Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt the man of the match?
Kezman 0 0%
v. Bommel 0 0%
Robben 1 11,11%
Sonck 5 55,56%
V/d Vaart 2 22,22%
een andere 1 11,11%
Stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 19 October 2003, 11:36   #1
De Filosoof
Guest
 
Berichten: n/a
Question Ajax - PSV

Aankomend weekend DE topper: Ajax tegen PSV
Wie gaat er volgens jouw winnen en wie wordt the-man-of-the-match?

Ik denk dat Ajax wint met 2-0, met Sonck als beste man in het veld.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 14:25   #2
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ajax gaat voor het eerst sinds 1672 weer eens winnen in Eindhoven, met 1-2.

Sonck zet Ajax op 0-1, dan maakt Robben er 1-1 van.
Tien minuten voor tijd zet Van der Vaart Ajax op 1-2 en op vijf punten van PSV.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 17:01   #3
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

volgens mij is het PSV - Ajax en waarschijnlijk spelen van Bommel en Kezman niet eens mee

ik denk 1-1
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 19:43   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daarnaast is de vraag wie man of the match wordt niet zo belangrijk, maar wie er wint des te meer?

PSV zal trouwens wel met 1-0 winnen in een lelijke wedstrijd door een onterechte penalty vlak voor tijd
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 13:01   #5
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Is er ook een sms-mogelijkheid om te stemmen voor MOTM?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 15:57   #6
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tword echt alles of niets deze week voor PSV. Verliest PSV van Athene en word de zaak van Kezman deze week behandeld tel daarbij een winst partij op van Ajax, zal het mij niets verbazen als het een 0-2/0-3 uitslag word. Maar het kan ook andersom. PSV wint in de CL en Ajax niet, Kezman doet wel mee.........ik ben benieuwd.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2003, 15:49   #7
De Filosoof
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De zaak van Kezman behandelen ze deze week nog wel.
Het is de vraag of PSV er weer niet mee akkoord gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2003, 15:58   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Goede zaak dat die strafzaak donderdag behandeld wordt. Het zou toch een laffe streek zijn als Kezman gewoon mee mocht doen vanwege andere verplichtingen op woensdag of een vormfout Hij heeft gewoon rood, elleboog of niet, hij sloeg van As en het was wel terecht.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 19:43   #9
Liekjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oei...! nog 20 minuutjes en het is zover
psv heeft geen enkele kans.... (hoop ik )
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 20:10   #10
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Liekjuh
oei...! nog 20 minuutjes en het is zover
psv heeft geen enkele kans.... (hoop ik )
waar heb jij het over
psv-ajax is zondag

  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 20:37   #11
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by Liekjuh
oei...! nog 20 minuutjes en het is zover
psv heeft geen enkele kans.... (hoop ik )
Heerlijk hoe jij hier weer van waarde bent.. Zoveel boeiende informatie..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 22:55   #12
Liekjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Liekjuh
oei...! nog 20 minuutjes en het is zover
psv heeft geen enkele kans.... (hoop ik )
at ben ik vandaag weer nutteloos bezig...
ik wist goed da da vandaag eink nog nie was :S
BlonT? Ja

maar ajax vandaag wel 1-0
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2003, 00:20   #13
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

biertje?
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2003, 18:45   #14
Liekjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HugoBoss
biertje?
nah doe maar een wijntje
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2003, 12:14   #15
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kezman
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2003, 13:41   #16
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Kezman
Hij is voor mij nu al man of the match
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2003, 15:45   #17
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hehe in feite wel ja
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2003, 15:52   #18
gottie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zal kezman op de tribune zitten of gewoon in de kofferbak hehehe
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 19:09   #19
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Hij bezorgt Hofland dus een hersenschudding... Vorige keer waren het wedstrijden voor Ibrahimovic, nu 7 ofzo?
Ibrahimovic wordt weer eens afgerekend op z'n verleden? Elk duel van hem is een elleboogstoot Terwijl het bij zowel Ooijer als Hofland duidelijk geen bewuste elleboogstoot was zoals toendertijd tegen Groningen.

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Van Bommel waarshcijnlijk een wedstrijd of 4, kan hij mooi herstellen van zijn blessure.
Inderdaad Kerel had eraf gestuurd moeten worden. Daarnaast vond ik dat v/d Vaart nou geen smerige schop uitdeelde (alhoewel het dom was, je het niet moet doen en rood terecht was) en niet de enige was die in dat opstootje verkeerd bezig was.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 19:25   #20
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by gottie
zal kezman op de tribune zitten of gewoon in de kofferbak hehehe
hehe die is wel grappig
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 19:26   #21
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

ik vind het nogal opgeblazen allemaal. En zoals Ibrahimovic springt is dus echt NIET normaal... Zo vormt hij nou eenmaal een gevaar voor zijn tegenstanders..
Hij springt met twee zwiepende ellebogen omhoog.. Zo ben ik dus nog nooit een kopduel aangegaan. En of het bewust of niet bewust is gebeurd is niet van belang, hij bezorgt in deze wedstrijd dus twee man een blessure en dat moet voorkomen worden. Kan of wil hij het zelf niet, kan of wil Koeman het niet, dan moet iemand anders maar waken voor de gezondheid van de spelers van de tegenpartij, of dat nu Schoenakers, Konterman, Ooijer of Hofland is.

En wat van Bommel deed kwam in mijn ogen allemaal nog overtrokken over. Zo probeert men wel vaker voor de tegenstander te komen. Idd een overtreding, maar door dat gespartel van mevrouw vd Vaart lijkt het allemaal nog een stuk erger.. En dan voor de camera en radio om het hardst roepen hoe gemeen van Bommel wel niet is.

Ook triest dat hij de zwarte piet bij Braamhaar probeert te leggen. Hij floot niet echt denderend en was te slap in het begin van de wedstrijd (Vogel, Heitinga), maar vd Vaart was toch degene die schopte. En ook de Jong trapte om zich heen, klopt, maar ook de nummer 3 van Ajax (Grygeria?) stond in zijn rug te trappen...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 19:43   #22
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Vond het toch weer goor van Ibrahimovic, evenals van Van bommel. Maar denk toch in beide gevallen gewoon geel geven, omdat het nog enigzins een duel betrof. Wat van der vaart deed was echt triest, als derde aankomen lopen en nog in iemands rug trappen...maar dat die kamper niet zo'n held is wisten we al na het bus incident toch? (waar de kamper snel onder z'n bed wilde duiken)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 19:55   #23
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Irritant mannetje, telkens weer met dat vingertje wijzen... Beter wijst hij ook eens naar zijn eigen spelers.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 20:00   #24
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Bij koeman moeten ze ook maar eens die stropdas van 'm strakker aantrekken, totdat hij dezelfde kleur als z'n shirt heeft...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 20:53   #25
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Irritant mannetje, telkens weer met dat vingertje wijzen... Beter wijst hij ook eens naar zijn eigen spelers.
hij had wel een beetje gelijk, van bommel gaf v/d vaart duidelijk een klap in het gezicht
wat v/d vaart later deed was ook niet echt goed, maar daar had hij toch ook wel 2 kaarten mogen trekken (1 voor ajax, 1 voor psv)
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 21:00   #26
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dat was dus echt geen klap he...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 23:10   #27
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
zoals Ibrahimovic springt is dus echt NIET normaal... Zo vormt hij nou eenmaal een gevaar voor zijn tegenstanders..
Hij springt met twee zwiepende ellebogen omhoog.. Zo ben ik dus nog nooit een kopduel aangegaan.

Zit jouw lichaam dan anders in elkaar ofzo? Je loopt nou namelijk een beetje raar te brabbelen. Je kan op 2 manieren koppen. Je kan de bal achter op je hoofd(of zijkant) laten ketsen en hem minder vaart meegeven en ook minder acuraat. Of je probeerd de bal met je voorhoofd te koppen. Aangezien hij de bal naar iemand wou koppen die niet 1 meter naast hem stond moest de kopbal snelheid hebben. Probeer jij de bal maar is te koppen zonder je lichaam te gebruiken. Dat lukt niet. Weet je wat probeer de aktie maar is te doen. Zo achter je pc. Als je de bal naar links wilt koppen moet je naar links draaien met je bovenlichaam,waardoor simpel weg je linker arm naar achter schuift en je rechterarm naar voren. Niemand heeft het over zijn rechterarm die naar voren gaat. Dat zou wel komen omdat daar niemand stond . Moet hij dan eerst kijken of er iemand achter hem staat? Dat zou een goede zijn. Iedereen die in de toekomst de bal wilt doorkoppen éérst even naar achter kijken hoor. Kom nou!!!

Van der Vaart maakte idd een domme fout die terecht rood was.

v Bommel had zijn elleboog op hoofd hoogte. Waarom??? Om een v/d Vaart van zich af te houden? Die kerel is een kop kleiner. Het was idd geen slaande beweging, maar als je je elleboog zo lang om houd en echt tegen Rafael zn oor aan loopt (hou er rekening mee dat hij NOOIT zo een duel ingaat) kan ik het niet anders zien als een aktie die een rode kaart verdiend.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 23:48   #28
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
v Bommel had zijn elleboog op hoofd hoogte. Waarom??? Om een v/d Vaart van zich af te houden? Die kerel is een kop kleiner.
is volgens jou dan niet gewoon de ellebooghoogte van van Bommel de hoofdhoogte van vd Vaart?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 00:07   #29
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Normaal gesproken zit zijn elleboog zo rond zijn middel. Nu gericht op het hoofd van v/d Vaart. Dus bij zichzelf op dezelfde hoogte van zijn schouder. Dus nee

Laatst aangepast door maupstar : 27 October 2003 om 00:09
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 00:20   #30
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb weer genoten van Van Gelderder op de radio vandaag. De man liet zich weer ongenadig goed kennen. Wederom werd bevestigt waarom iedereen zo'n pleurishekel aan hem heeft.

Ook leuk in die verkorte samenvatting waarin werd beweerd dat het enige 'voetballende' hoogtepunt van de eerste helft de kans van Ibrahimovic was. Ik zou zweren dat de kopbal van Hofland net zo'n grote was!!

En naderhand maar emmeren over Van Bommel, terwijl die van Zlatan minstens zo smerig was. Die mooie Koeman, zonder enige vorm van zelfkritiek weer naar Braamhaar wijzen. Tuurlijk maakte de man fouten, immers, alsie het goed had gedaan had Ajax nog maar met 9 in plaats van 10 man erop gestaan!! En PSV met 10, inderdaad. Koeman maakte zich druk om niets. Bovendien heeft hij al voldoende aan de KNVB te danken gehad, want PSV had al rood van tevoren gehad, door Kezman te schorsen, terwijl N'Kufo toch op basis van precies hetzelfde vrijgesproken werd!! Hoeveen wedstrijden heeft Zlatan trouwens nog voorwaardelijk staan? Moeten er nog een stuk of 30 zijn na al die vorige elleboogstoten.

Neemt overigens verder niet weg dat dit duel geen winnaar verdiende, en PSV aan zichzelf te wijten heeft dat men het gewoon slecht uitspeelde. Daar kon zélfs Koeman, toch zelf ook geen lieverdje vroeger, zich wel in vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 01:06   #31
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by GregoorvanDijk
Bovendien heeft hij al voldoende aan de KNVB te danken gehad, want PSV had al rood van tevoren gehad, door Kezman te schorsen, terwijl N'Kufo toch op basis van precies hetzelfde vrijgesproken werd!!
Misschien omdat dat van N'Kufo verreweg van hetzelfde was als dat van Kezman...

Citaat:
Hoeveen wedstrijden heeft Zlatan trouwens nog voorwaardelijk staan? Moeten er nog een stuk of 30 zijn na al die vorige elleboogstoten.
Daar zouden ze bij Studio Voetbal wel ns gelijk in kunnen hebben, dat dat gewoon in de motoriek van Zlatan zit. In het verleden heeft Zlatan eerlijk toegegeven zijn ellebogen ook bewust op de tegenstander uitgeprobeerd, maar vandaag bij Hofland was er ogenschjnlijk van weinig opzet sprake. Hofland springt gewoon te laat om te kunnen koppen en Zlatan stuurt met zijn armen, dus ook met zijn ellebogen bij om beter te kunnen koppen en daardoor is Hofland door zijn slechte(re) timing slachtoffer hiervan geworden.

Ik bedoel maar...Zlatan weet ook wel dat hij de naam tegen zich heeft op dat gebied, dus waarom zou hij steeds met opzet zijn ellebogen op de tegenstander uitproberen als hij toch weet dat hij er alleen maar zichzelf en vooral t team mee in de kou zet!? Krijgt hij niet in de wedstrijd zelf rood, word hij later door de strafcommissie op basis van beeldmateriaal alsnog geschorst.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 01:14   #32
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey
Misschien omdat dat van N'Kufo verreweg van hetzelfde was als dat van Kezman...



Daar zouden ze bij Studio Voetbal wel ns gelijk in kunnen hebben, dat dat gewoon in de motoriek van Zlatan zit. In het verleden heeft Zlatan eerlijk toegegeven zijn ellebogen ook bewust op de tegenstander uitgeprobeerd, maar vandaag bij Hofland was er ogenschjnlijk van weinig opzet sprake. Hofland springt gewoon te laat om te kunnen koppen en Zlatan stuurt met zijn armen, dus ook met zijn ellebogen bij om beter te kunnen koppen en daardoor is Hofland door zijn slechte(re) timing slachtoffer hiervan geworden.

Ik bedoel maar...Zlatan weet ook wel dat hij de naam tegen zich heeft op dat gebied, dus waarom zou hij steeds met opzet zijn ellebogen op de tegenstander uitproberen als hij toch weet dat hij er alleen maar zichzelf en vooral t team mee in de kou zet!? Krijgt hij niet in de wedstrijd zelf rood, word hij later door de strafcommissie op basis van beeldmateriaal alsnog geschorst.
Inderdaad!! N'Kufo gaf de man een elleboog, en werd beoordeeld op natrappen. Vandaar dat ie geen straf kreeg. Toch was zijn overtreding rood waard. Bij kezman kun je daarover discusiëren. Hij maakte hooguit een 'slaande beweging', geen elleboog. Beiden een vormfout. In het geval van N'Kufo volgde vrijspraak, bij Kezman niet. Duidelijk dat de KNVB dus met 2 maten meette.

Zlaten zijn motoriek?! Wat een kul!! Dus omdat hij losse handjes heeft blijven er slachtoffers vallen?! Vitesse leverde het zelfs een tegentreffer op, toen slachtoffer Konterman zich moest laten verzorgen!! Als dat zijn handelsmerk is, dan zalie moeten leren leven met de aanstaande schorsingen!! Zo kan iedereen wel zeggen dat het zijn motoriek is. Maakte Kezman dan doelbewust die overtreding? Ook hij sprong, en in die sprong kwamen zijn handen omhoog. Hij raakte Van As met zijn hand, Hofland ging knock-out na de elleboog van Zlatan. Hij kon ook onmogelijk op tijd komen. Hij zou altijd tegen die elleboog gesprongen zijn.

Het is nonsens Zlatan daarvoor een status aparte te geven. Raakt ie zijn tegenstander? Jammer voor hem, jammer voor ajax dan. Dit valt simpel af te leren. Hij heeft zelf aangegeven dat ie het bewust gedaan heeft. Wat ie kan aanleren kanie ook afleren, en het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dan dat ie tot die tijd ervoor gestraft wordt. Het kan niet zo zijn dat Hofland meer slachtoffer wordt dunkt mij
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 08:19   #33
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
ik vind het nogal opgeblazen allemaal. En zoals Ibrahimovic springt is dus echt NIET normaal... Zo vormt hij nou eenmaal een gevaar voor zijn tegenstanders..
Hij springt met twee zwiepende ellebogen omhoog.. Zo ben ik dus nog nooit een kopduel aangegaan. En of het bewust of niet bewust is gebeurd is niet van belang, hij bezorgt in deze wedstrijd dus twee man een blessure en dat moet voorkomen worden. Kan of wil hij het zelf niet, kan of wil Koeman het niet, dan moet iemand anders maar waken voor de gezondheid van de spelers van de tegenpartij, of dat nu Schoenakers, Konterman, Ooijer of Hofland is.
Ik vraag me toch echt af hoe jij dan kopduels aangaat? Vast niet met de intentie doelbewust een elleboog in iemands gezicht te planten, maar toch ook niet zonder je armen daarbij te gebruiken? De vraag is namelijk of je dan überhaupt enigszins hoog komt. En of het bewust is of niet is wel degelijk van belang voor een eventuele straf, want waarschijnlijk zullen zowel Ooijer als Hofland wel verklaren dat het geen opzettelijke stoot was van Zlatan. En zeker dat geval met Ooijer was gewoon ongelukkig...

En waken voor de gezondheid van de tegenpartij? In dat geval kun je maar beter alle duels verbieden.. want er zou wel eens een blessure kunnen ontstaan en dat moet je voorkomen!

Ik blijf er toch echt bij dat Zlatan achtervolgd wordt door zijn eerdere schandalige actie tegenover Groningen (en nog een keer in de CL dacht ik?) en dat ieder luchtduel nu wordt gezien als een grove, bewuste elleboogstoot. Dit maal is Ibrahimovic gewoon niet schuldig..

Citaat:
Originally posted by Tyskie
En wat van Bommel deed kwam in mijn ogen allemaal nog overtrokken over. Zo probeert men wel vaker voor de tegenstander te komen. Idd een overtreding, maar door dat gespartel van mevrouw vd Vaart lijkt het allemaal nog een stuk erger.. En dan voor de camera en radio om het hardst roepen hoe gemeen van Bommel wel niet is.

Ook triest dat hij de zwarte piet bij Braamhaar probeert te leggen. Hij floot niet echt denderend en was te slap in het begin van de wedstrijd (Vogel, Heitinga), maar vd Vaart was toch degene die schopte. En ook de Jong trapte om zich heen, klopt, maar ook de nummer 3 van Ajax (Grygeria?) stond in zijn rug te trappen...
Er gebeurden in de eerste helft lelijke dingen aan beide kanten, dus als je zegt dat je vaker een duel aangaat zoals van Bommel deed, moet je ook niet zeuren als Ibrahimovic dat doet. Maar je bent het toch wel met me eens dat v Bommel voor zoiets eraf gestuurd had moeten worden? En v/d vaart rolde inderdaad slecht door, maar Vogel deed exact hetzelfde, eerder in de wedstrijd.

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Irritant mannetje, telkens weer met dat vingertje wijzen... Beter wijst hij ook eens naar zijn eigen spelers.
Hij verwijt v/d Vaart ook echt wel dat hij zo stom is geweest. Maar hij gaf, in mijn ogen volkomen terecht, de gevallen aan waarvoor geen kaarten waren getrokken en waar dat wel nodig was geweest. Dus Vogel in de beginfase en van Bommel contra v/d Vaart.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 11:15   #34
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur




Hij verwijt v/d Vaart ook echt wel dat hij zo stom is geweest. Maar hij gaf, in mijn ogen volkomen terecht, de gevallen aan waarvoor geen kaarten waren getrokken en waar dat wel nodig was geweest. Dus Vogel in de beginfase en van Bommel contra v/d Vaart.
Van Bommel kon de man onmogelijk gezien hebben. Ik betrapte me er zelf op dat elke keer toen ik de herhaling keek het me pas opviel toen beide heren op de grond lagen. Bovendien belette Vdv het beeld van de scheids. Maar waarom hoorde ik de 'faire' Ronnie dan niet klagen over het feit dat boosdoener Zlatan er niet uitgestuurd was? Dat heft elkaar op. Vogel was geen rood, gewoon geel. Koeman moet ernstig te rade gaan (net als Hiddink) bij zijn eigen spelers waarom het uit de hand liep. Voor het niet trekken van geel voor Vogel valt wat te zeggen, de goede man probeerde er een echte wedstrijd van te maken (wat Bossen niet lukte eerder dit jaar bij Roda-PSV, door voor elk scheidje geel te trekken, en dan ook voor slechts één club). De zogenaamde topspelers van beide clubs konden dat blijkbaar niet aan, en gingen als idioten tekeer. Voor de overtreding van Vdv kon de man niets anders doen dan rood trekken. Koeman had ziedend de kleedkamer moeten opzoeken ja, niet op Braamhaar, maar op zijn eigen jochies die blijkbaar niet om kunnen gaan met een scheids die er een wedstrijd van probeert te maken!!

(dat ik het ooit nog op ga nemen voor een scheids )
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 11:19   #35
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by GregoorvanDijk
Inderdaad!! N'Kufo gaf de man een elleboog, en werd beoordeeld op natrappen. Vandaar dat ie geen straf kreeg. Toch was zijn overtreding rood waard. Bij kezman kun je daarover discusiëren. Hij maakte hooguit een 'slaande beweging', geen elleboog. Beiden een vormfout. In het geval van N'Kufo volgde vrijspraak, bij Kezman niet. Duidelijk dat de KNVB dus met 2 maten meette.

Zlaten zijn motoriek?! Wat een kul!! Dus omdat hij losse handjes heeft blijven er slachtoffers vallen?! Vitesse leverde het zelfs een tegentreffer op, toen slachtoffer Konterman zich moest laten verzorgen!! Als dat zijn handelsmerk is, dan zalie moeten leren leven met de aanstaande schorsingen!! Zo kan iedereen wel zeggen dat het zijn motoriek is. Maakte Kezman dan doelbewust die overtreding? Ook hij sprong, en in die sprong kwamen zijn handen omhoog. Hij raakte Van As met zijn hand, Hofland ging knock-out na de elleboog van Zlatan. Hij kon ook onmogelijk op tijd komen. Hij zou altijd tegen die elleboog gesprongen zijn.

Het is nonsens Zlatan daarvoor een status aparte te geven. Raakt ie zijn tegenstander? Jammer voor hem, jammer voor ajax dan. Dit valt simpel af te leren. Hij heeft zelf aangegeven dat ie het bewust gedaan heeft. Wat ie kan aanleren kanie ook afleren, en het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dan dat ie tot die tijd ervoor gestraft wordt. Het kan niet zo zijn dat Hofland meer slachtoffer wordt dunkt mij
Je doet nou net alsof Zlatan de enige is op de wereld die zo springt. En je doet net alsof alle voetballers zijn manier van springen maar moeten accepteren. Overdrijven is natuurlijk ook een vak. Elk bovenlichaam van ieder mens draait mee als je op die manier moet doorkoppen dus......

En N'kufo gaf geen elloboog. Hij sloeg hem met de hand (werd aangeklaagd voor trappen). Kezman sloeg niet met de hand maar met een stukje bovenarm/elleboog. Luinge gaf een elleboog beweging aan, terwijl Kezman werd aangeklaagd voor een slaande beweging. Dus die vergelijking gaat niet echt op, aangezien luinge het nog over het zelfde lichaamsdeel had. En dat advocaten elke maniertje proberen uit te zuigen om iemand vrij te krijgen (procedurefout) wil nog niet zeggen dat als iemand vrij gesproken word hij ook onschuldig is. Als Kezman nu geen straf had gekregen was het hek van de dam. Dan werd iedereen in de toekomst om elke wissewasje vrij gesproken "ja de scheids gaf aan dat ik hem op zijn knie raakte maar ik raakte hem op zijn bovenbeen"
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 11:33   #36
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over een elleboog gesproken




Volgens mij mag je de keeper niet aanvallen in het keepers gebied. Laat staan op deze manier. Hier hoor je niemand over praten. Hoe komt dat toch?

Laatst aangepast door maupstar : 27 October 2003 om 11:50
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 12:06   #37
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Je doet nou net alsof Zlatan de enige is op de wereld die zo springt. En je doet net alsof alle voetballers zijn manier van springen maar moeten accepteren. Overdrijven is natuurlijk ook een vak. Elk bovenlichaam van ieder mens draait mee als je op die manier moet doorkoppen dus......

En N'kufo gaf geen elloboog. Hij sloeg hem met de hand (werd aangeklaagd voor trappen). Kezman sloeg niet met de hand maar met een stukje bovenarm/elleboog. Luinge gaf een elleboog beweging aan, terwijl Kezman werd aangeklaagd voor een slaande beweging. Dus die vergelijking gaat niet echt op, aangezien luinge het nog over het zelfde lichaamsdeel had. En dat advocaten elke maniertje proberen uit te zuigen om iemand vrij te krijgen (procedurefout) wil nog niet zeggen dat als iemand vrij gesproken word hij ook onschuldig is. Als Kezman nu geen straf had gekregen was het hek van de dam. Dan werd iedereen in de toekomst om elke wissewasje vrij gesproken "ja de scheids gaf aan dat ik hem op zijn knie raakte maar ik raakte hem op zijn bovenbeen"
Ik heb nooit geweten dat mijn hand hetzelfde was dan mijn elleboog. Neemt niet weg dat het óf waanzin is dat N'Kufo vrijgesproken wordt, óf dat Kezman geschorst werd.

Vennegoor sprong gewoon, en raakte Lobont ongelukkig. Ik ken ook weinig spelers die in 2,5 jaar tijd zóveel slachtoffers hebben gemaakt als Zlatan, en bovendien meermaals opzettelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 12:17   #38
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is idd waanzin dat N'kufo is vrijgesproken, aangezien er beelden zijn waarin duidelijk is te zien dat N'kufo slaat, maar zo zit ons rechtssysteem nou eenmaal in elkaar. Helaas. Daarom moeten we juist blij zijn dat Kezman geschorst is, om uitspraken zoals die bij N'kufo te voorkomen.

En VOH sprong gewoon (met elleboog naar voren is niet gewoon) Als excuus kan hij hebben dat hij zichzelf wou verdedigen, maar als aanvaller mag je in dat gebied niet eens strijden om de bal aangezien dat gebied beschermd is voor de keeper.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 12:25   #39
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
over een elleboog gesproken




Volgens mij mag je de keeper niet aanvallen in het keepers gebied. Laat staan op deze manier. Hier hoor je niemand over praten. Hoe komt dat toch?
Dat was ik nog bijna vergeten ja. Dat Vennegoor de keeper zomaar mag aanvallen. En dan nog op zo'n manier. Bij het tweede doelpunt van PSV trapt die Vennegoor ook al de bal uit de handen van Lobont (hij had em niet goed vast, maar toch).

Zlatan, die springt gewoon zo, en volgens mij zijn er heel veel meer voetballers die zo een kopduel aangaan. Niets vreemds aan eigenlijk?? Hofland was daarbij ook gewoon te laat om nog het kopduel aan te gaan. Ik wil hiermee Hofland niets verwijten maar om nou over een elleboogstoot met opzet te spreken vind ik ook wat overdreven. Want sinds Zlatan ooit Schoenmakers (bewust?) een forse elleboogstoot gaf, wordt elke "elleboog" van Zlatan opgeblazen. Dit is weer een geweldig voorbeeld.

Vogel had in het begin al een gele kaart moeten krijgen. Dan weten de spelers tot hoe ver ze kunnen gaan en dan krijg je ook geen andere domme overtredingen van bijvoorbeeld Heitinga op Vogel (òòk een gele kaart). Daarbij vind ik dat v. Bommel er ook uit had moeten gaan. Het is toch gewoon een slaande beweging??! Of, in ieder geval een gele kaart. Omdat v. Bommel niets krijgt raakt vdV gefrustreerd en gaat hij schoppen. Iets wat hij nooit moet doen als aanvoerder, en waar hij ook terecht rood voor kreeg, maar iets wat voorkomen had kunnen worden als de scheidsrechter gewoon de wedstrijd wat beter op orde had gekregen door eerder maatregelen te nemen.

Tot zover mijn beeld op de veldslag..
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 12:52   #40
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by GregoorvanDijk

Vennegoor sprong gewoon, en raakte Lobont ongelukkig. Ik ken ook weinig spelers die in 2,5 jaar tijd zóveel slachtoffers hebben gemaakt als Zlatan, en bovendien meermaals opzettelijk.
Ik kan maar niet begrijpen dat je de aktie van VOH wel goedkeurd en die van Zlatan niet. De elleboog van beide personen steken uit (die van VOH hoger) alleen die van VOH steekt zijwaarts en die van Zlatan naar achteren. Ze gaan beide voor de bal en ze raken beide een tegenstander (alleen VOH springt op Lobont ipv Hofland die tegen Zlatan springt) Bij VOH weet je zeker dat hij zijn tegenstander gezien heeft bij Zlatan niet. etc etc. Je kan me veel wijsmaken, maar het lijkt erop alsof je deze situatie bekijkt met een vooroordeel.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 12:53   #41
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Laten we nog ff heel de wedstrijd de revu passeren, kijken of er geen foute inworpen tussen zaten...pfff!
Kom op zeg.
VoH tegen Lobont, okay inkomen op de keeper in z'n beschermdgebied, nou goed overtreding, wat wou je nog meer dan?? Ook 8 wedstrijden schorsing?
Zoals ik al zei, van Bommel, en Ibrahimovic laten rusten, anders is het einde met het naderhand straffen van spelers echt zoek. Dit soort geintjes werken een willekeuring en inconsequent schorsingsbeleid alleen maar in de hand...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 13:00   #42
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Je kan me veel wijsmaken, maar het lijkt erop alsof je deze situatie bekijkt met een vooroordeel.
Nee jij bent lekker neutraal als ajax-supporter
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 13:06   #43
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben neutraal ja aangezien ik niet roep dat VOH rood moet hebben of geschorst moet worden. Ik geef alleen aan dat het raar is dat iemand (bijna) 2 dezelfde situaties anders beoordeeld. De 1 mag wel en de ander niet

Het feit dat ik voor Ajax ben en een Ajax avatar heb, wil nog niet zeggen dat ik meteen alles in het voordeel voor Ajax beslis. Best irritant trouwens als je denkt dat alle mensen zo in elkaar zitten. Maar goed dit was me al eerder bij je opgevallen (dat je mensen/dingen/situaties bla bla bla snel over 1 kam scheert)


edit:

Citaat:
Originally posted by theo tank
Laten we nog ff heel de wedstrijd de revu passeren, kijken of er geen foute inworpen tussen zaten...pfff!
Kom op zeg.
Wat wil je hier dan mee zeggen. Vind je het niet leuk dat er word nagepraat over een wedstrijd. Vind je het te lang duren. Stop dan met lezen of ga ff een andere site bezoeken, kom later terug en open een ander topic ofzo. Omdat jij er niet over wilt praten hoef je andere mensen er nog niet op aan te sporen dat zij ook moeten stoppen. Je zit namelijk op een sportforum dan is er een kans dat er word nagepraat over wedstrijden.

Laatst aangepast door maupstar : 27 October 2003 om 13:13
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 13:18   #44
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Nou okay dan dan ben jij de enige ajacied die wel neutraal kan oordelen over verschillende situaties waar ajacieden en psv'ers bij betrokken zijn..

__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 13:21   #45
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu doe je het weer, maar ik had eerlijk gezegd ook niet meer anders van je verwacht
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 13:26   #46
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar

Wat wil je hier dan mee zeggen. Vind je het niet leuk dat er word nagepraat over een wedstrijd. Vind je het te lang duren. Stop dan met lezen of ga ff een andere site bezoeken, kom later terug en open een ander topic ofzo. Omdat jij er niet over wilt praten hoef je andere mensen er nog niet op aan te sporen dat zij ook moeten stoppen. Je zit namelijk op een sportforum dan is er een kans dat er word nagepraat over wedstrijden.
Joh zit ik op een sportforum? Nooit geweten!

Zal mij echt een worst wezen hoelang jij nog wil napraten over deze wedstrijd, al ga je door tot de zomer van 2004. Ik geef alleen aan dat ik dat gezeur over scheidsrechtelijke beslissingen zat begin te worden, zeker nu we over de meest pietluttige botsingen al beginnen te klagen.
Braamhaar floot kut, had de wedstrijd geen moment onder controle kon iedereen zien, maar het incident met VoH, was in mijn ogen gewoon een overtreding niets meer en niets minder.

Maar als jij elke overtreding nog met een screenshotje wil analyseren ga je gang zou ik zeggen

Ga ik wel verder met me tentamens leren...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 13:30   #47
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had het over de mening van gregoorvandijk(dus!!!over de overtreding en niet over een scheidrechterlijke beslissing). Beetje op letten, want dit word gewoon irritant. Lijkt een beetje op stoken. Ook al had ik het wel over de beslissing van de scheids moet ik dat nog zelf weten, daar hoef jij me niet op te wijzen. Zoals ik al eerder zei, kijk of lees het dan niet.

ennuh s6 doei

Laatst aangepast door maupstar : 27 October 2003 om 14:05
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 14:36   #48
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
Zlatan, die springt gewoon zo, en volgens mij zijn er heel veel meer voetballers die zo een kopduel aangaan. Niets vreemds aan eigenlijk?? Hofland was daarbij ook gewoon te laat om nog het kopduel aan te gaan. Ik wil hiermee Hofland niets verwijten maar om nou over een elleboogstoot met opzet te spreken vind ik ook wat overdreven. Want sinds Zlatan ooit Schoenmakers (bewust?) een forse elleboogstoot gaf, wordt elke "elleboog" van Zlatan opgeblazen. Dit is weer een geweldig voorbeeld.
Kan het er niet meer dan mee eens zijn

Alleen omdat Zlatan er een verleden mee heeft, lijkt t alsof hij de enige is die zich aan dit soort werk vergrijpt, terwijl hij vast verreweg van de enige is die op die manier het kopduel aan gaat

Citaat:
Vogel had in het begin al een gele kaart moeten krijgen. Dan weten de spelers tot hoe ver ze kunnen gaan en dan krijg je ook geen andere domme overtredingen van bijvoorbeeld Heitinga op Vogel (òòk een gele kaart). Daarbij vind ik dat v. Bommel er ook uit had moeten gaan. Het is toch gewoon een slaande beweging??! Of, in ieder geval een gele kaart. Omdat v. Bommel niets krijgt raakt vdV gefrustreerd en gaat hij schoppen. Iets wat hij nooit moet doen als aanvoerder, en waar hij ook terecht rood voor kreeg, maar iets wat voorkomen had kunnen worden als de scheidsrechter gewoon de wedstrijd wat beter op orde had gekregen door eerder maatregelen te nemen.
Precies, je zag de gebroeders Koeman en Guus Hiddink op een gegeven moment bij elkaar staan, daaruit bleek dat ze t alleemaal eens waren met dat de scheids de wedstrijd kort moest houden wat hij nooit echt gedaan heeft.

Toegegeven...Ajax kwam met een aantal overtredingen gelukkig weg, zo had Zlatan, bewust of onbewust, tegen een kaart kunnen aanlopen na zijn elleboog op Hofland, maar die regel geld voor PSV allerminst net zo veel dan wel niet meer. Bij die vechtpartij na die overtreding van de Jong hadden De Jong en VoH ook op z'n minst geel moeten hebben, want die waren bij dat hele gebeuren ook op een negatieve manier betrokken. Dat gedoe met van Bommel vs. van der Vaart dus, Vogel kwam goed weg na zijn trap op Sneijder en VoH had ook nooit zo op Lobont in hoeven te gaan.

Kortom: Zowel PSV als Ajax zijn, hetzij de 1 in een grotere mate dan de ander, goed weggekomen bij Braamhaar's matige optreden.

Ik heb zo'n idee dat als Ajax PSV mag ontvangen later dit seizoen in de Arena, dat het er niet bepaald vriendelijk aan zal toe gaan en dat er ook dan weer allerlei privé-oorlogjes uitgevochten zullen worden.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 16:08   #49
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een geouwehoer weer over die had een kaart moete hebben en blabla bla.

Die kranten staat er ook weer vol mee, geen respect voor elkaar, scheids kan niet fluite enzo.
Wees blij dat er lekker agressief gespeeld wordt met veel strijd joh. Stel je voor dat alle wedstrijden zo worden als de van Feyenoord - Willem 2
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 16:31   #50
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Wees blij dat er lekker agressief gespeeld wordt met veel strijd joh. Stel je voor dat alle wedstrijden zo worden als de van Feyenoord - Willem 2
Alsof iedereen gezegd heeft dat die wedstrijd té agressief was ofzo? Ik heb hier althans niemand over horen klagen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.