Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: stemrecht moet naar 16 worden verlaagd
ja 2 14,29%
nee 12 85,71%
Stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 November 2007, 20:43   #1
palestra
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation stemrecht naar 16 jaar

hey

mijn vraag aan jullie is moet de stemgerechtigheid naar 16 jaar worden verlaagd en waarom (argumenten.).
wat is jullie mening daar over
het is voor school
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2007, 20:56   #2
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Nope, wat is er mis met 18? Mensen van 16 kunnen nog volop in de geestelijke ontwikkeling zijn. Ik vind niet dat ze dan al hoeven te stemmen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2007, 21:19   #3
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Ik heb geen zin in van die zestien jarige hyperactieve mongolen die toch alleen maar rechts kiezen
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2007, 21:22   #4
palestra
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoezo, niet elk 16 17 jarige zal rechts kiezen er zullen heus wel mensen zijn die links zullen kiezen het licht aan je opvoeding meestal neem je de "gedachten" over van je ouders en als die links zijn

Laatst aangepast door palestra : 5 November 2007 om 21:32
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2007, 23:20   #5
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Geert wie?
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 05:30   #6
rarejopie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

0 stemmen ja, stemmen nee
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 07:40   #7
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door palestra Bekijk Bericht
hoezo, niet elk 16 17 jarige zal rechts kiezen er zullen heus wel mensen zijn die links zullen kiezen het licht aan je opvoeding meestal neem je de "gedachten" over van je ouders en als die links zijn
Nee daar zitten we op te wachten van die 16 jarige boomknuffelaar
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 09:39   #8
gloomy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee! mag ik potverdikkie nu al gaan verdiepen in politiek nee dankje

trouwens. als 16 jarige heb je nog niet zoveel met de politieke kwesties van het moment te maken zoals huisprijzen en belasting enzo. Wij zullen nix merken als geert wilders op de plaats van jan peter balken-ellende komt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 10:11   #9
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Man, het is al een feit dat de meeste 18 jarigen niet de moeite nemen zich te verdiepen in politiek, laat staan zo`n BrEeZaH
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 15:25   #10
gloomy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gehe ik ben nog te veel bezig met blangrijke dingen das wel een goeie reden ja belangrijke dingen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 16:55   #11
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Euh... geen goed plan?!

Natuurlijk is het afhankelijk van de hoeveelheid ervaring die je al hebt in je leven, maar de gemiddelde nederlandse puber laat zich nog teveel leiden door zijn of haar hormonen. Dat betekent dus dat ze nog niet in staat zijn om een standpunt te hebben waar ze zich aan kunnen houden: Ze zijn nog te beinvloedbaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 21:13   #12
fritsiej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door palestra Bekijk Bericht
hey

mijn vraag aan jullie is moet de stemgerechtigheid naar 16 jaar worden verlaagd en waarom (argumenten.).
wat is jullie mening daar over
het is voor school
Nah op je 18e kan je al aardig nadenken.
En mischien stemmen al die 16 jarige wel op zoon halve gare.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2007, 21:20   #13
fritsiej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gloomy Bekijk Bericht
gehe ik ben nog te veel bezig met blangrijke dingen das wel een goeie reden ja belangrijke dingen
Whoops, verkeerd gekeke!

Laatst aangepast door fritsiej : 7 November 2007 om 12:52
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2007, 12:35   #14
gloomy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij snap jij de post niet helemaal frits
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2007, 20:31   #15
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gloomy Bekijk Bericht
nee! mag ik potverdikkie nu al gaan verdiepen in politiek nee dankje

trouwens. als 16 jarige heb je nog niet zoveel met de politieke kwesties van het moment te maken zoals huisprijzen en belasting enzo. Wij zullen nix merken als geert wilders op de plaats van jan peter balken-ellende komt
Dat durf ik nog niet zo meteen te zeggen. Op mijn zestiende volgde ik de politiek beter dan nu. Toen kregen we daar les over rond het ontstaan van België en de structuur en regeringsvorm die daarbij hoorde. We debatteerden ook over verschillende politieke kwesties en bepaalde zaken uit het verleden werden
doorgetrokken naar de eenentwintigste eeuw.

Terwijl nu heb ik met moeite nog de tijd om in het weekend een krant open te slaan. Berichten over de regeringscrisis bereiken me enkel via de radio en in tegenstelling tot drie jaar geleden wist ik toen ik moest kiezen niet op wie ik moest stemmen of toch op z'n minst welke partij het meest mijn stem verdiende omwille van hun partijprogramma en niet omdat ik ongeveer wist waarvoor ze in het verleden stonden.

Ik vind dat zestienjarigen stemrecht zouden mogen krijgen mits de juiste ondersteuning. Dat wil zeggen dat er geregeld tijdens een van de lessen over gesproken wordt zodat ze zich een goede politieke mening kunnen vormen en ze daardoor niet geleid worden door de mooie praatjes en geschenkjes van die of die politicus.

Nu, bij jullie is het sowieso anders dan bij ons. Wij zitten met het systeem stemplicht en in dat geval zou ik ze wel stemrecht durven geven omwille van de simpele reden dat alleen zij die er zich in interesseren zullen gaan stemmen. Welke zestienjarige zou er anders uit zijn zetel komen op zondagmorgen om een paar bolletjes te gaan kleuren?!?

Aan de andere kant is het misschien een reden waarom de volwassenheidsgrens nog meer naar beneden getrokken wordt.
Twintig jaar geleden was je volwassen als je de leeftijd van eenentwintig jaar bereikt had, tegenwoordig ben je door alle maatschappelijke verschuivingen en ontwikkelingen al volwassen op je achttiende. Als ze het stemrecht (stemplicht) gaan verlagen zie ik de jongeren over een tiental jaar als volwassen bestempeld worden op hun zestiende.
En het is zo belangrijk om zo lang mogelijk van je "jeugd" te genieten. Voor je het weet krijg je meteen al die verantwoordelijkheid die aan een volwassene wordt toegeschreven.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.