Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 January 2005, 14:40   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Bermuda driehoek

De Bermuda Driehoek ligt tussen Puerto-Rico, Miami en Bermuda, en in de 20e eeuw zijn er in dit gebied al zo'n 100 schepen en vliegtuigen spoorloos verdwenen, zonder aanwijsbare oorzaak. Favoriete verklaringen voor dit mysterie zijn agressieve zeemonsters en ontvoeringen door buitenaardse wezens.

Ten eerste is de Bermuda Driehoek een van de twee plaatsen op aarde waar het magnetische kompas wijst naar het echte noorden. Normaal gesproken wijst de naald van een kompas naar het magnetische noorden. Het verschil tussen deze twee verschijnselen wordt ook wel kompasvariatie genoemd en kan oplopen tot een afwijking van 20 graden. Als deze kompasafwijking niet gecompenseerd wordt, kan een voertuig ver uit koers raken.

Een ander natuurverschijnsel die betrekking heeft op de Bermuda Driehoek is de extreem snelle en turbulente golfstroom in dit gebied. Deze golfstroom kan zeer verraderlijk zijn voor onervaren mariniers.

Een derde kenmerk waar de Bermuda Driehoek mee te maken heeft is het onvoorspelbare klimaat van het Caribisch-Atlantisch gebied. Plotseling opkomende lokale, zeer heftige onweersbuien zijn vaak een ramp voor piloten en mariniers. Ook komen in dit gebied regelmatig waterhozen voor. Dit is een tornado boven het wateroppervlak die oceaanwater omhoogtrekt tot soms wel honderden meters. Zo’n waterhoos is zo krachtig dat het alles kan vernietigen.

Het vierde kenmerk is de bodemstructuur aldaar. De bodem varieert van grote zandbanken rondom de eilanden tot zeer diepe oceaantroggen (het diepste punt van de Atlantische Oceaan, de Puerto Rico Trench, bevindt zich in de Bermuda Driehoek). Onder invloed van de stromingen die hierdoor ontstaan is de oceaanbodem in een constante staat van verandering.

Wat denken jullie? Zou het een puur natuurlijke zaak zijn en zijn al die spookverhalen onzin? Of is er toch iets? Een raar watermonster of een vreemde kracht waar mensen naar toegezogen worden?






  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2005, 15:03   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik las ook ooit zoiets over het gas wat zich daar in de oceaanbodem bevindt? als zo'n gasbel ontsnapt naar de oppervlakte komt daar een ruimte vrij in het water waardoor dus spontaan boten naar beneden kunnen zakken en vervolgens belanden op de bodem....?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2005, 15:04   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zou sprake zijn van methaan gasbellen. Dat zijn gasbellen die onder water zweven en als er nu een boot boven komt spatten ze uit elkaar, zodat het water lager komt en de boot onder water komt te staan.

sorry.. vergeten er bij te zetten
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2005, 18:09   #4
nfl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gaaf om te lezen ..
de natuurlijke rampenvariant lijkt me veruit het logischt.. zoveel dingen daar maar ik hoop op een aggressief buitenaards zeemonster
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 14:51   #5
BaByMaN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is natuurlijk gek dat vliegtuigen spoorloos verdwijnen.. want al zou een vliegtuig neerstorten door een van de natuurlijke ' rampen ' daar, dan zou je die vliegtuigen alsnog wel moeten kunne vinden...

Maja.. ik geloof niet in zee monsters of die onzin.. aliens zou opzich kunne maar dan late ze wel wat vna zichzelf hore denk?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 20:23   #6
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

kheb een keer een heel erg interessant boekje gelezen over de bermuda driehoek.
stonden een hele hoop verhalen in die zich daar af hebben gespeelt, maar vaak ook met een logische verklaring, ik zal dat boekje eens opzoeken....
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 17:11   #7
Lispel
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Ik heb er wel eens een documantaire op Discovery over gezien...
Het schijnt dat de vliegtuigen op dezelfde manier als de schepen vergaan, dmv vrijgekomen gas dat zelfs in de lucht, " de lucht " wegneemt... dit gepaard met de plotseling opkomende stormen en desorientatie van het " echte Noorden " op het compas, zorgt ervoor dat dus ook de vliegtuigen op raadselachtige wijze verdwijnen.... denk aan luchtzakken, als je in het vliegtuig zit.

Het schijnt dat juist die gasvorming in de zeebodem voor de meeste " verdwijningen " zorgt, zelfs een reddingssloep, rubberboot of duiker " valt " dan gewoon een stuk omlaag in het water.

Compliment trouwens voor de info die hier staat met het openen van dit topic, dit is een zeer interessant onderwerp

Groetjes,
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2005, 21:23   #8
Yakkie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

klopt van dat methaangas...
hoe het nou precies zit weet ik ook niet maar daar heeft het mee te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 21:21   #9
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik las ook ooit zoiets over het gas wat zich daar in de oceaanbodem bevindt? als zo'n gasbel ontsnapt naar de oppervlakte komt daar een ruimte vrij in het water waardoor dus spontaan boten naar beneden kunnen zakken en vervolgens belanden op de bodem....?
idd ... door dat gas wordt het water opeens zo licht dat schepen naar de bodem zinken ... maar het werkt ook door op vliegtuigen, waardoor zij ineens geen draagkracht meer hebben en ook neerstorten
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 19:19   #10
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bermuda driehoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
knipped by appelshampoo
Het verhaal is super gaaf.
Helaas gedateerd, deze verhalen spelen zich nu niet meer af.

Laatst aangepast door appelshampoo : 3 March 2005 om 15:36
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 19:21   #11
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bermuda driehoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
knipped by appelshampoo
Ik wil je nog wel even complimenteren met je bovenstaandstuk

Laatst aangepast door appelshampoo : 3 March 2005 om 15:36
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2005, 19:03   #12
ikheid
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

k vind al die verhalen over de bermuda-driehoek wel vaag hoor, maar volges mij kan het egt geen toeval meer zijn. Ik heb ergens gelezen dat het te maken heeft met methaangas ofso
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2005, 13:37   #13
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

cool om te lezen zeg!
Ik dacht trouwens dat die driehoek onder Indonesie lag, naast Ausie.
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.