Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 May 2002, 16:46   #1
raxhel
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy vertouwen is iets wat ik verloren heb

hey mensen


ik ben een beetje m´n zelf aan het verbeteren enzo-....omdat er zijn bepaalde dingen met me gebeurt zoals verkrachtzijn mishandelt worden enzo. dat is door iemand gebeurt die ik heel erg vertrouwde nou aldie mensen die dat bij mij hebben gedaan die vertrouwde ik heel erg goed en nu izz dat duzz helemnaal weg ik kan helemaal niemand meer vertrouwen



hoe win ik weer vertrouwen terug]??



-x-
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 23:46   #2
skatjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat wij veel van hetzelfde hebben gezien in de mensen die je dacht het meeste te kunnen vertrouwen. dat is mij een aantal keer overkomen(mishandeling door een ex, verkrachting door mijn beste vriend en een paar maanden terug is mijn beste vriendin iets met mijn (nu)exvriend begonnen..) en ik heb dus hetzelfde probleem als jij. ik vertrouw mensen nagenoeg niet. en het enige wat ik weet is dat je jezelf ertoe moet zetten om het weer aan te durven. dat lukt mij nauwelijks, maar het is wel zo. want als je nooit van je leven meer iemand kunt vertrouwen en geloven ziet het er slecht voor je uit. mijn vrienden zeggen me altijd dat je niet moet kijken naar hoevaak je vertrouwen beschaamd is maar hoevaak je er iets aan gehad hebt. succes...X
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2002, 12:55   #3
Chickel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vertouwen is iets wat ik verloren heb

Citaat:
Originally posted by raxhel
[B} bladieblieblabolo
[/B]

Hmmz toch wel raar dat je over vertrouwen begint waarom zou je die mensen gaan vertrouwen uit je verhaal merk je niks van
schuldgevoel ,onmacht, verdriet, pijn, schaamte ,etc etc etc
en ik denk dat als jij echt heb meegemaakt dat je zegt dat je hebt meegemaakt is t niet t vertrouwen waar je over begint
uberhaupt als je zoiets is aangedaan dan denk je niet aan hoie vertrouw ik die persson weer dan denk je bij mezelf ik boel me gebruikt en hoe zorg ik er voor dat die oersoon snel t loodje legt en je gaat denk ik niet nadenken over t vertrouwen van die persoon en denk nou niet vanb je lult dat is fout want ik weet
t gevoel en ken de situaties dus believe me t is raar

mja las je serieus bent dan heb ik zoiets
vertrouw jezelf just be you
en dan komt t wel terug
vertrouwen moet je opbouwen en als t verloren is komt t niet zo 123 weer terug !
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2002, 15:09   #4
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nouw chickel, jij hebt zeker nie megemaakt wat zij heeft meegemaakt, dan zou je wel anders praten.(ik wil niet lullig zijn)
Maar vertrouwen is in zoiets een groot
punt hoor. je vertrouwt na een tijdje niemand meer, je trekt je helemaal in je zelf(althans dat was bij mij zo) zegt niets, praat niet, en als zoiets dan ook nog eens gebeurd door iemand die heel dicht bij je staat, een familielid of vriend, dan vertrouw je helmaal niemand meer. bij iedereen die je tegen komt, denk je in je achterhoofd, als hij zou willen dan ...... . en ik zal zeggen bij mij is alles al een hele tijd achter de rug en heeft het een plaats gekregen, maar die angst en dat niemand vertrouwen blijft. als ik bij iemand op ga passen, dan denk ik iedere keer weer, als hij zou willen, zou hij alles met me kunnen doen. en dan weet ik best dat het onzin is, maar dat zit gewoon in je hoofd. zelfs als ik alleen bij m'n vader ben, gaan er soms van die gedachte flitsen door m'n hoofd.
het grootste wat er gebeurt dat is dat je vertrouwen wordt vbeschaamd. dat schuldgevoel/onmacht/vies/pijn/schaamt, dat is er in het begin wel, maar door daar over te praten, dooor na tedenken wat er is gebeurt dan, ga je het beter begrijpen en zo kan je het een plaats geven. maar dat vertrouwen moet je stap vor stap op zien te bowen en dat blijft altijd moeilijk. jaren later als alles allang weer een plaats heeft, kan je daar nog steeds over struikelen.
dat moet je niet vergeten.

hee raxhel, wat betreft jouw probleem, het enige wat ik kan zeggen is dat het heel moeilijk is en dat je het stap voor stap moet leren op te bouwen. ik weet maar weinig van jouw preciese sithatie af, en als ik die beter zou weten, dan zou ik je ok beter kunnen helpen, wat ik overigens graag zou willen doen(mijn e-mail is mirre014@hotmail. com, mail me gerust)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 01:38   #5
Chickel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Neej heb ook niet meegemaakt wat zij heeft
meegemaakt ik heb zeker weten meer meegemaakt
mja daar lul ik hier niet meer over dat vertel ik wel aan andere mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2002, 18:22   #6
Bebsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het moeilijk om erover te praten.. maar vertrouwen komt echt wel een keer terug.. het is mij ook gelukt
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:03.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.