat niet doen?
Om maar even het voorbeeld van anemic aan te houden:

Je loopt over straat en ziet een leuk meisje, die er nogal punk gekleed uitziet.

Waarom zou je dan niet tegen je vrienden zeggen: Ik zag een leuk meisje lopen, ze had gave punk kleding aan!

Wat is daar precies mis mee?
helemaal niets

het ging er mij eik meer om dat iedereen het in hokjes stoppen belachelijk vindt, terwijl iedereen het doet.
zoals jullie het zeggen is er nix mis mee, mij gaat het meer om de negatieve kant van het in hokjes stoppen.
iemand kent je helemaal NIET en heeft toch al meteen een mening over je, daar irriteer ik me aan.
niet zeggen van 'mijn band maakt hardcore muziek of dat leuke punkmeisje'
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 02:31   #57
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc


helemaal niets

het ging er mij eik meer om dat iedereen het in hokjes stoppen belachelijk vindt, terwijl iedereen het doet.
zoals jullie het zeggen is er nix mis mee, mij gaat het meer om de negatieve kant van het in hokjes stoppen.
iemand kent je helemaal NIET en heeft toch al meteen een mening over je, daar irriteer ik me aan.
niet zeggen van 'mijn band maakt hardcore muziek of dat leuke punkmeisje'
Maar vaakt kloppen de vooroordelen wel voor een deel.
Zie je een punker lopen: "Heej kijk! Zo'n domme vegetarier"

Dan klopt dat vooroordeel vaak wel (heb ik het over echte punkers natuurlijk, dat onderscheid is vaak wel temaken )
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 14:10   #58
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz


Maar vaakt kloppen de vooroordelen wel voor een deel.
Zie je een punker lopen: "Heej kijk! Zo'n domme vegetarier"

Dan klopt dat vooroordeel vaak wel (heb ik het over echte punkers natuurlijk, dat onderscheid is vaak wel temaken )
Hoewel ik het met je eens ben dat er niet voor niets vooroordelen bestaan, vind ik ook dat je er rekening mee moet blijven houden dat je er ook wel eens naast zou kunnen zitten en dus niet direct naar jouw vooroordelen handelt. Van de 'punkers' die ik namelijk ken is vaak de minder intelligente garde niet vegetarier en juist de wat intelligentere groep wel. Dit zijn uiteraard ook vooroordelen, maar je ziet dat ze dus al niet overeenkomen met de jouwe. Vooroordelen zijn niet universeel.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 14:25   #59
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny


ik vind manson ook goed en lekker hoor,én hij maakt goeie muziek
Lekker?¿
Me nichtje huilt als ze hem op tv ziet...
En ik vind hem ook nogal eng hoor...
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 14:46   #60
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne


Lekker?¿
Me nichtje huilt als ze hem op tv ziet...
En ik vind hem ook nogal eng hoor...
Ik denk..dat het sarcastisch bedoeld was
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 20:06   #61
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een aantal posts verwijderd. Geinen doe je maar bij ADB, niet hier
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 20:07   #62
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik word nu ook wel moe van alle zogenaamd zeer truee black metal liefhebbers die maar zeiken als een black metal band een ander geluid gaat maken dan ze daarvoor deden, of zelfs een hele andere richting opgaan (Behemoth, Ulver).
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 20:24   #63
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Ik word nu ook wel moe van alle zogenaamd zeer truee black metal liefhebbers die maar zeiken als een black metal band een ander geluid gaat maken dan ze daarvoor deden, of zelfs een hele andere richting opgaan (Behemoth, Ulver).
datzelfde geldt niet alleen voor black-metal bands,
incubus heeft ook praktisch iedere cd weer een ander geluid, maar dat kan ook niet door iedereen gewaardeerd worden.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 20:50   #64
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
datzelfde geldt niet alleen voor black-metal bands,
incubus heeft ook praktisch iedere cd weer een ander geluid, maar dat kan ook niet door iedereen gewaardeerd worden.
ja maar daar roepen mensen niet meteen Sell-outs! Verraders!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 21:23   #65
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
ja maar daar roepen mensen niet meteen Sell-outs! Verraders!!!
lol, is het allemaal zo erg gesteld dan? =)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 21:24   #66
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
lol, is het allemaal zo erg gesteld dan? =)
ow absoluut. Tis echt erg. Soms lijkt het wel of je hersencapaciteit verminderd van teveel black metal...bij een aantal mensen dan he
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 22:28   #67
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
ow absoluut. Tis echt erg. Soms lijkt het wel of je hersencapaciteit verminderd van teveel black metal...bij een aantal mensen dan he
jongen bij linkin park ging mijn hersencapaciteit al naar benenden
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 22:44   #68
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
jongen bij linkin park ging mijn hersencapaciteit al naar benenden
kan je nagaan hoe dom je zou zijn als je nu naar Black Metal luisterde
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 22:48   #69
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
kan je nagaan hoe dom je zou zijn als je nu naar Black Metal luisterde
je had mij nile gestuurt nu gaat alles langzaam achter uit

van zo naar zo
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 22:58   #70
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
je had mij nile gestuurt nu gaat alles langzaam achter uit
van zo naar zo
Tsss, niemand kan commentaar hebben op Nile. Bovendien is Nile Death Metal en geen Black. Maar Nile is gewoon goed, vernieuwend, goed, gaaf, goed
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 15:47   #71
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Tsss, niemand kan commentaar hebben op Nile. Bovendien is Nile Death Metal en geen Black. Maar Nile is gewoon goed, vernieuwend, goed, gaaf, goed

ik raak altijd een beetje gefrustreerd van die black, death enz metal. maar ik heb er ook niet onwisj veel verstand van. mijn smaak gaat met metal tot darkest hour. daarna houdt t op.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 15:48   #72
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ohja, kep ook een hekel aan cradle of filth. en dan vooral van die wannabe- ik voel me kut- mannetjes. nee ik moet daar altijd een beetje om lachen. kotm vast wel goed met ze hoor, zijn vaak nog een beetje van die pubertjes, dus mag t nog.
oh maar ze doen overal zo negatief over en denken dat cof de hele werled is. beetje close minded.


(sorry als ik je heb beledigd)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 15:51   #73
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by yor
ik raak altijd een beetje gefrustreerd van die black, death enz metal. maar ik heb er ook niet onwisj veel verstand van. mijn smaak gaat met metal tot darkest hour. daarna houdt t op.
hoe bedoel je gefrustreerd en gefrustreerd van wat dan precies?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 15:53   #74
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by yor
ohja, kep ook een hekel aan cradle of filth. en dan vooral van die wannabe- ik voel me kut- mannetjes. nee ik moet daar altijd een beetje om lachen. kotm vast wel goed met ze hoor, zijn vaak nog een beetje van die pubertjes, dus mag t nog.
oh maar ze doen overal zo negatief over en denken dat cof de hele werled is. beetje close minded.(sorry als ik je heb beledigd)
Hahaha, geen nood. Ik voel me absoluut niet kut, en doe ook neit net of ik me kut voel. Sowieso ben ik geen grote Cradle liefhebber dus no point taken. Maar het is inderdaad erg gesteld met al die jonge kindertjes die dat gaan luisteren en Cradle + bijbehorende "goth" uitstraling (zeggen dat ze echt goths zijn is een belediging voor de mensen die het wel echt zijn) meteen op een pilaar zetten en aanbidden zoals de kerk God aanbid. Verschrikkelijk. Ga is een leven krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 16:05   #75
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

CoF is zowiezo een kutband
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 16:41   #76
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
CoF is zowiezo een kutband
Nah, dat niet perse hoor. Hun muziek maken ze iig goed. Ik moet wel zeggen dat ze nog wat leuker klonken toen Nick nog de drums deed en niet Adrian
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 16:44   #77
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, ik vind CoF nog steeds 1 van de beste black/goth metal bands (of wat het ook is, maakt ook even geen fuck uitnatuurlijk). Door CoF ben ik in de "rock" wereld terecht gekomen. (dus Punk, metal etc. etc.) Toen was ik 12 dacht ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 16:59   #78
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Tja, ik vind CoF nog steeds 1 van de beste black/goth metal bands (of wat het ook is, maakt ook even geen fuck uitnatuurlijk). Door CoF ben ik in de "rock" wereld terecht gekomen. (dus Punk, metal etc. etc.) Toen was ik 12 dacht ik.
ik vindt de eeste paar seconden van een CoF liedje wel tof maar als die dani begint dan zap ik door
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 18:19   #79
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

oke misschien klink ik nu als een ongelofelijke metal-leek (terecht want dat ben ik ook ) maar ik vind het instrumentale van metal steengoed, en gegrunt vreselijk om naar te luisteren. Ik heb veel leren waarderen, ook van mn vorige ex die naar trance/dance/hardhouse/techno luisterde, en nu ook van Dimas maar er blijft altijd een beetje eigen smaak van mij. met recht een BEETJE, want ik ben echt niet moeilijk
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 19:05   #80
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
ik vindt de eeste paar seconden van een CoF liedje wel tof maar als die dani begint dan zap ik door
Kan ik me voorstellen. Je moet er ook maar van houden, 2 nummers van hun vind ik echt geweldig: Dusk and her Embrace en Heaven and torn surender... geweldig!

Er zit 1 stuk in, hoor je een vrouwenstem wat zingen, en dan komt er een 2e stem (zware donkere stem) overheen. GEWELDIG! En dan de muziek die erbij zit.. woooooooaah!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 19:07   #81
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind Midian nog steeds een goed album . was ook de eerste die ik hoorde. Eerste nummer was Ghost In Her Fog
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 19:43   #82
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz


Kan ik me voorstellen. Je moet er ook maar van houden, 2 nummers van hun vind ik echt geweldig: Dusk and her Embrace en Heaven and torn surender... geweldig!

Er zit 1 stuk in, hoor je een vrouwenstem wat zingen, en dan komt er een 2e stem (zware donkere stem) overheen. GEWELDIG! En dan de muziek die erbij zit.. woooooooaah!
ik dacht eerst ook dan het een vrouw was hij ziet er ook zo uit net als die andere fag him
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 22:17   #83
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik had wel is een keertje voor de gein die nieuwe cd van dimmu borgir geluisterd.
en ja. fuck die drummer is echt sick. maar toen keek ik in dat boekje en zag ik naakte vrouwen, dode lichamen en rare gesminckte mannen. en daarna las ik de titels van de songs. nah niet echt mn ding. tis allemaal zo zwart, zo donker. en inderdaad ik vind grunts vaak niet om aan t5e horen


en die dani (zo heet die gast van cof toch), ik snapo niet wat iedereen zo goed aan die gast vindt. kvind m echt een grafstem hebben. maja, genoeg afgezeken voor vandaag
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2003, 00:35   #84
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
ik dacht eerst ook dan het een vrouw was hij ziet er ook zo uit net als die andere fag him
Uhm, in dat nummer is het een vrouw hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2003, 15:08   #85
monolo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
ja maar daar roepen mensen niet meteen Sell-outs! Verraders!!!
ikke wel hoor incubus!! sellouts!! veraders!!

beetje halfnaakt poseren voor een modeblad nah het irriteert me meer dat ze bij het laatste optreden bijna alleen maar zachte nmrs spelen..houk nie van
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2003, 17:19   #86
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by monolo


ikke wel hoor incubus!! sellouts!! veraders!!

beetje halfnaakt poseren voor een modeblad nah het irriteert me meer dat ze bij het laatste optreden bijna alleen maar zachte nmrs spelen..houk nie van
me too maar pas met de laatste cd
die is echt om te janken commercieel en 28 keer geflopt helaas

echt een van de slechtste cd's ooit gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2003, 17:21   #87
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dude weet je wat ook kut is

metallica en iron maiden
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2003, 17:41   #88
monolo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


me too maar pas met de laatste cd
die is echt om te janken commercieel en 28 keer geflopt helaas

echt een van de slechtste cd's ooit gemaakt
het is op zich niet erg dat ze zachte nmrs maken (goed zelfs) maar op hun laatste cd staan toch echt harde en zachte nmrs en de hardere hebben ze gewoon vrijwel niet gespeeld op lowlands vorig jaar, das gewoon shit
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2003, 19:47   #89
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


me too maar pas met de laatste cd
die is echt om te janken commercieel en 28 keer geflopt helaas
volgens mij is die juist dik veel verkocht ook al is het een minder album...

but dont shoot me if im wrong
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2003, 23:05   #90
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r


volgens mij is die juist dik veel verkocht ook al is het een minder album...

but dont shoot me if im wrong
ja dat zal best wel kan een album toch nog wel geflopt zijn
nu staatie in alle aanbiedingsbakken en opruiming alles moet weg-bakken
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 14:01   #91
jozzi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Top 40 muziek is helemaal niet altijd bagger. Natuurlijk zitten dr altijd wel plaatjes tussen die je liever niet wilt horen, maar ik vind dat je het zo moet zien: het is eigenlijk best knap als je een groot deel van de jongeren bevolking zover krijgt om uit zijn dak te gaan op jouw muziek. Alle respect voor Jim, Jamai, Avril of wie dr ook allemaal zoveel afgezeikt worden: ze doen het maar mooi wel ff!

Het gaat volgens mij op de eerste plaats om de muziek en wat die met je doet en dan pas om wie het uitvoert. Coveren is het normaalste wat er is: men speelt al eeuwenlang muziek van elkaar, toch?

Artiesten die niet hun eigen nummers schrijven, zijn misschien wat minder creatief bezig, maar zorgen er in ieder geval wel voor dat nummers die de wereld anders nooit gehoord zou hebben, de muziek in geholpen worden.

Mijn frustratie is dat te veel mensen denken dat ze het recht hebben om artiesten de grond in te boren, waar ze niet eens echt goed naar geluisterd hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 18:14   #92
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by jozzi
Alle respect voor Jim, Jamai, Avril of wie dr ook allemaal zoveel afgezeikt worden: ze doen het maar mooi wel ff!
Dat is nou net het hele punt, zij doen het NIET zelf! Als ze gewoon een simpel platen contractje hadden gehad, zonder die idols troep dan waren ze echt NOOIT zo doorgebroken. Het is puur het inpompen van het geld.

Ik ken ZAT wel goede bands of zangers/zangeressen die dat waarschijnlijk nooit zou lukken, maar als ze 1 keer in het nieuws ofzo komen dan zullen ze ook in 1 keer beroemd zijn.

"ze doen het maar mooi ff".... zucht....
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 21:07   #93
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Originally posted by jozzi
Top 40 muziek is helemaal niet altijd bagger. Natuurlijk zitten dr altijd wel plaatjes tussen die je liever niet wilt horen, maar ik vind dat je het zo moet zien: het is eigenlijk best knap als je een groot deel van de jongeren bevolking zover krijgt om uit zijn dak te gaan op jouw muziek. Alle respect voor Jim, Jamai, Avril of wie dr ook allemaal zoveel afgezeikt worden: ze doen het maar mooi wel ff!


Top40 is idd niet altijd bagger (kijk bijvoorbeeld naar Coldplay)
helaas bestaat het grootste gedeelte uit artiesten die elkaar nadoen in het muziek maken die technisch van een lage kwaliteit is.
Verder is het helemaal niet moeilijk om een groot deel van de jongeren bevolking achter je te krijgen, vaak ligt dat niet eens meer aan de muziek. (kijk bv. naar de populariteit van Jim door zn uiterlijk of naar Avril omdat ze van zichzelf zegt dat ze punk is terwijl ze gewoon popmuziek maakt)
Verder geen respect voor Jim, Jamai enz omdat ze alleen maar zingen. Natuurlijk niks mis mee, maar voor mij houdt artiest zijn in dat je ook je eigen nummers schrijft, daar hoort het toch op beoordeeld te worden? Ik koop alleen een cd als de muziek goed klinkt, niet als de zanger mooi kan zingen.

Citaat:
Originally posted by jozzi
Het gaat volgens mij op de eerste plaats om de muziek en wat die met je doet en dan pas om wie het uitvoert. Coveren is het normaalste wat er is: men speelt al eeuwenlang muziek van elkaar, toch?


Niks mis met coveren idd. Als het maar op een goede manier gebeurt. Helaas is dat absoluut niet het geval in de top40. Platenmaatschappijen pikken een populair nummer van vroeger (zodat ze er zeker van zijn dat het weer een hit wordt en dat ze kunnen incashen) en de nieuwe artiest moet dat nummer zingen, verder wordt er niks aan veranderd, er wordt geen eigen draai aan het nummer meegegeven, niks. Puur bedoelt om in te cashen dus. En dat vind ik slecht want het haalt de kwaliteit van de muziek omlaag.

Citaat:
Originally posted by jozzi
Artiesten die niet hun eigen nummers schrijven, zijn misschien wat minder creatief bezig, maar zorgen er in ieder geval wel voor dat nummers die de wereld anders nooit gehoord zou hebben, de muziek in geholpen worden.


tja als je op die toer gaat: op deze manier missen we het creatieve talent dat de artiest misschien wel heeft en lopen we zo een hoop nummers mis...

Citaat:
Originally posted by jozzi
Mijn frustratie is dat te veel mensen denken dat ze het recht hebben om artiesten de grond in te boren, waar ze niet eens echt goed naar geluisterd hebben.
Dit is niet waar. Iedereen vangt wel de nummers uit de top40 op, zelfs als je niet naar radio luistert en naar de tv kijkt. Bovendien kun je niet ontkennen dat de muziek uit de top40 technisch van erg lage kwaliteit is, want dat is gewoon een feit.


ik had ff zin om te typen
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2003, 09:49   #94
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by QQQ


Top40 is idd niet altijd bagger (kijk bijvoorbeeld naar Coldplay)
helaas bestaat het grootste gedeelte uit artiesten die elkaar nadoen in het muziek maken die technisch van een lage kwaliteit is.
Verder is het helemaal niet moeilijk om een groot deel van de jongeren bevolking achter je te krijgen, vaak ligt dat niet eens meer aan de muziek. (kijk bv. naar de populariteit van Jim door zn uiterlijk of naar Avril omdat ze van zichzelf zegt dat ze punk is terwijl ze gewoon popmuziek maakt)
Verder geen respect voor Jim, Jamai enz omdat ze alleen maar zingen. Natuurlijk niks mis mee, maar voor mij houdt artiest zijn in dat je ook je eigen nummers schrijft, daar hoort het toch op beoordeeld te worden? Ik koop alleen een cd als de muziek goed klinkt, niet als de zanger mooi kan zingen.

[/b]

Niks mis met coveren idd. Als het maar op een goede manier gebeurt. Helaas is dat absoluut niet het geval in de top40. Platenmaatschappijen pikken een populair nummer van vroeger (zodat ze er zeker van zijn dat het weer een hit wordt en dat ze kunnen incashen) en de nieuwe artiest moet dat nummer zingen, verder wordt er niks aan veranderd, er wordt geen eigen draai aan het nummer meegegeven, niks. Puur bedoelt om in te cashen dus. En dat vind ik slecht want het haalt de kwaliteit van de muziek omlaag.

[/b]

tja als je op die toer gaat: op deze manier missen we het creatieve talent dat de artiest misschien wel heeft en lopen we zo een hoop nummers mis...



Dit is niet waar. Iedereen vangt wel de nummers uit de top40 op, zelfs als je niet naar radio luistert en naar de tv kijkt. Bovendien kun je niet ontkennen dat de muziek uit de top40 technisch van erg lage kwaliteit is, want dat is gewoon een feit.


ik had ff zin om te typen [/B]
weinig aan toe te voegen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.