Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 March 2003, 12:37   #51
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Bartje je ziet dingen die er niet zijn, niemand neemt dit serieus.

Als de regering dus in maastricht zou zijn gezeteld dan was het de schuld van de Limburgers
Jonge, voordat je oordeelt, neem dan je geschiedeniskennis eens door, want zo is het werkelijk gegaan
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 13:34   #52
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Jonge, voordat je oordeelt, neem dan je geschiedeniskennis eens door, want zo is het werkelijk gegaan
ik geloof je wel, maar reageer nu eens op mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 13:37   #53
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


ik geloof je wel, maar reageer nu eens op mij.
Op limburg bij belgië? Lijkt me niet een goed plan, al zou ik het graag willen. Het lijkt me beetje wrang om Den Haag te belonen voor het negeren van een provincie
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 13:40   #54
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Op limburg bij belgië? Lijkt me niet een goed plan, al zou ik het graag willen. Het lijkt me beetje wrang om Den Haag te belonen voor het negeren van een provincie
jij zegt steeds Dna haag maar wat heb ik als hollander ermee te maken. Als de regering in Eindhoven zou zitten dan was alles de schuld van de brabanders?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 13:53   #55
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


jij zegt steeds Dna haag maar wat heb ik als hollander ermee te maken. Als de regering in Eindhoven zou zitten dan was alles de schuld van de brabanders?
Als je goed leest, dan zul je zien dat er meerdere argumenten waren Enne, alsie in Eindhoof had gezeten, dan was er ongetwijfeld meer aandacht naar Limburg gegaan, hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 17:35   #56
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Als je goed leest, dan zul je zien dat er meerdere argumenten waren Enne, alsie in Eindhoof had gezeten, dan was er ongetwijfeld meer aandacht naar Limburg gegaan, hoor
dat is een hypothese die wel heel erg losjes staat....er zijn nauwelijks feiten die dit idee daadwerkelijk ondersteunen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 08:39   #57
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dat is een hypothese die wel heel erg losjes staat....er zijn nauwelijks feiten die dit idee daadwerkelijk ondersteunen
In dat geval raad ik je aan je geschiedenisboeken eens na te pluizen. Hier in Limburg heb je heel veel mensen die zeggen een 'tyfus-hekel' te hebben aan Holland. Ga je ze dan vragen waarom dat zo is, dan weten de meesten er maar bar weinig vanaf. Nogal wat mensen praten elkaar na, en een aantal weet niet eens waar hij/zij het over heeft. Laat staan in de rest van Nederland! Ik geloof niet dat veel mensen werkelijk de geschiedenis van Limburg kennen..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 14:06   #58
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en blijkbaar sloeg je de plank een beetje mis bij het begrijpen van mijn opmerking...

ik had het over jouw gedeelte dat de geografische locatie van de regering zo bepalend is voor de wel of geen (extra) aandacht krijgen van limburg...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 14:17   #59
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
en blijkbaar sloeg je de plank een beetje mis bij het begrijpen van mijn opmerking...

ik had het over jouw gedeelte dat de geografische locatie van de regering zo bepalend is voor de wel of geen (extra) aandacht krijgen van limburg...
Ohw dat.. Ehm, t mag duidelijk zijn dat Limburg lang niet zoveel financiële aandacht krijgt als waar t recht op heeft.. Bovendien is de verstandhouding Brabant (en dan met name Eindhoven!)-Limburg vele malen beter is dan Holland-Limburg
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 14:49   #60
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Ohw dat.. Ehm, t mag duidelijk zijn dat Limburg lang niet zoveel financiële aandacht krijgt als waar t recht op heeft.. Bovendien is de verstandhouding Brabant (en dan met name Eindhoven!)-Limburg vele malen beter is dan Holland-Limburg
ja, maar het verandert echt niet of die regerigsmannetjes nou in den haag of in eindhoven vergaderen...die geografische positie is volgens mij van gering belang... Maar jij kwam er mee op de proppen, dus mag je aantonen dat het niet uit de lucht gegerepen is, aangezien ik aan de waarheid van die bewering twijfel (en ik denk dat het meerdere daarmee eens zijn)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 14:53   #61
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ja, maar het verandert echt niet of die regerigsmannetjes nou in den haag of in eindhoven vergaderen...die geografische positie is volgens mij van gering belang... Maar jij kwam er mee op de proppen, dus mag je aantonen dat het niet uit de lucht gegerepen is, aangezien ik aan de waarheid van die bewering twijfel (en ik denk dat het meerdere daarmee eens zijn)
Jah inderdaad.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 15:19   #62
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ja, maar het verandert echt niet of die regerigsmannetjes nou in den haag of in eindhoven vergaderen...die geografische positie is volgens mij van gering belang... Maar jij kwam er mee op de proppen, dus mag je aantonen dat het niet uit de lucht gegerepen is, aangezien ik aan de waarheid van die bewering twijfel (en ik denk dat het meerdere daarmee eens zijn)
Het is een domino-effect hè? Regering in Eindhoof, meer werkgelegenheid daar, meer mensen gaan er wonen, meer mensen uit die streek krijgen het voor het zeggen.. En doen dus ook meer uit hun eigen belang. Het was het voorbeeld wat ik even geleden aanhaalde. Overstroming van de Maas. Het duurt nu al een eeuwigheid voordat men er wat aan doet. Had eens in Zuid-Holland moeten gebeuren! Maar alleen Maria van der Hoeven en Maxime Verhagen zijn vooraanstaande personen uit Limburg in de regering.. Beetje weinig, nietwaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 15:32   #63
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Maar alleen Maria van der Hoeven en Maxime Verhagen zijn vooraanstaande personen uit Limburg in de regering.. Beetje weinig, nietwaar?
Bartje?!?!?! En Camiel dan?!?!of is die niet zo vooraanstaand
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 15:45   #64
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie


Bartje?!?!?! En Camiel dan?!?!of is die niet zo vooraanstaand
Camiel Eurlings? Ik geloof dat ie nummer 13 ofzo is Bij de PvdA is zelfs geen enkel bewindspersoon Limburger geloof ik, althans vooraanstaand, zelfde geldt voor de VVD. Alleen de SP (die in Heerlen mateloos populair is) schenkt regelmatig aandacht aan de provincie..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 15:53   #65
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Camiel Eurlings? Ik geloof dat ie nummer 13 ofzo is Bij de PvdA is zelfs geen enkel bewindspersoon Limburger geloof ik, althans vooraanstaand, zelfde geldt voor de VVD. Alleen de SP (die in Heerlen mateloos populair is) schenkt regelmatig aandacht aan de provincie..

Ow owk bedankt voor de info
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 16:34   #66
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Het is een domino-effect hè? Regering in Eindhoof, meer werkgelegenheid daar, meer mensen gaan er wonen, meer mensen uit die streek krijgen het voor het zeggen.. En doen dus ook meer uit hun eigen belang. Het was het voorbeeld wat ik even geleden aanhaalde. Overstroming van de Maas. Het duurt nu al een eeuwigheid voordat men er wat aan doet. Had eens in Zuid-Holland moeten gebeuren! Maar alleen Maria van der Hoeven en Maxime Verhagen zijn vooraanstaande personen uit Limburg in de regering.. Beetje weinig, nietwaar?
shit ik had zo'n mooie replie toen stroom uitviel

erm half uur later nu en zal het (weer ) proberen uit te leggen

Voor de maas is er geen simpele oplossing...wel een simpele oplossing voor limburg, maar dat verplaatst het probleem naar een andere provincie.

Het maakt niet uit hoeveel mensen uit limburg in de 1e/2de kamer zitten. Die mensen moeten toch sowieso zo objectief mogelijk oordelen. Maar ook zijn zij er voor het besturen van het land EN NIET van de provincie (Daar zijn andere besturen voor) en dus maakt het niet uit of ze uit limburg, groningen of zeeland komen...

Om meer werk te krijgen in limburg kunnen ze beter PTT's e.d. gaan verplaatsen ipv belangrijke bestuursorganen, dat is iets dat solide moet staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 17:08   #67
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


shit ik had zo'n mooie replie toen stroom uitviel

erm half uur later nu en zal het (weer ) proberen uit te leggen

Voor de maas is er geen simpele oplossing...wel een simpele oplossing voor limburg, maar dat verplaatst het probleem naar een andere provincie.

Het maakt niet uit hoeveel mensen uit limburg in de 1e/2de kamer zitten. Die mensen moeten toch sowieso zo objectief mogelijk oordelen. Maar ook zijn zij er voor het besturen van het land EN NIET van de provincie (Daar zijn andere besturen voor) en dus maakt het niet uit of ze uit limburg, groningen of zeeland komen...

Om meer werk te krijgen in limburg kunnen ze beter PTT's e.d. gaan verplaatsen ipv belangrijke bestuursorganen, dat is iets dat solide moet staan.
Er valt een heel simpele oplossing te bedenken, nl verbreden. Daar is iedereen het over eens, alleen gebeurt het niet. Weer een geldkweste.
Ennehm, tuurlijk boeit het waar de verantwoordelijken vandaan komen. Ik zou zeggen, kijk zelf maar naar hoe het nu gaat. Limburg is één en al blinde vlek op de politieke kaart dusse.. Lijkt me weinig andere redenen mogelijk?!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 20:28   #68
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En jah hoor t was weer zover. Heerlen bij rtl woonbrigade...... Eerst kwam Amstelveen als mooiste stad om te wonen... En daarna Heerlen die onderaan het lijstje staat. In Amstelveen filmen en interviewen ze de kouwe kak. En in Heerlen de achterbuurten, lelijkste gebouwen en natuurlijk de junks! ook de mensen die geinterviewd werden waren nou niet bepaald de meest intelligente mensen op de aardbodem met als gevolg dat de woorden kut en klote je een aantal keren om de oren vlogen.

ROT TOCH OP! Heerlen is niet alleen maar een drugsstad. Das voornamelijk in het centrum. Daar buiten(daarme bedoel ik de wijken die iets verder van het centrum verwijderd liggen) is het best lekker wonen. Alleen in het centrum is het een zooitje. Dat geef ook ik toe. Zelfs overdag voel ik me daar niet veilig(vooral niet als je vanaf het station tot aan je werk achtervolgd word..OP KLAARLICHTE DAG!). Er word gedeald, drugs gebruikt en dat midden in een drukke winkel straat en wederom op klaarlichte dag. Verder draaien ze er hun handje niet voor om op op een druk busstation elkaar ff lekker neer te lopen steken... Ach jah wrom niet........ Doet het imago van de stad echt goed........
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 15:39   #69
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie
En jah hoor t was weer zover. Heerlen bij rtl woonbrigade...... Eerst kwam Amstelveen als mooiste stad om te wonen... En daarna Heerlen die onderaan het lijstje staat. In Amstelveen filmen en interviewen ze de kouwe kak. En in Heerlen de achterbuurten, lelijkste gebouwen en natuurlijk de junks! ook de mensen die geinterviewd werden waren nou niet bepaald de meest intelligente mensen op de aardbodem met als gevolg dat de woorden kut en klote je een aantal keren om de oren vlogen.

ROT TOCH OP! Heerlen is niet alleen maar een drugsstad. Das voornamelijk in het centrum. Daar buiten(daarme bedoel ik de wijken die iets verder van het centrum verwijderd liggen) is het best lekker wonen. Alleen in het centrum is het een zooitje. Dat geef ook ik toe. Zelfs overdag voel ik me daar niet veilig(vooral niet als je vanaf het station tot aan je werk achtervolgd word..OP KLAARLICHTE DAG!). Er word gedeald, drugs gebruikt en dat midden in een drukke winkel straat en wederom op klaarlichte dag. Verder draaien ze er hun handje niet voor om op op een druk busstation elkaar ff lekker neer te lopen steken... Ach jah wrom niet........ Doet het imago van de stad echt goed........
Nounou, nu moet ik helaas even tegen een Voerendaalse ingaan .. Zodra je boven het spoor komt in je eentje ben je je leven niet meer zeker. Volksbuurten als De Beersdal gaan nog wel, maar Zeswegen, Meezenbroek, Hoensbroek, Nieuw-Einde, Nieuw-Lotbroek, Nieuw-Husken, Tuindorp, Treebeek, Molenberg, en onder het spoor is de buurt Heerlerbaan ook niet ál te netjes..
Ik ben het er ook best mee eens dat Heerlen niet zo netjes is, het ging me met name over het feit dat Heerlen niet de ergste stad is naar mijn verwachting. En dat steden waar t wél gewoon rustig is, Maastricht, Sittard-Geleen en Venlo óók zeer laag stonden..

Ik woon trouwens in het heerlijk rustige Douve-Weien
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 17:53   #70
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Nounou, nu moet ik helaas even tegen een Voerendaalse ingaan .. Zodra je boven het spoor komt in je eentje ben je je leven niet meer zeker. Volksbuurten als De Beersdal gaan nog wel, maar Zeswegen, Meezenbroek, Hoensbroek, Nieuw-Einde, Nieuw-Lotbroek, Nieuw-Husken, Tuindorp, Treebeek, Molenberg, en onder het spoor is de buurt Heerlerbaan ook niet ál te netjes..
Ik ben het er ook best mee eens dat Heerlen niet zo netjes is, het ging me met name over het feit dat Heerlen niet de ergste stad is naar mijn verwachting. En dat steden waar t wél gewoon rustig is, Maastricht, Sittard-Geleen en Venlo óók zeer laag stonden..

Ik woon trouwens in het heerlijk rustige Douve-Weien
Nou voor dat leven niet meer zeker zijn hoef je echt niet boven het spoor te gaan.Loop maar es als meisje door het centrum... beetje irri en eng maar ach aandacht krijg je wel.......... Ik vind nieuw husken wel meevallen eigenlijk. Ik ken toch wel een paar mensen die daar wonen.. En dat zijn redelijk nette mensen. Ook welten enzo valt mee. En tja Heerlenbaan heeft die vervelende flats he........ Maar waar het mij om ging was dat ze de meest asociale mensen filmden en de meest walgelijke buurten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amstelveen om het verschil zo goed mogelijk weer te geven. ...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 15:53   #71
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hiermee begon alle ellende


Hier stonden ze nog fier overeind, de Lange Jan en de Lange lies, de symbolen van de mijnen..

De lange Lies ging als eerste om:






En hier staat alleen de Lange Jan nog overeind..


Doordat destijds het kabinet den Uil besloot dat de mijnen beter dicht konden, hebben ze Heerlen met name met een gigantisch probleem opgezadeld, en er niks aan gedaan. Dan kun je de mensen hier niet kwalijk nemen dat ze zich gaan afzetten tegen die diknekken, ofwel soms?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 19:16   #72
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Er valt een heel simpele oplossing te bedenken, nl verbreden. Daar is iedereen het over eens, alleen gebeurt het niet. Weer een geldkweste.
Ennehm, tuurlijk boeit het waar de verantwoordelijken vandaan komen. Ik zou zeggen, kijk zelf maar naar hoe het nu gaat. Limburg is één en al blinde vlek op de politieke kaart dusse.. Lijkt me weinig andere redenen mogelijk?!
Ik heb ook al een oplossing aangedragen voor het maas probleem in limburg (pagina 1)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 19:29   #73
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Doordat destijds het kabinet den Uil besloot dat de mijnen beter dicht konden, hebben ze Heerlen met name met een gigantisch probleem opgezadeld, en er niks aan gedaan. Dan kun je de mensen hier niet kwalijk nemen dat ze zich gaan afzetten tegen die diknekken, ofwel soms?
het lange termijn resultaat heeft negatieve neveneffecten met zich meegebracht...maar je belicht slechts jou 'goeduitkomende' deel van de zaak... Waarom gingen de mijnen dicht?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 19:54   #74
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


het lange termijn resultaat heeft negatieve neveneffecten met zich meegebracht...maar je belicht slechts jou 'goeduitkomende' deel van de zaak... Waarom gingen de mijnen dicht?

jah idd dit is natuurlijk eenzijdige info
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 20:02   #75
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


het lange termijn resultaat heeft negatieve neveneffecten met zich meegebracht...maar je belicht slechts jou 'goeduitkomende' deel van de zaak... Waarom gingen de mijnen dicht?
Doet dat ertoe dan? De mijnen gingen dicht vanwege het veel te zware, primitive werk en de onveiligheid. Bovendien waren kolen niet meer zo belangrijk. Feit bleef dat men veel teveel buitenlanders naar Limburg had gehaald, en die toen niet meer terug kon sturen. Dat is hun eigen schuld geweest, en daar moet je dan maar een oplossing voor zoeken. En niet wel roepen van: de mijnen moeten dicht, we zorgen voor een oplossing, en vervolgens niks doen. Dan ben je gewoon dom bezig dunkt mij En jaag je de bevolking tegen je in het harnas..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2003, 10:15   #76
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn torens zijn er wel weer
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.