Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 September 2005, 19:15   #1
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Red face Hans Teeuwen Stopt !!!!!!!!!!!!!!!!

Het is zo ver gekomen dat een van Nederland beste Cabaretiers ermee stopt en ik vind dit vreselijk!!
Hij was toch de Cabaretier die alles durfde te zeggen en dat dan ook deed!
Nou wou ik graag weten hoe jullie hier over d8ten ?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 19:44   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik vind dat hij zijn beste tijd allang al gehad heeft, en imho werd het tijd dat hij of stopte.. of een ander traject in ging met zijn cabaret, want de laatste shows vind ik dus niet te tof...

ohja heb je ook een bron?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 19:46   #3
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar natuurlijk heb ik een bron, zo regelrecht uit de Volkskrant


Hans Teeuwen stopt met cabaret maken
Van onze verslaggever Eric Arends

AMSTERDAM - Hans Teeuwen houdt het cabaret voorlopig voor gezien. Of hij nóóit meer op een podium zal staan, durft de cabaretier niet te zeggen, maar de komende jaren zal hij in elk geval geen nieuw programma maken. De voorstellingen matten hem ‘zo verschrikkelijk’ af, dat hij ‘gewoon even klaar’ is met cabaret.

‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.

‘Een cabaretprogramma moet je, zeker als je het goed wilt krijgen, toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus wel anderhalf jaar zoet mee.’ Zo’n lange tour ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken - ook al omdat zijn voorstellingen buitengewoon veel energie vergen.


‘Een van de attracties is dat het allemaal zo hyper is’, aldus de cabaretier. ‘Dus dat moet het ook steeds zijn. Ik wíl ook niet anders. Maar je kunt niet elke avond bevlogen op het podium staan.’

Dankzij zijn absurdistische en soms grove humor groeide Teeuwen onder jongeren uit tot een soort cult-held. Horden twintigers en dertigers kunnen complete scènes uit zijn werk naspelen.

Over twee weken debuteert Teeuwen met de film Masterclass als filmregisseur op het Nederlands Filmfestival. ‘Als je het me nu vraagt’, zegt Teeuwen, ‘dan vind ik filmen leuker en haal ik daar veel meer plezier en voldoening uit dan uit weer een nieuw cabaretprogramma. Cabaret is toch eentonig. In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 20:47   #4
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

ein-de-lijk
De zogenaamde studs op school denken steeds stoer te zijn om hem na te gaan doen en alles van hem te downloade op school. Dus ik heb last van die Hans, dus ik ben blij dat die jonge eindelijk eens kapt. Haahaaa
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 13:19   #5
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Z'n uitlatingen over de jostiband en de koninging gingen wel erg ver ...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 07:33   #6
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Z'n uitlatingen over de jostiband en de koninging gingen wel erg ver ...
Nou dat vind ik dus totaal niet, maar jullie vatten het veels te serieus op.
Ontspan jezelf een beetje en schakel je hersenen eens uit als je naar hem luisterd, doe ik ook en moet je mij nou zien
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 16:03   #7
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Hij had zn hoogtepunt al lang bereikt, zoals idd hiervoor gezegt werd, hij was gewoon niet meer grappig en zijn grappen werden standaard. Natuurlijk was hij grappig. Nu wordt het dus wachten op een film van hem
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 16:56   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een verlies
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 20:32   #9
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

lijkt me beter dat ie stopt als ie er zelf gefrustreerd door raakt en bovendien de kwaliteit van zn shows afneemt.
Trouwens, 'stopt' vind ik een beetje overdreven. Het klinkt meer alsof hij er even genoeg van gehad heeft. Dat wil niet meteen zeggen dat ie nooit meer cabaret zal doen. Het lijkt me ook niet gezond om continu met hetzelfde bezig te zijn.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 18:09   #10
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QQQ
lijkt me beter dat ie stopt als ie er zelf gefrustreerd door raakt en bovendien de kwaliteit van zn shows afneemt.
Trouwens, 'stopt' vind ik een beetje overdreven. Het klinkt meer alsof hij er even genoeg van gehad heeft. Dat wil niet meteen zeggen dat ie nooit meer cabaret zal doen. Het lijkt me ook niet gezond om continu met hetzelfde bezig te zijn.
Nou hij heeft in feite gezegd dat die ermee stopt, maar hij heeft erbij gezegd dat ie wellicht nog terug komt maar we er niet op moesten rekenen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 07:03   #11
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Zijn film begint van de week al met draaien.. eerst 2 dagen in Eindhoven en dan in de rest van Nederland...
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.