Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 May 2003, 23:08   #1
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Film/DVD reviews

Na CD reviews op Muziek kwam dext0r op het idee Film reviews.
Dus hier kan je iedereen laten weten welke films je hebt gezien, wat je dr van vond, etc.
Vul dit in aub:

Naam van de film:

Wie speelt er in:

Regie:

Welk genre:

Van welk jaar:

Waar gaat hij over:

Persoonlijke mening:

Hoeveel sterren geef jij hem:

Een plaatje van de film erbij vinden wij altijd leuk! En evt. een imdb linkje. natuurlijk mag je zelf nog andere kopjes erbij maken, zoals wat je van de extra's vind op een dvd SE.

naast films kun je hier ook gewoon dvd's reviewen van niet-films, dus documentaires, caberetiers, sport-dvd's etc.

het hoeft niet van een recente dvd te zijn!!

Laatst aangepast door Stevie : 30 January 2005 om 14:35
 
Oud 20 May 2003, 08:36   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Film reviews


http://us.imdb.com/Title?0111161
Soundtrack: Thomas Newman

Naam van de film:
The Shawshank Redemption (1994)
gebaseerd op een kort verhaal van stephen king: the rita hayworth story and shawshank redemption

Wie speelt er in:
Tim Robbins, Morgan Freeman, James Whitmore, William Sadler, Bob Gunton

Welke genre:
Drama

Waar gaat hij over:
Wanneer van Andy Defresne (Tim Robbins) zijn vrouw wordt vermoord en hij hiervoor onterecht in de gevangenis terechtkomt begint het verhaal van Shawshank Prison. Hier berust zijn leven op hoop, velen jaren brengt hij door in de gevangenis waarin hij veel krijgt te verduren, maar vooral ook veel respect verdient van zijn mede-gevangenen. Zijn beste kameraad is Red (Morgan Freeman); the man who knows how to get things.
Andy zorgt ervoor dat de gevangenis een nieuwe bibliotheek krijgt, en gevangenen kunnen worden opgeleid om nog iets nuttigs te leren.
Gedurende al deze jaren heeft Andy ook aan iets anders gewerkt; zijn uiteindelijke doel.
Fear can hold you prisoner; Hope can set you free.

Persoonlijke mening:
veruit beste film die er ooit is gemaakt; geweldig verhaal, en vooral is het verhaal heel goed neer gezet.
een must-see en tegenwoordig eigenlijk ook een must-have, danwel DVD of VHS

Hoeveel sterren geef jij em:
5+ out of 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl

Laatst aangepast door dext0r : 20 May 2003 om 08:43
dext0r is offline  
Oud 20 May 2003, 12:08   #3
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

http://us.imdb.com/Title?0259711



Naam van de film:
Vanilla Sky (2001)

Wie speelt er in:
Tom Cruise, Penélope Cruz, Cameron Diaz, Kurt Russell

Welke Genre: Drama, Romance, Sci-Fi, Thriller

Waar gaat hij over:

(ff dvd erbij halen)

De jonge, knappe en rijke uitgeverijmagnaat David Aames (Cruise) kan alles krijgen wat zijn hart begeert. Toch schijnt David's bekoorlijke leven niet compleet. op zekere avond ontmoet David de vrouw van zijn dromen (Penélope Cruz) en hij denkt dat hij misschien het ontbrekende stukje gevonden heeft. maar een beslissend treffen met een jaloerse minnaar (Cameron Diaz) brengt David's leven plotseling uit zijn baan en stuurt hem langs een achtbaan van romantiek, seks, verdenkingen en dromen ... naar een schokkend ontwaken dat je nooit zult vergeten.

Persoonlijke mening:

Een hele goede film, het verhaal is toch wel goed neer gezet en je moet het ook echt volgen wil je de ontknoping van de film begrijpen. Zeker een film die niet in je collectie mag ontbreken.

Hoeveel sterren geef jij em:

4.5 uit 5
Headliner is offline  
Oud 20 May 2003, 23:39   #4
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Film reviews

Naam van de film:
Mystic Pizza

Wie speelt er in:
Julia Roberts, Annabeth Gish, Lili Taylor

Welke genre:
comedie, drama, romantisch

Van welk jaar:
1988

Waar gaat hij over:
3 vriendinnen (rond de 18 ) zoeken de 'liefde van hun leven' en als ze allemaal verliefd zijn gebeuren dr allemaal grappige dingen..

Hoeveel sterren geef jij em:
4.5 uit de 5
 
Oud 21 May 2003, 08:52   #5
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard Re: Re: Film reviews

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Naam van de film:
Mystic Pizza
geen persoonlijke mening?
een plaatje en/of een link zou ook niet verkeerd zijn

edit: ik doe het wel ff



http://us.imdb.com/Title?0095690

Laatst aangepast door Headliner : 21 May 2003 om 08:54
Headliner is offline  
Oud 21 May 2003, 10:36   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Re: Film reviews


http://us.imdb.com/Title?0169547

Naam van de film:
American Beauty (1999)

Wie speelt er in:
Kevin Spacey, Anette Bening, Thora Birch, Mena Suvari ( )

Welke genre:
Drama

Waar gaat hij over:
Lester (Kevin Spacey) en zijn vrouw Carolyn (Anette Bening) zien hun leven in duigen vallen. Lester wordt gehaat door zijn vrouw, zijn dochter moet hem niet en zijn baas wil hem ontslaan.
Lester besluit zelf zijn leven te veranderen en de weg naar vrijheid te zoeken. Zijn verkregen vrijheid brengt hem geluk, maar hij moet er ook een prijs voor betalen.
De dochter speelt in het verhaal ook een grote rol wanneer zij een relatie krijgt met de buurjongen. and the story continues....


Persoonlijke mening:
voor mij is dit film #2, geniaal! Kevin Spacey die perfect weer een rol neerzet, en dan ook nog eens in een perfecte context.
Grappig, Ironisch, Sarcastisch, en een overdreven schets van het ordinaire (Amerikaanse) leven.
American Beauty is een must-see en must-have!

Hoeveel sterren geef jij em:
5 out of 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 21 May 2003, 11:02   #7
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Film reviews


http://us.imdb.com/Title?0209144

Naam van de film:
Memento (2000)

Wie speelt er in:
Guy Pearce, Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano (deze laatste 2 kennen we van The Matrix)

Welke genre:
Drama / Thriller / Mystery

Waar gaat hij over:
Ik hoef eigenlijk niet helemaal te vertellen waar deze film overgaat, veel wordt overgelaten aan je eigen fantasie; want na het zien van deze film gaat je geest met je aan de loop en ben je een tijdje bezig met speculeren wat er nu precies aan de hand was.
Niets wat je ziet in deze film is zoals het lijkt en paradoxaal genoeg is toch alles wat je ziet wel zoals het is.
Lenny (Guy Pearce) heeft geen korte-termijn geheugen en kan geen nieuw geheugen vormen, hij leeft in kleine stukjes van zijn leven. Alles wat hij ziet probeert hij maar vast te leggen op foto met zijn polaroid camera en geeft het een bijbehorende beschrijving om zo later toch nog iets te kunnen achterhalen. Juist dit zorgt voor zijn gehalte aan onzekerheid, verwarring, paranoia.
Lenny probeert door het verhaal heen de moordenaar van zijn vrouw te zoeken (dit is waar zijn geheugen ophoud ). En hij is aan het werk met zijn dossier wat hij heeft over mogelijke aanwijzingen. Alles wat hij op de lange termijn zou moeten onthouden probeert hij vast te leggen. Tevergeefs, dingen nemen toch soms een andere wending.

Persoonlijke mening:
Wederom een film die bij mij zeker weten in mijn top 10 staat. Een geniaal opgezet verhaal en verfilmd op een bizarre manier. Niet-chronologisch, continu flashbacks; where was I?
zelf mag ik van het geluk spreken dat ik de Amerikaanse special edition in bezit heb; deze biedt de mogelijkheid om via een 'easter egg' de film in chronologische volgorde te bekijken; het verhaal wordt er misschien nog wel meer bizar van. Velen kennen deze film waarschijnlijk al en zullen hem ook zee rzeker aanraden aan anderen. Terecht!
Na het zien van deze film kun je bij jezelf afvragen wat er nu eigenlijk gebeurd is; hoe verliep het verhaal?
Je zou bijna spreken van een David Lynch gehalte in deze film.

Hoeveel sterren geef jij em:
5 out of 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 21 May 2003, 23:47   #8
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Film reviews




Naam van de film:
Bulworth

Wie speelt er in:
Sean Astin, Halle Berry, Warren Beatty, Graham Beckel

Welke genre:
Comedie, romantisch, drama

Waar gaat hij over:
Het gaat over een man die voor president gaat, maar terwijl hij een toespraak houdt in een kerk, besluit hij es de waarheid te vertellen. Niet zomaar vertellen, maar rappen. Ook al houd je niet van rappen is het toch heel erg grappig. Dan gaat hij vreemd met Nina (Halle Berry) en die veranderd zijn hele leven.


Persoonlijke mening:
Ik vind em echt heel erg grappig.. die moet je echt zien..

Hoeveel sterren geef jij em:
alle 5!
 
Oud 21 May 2003, 23:50   #9
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Film reviews

Citaat:
Originally posted by Headliner


geen persoonlijke mening?
een plaatje en/of een link zou ook niet verkeerd zijn

edit: ik doe het wel ff



http://us.imdb.com/Title?0095690
mijn persoonlijke mening is dat ik em erg goed vond.. hij was erg romantisch en ook wel grappig en daar hou ik van

happy?
 
Oud 22 May 2003, 11:18   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Film reviews


http://us.imdb.com/Title?0211915

Naam van de film:
Le Fabuleux destin d'Amelie Poulain (2001)

Wie speelt er in:
Audrey Tatou, Mathieu Kassovitz

Welke genre:
Comedy / Drama / Romantiek

Waar gaat hij over:
Amelie, een normaal meisje wat is opgegroeid in een beschermde wereld. Op latere leeftijd trekt ze zich een aantal zaken aan. ze is jong, onschuldig, naief en op zoek naar haar ware liefde. Ze ontdekt dat ze beetje bij beetje het lot in eigen handen moet nemen om haar geluk te vinden en hierbij open moet staan voor haar omgeving. Het verhaal lijkt wel een sprookje. Het verhaal bevat vele grappige scenes, en dit bewerkstellicht ook de impact die de film heeft.
Amelie *grinnik* weet het allemaal weer netjes te klaren!

Persoonlijke mening:
WOW! een buitenlandse film die zoveel indruk op je maakt, na het zien van deze film begin je echt overal op te letten, en vooral kleine dingen te respecteren. de film brengt een geweldige goede, en tevens romantische sfeer met zich mee. Het is niet zo raar dat deze film 2jaar achter elkaar bekroont is met titels. Amelie verdient het!

Hoeveel sterren geef jij em:
5+ out of 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 26 May 2003, 12:27   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard Re: Re: Film reviews

[B]
http://us.imdb.com/Title?0120586

Naam van de film:
American History X

Wie speelt er in:
Edward Norton - Derek
Edward Furlong - Danny
Beverly D'Angelo - Doris


Welke genre:
Drama/Thriller

Waar gaat hij over:
Derek die racistisch is geworden nadat zijn paps is vermoord tijdens zijn werk, daagt een groep basketballers uit tot een wedtsrijd. Als hij die wint mogen de blanken op het veld spelen en andersom dus ook. Blank wint dus maar de zwarte gozers willen dus de huis van hem plunderen. Derek komt er dan achter en vermoord beide gasten. Hij komt de gevangenis in en veranderd helemaal wanneer hij terug is...

Persoonlijke mening:
Niet echt de allerbeste film allertijde maar zeker wel het beste in zijn soort vindik dus.

Hoeveel sterren geef jij em:
4 uit 5
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 26 May 2003, 20:39   #12
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Film reviews



Naam van de film:
Insomnia

Wie speelt er in:
Al Pacino, Robin Williams, Hilary Swank

Welke genre:
Thriller

Waar gaat hij over:
Een inspecteur uit Los Angelos gaat naar Alaska om een moord van een 17-jarig meisje op te lossen. Als hij in de mist de moordenaar denkt te zien, schiet hij. Toen hij dichter bij kwam zag hij dat het zn partner was. Niemand weet dat behalve hijzelf en de moordenaar..

Persoonlijke mening:
Ik vind het een hele goede film, is een leuk verhaal enzo. Maar ik heb t niet zo op Robin Williams dus vond ik het wat minder. Verder vond ik em echt heel erg goed

Hoeveel sterren geef jij em:
3 van de 5
 
Oud 28 May 2003, 08:41   #13
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

http://us.imdb.com/Title?0134119



Naam van de film:
The talented Mr. Ripley (1999)

Wie speelt er in:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law

Welke Genre:
Thriller

Waar gaat hij over:
Tom Ripley (Damon) moet Dickie Greenleaf (Law) terug halen naar Amerika, daarvoor reist hij helemaal naar Italië. Wanneer hij Greenleaf en zijn vriendin Marge (Paltrow) ontmoet, ziet hij het leven waar hij altijd van heeft mogen dromen. Hij vermoordt Greenleaf, en neemt zijn volledige identiteit over. Maar is hij werkelijk in staat om zijn nieuwe leven in stand te houden?

Persoonlijke mening:
Regisseur Minghella heeft opnieuw een prachtfilm weten te maken, hij was eerder al succesvol met The English Patient. Dit is ook zeker een film die je al eens gezien moet hebben

Hoeveel sterren geef jij em:
4 uit 5
Headliner is offline  
Oud 31 May 2003, 07:36   #14
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

http://us.imdb.com/Title?0145487



Naam van de film:
spider-man

Wie speelt er in:
Tobey Maguire, Willem Dafoe

Welke genre:
Actie / Fantasie

Waar gaat hij over:
Peter Parker woont bij zijn oom en tante in New york. Parker is zo'n beetje de grootste nerd van de school en is verliefd op zijn populaire buurmeisje Mary Jane (MJ).
Tijdens een excursie van school wordt Parker gebeten door een gemanipuleerde spin. Langzaam maar zeker ontdekt Parker dat hij over bijzondere krachten beschikt, en gaat als Spider-man de strijd aan tegen misdaad.

Persoonlijke mening:
Dit is volgens mij de 2e stripverhaal dat verfilmd wordt, en ik moet zeggen dat dat fantastisch is gedaan, mooi verhaal, mooie special-effects maken het voor mij een absolute topper

Hoeveel sterren geef jij em:
4.5 / 5
Headliner is offline  
Oud 31 May 2003, 11:01   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



http://us.imdb.com/Title?0215750

Naam van de film:
Enemy at the gates

Wie speelt er in:
Jude Law, Ed Harris, Rachel Weisz

Welke genre:
Oorlog, drama

Van welk jaar:
2001

Waar gaat hij over:
In World War II, the fall of Stalingrad will mean the collapse of the whole country. The Germans and Russians are fighting over every block, leaving only ruins behind. The Russian sniper Vassili Zaitsev stalks the Germans, taking them out one by one, thus hurting the morale of the German troops. The political officer Danilov leads him on, publishing his efforts to give his countrymen some hope. But Vassili eventually start to feel that he can not live up to the expectations on him. He and Danilov fall in love with the same girl, Tanya, a female soldier. From Germany comes the master sniper König to put an end to the extraordinary skilled Russian sniper.

Persoonlijke mening:
Briljante film, zeker voor iemand die net als ik geinteresseerd is in (oorlogs-)geschiedenis. Dit keer eens niet een oorlogsfilm die belicht is vanuit het nationalistische Amerikaanse of geallieerde oogpunt, maar eentje die de wreedheid aan het oostfront laat zien op een relatief objectieve manier. Prachtige sfeer met muziek die dat alleen maar mooi versterkt. De spanning in de snipergevechten is duidelijk voelbaar en je krijgt een goede indruk van de manier van oorlogvoeren (met o.a. propaganda) aan de kant van het Rode Leger.

Hoeveel sterren geef jij em:
4,5 uit 5
 
Oud 11 June 2003, 08:48   #16
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard



Naam van de film:
Ronin

Wie speelt er in:
Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone, Stellen Skarsgard, Sean Bean, Jonathan Pryce

Welke genre:
Actie, Crimi, Thriller

Van welk jaar:
1998

Waar gaat hij over:
Wanneer de Koude Oorlog voorbij is zijn er een groot aantal geheim agenten die zonder werk zitten. Deze verhuren zich aan de hoogste bieder.

De Franse onderwereld heeft een koffertje. Zowel de IRA als de Russen willen dit koffertje hebben, maar de Russen hebben meer geld. De IRA huurt daarom een groep huurlingen in om het koffertje van de Fransen te stelen. Robert De Niro is een van deze huurlingen die voor het koffertje gaat, maar halverwege treden er complicaties op die het contract veranderen

Persoonlijke mening:
Echt een supergoede film. Het verhaal is ontzettend goed uitgedacht en je moet dan ook de hele film hebben gezien om hem te begrijpen. De actie die in deze film zit is gewoon heel goed en is op een masterlijke manier opgenomen waardoor hij veel spannender is dan een normale film

Hoeveel sterren geef jij em:
5+ uit 5
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 22 June 2003, 12:41   #17
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Re: Film reviews


http://us.imdb.com/Title?0130827

Naam van de film:
Lola Rennt ( 1998 )

Wie speelt er in:
Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup

Welke genre:
Drama / Thriller

Waar gaat hij over:
Lola moet binnen 20 minuten 100.000 mark tevoorschijn weten te toveren om haar vriend Manni te redden. ze rent zich suf om het op tijd te halen, maar het heeft een fatale afloop, ze sterft...althans dit is scenario 1. in scenario 2 overkomt manni dit leed, en scenario 3 laat ons zien dat het allemaal heel goed af kan lopen.

Persoonlijke mening:
goede film die ietwat vaag in elkaar lijkt te zitten, maar is heel goed te volgen.
meest opvallende aan de film vond ik de manier van filmen, heel strak gefilmd en deels ook gewoon met een hand-camera; een versterkend effect.
indrukwekkend vond ik vooral ook de Soundtrack. continu goed afgetunede muziek op de bewegingen van de film; bijvoorbeeld wanneer Lola aan het rennen is. Muziek voornamelijk snelle dance, drum n bass, techno, electro..
film is zeker een aanrader om te zien, en duurt ook niet zo lang, 1 uur en 15minuten ongeveer. De duitse spraak kon ik makkelijk volgen en had de ondertiteling niet veel nodig.

Hoeveel sterren geef jij em:
4 out of 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 25 June 2003, 09:39   #18
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard


http://us.imdb.com/Title?0257044

Naam van de film:
Road to Perdition

Wie speelt er in:
Tom Hanks, Jude Law, Paul Newman

Welke genre:
Misdaad, drama

Van welk jaar:
2002

Waar gaat hij over:
In Depression-era Chicago hitman Michael Sullivan is known to friends and enemies alike as the Angel of Death. Uncompromising in his work, Sullivan is just as devoted to his private life as an upstanding husband and father of two young boys. But when those worlds collide, taking the lives of his wife and younger son, Sullivan and his surviving son, Michael Jr., leave their sedate home life behind and embark on a startling journey of revenge.

Persoonlijke mening:
Leuke film met prima spel van uitstekende acteurs, vooral de rol van Jude Law is echt geweldig. Een film met wat redelijk ingewikkelde ontwikkelingen en relaties tussen personages, maar daarom zeker niet minder mooi. Erg boeiende en meeslepende film.

Hoeveel sterren geef jij em:
4 uit 5
 
Oud 30 June 2003, 12:57   #19
Toto
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Titel: The Blair Witch Project
Met: Heather Donahue, Joshua Leonard, Michael C. Williams
Genre: Thriller/Horror
Jaar: 1999

Verhaal:
In oktober 1994 trokken Heather Donahue, Joshua Leonard en Michael Williams de bossen van Maryland, USA in om een documentaire te maken over de legende "The Blair Witch". Er werd nooit meer iets van hen vernomen... Een jaar later vond men camera's en filmblikken terug met beelden van hun vijfdaagse trektocht en de verschrikkelijke gebeurtenissen die leidden tot hun verdwijning. Gefilmd op 16 mm door Joshua Leonard, met geluid van Michael Williams, leverde Heather Donahue commentaar. Tevens had zij met bewoners uit de buurt interviews gemaakt over "The Blair Witch" die als inleiding moesten dienen. Heather's High 8 video opnamen tonen de frustraties en de angst die de filmmakers in hun greep krijgen naarmate de dagen en de weerzinwekkende nachten verstrijken...

Persoonlijke mening:
In October of 1994, three student filmmakers dissapeared in the woods near Burkittsville, Maryland while shooting a documentary.
A year later their footage was found.

Zo'n soort tekst krijg je aan het begin van de film te zien. De kijker moet dus denken dat ze naar de banden zitten te kijken die mensen gevonden hebben in een bos. Dat is ze goed gelukt, het komt erg realistisch over, erg goed geacteerd en sommige mensen geloofden nog dat het echt was ook(!). Dit maakt de film natuurlijk ook gelijk een stuk enger.
Ik heb de film alleen gekeken, 's avonds. Dat moet eigenlijk iedereen doen die deze film gaat kijken, zo is hij veel enger! Ik heb echt genoten van de film, vooral ook van het einde. Er is nauwelijks bloed en van de 'Blair Witch' krijg je (gelukkig) niks te zien, wat het ook enger maakt.
De film was ook erg goedkoop natuurlijk, het oorspronkelijke budget bedroeg nog geen vijfendertigduizend dollar, terwijl de film 150 miljoen dollar opbracht, wat ik terecht vind.
 
Oud 28 July 2003, 23:10   #20
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Film reviews

The Sixth Sense

Haley Joel Osment, Bruce Willis

Thriller

jaar:2000

Dr Malcolm Crowe is een vooraanstaand kinderpsycholoog, die wordt gekweld door de pijnlijke herinnering aan een geesteziek patiëntje, dat hij in het verleden niet heeft kunnen helpen.
Wanneer hij Cole Sear ontmoet, een bang en verward achtjarig jongetje met dezelfde problemen, probeert Dr. Crowe deze geschiedenis dan ook recht te zetten door Cole te helpen waar hij kan.
Desondanks is Malcolm niet voorbereid op de waarheid achter Cole's kwellingen; Cole's zesde zintuig wat voor hen beiden mysterieuze en onvoorspelbare gevolgen heeft!

Bestempeld als de nummer 1 thriller aller tijden en voor mij, als filmfreak, de beste film aller tijden.
Debuterende regisseur M. Night Shyamalan bracht ons een ongekend meeslepende thriller dankzij een emotioneel en spannend verhaal, ongekend grandioos acteerwerk en ijzingwekkende spanning.
Nog nooit heeft een thriller van begin tot eind mij zo weten te boeien.
En dat dan ook elke keer dat ik de film zie.
Haley Joel Osment was door deze film gelijk één van mijn favoriete acteurs en Bruce Willis speelt ook de rol van zijn leven.
Het acteerwerk in deze film is werkelijk onovertroffen en het maakt de film voor zover dat kan ontzettend realistisch.
De manier waarop het verhaal in elkaar steekt is geniaal en de vele hints in de film die verwijzen naar de ontknoping gaan zo aan je neus voorbij.
De spanning is om te snijden en zonder enig special effect meer dan de prachtige make-up is dit de engste film die ik ooit gezien heb, alsmede ook weer door het grandioze acteerwerk.
Ik heb niks negatiefs te melden over deze film, dit is precies zoals mijn perfecte film eruitziet.

***** sterren
 
Oud 30 July 2003, 10:33   #21
Toto
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jeroen_tha_E

daarintegen vind ik The Blair Witch Project 2 weer wat minder maar goed, 1 was leuk ja vooral s'nachts


Deel 2 was ook bagger
 
Oud 8 August 2003, 17:41   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Naam van de film:
Lara Croft And The Cradle Of Life

Wie speelt er in:
Angelina Jolie

Van welk jaar:
2003

Waar gaat hij over:
Lara Croft (Angelina Jolie) komt voor haar grootste uitdaging ooit te staan. Want om een enorme ramp te voorkomen moet ze op zoek naar een beruchte grot, die bekend staat als The Cradle of Life. In deze grot ligt de legendarische Doos van Pandora, een onvoorstelbaar krachtig wapen. Als dit wapen in verkeerde handen valt, zou dit het einde kunnen betekenen van de mensheid.
Tijdens haar zoektocht reist ze af naar exotische plaatsen als Hong Kong, Kenya, Tanzania en Griekenland. Lara, die in topvorm is, bewijst dat ze zich door niets zal laten tegenhouden....

Persoonlijke mening:
Had er meer van verwacht, er zitten enkele stukjes in dat gewoon zo fake is.. Zoals een moment dat Croft onder water wordt aangevallen door een haai, maar door hem een slag op de neus te geven weet ze hem af te weren en kan ze de haai zelfs gebruiken als lift naar boven.. Ook stukje dat ze met touwen op de kop naar beneden glijden is een beetje wonderbaarlijk dat ze geen schrammetje aan de handen hebben... Ook weten hun tegenstanders met machinegeweren hen niet te raken, terwijl zij met elk schot een tegenstander neerschieten.. Dat soort dingen maakt voor mij de film een stuk minder. Verder wel aardige filmtechnieken en een aardig verhaal.. En natuurlijk de borsten en lippen van Angelina. (nu we het daar toch over hebben, erotische scene viel wel tegen )
Op het eind nog een verrassend stuk, waardoor het geen clichéfilm wordt, maar dat mogen jullie zelf gaan bekijken in de bios...

Hoeveel sterren geef jij hem:
Dankzij de borsten van Angelina.. 3,5
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 18 August 2003, 21:18   #23
Nutsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film:
Pirates of the Caribbean.

Wie speelt erin:
Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley, Geoffrey Rush.

Welk genre:
Piratenfilm, actie, comedy, romantiek (, horror).

Van welk jaar:
2003.

Waar gaat hij over:
Kapitein Jack Sparrow (Johnny Depp) wil zijn schip "The Black Pearl" terugkrijgen uit de handen van "evil" kapitein Barbossa (Geoffrey Rush).
Deze en zijn bemannig lijden echter onder een vloek: omdat ze de schat van Cortez met het vervloekte Azteekse goud hebben gestolen zijn ze veranderd in de levende doden, zombies, dit wordt alleen onthuld in het maanlicht.
Er is een manier om de vloek te verbreken, al het goud moet terug in de kist en er moet een bloedoffer gebracht worden. Daarom ontvoert de kapitein de vermeende persoon van wie dit bloed moet zijn: de gouverneurs' dochter Elizabeth Swann (Keira Knightley), laat het nou even handig zijn dat zij in bezit is van het laatste gouden medaillon.
In zijn queste om zijn schip terug te krijgen heeft kapitein Jack Sparrow gezelschap van Will Turner (Orlando Bloom). Deze geeft echter niks om het schip, des te meer om Elizabeth en wil haar zo snel mogelijk uit de handen van de piraten krijgen. Maar als het verhaal vordert blijkt dat Will belangrijker is dan iedereen in eerste instantie had gedacht...

Hoeveel sterren geef jij 'm:
Dik 5 sterren... De film is ronduit GEWELDIG!!!!


Sneak, 22 juli 2003:
"Keira got to snog Orli. Not fair!"

Laatst aangepast door Nutsy : 19 August 2003 om 08:27
 
Oud 20 August 2003, 11:57   #24
smaragdje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by Nutsy
[B]Naam van de film:
Pirates of the Caribbean.

Wie speelt erin:
Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley, Geoffrey Rush.

Welk genre:
Piratenfilm, actie, comedy, romantiek (, horror).

Van welk jaar:
2003.

Waar gaat hij over:
Kapitein Jack Sparrow (Johnny Depp) wil zijn schip "The Black Pearl" terugkrijgen uit de handen van "evil" kapitein Barbossa (Geoffrey Rush).
Deze en zijn bemannig lijden echter onder een vloek: omdat ze de schat van Cortez met het vervloekte Azteekse goud hebben gestolen zijn ze veranderd in de levende doden, zombies, dit wordt alleen onthuld in het maanlicht.
Er is een manier om de vloek te verbreken, al het goud moet terug in de kist en er moet een bloedoffer gebracht worden. Daarom ontvoert de kapitein de vermeende persoon van wie dit bloed moet zijn: de gouverneurs' dochter Elizabeth Swann (Keira Knightley), laat het nou even handig zijn dat zij in bezit is van het laatste gouden medaillon.
In zijn queste om zijn schip terug te krijgen heeft kapitein Jack Sparrow gezelschap van Will Turner (Orlando Bloom). Deze geeft echter niks om het schip, des te meer om Elizabeth en wil haar zo snel mogelijk uit de handen van de piraten krijgen. Maar als het verhaal vordert blijkt dat Will belangrijker is dan iedereen in eerste instantie had gedacht...

Hoeveel sterren geef jij 'm:
Dik 5 sterren... De film is ronduit GEWELDIG!!!!
QUOTE]


Deze film is zeker GEWELDIG!!!!!
Heb helemaal dubbel gelegen van het lachen...
 
Oud 14 September 2003, 15:15   #25
BasHeR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Naam van de film :
Signs
Wie speelt erin :
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Patricia Kalember, Cherry Jones, Abigail Breslin
Welke genre :
S-F , horror, actie
Van welk jaar :
2002
Waar gaat hij over :
Graham Hess(Gibson)ontdekt op een morgen vreemde en gigantische cirkels in zijn velden. Later verschijnen deze ook in andere plaatsen van de hele wereld. Er wordt op televisie gezegd dat er waarschijnlijk 'iets' zal gebeuren...
Persoonlijke mening :
K'zal deze film nooit meer de avond gaan zien !!(BasHeR-promise )
Hoeveel sterren geef je hem :
4 , 4+1/2

Laatst aangepast door BasHeR : 14 September 2003 om 15:18
 
Oud 16 December 2003, 11:34   #26
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.imdb.com/title/tt0311429/

Titel:
The League Of Extraordinary Gentlemen

Met:
Sean Connery
Naseeruddin Shah
Peta Wilson
Tony Curran
Stuart Townsend
Shane West
Jason Flemyng


Genre:

Action/Sci-Fi/Fantasy

Jaar:

2003

Plot:

The Fantom probeert een wereldoorlog te ontketenen in een alternatief Victoriaans tijdperk. Sean Connery wordt door de British Secret Service gerekruteerd samen met een aantal onwaarschijnlijke figuren (Dr. Jekyll, een vampier, een onzichtbare man, Capt. Nemo, een Onsterfelijke en een Amerikaas geheim agent) om dit figuur te stoppen. Een avontuur dat zijn gelijke niet kent begint, een politieke thriller met genoeg actie om je op het puntje van je stoel te houden!

Sterren:

5/5
 
Oud 31 December 2003, 16:28   #27
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Naam van de film:
Phileine zegt sorry

Wie speelt er in:
Tara Elders, Michiel Huisman, Liesbeth Kamerling, Kim van Kooten, Hadewych Minis, Leona Philippo, Kenan Raven, Daan Schuurmans, Mads Wittermans

Welke genre:
Komedie, romance

Van welk jaar:
2003

Waar gaat hij over:
Phileine's vriend Max doet mee aan een internationaal Shakespeare-project, en ze reist hem achterna naar New York. Ze vermoedt dat hij meer geïnteresseerd is in zijn tegenspeelster Joanne dan in haar. Uit jaloezie verstoort ze de uitvoering waardoor ze alle aandacht naar zich toe trekt. Ze wordt zelfs uitgenodigd voor de 'Late Night Show' van David Letterman om de motieven voor haar verstoring van 'Romeo en Julia' toe te lichten.

Bijzonderheden:
Deze romantische komedie, gebaseerd op de gelijknamige roman van Ronald Giphart, verzilverde vier van de negen Gouden Kalf nominaties 2003: beste actrice (Kim van Kooten), beste camera, beste montage en beste sound design. Idolsfinaliste Zosja zingt de titelsong 'I say Sorry'. Opgenomen in Nederland en New York.


Hoeveel sterren geef jij em:
4 uit 5
De film is te omschrijven als de Nedelandse "Bridget Jones". Deze is typisch Nederlands, wat betekent iets te veel nadruk op seks, tenend-krommende humor, genante situaties, maar je kunt wel lachen met deze film.
Als komedie is de film zeer geslaagd, waarschijnlijk onmogelijk om in het buitenland te slijten, maar als Nederlands product zeer geslaagd.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here

Laatst aangepast door Sanne : 31 December 2003 om 16:32
Sanne is offline  
Oud 2 January 2004, 10:06   #28
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

http://www.imdb.com/title/tt0289992/

Naam van de film:
Life of David Gale, The (2003)



Wie speelt er in:
Kevin Spacey
Kate Winslet
Laura Linney
Gabriel Mann
Rhona Mitra
Leon Rippy
Matt Craven

Welke genre:
Drama / Crime / Thriller

Van welk jaar:
2003

Waar gaat hij over:
David Gale (Kevin Spacey) is een populaire docent aan een highschool in Texas. Hij weet dat zijn vrouw vreemd gaat in Spanje en drinkt dit van zich af. Op een feestje heeft hij teveel gedronken wordt hij verleid door een studente, die het als een spel ziet. Als hij de volgende morgen van verkrachting op diezelfde studente wordt beschuldigd, beginnen de problemen.

Gale is actief tegenstander van de doodstraf en oprichter van de organisatie Deathwatch. Zijn collega en goede vriendin Constance (Laura Linney) neemt het van hem over als zijn diensten niet meer worden gewaardeerd. Dan wordt Constance dood aangetroffen in haar eigen keuken. Gale is de laatste persoon bij haar gezien en zijn sperma is bij haar aangetroffen.

De film vertelt het verhaal dat Gale doet aan de ambitieuze journaliste Bitsey Bloom (Kate Winslet). Hij wil dat zij zijn echte verhaal weet.
Hij wil dat Bitsey in de drie dagen die er resten zijn verhaal aanhoort en op onderzoek gaat...

Persoonlijke mening:
Veruit de beste film die er in 2003 is uitgebracht, alles klopt gewoon aan dit verhaal.. echt een film die je gewoon móet zien!
De film is geregisseerd door Alan Parker, die ook al verantwoordelijk was voor midnight express en mississippi burning

Hoeveel sterren geef jij hem:
5 / 5
Headliner is offline  
Oud 2 January 2004, 11:27   #29
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Originally posted by Headliner
http://www.imdb.com/title/tt0289992/

Naam van de film:
Life of David Gale, The (2003)
is hij al te huur? nu willek em wel eens zien
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline  
Oud 2 January 2004, 11:32   #30
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Suepahfly
is hij al te huur? nu willek em wel eens zien
ik heb hem iig al een hele tijd op dvd
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 2 January 2004, 11:50   #31
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

hehe ik heb hem ook al een hele tijd op dvd, dus hij zal vast wel te huur zijn
Headliner is offline  
Oud 22 January 2004, 21:51   #32
siNix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film: sea biscuit

Wie speelt er in: jeff bridges ( k-pax,arlington road) Tobey Maguire ( spiderman 1,2,cats and dogs)

Welke genre: Drama

Van welk jaar: 2003

Waar gaat hij over: De eerste decennia van de twintigste eeuw waren voor Amerika de tijd van wanhoop, werkloosheid, vervlogen idealen en beurskrach.
Een paardenrace biedt het volk dan enige afleiding en wordt dan ook breed in de media uitgemeten, zeker als upcoming horse "seabiscuit" van zich doet spreken.

Documentarisch heeft Gary Ross (o.a. Pleasantville) geprobeerd om het verhaal van Seabiscuit in het tijdsbeeld van toen te plaatsen. Met afwisselend (origineel?) zwart wit en (nagespeeld?) NBC-materiaal is dit in technische zin degelijk uitgewerkt. Minder degelijk is de voorgeschiedenis van de drie hoofdpersonen rond Seabiscuit die (net als het paard) voortkomen uit de misere van die tijd.
Johnny "red" Pollard (Tobey Maguire) heeft zich letterlijk opgevochten tot yockey. Charles Howard (Jeff Bridges) heeft miljoenen verloren en zet alles op zijn paard en Tom Smith (Chris -American Beauty- Cooper) zijn cowboy-wereld is ookal ineen gestort.
Hun achtergrond - een van de pijlers waar het dunne verhaal op rust - wordt uitgebreid weergegeven, maar de afstandelijke documentarische manier maakt de verhaallijnen ook heel emotie-loos en weinig doorleefd.

Als de successtory van Seabiscuit dan halverwege de film ongeveer begint, blijft het een flinterdun verhaal met een voorspelbare afloop. De tragiek van het moment is vergeten, maar ook de belangrijke levenswendingen die de hoofdpersonen enige dynamiek hadden kunnen meegeven. De meest dynamische persoon in de film wordt daarmee de door William H. Macy prachtig vertolkte (bij)rol van "Tick-tock McGlaughlin" die met allerlei toeters en bellen zijn eigen radio-verslag van de vele races maakt.

Al met al een aardige documentaire van een bijzondere gebeurtenis in een roerig tijdsbeeld, De film is bij vlagen ammusant maar raakt nergens echt.

De film ligt al bij de uitverkoopjes tussen de DVD's en VHS in Amerika, dat zal hier ook wel snel gebeuren, ondanks het motto van de film: You don't throw a whole live away just 'cause it's banged up a little.






Hoeveel sterren geef jij em, persoonlijk ? 4 sterren

Laatst aangepast door siNix : 22 January 2004 om 21:53
 
Oud 27 January 2004, 15:05   #33
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Naam van de film:
The Hulk

Wie speelt er in:
Eric Bana, Jennifer Conelly

Welke genre:
Sci-Fi, Drama, Action

Van welk jaar:

Waar gaat hij over:
Wetenschapper doet genetische proeven.. Als gevolg daarvan bezit zijn zoon een enorme kracht als hij kwaad wordt.
De gevolgen daarvan laten zich raden..

Persoonlijke mening:
De film duurt veel te lang, er zitten veel te veel overbodige stukken in.. Persoonlijk vind ik de manier waarop de film in elkaar gezet niet lekker kijken. Ook het verhaal is niet bepaald bijster boeiend..
De film zou op z'n best zijn met een simpele verhaallijn, met gewoon wat lekker brute actie.. Maar ze hebben zelfs geprobeerd een liefdesverhaal er in te stoppen, wat ik persoonlijk niet zo geslaagd vind...
De Hulk hebben ze op zich wel leuk gemaakt en actie-scenes waren ook wel geslaagd, maar verder vond ik het een film waar veel te weinig mee gedaan is.


Hoeveel sterren geef jij em:
2/5
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 27 January 2004, 15:44   #34
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard



Naam van de film:
The Texas Chainsaw Massacre (2003)

Wie speelt er in:
Jessica Biel, Eric Balfour, Jonathan Tucker

Welke genre:
Horror

Van welk jaar:
2003

Waar gaat hij over:
Een groepje van 5 tieners pikt in 1973 met hun busje een vreemd uitziend meisje op. Als ze volgens haar de verkeerde kant op gaan, pakt ze haar pistool en schiet zichzelf door het hoofd. Als ze op een beschaafde manier van het lijk af willen komen, komen ze in een vreemd dorpje. Daar maken ze kennis met de bewoners van het dorpje, Leatherface en zijn familie. Leatherface haat mensen en heeft een kettingzaag..

Persoonlijke mening:
Het is echt een enge film . Het aantal schrikmomenten lijkt oneindig, de spanning wordt tergend langzaam opgebouwd. Je weet dat hij gaat toeslaan, maar wanneer? Dat maakt de film zenuwslopend. Ook de verschillende cameraposities maken de film echt ENG.
Het is verder geen goede film. Het verhaal is flinterdun maar de spannende scènes zijn formidabel. Een pure must voor horrorliefhebbers, voor de filmliefhebbers valt hij wat tegen.

Hoeveel sterren geef jij em:

3 / 5
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline  
Oud 5 February 2004, 00:14   #35
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Naam van de film:
Once upon a time in Mexico

Wie speelt er in:
Depp, Banderas, Enrique Iglesias, Salma Hayek.

Welke genre:
Crime / Action / Thriller

Van welk jaar:
USA: 2003
NL: 2004

Waar gaat hij over:
Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0285823/plotsummary
Geen zin om te vertalen

Persoonlijke mening:
Leuke film. Geen hoogstaand verhaal, geloofwaardig ook niet natuurlijk. Maar wel lekker actie, humoristische stijl.
Kortom: gewoon lekker relaxede film om te kijken. Zal zeker een succes wroden.

Hoeveel sterren geef jij em:
4 van de 5.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 5 February 2004, 15:37   #36
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film:
Battle Royale

Wie speelt er in:
Allemaal Jappen

Welke genre:
Actie/ Drama / Thriller

Waar gaat hij over:
Een klas met japanse schoolkinders wordt op een verlaten eiland gezet. Ze krijgen allemaal zo'n ketting om(net als in de film wedlock)
Het is de bedoeling dat iedereen elkaar afslacht binnen 3 dagen. Zijn er na 3 dagen nog meerder mensen in leven? dan zorgt die ketting er wel voor dat ze de pijp uitgaan. Dus na 3 dagen moet er nog 1 iemand over blijven. Sommige willen hun klasgenootjes niet vermoorden, daarom zijn er 2 extra gasten die zichzelf vrijwillig hebben opgegeven om te killen, dus je moet wel...

Persoonlijke mening:
Gave film.
Je gaat denken zou ik in zo'n geval ook iedereen van m'n klas kunnen doden om uiteindelijk als enige levend van het eiland gaan.... Verder is het ook spannend in het verhaal van wie kan ik vertrouwen en wie niet. En tja... 't is gewoon leuk

Hoeveel sterren geef jij em:
Rot op met je sterren, ik geef um een 8,5

tjakkaaaaa


en voor maar 6,99 ligt de dvd in de rekken bij FRS
Halen dat ding

Laatst aangepast door Red_Scorpion : 5 February 2004 om 15:39
 
Oud 17 February 2004, 20:03   #37
BoB_HenK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Film reviews

Naam van de film: The Green Mile

Wie speelt er in: Tom Hanks, Michael Clarke Duncan, David Morse, Bonnie Hunt

Welke genre: Drama

Van welk jaar: 1999

Waar gaat hij over: De hoofdrolspeler, Paul Edgecomb (Tom Hanks) is een cipier in de Green Mile. Alles gaat z'n gangetje, totdag een nogal domme John Coffey ('The Same as the drink....'), gespeeld door Michael Clarke Duncan, ten tonele komt. Coffey is veroordeeld wegens moord op 2 meisjes. Het blijkt echter dat Coffey met zijn speciale gift de meisjes probeerde te genezen.
Een zeer beknopte en 'grote lijnen' samenvatting, maar ik wil het niet voor degenen die deze film nog niet hebben gezien verpesten(cultuurbarbaren! ).

Hoeveel sterren geef jij em: 4,8/5
 
Oud 29 February 2004, 16:02   #38
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Naam van de film:
Elephant


Wie speelt er in:
Een stel onbekende acteurs, locale studenten die ook hun eigen teksten improviseren.

Welke genre:
Drama

Van welk jaar:
2003 (in de VS)

Waar gaat hij over:
Het gaat over het leven van een aantal studenten in aanloop van het welbekende schiet-drama op een Amerikaanse school. Dit leven wordt erg letterlijk gevolgd, waardoor de film een (tergend) traag karakter krijgt. De film eindigt met de schietpartij.

Persoonlijke mening:
De film zal absoluut een artistiek meesterwerk zijn... Maar ik vond het werkelijk niets. De film duurt 81 minuten, daarvan bestaan minimaal 30 minuten uit het volgen van leerlingen door gangen van de school. Verder zit er nauwelijks dialoog in en emotie heb ik ook niet kunnen opbouwen met de hoofdpersonen. De film kruipt voorbij, je zit te wachten op actie, maar zelfs op het einde tijdens de schietpartij is er nauwelijks emotie of snelheid te bewonderen. Heb je desondanks toch interesse om deze film te gaan zien in de bioscoop of te gaan kopen op DVD, dan raad ik je aan om eerst een stukje te downloaden... Anders zou je wel eens van een hele koude kermis kunnen thuiskomen, want je vindt van deze film geweldig of je vind hem helemaal niets. Een tussenweg lijkt niet mogelijk. Vergelijk het fok!-forum voor meer meningen.

Hoeveel sterren geef jij em:
1,5 / 5
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 1 March 2004, 09:12   #39
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Thumbs up

Naam van de film:
City of god

Wie speelt er in:
Alexandre Rodrigues, Leandro Firmino

Welke genre:
Drama/ Misdaad

Van welk jaar:
2002/2003

Waar gaat hij over:
De "stad van god" is een achterstandswijk in Rio de Janeiro. Iedereen die er woont is arm en heeft geen uitzicht op een beter leven. Zo ook Buscapé, die hoopt fotograaf te worden. We volgen Buscapé en zijn leeftijdsgenoten door de jaren '60 en '70 en hierbij zie je alle ups-and-downs van de lokale misdadigers. Het verhaal wordt verteld aan de hand van een aantal subplots die wel verbonden zijn.

Persoonlijke mening:
Één van de beste films van de afgelopen jaren. Een ware diamant. De film geeft een hard beeld van het leven op de straat van een sloppenwijk. Het wel en wee van de jongeren al daar wordt echt goed in beeld gebracht. Hierdoor laat de film een geweldige indruk achter op de persoon die deze bekijkt. Een film die je gewoon niet mag missen.

Hoeveel sterren geef jij em:
5 uit 5
2-D is offline  
Oud 14 March 2004, 17:28   #40
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film: The last house on the left

Wie speelt er in: onbekende acteurs

Welke genre: horror/thriller

Van welk jaar: 1972

Waar gaat hij over: Dit is de eerste film van wes craven, een echt culttoppertje. het gaat over 2 meisjes die op een avond wiet willen kopen voordat ze naar een concert gaan, maar diegene bij wie ze de wiet willen kopen is een van 4 ontsnapte psychopaten, een stel verkrachters moordenaars en sadisten. de meisjes worden meegenomen naar boven, gemarteld verkracht vernederd en nog veel meer van dat soort vunzigheid. erg hard , erg direct. leuk dat ze de moordenaars van de meisjes later in handen komen van de ouders van 1 van de meisjes.

Persoonlijke mening: niet voor tere zieltjes

Hoeveel sterren geef jij em: 4 van de 5
 
Oud 14 March 2004, 17:36   #41
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film: Ichi the killer

Wie speelt er in: jappaners

Welke genre: horror/thriller

Van welk jaar: 2001

Waar gaat hij over: een maffiabaas verdwijnt met 100 mil dollar. zijn bende start de zoektocht naar hun verdwenen baas. onder leiding van masochist kakihara. terwijl ondertussen een moordenaar word gemanipuleerd om te doden. iets wat hij niet wil. maar waar het wind hem wel op.

Persoonlijke mening: vreemde film over masochisme en sadisme. extreem geweldadig en de martelingsscenes waar er meer van zijn dan 1, zijn bijzonder goor. maar tussen al het bloed en ranzigheid door heeft de film wel een erg goed verhaal.

Hoeveel sterren geef jij em:
5
 
Oud 14 March 2004, 17:58   #42
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
Naam van de film: The last house on the left
Dat is nou de slechtste en meest smakeloze film ooit. Moeilijk te geloven dat ie van Wes Craven is.
 
Oud 15 March 2004, 12:01   #43
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denden 100 piek
Dat is nou de slechtste en meest smakeloze film ooit. Moeilijk te geloven dat ie van Wes Craven is.
tja, het is wat aan de harde kant maar om dat smakeloos te noemen. maar het geeft wel een realistisch beeld van de geest van een psychopaat. en t ergste van het hele verhaal is gewoon nog dat zulke dingen nog echt gebeuren ook. neem die vieze dutroux als voorbeeld
 
Oud 23 March 2004, 11:03   #44
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard


http://www.imdb.com/title/tt0292506/

Naam van de film:
The Recruit

Wie speelt er in:
Al Pacino, Colin Farrel, Bridget Moynahan

Welke genre:
Thriller

Van welk jaar:
2003

Waar gaat hij over:
Het gaat over het recruteren van toekomstige CIA medewerkers. Waarin ondertussen verschillende scenarios voorbij komen waar men voortdurend op de proef gesteld wordt; precies zoals het bij de 'echte' CIA er aan toe zou gaan (wellicht ietwat aangedikt )
De hoofdrol speler zoekt ondertussen ook nog steeds informatie over zijn overleden vader;
spoiler:

deze blijkt uiteindelijk ook CIA agent te zijn geweest

en wat is een dergelijke film zonder een vrouw in het spel.
Wederom zet Al Pacino een soort van 'vaderfiguur' neer in deze film. Als instructeur van de nieuwe CIA medewerkers.

Persoonlijke mening
Ik vond het een pakkende en vooral spannende film. De verhaallijn wordt uiteindelijk heel interessant. Hoewel je bepaalde dingen wel kunt 'gokken' ; toch eindigt de film weer zo dat je eigenlijk van alles zou kunnen invullen.
Het is duidelijk een thriller; er wel goede spanningsmomenten. Het verhaal is hier en daar wat aangedikt; dit werd verteld in de extra features van de DVD. Maar veel van de informatie in de film; klopt. Het is de manier van werken van de CIA.
must-see.

Hoeveel sterren geef jij hem:
4 van 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 3 April 2004, 17:33   #45
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film:

Wie speelt er in: James caviezel, monica belluci, maia morgenstern

Welke genre: drama

Van welk jaar: 2004

Waar gaat hij over:
de laatste 12 uren van het leven van jezus christus, het verhaal begint op het punt dat jezus word verraden door judas van iskariot. en laat de hele marteling en terechtstelling zien.

Persoonlijke mening:
ik ben absoluut niet gelovig, ik heb er zelfs wat tegen, dus ik vond het ook al zoiets om naar die film heen te gaan, maarja kortingskaartjes laten we het maar doen dan. en ik heb er geen spijt van. het verhaal is erg mooi gefilmd, en ook erg bloederig, er zit een scene in van ongeveer 15 minuten waarin hij alleen mar klappen krijgt. dat ze het vel er echt vanaf slaan met zwepen. en later ook met de kat met 9 staarten. er blijft weinig van hem over......erg bloederig, je ziet elke klap aankomen en dikke wonden maken. zeker niet voor de tere zieltjes. ik heb er echt van genoten!!!

Hoeveel sterren geef jij hem:
5 van de 5
 
Oud 11 April 2004, 16:16   #46
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van de film: Gothika

Wie speelt er in: Halle Berry, Robert Downey Jr. , Penelope Cruz

Welke genre: horror/thriller

Van welk jaar: 2004

Waar gaat hij over: een vrouw die werkt in een gevangenis voor geestelijk gestoorden, die op een dag wakker word en dan zit zij in dat zelfde tehuis. als patient dan, ipv psycholoog. en meer vertel ik dr niet over anders is t verhaal niet meer leuk.

Persoonlijke mening : doet me een beetje aan de sixth sense denken, maar een erg goed verhaal en een paar momenten dat je je echt helemaal wezenloos schrikt. origineel is anders. maar halle berry laat zich weer van haar beste kant zien, ze zet de rol als totaal hysterische vrouw die niet weet wat haar overkomt errug goed neer.

Hoeveel sterren geef jij hem: 4 van de 5
 
Oud 5 August 2004, 00:08   #47
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



http://www.imdb.com/title/tt0349683

Naam van de film:
King Arthur

Wie speelt er in:
Clive Owen, Keira Knightley, Ioan Gruffudd, e.v.a

Welke genre:
Actie, avontuur, drama, historisch

Van welk jaar:
2004

Waar gaat hij over:
De Romeinse aanvoerder Arthur (Clive Owen) staat op het punt Brittannië te verlaten en terug te keren naar Rome. Voor het zover is moet hij samen met de ridders van de Ronde Tafel, onder wie zijn vertrouweling Lancelot (Ioan Gruffudd), nog één laatste missie volbrengen: de Saksen trekken op vanuit het Noorden en vormen een bedreiging voor de bevolking. Samen met zijn ridders trekt Arthur het vijandelijke gebied van de Woads in, geleid door zijn oude rivaal Merlin, die nu een verbond willen sluiten tegen de Saksen. Arthur is sceptisch, maar naarmate zijn band met het knappe en dappere Woad meisje Guinevere (Keira Knightley) sterker wordt, komt hij tot inkeer. Het is zijn lot om Koning van Brittannië te worden.

Persoonlijke mening:
Voordat je deze film ziet is bekend dat men een eigen draai heeft gegeven aan het verhaal en heeft geprobeerd de legende in een historische context te plaatsen: "hoe zou het eventueel gebeurd kunnen zijn"? Als je vervolgens niet met het idee van een magische legende naar de bios gaat en oog hebt voor de aardige invulling, dan is het gewoon een vermakelijke film. Hier en daar wat hollywood-heldhaftig, maar zeker niet slecht. Geen briljant historisch epos, maar de sfeer van ten tijde van het einde van het Romeinse Rijk is aardig opgeroepen. Naar mijn idee is de film ook weer niet zo slecht als menig recensie beweert.

Hoeveel sterren geef jij em:
3,5 uit 5

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 5 August 2004 om 19:20
 
Oud 31 August 2004, 00:28   #48
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Thumbs up


Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Link naar imdb-profiel

Wie speelt er in:
Jim Carrey, Kate Winslet, Tom Wilkinson etc.

Welke genre:
Comedy, Drama, Romance

Van welk jaar:
2004

Waar gaat hij over:
Joel en Clementine hebben relatie, maar het loopt niet zo lekker meer. Met een speciale techniek laat eerst Clem Joel uit haar geheugen wissen. Daarop besluit de laatste dat ook te gaan doen. Dan komen ze erachter dat het toch niet is wat ze willen..

Persoonlijke mening:
Geweldige film. Origineel, vernieuwend. Camerawerk is geweldig. Briljante acteer-prestaties (hetgeen aan Carrey natuurlijk wel is toevertrouwd). Absoluut een must-see voor de filmliefhebber. Bij het grote ("Torque is een topfilm") publiek heb ik mijn twijfel of hij aan zal slaan...

Hoeveel sterren geef jij hem:
5 out of 5.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 2 September 2004, 13:11   #49
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

THE VILLAGE

Wie speelt er in:
Joaquin Phoenix, Bryce Dallas Howard, Adrien Brody

Welke genre:
Thriller

Van welk jaar:
2004

Waar gaat hij over:
In een stil dorpje in Pennsylvania wonen mensen die gescheiden zijn van de grote steden. Ze worden omsingeld door bos waar ze te maken hebben met soortelijken 'wezens'. Deze wezens hebben al heel lang een deal met de mensen: Jullie komen niet naar het bos, en wij komen niet naar jullie. Maar Lucius Hunt (Phoenix) wilt naar de grote steden om medicijnen te halen.

Persoonlijke mening:
Typische MNShyamalan film. De sfeer is gewoon hetzelfde als bij Signs en the Sixth Sense. MAAR ik verwachte meer een climax als bij the Sixth Sense. Unbreakable had al een kuteinde, dat hoef je niet eens omhoog te halen. Maar bij de 'onthulling' en het einde voelde ik me nog niet helemaal gerustgesteld. Iig heeft de film was schrikmomenten. Verder gewoon een donkere film die niet goed genoeg is voor een superstatus..

Hoeveel sterren geef jij hem:
3 out of 5
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 4 October 2004, 13:46   #50
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard Re: Film reviews

Naam van de film:
The Eagle has Landed
[ING]http://images.amazon.com/images/P/B00005QCVP.01.LZZZZZZZ.jpg[/IMG]
Wie speelt er in:
Michael Caine, Donald Sutherland, Robert Duvall, Jenny Agutter e.a.
Welke genre:
WO II
Van welk jaar:
1976
Waar gaat hij over:
Een Nazi-commando bereid een ontvoering voor op Winston Churchill. Een spion wordt reeds vooruit gestuurd om het gebied waar Churchill vakantie zal houden te verkennen. Hij leert daar een knappe dame kennen en wordt verliefd.
Intussen zoekt een Kolonel, in opdracht van Hitler zelf, een groep manschappen bijeen om de opdracht uit te voeren. Verkleed als Poolse soldaten worden zij gedropt in Ierland, waar Churchill verwacht wordt, in een afgelegen dorpje. Toevallig zijn echter ook een commando Amerikanen aanwezig, en door een nootlottig ongeval komt echter uit dat ze Duitsers zijn, en ontstaat een boeiend gevecht.
Persoonlijke mening
Een voortreffelijke film, enig nadeel is dat de Duitsers Engels spreken. Himmler moet gewoon Duits spreken, dat uiteindelijk de commando die naar Ierland vertrekt Engels kan spreken is goed mogelijk, maar in een oorlogsfilm waarin de Duitsers zo'n rol hebben gespeeld mag je op zijn minst verwachten dat ze Duits spreken.
Hoeveel sterren geef jij hem:
4 op de schaal van 5
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.