Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 August 2004, 21:39   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down Jury turnen

Vooropgesteld: ik heb geen klap verstand van de sport. Maar als leek zie ik toch zeker wel of de ene oefening goed wordt uitgevoerd en of hij beter is dan de andere.

Vannavond heb ik me weer eens overgegeven aan deze sport, evenals vorige week toen ik de meerkampfinale heb gekeken. Toeval of niet; in beide gevallen kwam het publiek massaal in opstand tegen de jury-beslissingen. Opvallend, zeker omdat de commentator bij de wedstrijd mij wist te vertellen dat dit hoogst ongebruikelijk is.

Ik heb ooit afgezworen om jury-sporten te bekijken, maar vanwege de schoonheid van sommige sporten wil ik nog wel eens blijven kijken. Zo dus ook vanavond. Turnen bij de mannen. Een Rus voert een zeer moeilijke, mooie oefening vrijwel perfect uit, alleen een foutje bij de landing (misstap, schijnt 1 tiende te kosten). Krijgt 9,7nogwat. In ieder geval minder dan een tegenstander, die een veel makkelijker oefening deed, maar toch hoger kreeg.

Het publiek was de fout van de jury nog niet vergeten en stond massaal op. Gedurende meer dan 7 minuten hield het gefluit en boe-geroep aan; het was duidelijk, men pikte deze corrupte bende niet meer. Want dat er corruptie in het spel is is duidelijk. Er bestaan duidelijke regels over waarvoor punt-aftrek gegeven moet worden en de Rus maakte duidelijk maar 1 foutje. Het gefluit hield maar niet op en men kreeg het toch even benauwd. De Rus kreeg er zelfs een beetje bij (uiteraard net niet voldoende ), maar de volgende turner kon niet beginnen.

Ik achte dit onderwerp wel een discussie waardig, vandaar dat ik m hier post Wat zijn jullie ervaringen met dit soort sporten, en wat vinden jullie van die overduidelijke corruptie die er plaats vindt?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 21:51   #2
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je vergeet te vertellen dat de jury zijn oordeel uiteindelijk wel aanpaste, dat het geen flikker uitmaakte voor zijn score daargelaten. Dat die Amerikaan die erna was meer foutjes maakte, maar wel hoger scoorde en dat de Fransman die na de Amerikaan was nauwelijks iets fout deed (behalve een klein stapje bij de afsprong) en dezelfde score behaalde als de Amerikaan. Dit bevreemde mij iig ook ten zeerste!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 21:54   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Je vergeet te vertellen dat de jury zijn oordeel uiteindelijk wel aanpaste, dat het geen flikker uitmaakte voor zijn score daargelaten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Het gefluit hield maar niet op en men kreeg het toch even benauwd. De Rus kreeg er zelfs een beetje bij (uiteraard net niet voldoende ), maar de volgende turner kon niet beginnen.


Ik bezweer bij deze noooit meer jury-sporten te kijken
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 21:57   #4
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Daar las ik dan overheen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 22:31   #5
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

precies zo'n situatie als gisteren.
Een Griek en een Bulgaar deden op de Ringen vrijwel hetzelfde, alleen had de Bulgaar het in mijn ogen perfect gedaan, zonder een misstap en hij trilde veel minder dan de Griek. Maar dat publiek daar was zoooo erg enthousiast over het optreden van die Griek dat het lijkt alsof de jury daarvoor is bezweken.
Tsjevkov (de bulgaar) werd dus 2e en die Griek 1e.
Vandaag hoorde ik dan dat Bulgarije protest heeft ingediend. En ik hoop dat Tjefkov gelijk krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 00:09   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Jammerlijk zijn dat soort zaken ja..
Zijn schitterende sporten om te kijken, enorme prestaties (zeker vergelijken bij de heren voetballers), maar dat soort zaken doen echt afbreuk aan de sport...

Bij voetbal heb je dat soort situaties ook dat de scheidsrechter zich laat beïnvloeden door publiek (corruptie zal ongetwijfeld ook voorkomen), maar dan is het vaak niet zo beslissend... Bij een jurysport als turnen helaas wel.. En helemaal objectief kan men nooit zijn, omgekocht of niet.. Je hebt altijd voorkennis, externe factoren etc. Als het eventueel mogelijk is om dat af te sluiten kun je pas echt de beste presterende laten winnen. Maar dat lijkt een utopie.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 00:32   #7
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Heerlijk hoe slecht zo'n jury is..

dat lijkt toch nergens op.. meesterlijk hoe dat publiek zich in het positieve mee bemoeid..

Dat ze echt in 1 finale 3x een grove fout maken kan toch niet op de Olympische spelen?
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 00:59   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje

Vandaag hoorde ik dan dat Bulgarije protest heeft ingediend. En ik hoop dat Tjefkov gelijk krijgt
Volgens de NOS zou dat dan alsnog helemaal niets uithalen. Je haalt wel je gelijk, maar een gouden plak krijg je er niet mee. Protesten na de huldigings-ceremonie hebben geen effect meer op het uitdelen van de medailles. Wat ik overigens dan weer vreemd vind, aangezien het wel mogelijk is bij gevallen van doping.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 09:22   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Precies, Bas. Vaagheid ten top dus. Mijn vader zei ook iets treffends: vaak worden wereldkampioenen of eerdere olympisch kampioenen ondanks wat foutjes of een makkelijkere oefening toch maar hoog beoordeeld. Dat bedoelde Tijs denk ik ook met voorkennis enzo..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 12:17   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het stond hier op de achtergrond wel aan, maar ik volgde het niet echt en kreeg niet helemaal mee waar het over ging. Maar ook ik heb de ballen verstand van die sport. Wel mooi dat het publiek in opstand komt, terwijl het publiek bij een dergelijke sport toch over het algemeen vrij passief is.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 13:33   #11
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is er ook geen koreaan die een te lage startwaarde kreeg toegekend waardoor hij zijn medaille verloor aan Paul Hamm( amerikaan)? Ik geloof dat dit ook bij het turnen was.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 00:57   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Precies, Bas. Vaagheid ten top dus. Mijn vader zei ook iets treffends: vaak worden wereldkampioenen of eerdere olympisch kampioenen ondanks wat foutjes of een makkelijkere oefening toch maar hoog beoordeeld. Dat bedoelde Tijs denk ik ook met voorkennis enzo..
Jep.. Een echte naam, een kampioen heeft vaak (niet altijd) toch net een tikje voordeel boven die onbekende man... Bij een gelijkwaardige prestatie zal de bekende kampioen het winnen denk ik bij zo'n jurysport..
Als je zoiets op de een of andere manier weet uit te schakelen - deelnemers anonimiseren voor de jury dus -, dan pas kom je tot een objectieve beoordeling.. Maar of zoiets mogelijk is? Waarschijnlijk niet.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:36   #13
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Hehe deelnemers met een masker op en camouflerend pak aan .
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 14:30   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Anke deed toch schoonspringen? Is ook al zo'n jury-sport, ik zou moeite hebben mezelf te beheersen als ze mij naaiden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 15:03   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Hehe deelnemers met een masker op en camouflerend pak aan .
Of de jury apart zetten en ge-anonimiseerde beelden voorschotelen...
Maar zoiets zal wel nooit doorgevoerd worden. Het is ook allemaal nogal omslachtig.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 15:23   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Unhappy

Daarnaast is er geen bond die zoiets doorvoerd. Kijk maar naar onze KNVB, Uilenberg heeft dusdanig weinig zelfkritiek en neemt het voortdurend (ten onrechte) voor zijn flutkorps op. Terwijl juist kritische noten hetgeen zijn waar de scheidsen behoefte aan hebben. Fouten worden nooit toegegeven, laat staan dat een jury zich in een appart hok laat wegstoppen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.