Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 April 2009, 20:51   #1
g4ming4lif3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard 10 handige youtube tricks en hacks

Citaat:
YouTube, wie is er niet groot mee geworden? Het is nog steeds de grootste en populairste internetvideo website van het internet zowel in Nederland als internationaal. Maar wist je dat je behalve video’s zoeken en kijken nog veel meer met de URL’s kan doen? Hier zijn handige URL trucjes die je moet weten:



1. Hogere kwaliteit video

Je kan tegenwoordig switchen van van normale naar hoge kwaliteit tijdens het afspelen van je video. Maar je kan dit ook direct in de URL zetten. Zet achter de URL ‘&fmt=18’ (stereo, 480 x 270 resolutie) of ‘&fmt=22’(stereo, 1280 x 720 resolutie) voor nog hogre kwaliteit.

2. Hogere kwaliteit video embedden

De eerste truc werkt alleen bij het afspelen, maar als je ook hogere kwaliteit video’s wil embedden moet je de volgende codes toevoegen aan de embed URL: ‘&ap=%2526fmt%3D18’ and ‘&ap=%2526fmt%3D22’

3. Link direct naar een locatie in de video

Geen zin om een intro te bekijken? Als de echte actie in de video pas begint om 3 minuten en 22 seconden dan wil je liever de video op dat moment starten. Het enige wat je hoeft te doen is ‘#t=03m22s’ toe te voegen aan het einde van de URL (#t=XXmYYs voor XX minuten en YY seconden).

4. Verberg de zoekmachine

Als je over een video gaat met je muis krijg je tegenwoordig een zoekmachine in de video te zien. Deze kan je verbergen door ‘&showsearch=0’ toe te voegen aan de URL.

5. Embed maar een gedeelte van een video

Voeg ‘&start=30’ toe aan de URL van de video om de eerste 30 seconden over te slaan. De 30 kan je aanpassen naar het gewenste aantal seconden.

6. Speel een embedded video automatisch af


Normaal wanneer je een video op je website zet moet je eerst op play drukken om hem af te spelen. Je kan dit ook automatisch doen door ‘&autoplay=1’ toe te voegen aan de URL.

7. Herhaal een embedded video eindeloos

Wil je een video steeds laten herhalen? Voeg dan ‘&loop=1’ toe aan het einde en dit gebeurt automatisch.

8. Verberg gerelateerde video’s

Na het afspelen van een video laat YouTube altijd gerelateerde video’s zien. Het nadeel is dat YouTube daarmee soms ongewenste video’s of zelfs video’s van concurrenten kan laten zien. Wil je gerelateerde video’s liever uitzetten? Voeg dan ‘&rel=0’ toe aan de URL in de embed code.

9. Voorkom de regionale YouTube filter

Sommige video’s kan je maar in bepaalde landen bekijken. Je IP adres wordt gebruikt om te bepalen of je een video wel of niet mag zien. Dit kan je omzeilen door de URL als volgt te veranderen: http://www.youtube.com/watch?v= naar http://www.youtube.com/v/

UPDATE: dit werkt niet voor de video’s waar insluiten is uitgeschakeld. Maar daar is nog een list voor te bedenken. Je kan namelijk met Kickyoutube.com (zie punt 10) maar ook met Zamzar.com vaak deze video’s downloaden naar je computer en ze zo bekijken!

10. Download YouTube video

Dit is niet helemaal een YouTube truc, maar wel heel handig als je een video van YouTube wil downloaden naar je computer. Je hoeft hiervoor alleen maar in de URL YouTube te veranderen naar Kickyoutube. Dan wordt je direct doorverwezen naar de website van Kickyoutube.com met alle opties om de video die je aan het kijken bent te downloaden.
Handige tricks en hacks die je waarschijnlijk wel een zal kunnen gebruiken
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2009, 20:55   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

ik gebruik altijd zamzar voor het downloaden van youtube shit.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2009, 08:07   #3
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Tl;dr.

Zolang ik daar maar filmpjes kan kijken, en muziek luisteren, vind ik het prima.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2009, 09:44   #4
g4ming4lif3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door the_darkness Bekijk Bericht
ik gebruik altijd zamzar voor het downloaden van youtube shit.
Ik ook,maar het duurt soms wel lang eer je jouw mailtje krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2009, 16:44   #5
Amnesia
Banned
 
Geregistreerd op: 14 February 2008
Locatie: In your fucking nightmare
Berichten: 8.167
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Tl;dr.

Zolang ik daar maar filmpjes kan kijken, en muziek luisteren, vind ik het prima.
You, sir, can have one free internet.
Amnesia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.