Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 August 2003, 14:39   #1
WaveKid
Guest
 
Berichten: n/a
Wink Relatie met een allochtone jongen of meisje

Dag allemaal, ik heb dit forum pas ontdekt en dit is mijn eerste post.

Ik vroeg mij af hoe jullie staan tegenover relaties met iemand van allochtone komaf. Aangezien ik zelf van Surinaams-Hindostaanse afkomst ben, ben ik benieuwd naar de mening van Nederlandse meiden.

Ik merk vaak dat ouders niet staan te wachten op iemand van allochtone afkomst. Wat je vaak te horen krijgt is ' ik vind je wel leuk, maar mijn ouders vermoorden me als ik met een allochoon thuis kom'. Is het zo erg?

Als mensen mij eenmaal kennen dan plaatsen ze mij direct in het rijtje autochtoon, aangezien ik me net als anderen 'normaal' gedraag.

Veel van mijn Nederlandse vrienden zijn vaak gek op Hindostaanse meiden, maar beklagen zich erover dat het moeilijk is een relatie met hen aan te gaan. Hoe zien de jongens van dit forum dat?

WaveKid
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 14:46   #2
Miss_Ironic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oke eigenlijk vroeg je het aan de jongens, maar ik als meiske wil ook er even wat over zeggen...mag t??

Voorheen dacht ik ook dan ik nooit wat met een allochtoon zou beginnen.......alleen nu werk ik met alleen maar mannen, waaronder heel veel nationaliteiten....Koerden, afrikanen, hindoestanen enz enz.

En weet je? ik ben er heel anders tegenaan gaan kijken eigenlijk, met een neger zou ik nog steeds niet snel wat beginnen, maar dat komt gewoon omdat ik daar niet op val, maar eigenlijk maakt het me nu helemaal niets meer uit....nederlands of niet, zolang het verder maar goed gaat toch!!!

En het stukje ouders: van m'n vader weet ik niet hoe hij zou reageren, m'n moeder zou het waarschijnlijk nog leuk vinden ook! want ze vind minder of zwaar getinte jongens juist leuk hahaha (en dat terwijl ze met een hollander met blauwe ogen is getrouwd)

En eigenlijk als je er serieus over nadenkt is het absurt dat ik als nederlandse alleen met nederlanders een relatie zou kunnen hebben, want iedereen heeft wel ergens buitenlands bloed...ik heb een indische oma....alleen dat kan je alleen zien aan m'n ogen (donkerbruin) en ik verbrand bijna nooit! (cadeautje van oma ) maar verder zou je me zien als heeeeel erg nederlands of zweeds....want m'n haar is ontzettend blond!!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 14:54   #3
Karliene
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben nog nooit op een allochtone jongen
(en nee, ook geen meisje ) verliefd geworden,
maar ik ken wel een leuke Hindoestaanse jongen..
Daar zou ik best verliefd op kunnen worden...
Het is dus niet uitgesloten ofzo

Mijn ouders hebben liever dat ik met een autochtone jongeman thuiskom...Dat wel..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 18:04   #4
Netrocker
Rock The Net.
 
Netrocker's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2002
Locatie: Amstelveen
Berichten: 87
Stuur een bericht via MSN naar Netrocker
Cool

Heej Wavekid!

Hindoestanie's rules....

Confesion: ik ben ook een Hindoestaan.

Het klopt ook wel wij zijn onderhand zo erg ingeburgerd dat alleen onze kleurtje een verschil maakt,
maar goed mijn Nederlandse vriendin die vind mij wel leuk!

Mijn ouders vinden het ook niet erg,
alleen mijn oma vind het een beetje raar omdat ze meteen verder denkt, aan trouwen enz...

Je weet het toch wel dat Hindoes een aparte manier van trouwen hebben.

Mijn vrienden vinden het wel lachen,
alleen wordt ik wel es Kama Sutra genoemd of Guru...

En als er reclames zijn met Hindoes, denk maar aan die 2 homo's van Knorr en die reclame van Venco...

"Doe jij maar schaaltjes pakken..."
"Leuke man! Afgelopen..."


Dit zijn wel zinnetjes die ik hoor...
Netrocker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 18:31   #5
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou zelf eerlijk gezegd verliefd kunnen worden op een allochtoon,maar da's dan gewoon omdat ze mn type niet zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 18:47   #6
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

anders moet je ff met Arie-kanarie gaan praten
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 18:51   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja, ik ken ook zat islamitische meisjes die uberhaupt niet met een nederlander thuis hoeven te komen
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2003, 22:58   #8
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
tja, ik ken ook zat islamitische meisjes die uberhaupt niet met een nederlander thuis hoeven te komen
juist....ik denk niet dat het ligt aan iemands uiterlijk ofzo ik denk meer dat de verschillende culturen in de weg blijven staan.....
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 11:44   #9
Miss_Ironic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Netrocker
Heej Wavekid!

Hindoestanie's rules....

Confesion: ik ben ook een Hindoestaan.

Het klopt ook wel wij zijn onderhand zo erg ingeburgerd dat alleen onze kleurtje een verschil maakt,
maar goed mijn Nederlandse vriendin die vind mij wel leuk!

Mijn ouders vinden het ook niet erg,
alleen mijn oma vind het een beetje raar omdat ze meteen verder denkt, aan trouwen enz...

Je weet het toch wel dat Hindoes een aparte manier van trouwen hebben.

Mijn vrienden vinden het wel lachen,
alleen wordt ik wel es Kama Sutra genoemd of Guru...

En als er reclames zijn met Hindoes, denk maar aan die 2 homo's van Knorr en die reclame van Venco...

"Doe jij maar schaaltjes pakken..."
"Leuke man! Afgelopen..."


Dit zijn wel zinnetjes die ik hoor...
Nou als er een ding me opvalt aan hindoestanen: ze zijn vaak veeeeel beleefder en hoffelijker dan de meeste nederlandse jongens die ik ken!!, groot pluspunt! ik heb zelf 3 hindoestaanse vrienden, maar daar zo ik nooit voor kunnen vallen, want ik wil onze vriendschap niet kwijt!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 12:03   #10
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
tja, ik ken ook zat islamitische meisjes die uberhaupt niet met een nederlander thuis hoeven te komen
noem maar een paar namen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 12:07   #11
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Originally posted by Plankje
noem maar een paar namen
waar slaat dat nou op? ga liever met je lego spelen ofzo
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 12:07   #12
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by Plankje
noem maar een paar namen
beetje onzinnig

in dit topic reageer jij zo op nickchange:

Plankje
ehm Plankje?

Registered: Jun 2001
Location: Hengelo
Posts: 8128


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Nickchange
Ja leuk anders vertel je wie de gozers zijn in plaats van #1 #2 #3 enzo
--------------------------------------------------------------------------------

waarom zou ik dat vertellen jullie kennen ze tog niet



waarom zou hij jou dat vertellen want die ken jij toch niet

Laatst aangepast door The6thgate : 30 August 2003 om 12:12
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 14:00   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Plankje
noem maar een paar namen
hans en grietje
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 17:08   #14
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
hans en grietje
dan zijn ze wel flink geintegreeerd als ze zo heten
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2003, 20:41   #15
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

mijn ouders boeit het niet... denk ik... we hebben het er nooit over gehad.

Als ik kinderen zou hebben.... sja.... ik zou het niet weten, ik zou het ook niet leuk vinden maar als ik de kans krijg de man beter te leren kennen jah zou dan wel kunnen.

Ik zelf nu... ik val vooral op meiden met donker haar en blauwe ogen of bruine ogen. De huid boeit me niet. Maar het is voor mij ook moelijker om die donkere meiden iets te beginnen:
1. ik ga helemaal niet om met dat soort mensen
2. hun vallen meestal niet op nederlanders, iig zo lijkt het.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2003, 13:35   #16
Plum
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi wil ook even mijn verhaal kwijt....

Zelf ben ik Half indiaan/Halfsurinaams en heb dus een licht huidstintje.......

Ik heb nu al 8 maanden met een nederlandse jongen, blond haar blauwe ogen we zijn echt smoorverliefd op elkaar.
Mijn ouders hebben er nooit problemen mee gehad dat ik alleen op blanke jongens val.

Mijn moeder is nameljk zelf ook blank ( indiaan/surinaams maar met een erg blanke huid) dus ja,ik ben dus bijna met alleen blanke mensen opgevoed ( nichtjes en neefjes hebben ook allemaal blanke mannen of vrouwen) en heb ook bijna alleen nederlandse vrienden.

Maar goed, de ouders van mijn vriend vinden het zelf ook niet erg dat hij ineens met een donker meisje thuis kwam. ik ben goed opgenomen en geaccepteerd in de familie.

Onze ouders hebben elkaar nou ook al ontmoet en dat ging allemaal goed van beide kanten positief.

Oh en even voor de duidelijkhied ik ben dus niet zo`n De "WAHTEVER, Talk to the Hand, Talk to my feet, talk to my ass STandaard donker meisje hahaha "


Originally posted by Netrocker
Het klopt ook wel wij zijn onderhand zo erg ingeburgerd dat alleen onze kleurtje een verschil maakt, dat bedoel ik eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2003, 13:45   #17
Riddler
Lid
 
Riddler's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2002
Berichten: 6.856
Standaard

denk dat de nederlandse meiden er juist blij moesten zijn met iemand van surinaamse-hindoestaanse afkomst, die kunnen namelijk heel lekker koken
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 17:09   #18
markje
Guest
 
Berichten: n/a
Wink return :P

Heey Heey

Je hebt volkomen gelijk dat sommige ouders er best vaag tegenover staan.
dat is heel erg jammer voor de persoon die verliefd word op een alochtoon's meisje.....

ik heb daar persoonlijk schijt aan....
Verliefdheid is nu eenmaal iets waar je niks aan kan doen.
de vlinders vliegen door je buik en je weet niet meer of je van voren of van achteren leeft....
en of dat nu van een nederlands meisje is of van een alochtoon's meisje dat maakt hellemaal niks uit!!!

En je ouders hebben dat maar te accepteren.
en als ze het niet leuk vinden dan kan dat het slaat nergens op maar het kan....
geloof me je ouders gaan het op den duur respecteren want voor een ouder is niets zo erg hun kind kwijt te raken....
want dat gebeurd als een ouder zo koppig is om de keuze's van hun kind niet respecteren!!!

dus maak je geen zorgen...
een kind moet zijn / haar eigen keuze's ( in de liefde ) kunnen maken of de ouders het nu leuk vinden of niet .
en op den duur respecteren ze het wel.

Kuzzzz
M@rkje
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 12:16   #19
moosie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Relatie met een allochtone jongen of meisje

als ik met ene allegtoon neem word ik afgemaakt door me pa me ma daar valt denk ik nog wel mee te praten maar me pa echt niet
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 20:14   #20
Floris17
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het altijd zo treurig van die ouders die dan niet willen dat hun kind eits heeft met iemand met ander geloof/huidskleur!!! Wat maakt dat uit echt!!! Maarre ware leifde toch alles dus dat soort problemen vast ook wel. Toch???
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 20:59   #21
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

ik ben zelf surinaams/hindoestaans(zeg maar hindoestaans ) en ik heb een nederlandse vriendin. ik was eerlijk gezegt niet bang hoe de ouders zouden reageren. der vader kwam me zelfs aanspreken en heeft nog nooit wat over me afkomst gezegt. en mijn ouders vinden het niet erg dattik een nederlandse vriendin heb. ik heb ook al met der familie kennis gemaakt(waar ik vet zat te shaken ) en ze hadden geen problemen met me afkomst. ze vroegen er wel naar en het waren alleen maar positieve reacties dus ik zou me er niet zoveel om druk maken ik val eerlijk gezegt sneller op nederlands dan op hindoestanen of andere allochtonen. niet dat het niet zou kunnen hoor
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2003, 12:20   #22
rosa_angelkiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ikke ben ook moslim, maar ben vrij in mijn keuze , als ik voor een nederlander kies mag ik dat zelf weten zolang ik maar gelukkig ben!!, ik ken zat turkse meisjes die op nl jongens vallen,maar nl jongens zijn vaak verschrikt als een turks meisje op hun afkomt, door de verhalen van anderen, het ligt gewoon aan de achtergrond van het meisje of ze wel of niet met een nederlander mag, maar uiteindelijk vind ik : liefde overwint alles
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2003, 02:11   #23
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

cowboyverhalen, en bang voor het onbekende..

dat zijn de enige echte redene dat ouders er vaak tegen zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2003, 12:56   #24
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedreen doet wat hij wil
maar ik moet eerlijk zijn
en zeg dat ik enkel bij ook belgen zou gaan zoeken
sorry persoonlijke mening
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:58.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.