Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 January 2003, 19:33   #1
jolyn
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Ook tegen bont?? (ja idd, gejatte topic)

Ik ben echt zwaar TEGEN bont!!!! Vind echt niet dat je dat kan maken, als je ziet hoe teneerste die dieren lijden (ze worden bijvoorbeeld levend gevild, en dat wil jij niet zien gebeuren bij een lief klein zeehondje, geloof mij!). Dat is echt verschrikkelijk. Ik vind het pure moord!!!! Mensen gebruiken het alleen maar om er mooier van te worden. Ik vind dat echt niet kunnen...

jolyn
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 19:40   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vegan spirit was er zwaar op tegen, ik keur het niet goed, maar ik doe er ook weinig tegen (op vegetarier zijn na dan)

er is ook zo weinig tegen te doen, als iemand bont wil, dan kan die het ook krijgen ook
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 19:46   #3
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Nah ik heb het ook niet zo op bont ik vin het gewoon eng als mensen zo'n kleding aan hebben en daar dan ook nog mee lopen te pronken ofzo.
Neej daa rmoet ik niks van hebben maar jah wie ben ik om te zeggen dat mensen het niet mogen dragen.

Ik vind wel dat ze meer eraan moeten denken wat ze om hun nek hebben hangen...dat beest heeft geleefd, net als wat zij nou doen. Walgelijk.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 19:47   #4
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vegan spirit is inmiddels weg hier, komt ook niet meer terug waarschijnlijk.
ik ben er net zo hard op tegen als zij, het is inderdaad belachelijk om dode dieren om je nek te hangen of als jas te dragen, puur omdat het mooi is. ja ik heb ook leren schoenen, niet omdat het mooier is, maar omdat leer gewoon erg veel gebruikt wordt in de schoenindustrie, en ik ze kocht voordat ik uberhaupt nog maar vegetarisch at. ik weiger dus wel hun vlees te eten. het is wel consequenter als ik dan ook geen leer draag, dat besef ik. zodra mijn huidige schoenen op zijn koop ik dan ook de nepleren versie denk ik. maar ik ben niet echt een die-hard veganist, zal ik ook nooit worden denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 23:29   #5
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
vegan spirit is inmiddels weg hier, komt ook niet meer terug waarschijnlijk.
Hoezo dat?

(sorry voor mijn offtopic-heid)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 14:22   #6
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja, ik vond t ook wel jammer. maar ze vond t hier niet meer zo leuk geloof en ik verhuist naar n ander forum
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 15:00   #7
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

ik ben er ook tegen, ook tegen leer. vind het al walgelijk om te zien en zou me al helemaal vreselijk gaan voelen als ik erin liep
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 16:02   #8
earshot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je dan zo graag bont wil, koop dan nep. dieren doden om er "mooier" uit te zien maakt me kotsmisselijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 10:17   #9
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik ben ook tegen bont , heb zelfs met wat maten een club opgericht ( was toen tien ofzow ) , de bond tegen bont
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 10:23   #10
MasterMarco
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
de bond tegen bont
originele naam

de kraag van mijn jas is nep-bont
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 11:37   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

ik ben 100% tegen dierenmishandeling(daar hoort bont ook tussen), dus ben er ook 100% tegen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 12:14   #12
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik ben er tegen jah.
ik sta dr niet al teveel bij stil, maar als ik iemand zie lopen in zo'n bontjas heb ik wel zoiets van, sja moet dat nou
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 14:21   #13
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Boeit me niks, als je dat nou mooi vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 14:54   #14
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe staat het met synthetisch bont?
is het verschil te merken?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 14:57   #15
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

umm precies weet ik t niet, maar je ziet t nu veel op jassen en volgens mij is t grootste deel nepbont, en ik zie niet echt verschil. dus als je dan zo graag iets harigs wil neem dan dat..lijkt mij
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 18:23   #16
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

k draag geen bont en ik ga het ook nie kopen,
is het nog niet verboden in nederland? bepaalde soorten bont?

ik ben principeel tegen,
boeiht me verder niet zo. (zo veel mensen dragen het toch niet meer?)
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 17:25   #17
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ach, ik vind het niet erger dan vlees... Het is niet noodzakelijk om vlees te eten en mensen doen het dus alleen omdat het lekker is, er zijn andere dingen te dragen dan bont, dus mensen doen het alleen omdat ze het mooi vinden. Ik vind vlees eten slecht en bont dragen ook, maar er wordt veel meer vlees gegeten dan bont gedragen dus dat vind ik eigenlijk veel meer iets om je druk over te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 17:27   #18
wocky
Storend Lid
 
wocky's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 August 2002
Locatie: Purmerend
Berichten: 922
Standaard

Ik heb ene heel klein konijnerandje op me jas zitten, maar dat vind ik minder erg dan dat er bijv zeehondjes doodgeknuppeld worden voor bont dat vind ik echt SICK!!!
__________________
..........flexheid kent geen tijd.........
wocky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 17:29   #19
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by wocky
Ik heb ene heel klein konijnerandje op me jas zitten, maar dat vind ik minder erg dan dat er bijv zeehondjes doodgeknuppeld worden voor bont dat vind ik echt SICK!!!
minder erg? waarom is het ene dier meer 'waard' dan het ander?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 17:31   #20
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by wocky
Ik heb ene heel klein konijnerandje op me jas zitten, maar dat vind ik minder erg dan dat er bijv zeehondjes doodgeknuppeld worden voor bont dat vind ik echt SICK!!!
die lieve kleine wollige levende konijntjes worden toch ook niet altijd lief doodgemaakt, waarom is dat zo ontzettend veel minder erg zodat je het zelfs draagt en dus steunt?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 17:32   #21
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena

die lieve kleine wollige levende konijntjes worden toch ook niet altijd lief doodgemaakt, waarom is dat zo ontzettend veel minder erg zodat je het zelfs draagt en dus steunt?
nou over het algemeen gaat het er diervriendelijker aan toe bij het afmaken van konijntjes dan het neerhaken van zeehonden (of walvissen oid)
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 17:41   #22
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


nou over het algemeen gaat het er diervriendelijker aan toe bij het afmaken van konijntjes dan het neerhaken van zeehonden (of walvissen oid)
Uhuh, ik heb ook nergens gezegd dat dat niet zo is. diervriendelijker is niet hetzelfde als diervriendelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 18:28   #23
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by wocky
Ik heb ene heel klein konijnerandje op me jas zitten, maar dat vind ik minder erg dan dat er bijv zeehondjes doodgeknuppeld worden voor bont dat vind ik echt SICK!!!
waarom zou je verschil maken tussen konijnen en zeehonden? die dieren hebben net zo goed recht op hun leven en vacht, in ieder geval meer dan jij recht hebt op hun vacht
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 19:30   #24
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

waarom zou je verschil maken tussen konijnen en zeehonden? die dieren hebben net zo goed recht op hun leven en vacht, in ieder geval meer dan jij recht hebt op hun vacht
Is dat zo?
Waarom?

Ik vind hoe ze dat met zeehonden doen echt gestoord jah,
als je een dier dood maakt doe het dan snel een met zo min mogelijk leed voor het dier. K weet niet hoe dat bij konijnen gaat... (vast ook niet prettig)

Ik ben tegen bont.
Gewoon om het feit dat het onnodig is naar mijn idee.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.