Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 February 2003, 16:57   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Haat van Limburgers jegens Holland is geheel terecht..

Tja, wat ik zojuist weer eens lees in de krant.. Wanneer zelfs de burgemeester van Heerlen een onderzoeksbureau uit de randstad als 'walgelijk randstedelijk' gaat aanmerken dan is het ver gekomen met de tweedracht. Wederom voelt men zich in Limburg achtergesteld. En waar gaat het dit keer dan weer om? Wederom het uitstellen van het A2-project? Krijgt de Oostelijke mijnstreek wederom niet het geld dat was beloofd na de sluiting van de mijnen? Wat is er deze keer aan de hand?

Het gaat om de verkiezing van best leefbare steden. De 50 grootste steden zijn zogezegt onderzocht op leefbaarheid. Dat Heerlen daarbij niet hoog scoort is bekend. Maar het is al lang niet meer de beruchte criminele stad van weleer. Goed, het drugsprobleem is nog niet geheel uitgebannen, prostitutie ban je nooit uit, hetzelfde geldt voor criminaliteit, dus vanwaar nog steeds laatst? Toch is de stad wederom op de 50e en laatste plaats terug te vinden. Vooruit dan maar, kijken we verder naar boven. Op de 49e plek, ook uit Limburg, Sittard-Geleen. Sittard wat? Sittard-Geleen, jawel. Waarom? Geen flauw idee! Weer iets verder naar boven, komen we aan op plek 43 bij de stad Venlo. Zal wel met René Steegmans te maken hebben zullen we maar denken. 'Nou, we hebben Maastricht nog', dacht ik toen ik het las. Die staan toch zeker bij de beste 5 natuurlijk! PLEK 34!!!! Een reden kan ik er écht niet voor bedenken. Zelfs journalisten schrijven er schande over. Dit is dus wéér een bevestiging van het feit dat we al lang wisten. Tussen Limburgers en Holland komt het nooit meer goed. Hieruit blijkt maar weer dat men ons niet mag, maar gelukkig is dat ook geheel wederzijds.

Zou ik haast vergeten een bron te geven:

Dit is de reactie van een NIET-LIMBURGSE journalist van de krant 'dagblad de limburger'
http://www.dagbladdelimburger.nl/Art...2-2499-1195448|730825|213,00.html

Dit stond op de voorpagina, van donderdag 20 februari:
http://www.dagbladdelimburger.nl/Art...1-1-1--1189687|730825|213,00.html
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 16:59   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jonge, breukelen ligt niet in HOLLAND, maar in UTREG
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 17:02   #3
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by thePhit
jonge, breukelen ligt niet in HOLLAND, maar in UTREG
utreg=randstad --> wordt gezien als holland
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 17:04   #4
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
utreg=randstad --> wordt gezien als holland
Alkmaar hoort niet in de randstad, dus is alkmaar geen Holland?
Kerel, Holland is Noord-Zuid Holland en geen Utrecht. Ik zie echt de reden niet waarom je nou boos moet zijn op mijn mooie provincie. Utrecht is een ZUIG provincie met een kut (de FC) club.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 17:24   #5
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by thePhit

Alkmaar hoort niet in de randstad, dus is alkmaar geen Holland?
Kerel, Holland is Noord-Zuid Holland en geen Utrecht. Ik zie echt de reden niet waarom je nou boos moet zijn op mijn mooie provincie. Utrecht is een ZUIG provincie met een kut (de FC) club.
Daar ging het hier niet over. Zie het dan als een afkeer van Limburg tegen de rest van Nederland desnoods, hoewel met Brabant niets mis is
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 17:35   #6
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Wink

Limburg??
Kost alleen maar geld als de Maas weer eens uit haar oevers treedt
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 18:01   #7
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Limburg??
Kost alleen maar geld als de Maas weer eens uit haar oevers treedt
Gelukkig gaat er geen geld naar al die honderduizenden allochtonen in Rotterdam, he remko
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 19:15   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518

Gelukkig gaat er geen geld naar al die honderduizenden allochtonen in Rotterdam, he remko

Goed punt, volgend jaar sturen we die naar jullie om op te stapelen als dijkverhoging
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 19:16   #9
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Alsof alle Nederlanders zo blij zijn met Limburg.

Ze mogen zich van mij rustig aansluiten bij Belgie of Duitsland
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 21:42   #10
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nickchance
Alsof alle Nederlanders zo blij zijn met Limburg.

Ze mogen zich van mij rustig aansluiten bij Belgie of Duitsland
Lees goed, er staat wederzijds
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2003, 13:24   #11
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bartje waarover wil je discussieren? Kom met een stelling of een vraag, want dit loopt uit op wat raaskallen en dan sluit ik um....dus aan jou de keuze
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2003, 14:21   #12
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
bartje waarover wil je discussieren? Kom met een stelling of een vraag, want dit loopt uit op wat raaskallen en dan sluit ik um....dus aan jou de keuze
Die stelling staat er toch boven? Het komt nooit meer goed tussen limburg en de rest van Nederland. Dan kun je het hebben over moeten we onafhankelijk worden, of zelfstandiger?
Redenen lijken me duidelijk. Voortdurende achterstelling, verwaarlozing (Maas is al tig keer buiten oervers getreden, had eens in pak m beet zuid-holland moeten gebeuren! Nog steeds niks aan gedaan). Maastricht heeft nog stééds geen ondertunneling. Na het sluiten van de mijnen in zuid-oostlimburg waar ik woon is er nooit geld gekomen voor nieuwe werkgelegenheid, waardoor ik in het grootste achterstandsgedeelte van Nederland woon. In de meest verpauperde stad die totaal geen infrastructuur heeft. En dan is er natuurlijk nog van de Limburgers uit die oneindige trots waardoor men ook moeizaam iets van andere Nederlanders aanneemt.

Zo, dat was min of meer de toelichting dan. Zo afdoene?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2003, 14:40   #13
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goedzo, dat is dan duidelijk, nu verwacht ik van andere meer serieuze en waardevollere reacties....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 15:29   #14
Lars_JJ
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kom zelf ook uit Limbabwe, en ik merk gewoon dat Limburg als nutteloos aanhangsel word gezien...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 15:36   #15
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Limboland is kansloos


Den Haag is gewoon simpel gezegd; De mooiste stad van Nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 15:53   #16
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje
Limboland is kansloos


Oehh jij zoekt ruzie
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 17:06   #17
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

wat een slap gelul weer ze zijn onderdeel van nederland en klaar voor elke provincie en gemeente gelden gelijke regels en bestuurlijke rangorde.

ALs ze getest worden door een bananen krant als slechtste steden moet dat ergens aan liggen en ik kan niet snappen dat mensen zich daar om opwinden laat staan haten van andere landgenoten om de locatie waarin ze wonen.

In limburgse grote steden draait relatief gezien aan de randstad erg weinig economie in rond dus weinig werkgelegenheid relatief ten opzichte randstad en dus miner aantrekkelijke stad.


Haten van mensne om de locatie waar ze wonen lekker dom.

Overigens erg irritant van die gemeentes als een gemeente venlo die lopen te brullen dat ze geld geld nodig hebben voor de dijken maar vervolgens snappen ze niet dat als ze die dijken ophogen tot xxx meter dat water over de hele maasvlakte uitwaaierd (hele europoort blanc.)

mensen die zeggen nou en ik woon daar niet allicht daar woont niemand maar das de mainport van nederland en als die 1 dag plat is is dat een grotere klap voor de economie dan je je voor kan stellen.

al verbreden ze nou die rivier en maken ze een sluisje er bij maar nee dat willen ze niet want dan hebben ze minder ruimte om huizen te bouwen de zeurkouzen
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2003, 21:49   #18
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Haat van Limburgers jegens Holland is geheel terecht..

Citaat:
Originally posted by bartje518

Maar het is al lang niet meer de beruchte criminele stad van weleer. Goed, het drugsprobleem is nog niet geheel uitgebannen, prostitutie ban je nooit uit, hetzelfde geldt voor criminaliteit, dus vanwaar nog steeds laatst?
Nog niet geheel uitgebannen????? Zeg maar gerust dat het steeds erger word. ik werk (en ga naar school) in Heerlen, maar ik voel me er echt niet meer velig hoor!!!!Laatst werd ik zelfs achtervolgd door een van die gekken..... Het worden er steeds meer en meer......... eerst waren het nog 10 verslaafden ofzo nu stikt het van die rotverslaafden........... En als je geen straatkrant koopt hebben ze een grote bek...... Terwijl ze wel vergeten dat hun uitkering hoger is dan mijn studie financiering en stage vergoeding bij elkaar. Maar goed om een lang verhaal niet nog langer te maken. Zolang het drugprobleem niet opgelost word(ik weet dat ze eraan werken, maar waarom komen er steeds meer van die mafkezen bij??) blijft Heerlen nog wel even op de 50e plaats staan.........
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2003, 12:13   #19
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Haat van Limburgers jegens Holland is geheel terecht..

Citaat:
Originally posted by queenie


Nog niet geheel uitgebannen????? Zeg maar gerust dat het steeds erger word. ik werk (en ga naar school) in Heerlen, maar ik voel me er echt niet meer velig hoor!!!!Laatst werd ik zelfs achtervolgd door een van die gekken..... Het worden er steeds meer en meer......... eerst waren het nog 10 verslaafden ofzo nu stikt het van die rotverslaafden........... En als je geen straatkrant koopt hebben ze een grote bek...... Terwijl ze wel vergeten dat hun uitkering hoger is dan mijn studie financiering en stage vergoeding bij elkaar. Maar goed om een lang verhaal niet nog langer te maken. Zolang het drugprobleem niet opgelost word(ik weet dat ze eraan werken, maar waarom komen er steeds meer van die mafkezen bij??) blijft Heerlen nog wel even op de 50e plaats staan.........
Iedere grote stad heeft een drugprobleem. En in Heerlen is dat net even erger dan in de rest van het land, aangezien Heerlen precies op de grens met Duitsland en België ligt, en bovendien een internationale treinverbining heeft met oa Aachen. Daar doe je niks aan, maar wanneer ik de laatste maanden op het CS kom, dan merk ik gewoon dat er vooruitgang is. Goed, het probleem zal waarschijnlijk slechts verplaatst zijn, dat zou kunnen. Ik kom niet in alle delen van de stad. Maar Heerlen 50e van de 50?! ga nou gauw, er zijn vast mer criminele steden dan Heerlen. Groningen bijvoorbeeld?!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2003, 12:27   #20
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
wat een slap gelul weer ze zijn onderdeel van nederland en klaar voor elke provincie en gemeente gelden gelijke regels en bestuurlijke rangorde.

ALs ze getest worden door een bananen krant als slechtste steden moet dat ergens aan liggen en ik kan niet snappen dat mensen zich daar om opwinden laat staan haten van andere landgenoten om de locatie waarin ze wonen.

In limburgse grote steden draait relatief gezien aan de randstad erg weinig economie in rond dus weinig werkgelegenheid relatief ten opzichte randstad en dus miner aantrekkelijke stad.


Haten van mensne om de locatie waar ze wonen lekker dom.

Overigens erg irritant van die gemeentes als een gemeente venlo die lopen te brullen dat ze geld geld nodig hebben voor de dijken maar vervolgens snappen ze niet dat als ze die dijken ophogen tot xxx meter dat water over de hele maasvlakte uitwaaierd (hele europoort blanc.)

mensen die zeggen nou en ik woon daar niet allicht daar woont niemand maar das de mainport van nederland en als die 1 dag plat is is dat een grotere klap voor de economie dan je je voor kan stellen.

al verbreden ze nou die rivier en maken ze een sluisje er bij maar nee dat willen ze niet want dan hebben ze minder ruimte om huizen te bouwen de zeurkouzen
Ach onze koelkast zal ook eens een keer níet exact het tegenovergestelde denken van wat ik denk..

Laten we eens even de feiten op een rijtje zetten. JE had had over de Maas. Is dat de verantwoordelijkheid van de gemeente Venlo?! Dacht ik niet. De overheid moet met een oplossing komen. Dan maken zíj de maas maar breder. Maar neen, er gebeurt werkelijk NIETS! En elk jaar is het weer dezelfde ellende. En weet je wat er nog meer niet gebeurt? De schadevergoeding die de hoge heren rond verkiezingstijd op TV beloven. Nog stééds wachten de mensen in Borgharen, Itteren en ga zo maar door op de schadeloosstelling van een aantal jaren terug! En er is nog stééds niets gebeurt. Ik vind het best dat men Rotterdam belangrijker schijnt te vinden, maar dta betekent niet dat je dan Limburg maar zo laat als dat het is. Dáárdoor krijgen de mensen hier zo'n pleurishekel aan die hollanders.

Ander punt dat je aanstipt; werkgelegenheid. Das inderdaad een goed punt dat je aanstipt.
Laten we eens een jaar of 40 teruggaan in de tijd. In Zuid-Limburg hadden we toen de mijnen. Daar ploeterde de plaatselijke bevolking jarenlang onder de grond, en zag met niet eens daglicht. Allemaal voor de rest van het land. Daar kon men die kolen goed gebruiken. De Limburgers allee was niet genoeg, daarom haalde men in Den Haag de zogenoemde 'gastarbeiders'. Uit Polen, Hongarije en weet ik veel waar nog meer werden duizenden mensen gehaald die gingen werken in de mijnen.

Rond de jaren '70 moest deze kurk waar de Limurgse economie op dreef echter dicht van de overheid. Tja, dat ging natuurlijk niet zomaar, want dan zou de helft van de beroepsbevolking werkloos worden! Vergeet niet, Limburg was toen een van de sterkste economische delen an het land! Maargoed, de mijnen moesten dicht, en dus beloofde den Haag vele miljarden aan Zuid-Limburg om nieuwe economie op te bouwen. Tja, het spreekt voor zich dat dat geld er nooit is gekomen, met als gevolg een onnoemelijk grote werkloosheid, en uiteraard ook criminaliteit.
De steden Heerlen, Kerkrade en Landgraaf hebben daar tot niet zo gek lang geleden werkelijk krom van gelegen, maar nu gaat het beter. Heerlen ís gewoon niet meer de crimineelste stad van het land. Ik woon er dus zal toch zeker wel zelf weten of dat zo is?! Tilburg, mijn 2e hometown is echt niet veel beter .
Maargoed, het moge duidelijk zijn dat Limburgers niet zo happig zijn op de rst van het land, die hen keer op keer weer laten stikken. Niet voor niets is de opkomst bij landelijke verkiezingen in de mijnstreek meestal nauwelijks 60%..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2003, 18:24   #21
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Haat van Limburgers jegens Holland is geheel terecht..

Citaat:
Originally posted by bartje518

Iedere grote stad heeft een drugprobleem. En in Heerlen is dat net even erger dan in de rest van het land, aangezien Heerlen precies op de grens met Duitsland en België ligt, en bovendien een internationale treinverbining heeft met oa Aachen. Daar doe je niks aan, maar wanneer ik de laatste maanden op het CS kom, dan merk ik gewoon dat er vooruitgang is. Goed, het probleem zal waarschijnlijk slechts verplaatst zijn, dat zou kunnen. Ik kom niet in alle delen van de stad. Maar Heerlen 50e van de 50?! ga nou gauw, er zijn vast mer criminele steden dan Heerlen. Groningen bijvoorbeeld?!
ja ok op het station is het minder, maar het probleem heeft zich nu naar de "binnenstad verplaatst".Ga daar maar eens om vijf over zes rondlopen.... Liep vandaag bij mijn werk naar buiten en nog geen halve meter verderop lagen ze weer gezellig te snuiven en spuiten uit te wisselen..... En dr zijn inderdaad veel duitsers bij.Maar die weigeren ze uiteraard daklozen zorg. Kijk dan kun je wel meer plekken aan gaan wijzen om de verslaafden van de straat te krijgen, maar dat heeft geen nut. Wantd ie duitsters zijn er dan nog steeds. Ach ja laten we hopen dat er snel verbetering komt en dat Heerlen wat hoger scoort, dan voel ik me ook weer veiliger..............
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 17:13   #22
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

limburg...limburg

tja , ik weet niet , ben er wel eens op vakantie geweest , ik vind de mensen wel aardig , en de vlaaien wel lekker , verder kan ik er niet veel over zeggen , want dan zou ik de trein moeten pakken omk te kijken waar ze het over hebben...



edit fol: het gaat nu goed, houwe zo
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl

Laatst aangepast door Fade of Light : 27 February 2003 om 11:07
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 15:47   #23
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gisteren was het weer van hetzelfde laken een pak. Ondergetekende heeft tot zijn ergernis de afstandsbediening van de TV ernstig beschadigd thuis, toen men bij de NOS met een stalen gezicht beweerde dat Roda nog steeds 5e staat, terwijl de Limburgse ploeg terug te vinden is op plek 4. Een stand weergeven gaat normaal echt nóóit fout, maar wanneer iets ten gunste van Roda verandert, juist ja, maakt men 'per ongeluk' een vergissing, om je waarlijk DOOD aan te ergeren
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 10:09   #24
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan me voorstellen dat er meer provincies zijn die zoiets voelen. Dan denk ik met name aan zeeland, friesland, groningen, drente.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 20:52   #25
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik kan me voorstellen dat er meer provincies zijn die zoiets voelen. Dan denk ik met name aan zeeland, friesland, groningen, drente.
Friesland is voor de NOS zelfs een bedevaartsoord, hoor?! En dan met name het thialf-stadion waar men iedere week is en niet te vergeten dat fan-tas-tische Heerenveen..
Zeeland? Das toch ook een soort bedevaartsoord nu daar die nietsnut van een Balkellende vandaan komt? Drenthe en Groningen heb ik ook nog nooit een onvertogen woord over gehoord.. Wie weet dat forummers uit die streek komen die mij wat dat betreft kunnen verbeteren?!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 21:34   #26
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Friesland is voor de NOS zelfs een bedevaartsoord, hoor?! En dan met name het thialf-stadion waar men iedere week is en niet te vergeten dat fan-tas-tische Heerenveen..
Zeeland? Das toch ook een soort bedevaartsoord nu daar die nietsnut van een Balkellende vandaan komt? Drenthe en Groningen heb ik ook nog nooit een onvertogen woord over gehoord.. Wie weet dat forummers uit die streek komen die mij wat dat betreft kunnen verbeteren?!
volgens mij doelde hij niet op jouw reply (dus over de NOS), maar in het algemeen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 21:44   #27
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


volgens mij doelde hij niet op jouw reply (dus over de NOS), maar in het algemeen
En wat bedoelt ie dan? Op welk gebied? Geloof dat de infrastructuur en de werkloosheid daar láng niet zo hoog is als in Limburg
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 22:17   #28
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


En wat bedoelt ie dan? Op welk gebied? Geloof dat de infrastructuur en de werkloosheid daar láng niet zo hoog is als in Limburg
ik doelde op de politieke en media aandacht die deze provincies krijgen. Ik denk dat zeeland en groningen qua media aandacht nog lager zitten dan limburg. Werkeloosheid weet ik niet. Criminaliteit in groningen is ook erg hoog. Friesland heeft inderdaad van deze nog de meeste aandacht. swinters dan...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 15:43   #29
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik doelde op de politieke en media aandacht die deze provincies krijgen. Ik denk dat zeeland en groningen qua media aandacht nog lager zitten dan limburg. Werkeloosheid weet ik niet. Criminaliteit in groningen is ook erg hoog. Friesland heeft inderdaad van deze nog de meeste aandacht. swinters dan...
Politiek? En waar mis je dan de politieke aandacht? Wat wordt er niet geregeld in deze, met name agrarische provincies als ik vragen mag?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:26   #30
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Haat!?

Ik denk dat het word overdreven, dit is gewoon grote onzin zo kan je wel miljoenen verschillende staatjes gaan stichten
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 10:49   #31
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik heb zelf in ieder geval geen haat tegen hollanders ofzo, maar ze moeten niet gaan zeiken over limburg want daar kan ik me toch wel zo over irriteren. allemaal vooroordelen over en weer
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 00:21   #32
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Haat!?

Ik denk dat het word overdreven, dit is gewoon grote onzin zo kan je wel miljoenen verschillende staatjes gaan stichten
idd...... lekker overdreven bert
(mijn familie en vrienden uit limburg haten me geloof ik ook niet echt )
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 19:23   #33
streets
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard haat voor limburgers jegens Nederland geheel terecht

He lui, ik heb nu niet al jullie meningen gelezen, maar even dit...
Nederlanders en Limburgers zitten gewoon in een land, dus DOE verdomme niet zo moeilijk.Ik ben zelf Nederlander en woon hier sinds een paar jaar.Jullie zijn de enige die zo zeiken en zeuren over haat over en weer!Jullie zitten met z'n allen apart te doen over dat wij Limburg buitensluiten, zo voelen jullie het toch!Hou nou op met het gekanker.Het is voor mij moeilijk geweest om geaccepteerd te worden hier
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 10:50   #34
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bartje is gewoon een rascist die elk klein dingetje nietnuttig meeneemt om zijn standpunten te beargumenteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 11:30   #35
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by thePhit
Bartje is gewoon een rascist die elk klein dingetje nietnuttig meeneemt om zijn standpunten te beargumenteren.
Jezus ga jij eerst maar uitzoeken wat een racist is. Sinds wanneer zijn hollanders of limburgers een ras
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 18:24   #36
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


Jezus ga jij eerst maar uitzoeken wat een racist is. Sinds wanneer zijn hollanders of limburgers een ras
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 18:39   #37
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben geen rascist, ik heb alleen voorkeuren. Maargoed, ik snap trouwens precies alles uit de reactie van iemand hierboven. Limburg is en blijft altijd een zwarte vlek op de landkaart, en dáárom moeten wij de rest van Nederland ook niet. Inderdaad, er is welicht geen haat, maar wel volledig negeren, en dáárom wordt jij ook niet geaccepteerd hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 19:18   #38
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm dan zijn die "wij" wel extreem vooroordelen aan het uitten, wat triest is...je zei het op een manier waarbij iemand uit "het noorden" al meteen (en ook daadwerkelijk in het echt) niet wordt geaccepteerd, vanwege het 'niet limburg zijnde'
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 19:40   #39
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
hmm dan zijn die "wij" wel extreem vooroordelen aan het uitten, wat triest is...je zei het op een manier waarbij iemand uit "het noorden" al meteen (en ook daadwerkelijk in het echt) niet wordt geaccepteerd, vanwege het 'niet limburg zijnde'
Zo is het dus wel. Hooguit Brabanders worden geaccepteerd, met name Hollanders (en Utrechters dan) worden niet echt geaccepteerd. Dat komt puur door het voortdurende achterstellen. Moet er iets aangelegd worden in Limburg (Roermond-Nijmegen snelweg, duurt al zolang ik leef.. A2-project Maastricht al sinds begin jaren '90, Ring Parkstad, duurt waarschijnlijk nog tot 2020..), dan duurt dat 4x zo lang als ergens anders. Moet de Maas aangepast worden, dan moet die éérst 5x overstromen voordat er wat gedaan wordt. Sluiten we de mijnen in zuid-limburg? Ach, dat lost zich vanzelf wel op.. En geen enkele media (ook Holland) die er íets aan doet. Die het aan de kaak stelt, dat mogen we zelf doen. Vind je het dan zo vreemd dat Hollanders hier niet al te vriendelijk worden ontvangen?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 21:27   #40
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Zo is het dus wel. Hooguit Brabanders worden geaccepteerd, met name Hollanders (en Utrechters dan) worden niet echt geaccepteerd. Dat komt puur door het voortdurende achterstellen. Moet er iets aangelegd worden in Limburg (Roermond-Nijmegen snelweg, duurt al zolang ik leef.. A2-project Maastricht al sinds begin jaren '90, Ring Parkstad, duurt waarschijnlijk nog tot 2020..), dan duurt dat 4x zo lang als ergens anders. Moet de Maas aangepast worden, dan moet die éérst 5x overstromen voordat er wat gedaan wordt. Sluiten we de mijnen in zuid-limburg? Ach, dat lost zich vanzelf wel op.. En geen enkele media (ook Holland) die er íets aan doet. Die het aan de kaak stelt, dat mogen we zelf doen. Vind je het dan zo vreemd dat Hollanders hier niet al te vriendelijk worden ontvangen?
zaken zoals de dijken, is niet alleen een zaak van limburg alleen, ophogen in limburg kan problemen elders veroorzaken....maargoed op de randstad na, gaan bouwprojecten overal langzaam....ik weet alleen niet hoe de verhouding tussen de gemeenten is....iemand een idee waar je zoiets zou kunnen vinden?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 16:01   #41
streets
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard haat voor limburgers jegens Nederland geheel terecht

bart, leuk dat je reageerde, maar wat je zegt klopt toch niet helemaal.In overijsel(waar ik dus vandaan kom),heb ik nooit iemand iets negatiefs over Limburg horen reppen.Wij hadden en hebben geen voordelen over jullie en vinden Limburg dus ook gewoon Nederland.Echte Limburgers heb ik es horen zeggen dat het ze niet beviel hoe er bij voetbalwedstrijden "hup, Holland, hup" op pamfletten stond, ze vonden dat beledigend.Ik begrijp dat dus niet.
En nog iets, je schrijft dat ik niet wordt geaccepteerd, heb je dan mijn reactie blind gelezen?
Ik ben al lang geaccepteerd, maar echt door me aan te passen.Mensen hebben een oordeel over iets en iemand, en als je dan stug volhoudt dat JIJ het daar niet mee eens bent of dat JIJ daar dan anders over denkt,dan kom je geen enkele groep binnen.Dus Bart, het is geen zwart-wit.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 16:06   #42
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ik ben geen rascist, ik heb alleen voorkeuren. Maargoed, ik snap trouwens precies alles uit de reactie van iemand hierboven. Limburg is en blijft altijd een zwarte vlek op de landkaart, en dáárom moeten wij de rest van Nederland ook niet. Inderdaad, er is welicht geen haat, maar wel volledig negeren, en dáárom wordt jij ook niet geaccepteerd hier.
dat heeft niets met limburg te maken maar met het accent.
Zwarte vlek op de landkaart....
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 19:01   #43
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=28444

Is dit topic soms door mijn evenbeeld geschreven?! Jézus, hoe goed kan iemand mijn mening in zijn geheel verwoorden
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 11:07   #44
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


dat heeft niets met limburg te maken maar met het accent.
Zwarte vlek op de landkaart....
Wat heeft een accent daar nou weer me te maken? Dan moet Friesland ook een zwarte vlek zijn...... k vind dit complete onzin......Alleen omdat wij sommige dingen iets anders uitspreken..Pffff...... Triest. laat iedereen toch in zijn waarde.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 11:08   #45
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie


Wat heeft een accent daar nou weer me te maken? Dan moet Friesland ook een zwarte vlek zijn...... k vind dit complete onzin......Alleen omdat wij sommige dingen iets anders uitspreken..Pffff...... Triest. laat iedereen toch in zijn waarde.
het is geen geheim dat limburg een economisch achtergesteld gebied is dus van mij mag het bij belgie horen neem friesland er dan ook maar bij.

Economisch zou het een nieuwe impuls kunnen geven aan nederland, ik vind het helemaal geen slecht plan. Limburg kost ons alleen maar geld en hoogste percentage werkloze en arbeids ongeschikte, komt vooral door de mijnen die daar dicht zijn gegooid werkers werden werkloos en ziek.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 11:14   #46
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


het is geen geheim dat limburg een economisch achtergesteld gebied is dus van mij mag het bij belgie horen neem friesland er dan ook maar bij.

Economisch zou het een nieuwe impuls kunnen geven aan nederland, ik vind het helemaal geen slecht plan. Limburg kost ons alleen maar geld en hoogste percentage werkloze en arbeids ongeschikte, komt vooral door de mijnen die daar dicht zijn gegooid werkers werden werkloos en ziek.
Tja dat werkeloze gedeelte daar ben ik het mee eens, maar de rest?!?! Dr zijn hier ook geen banen te vinden, dr wordt ijskoud gezegd dat je es moet overwegen om naar de ranstad te gaan.....Daar schijnen de banen voor het oprapen te liggen.Kom op zeg. Ben over een paar maandjes klaar met mijn opleiding en wil dan gaan werken. maar dr zijn gewoon geen banen...Ben er al een tijdje mee bezig maar het ligt allemaal plat.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 11:18   #47
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie


Tja dat werkeloze gedeelte daar ben ik het mee eens, maar de rest?!?! Dr zijn hier ook geen banen te vinden, dr wordt ijskoud gezegd dat je es moet overwegen om naar de ranstad te gaan.....Daar schijnen de banen voor het oprapen te liggen.Kom op zeg. Ben over een paar maandjes klaar met mijn opleiding en wil dan gaan werken. maar dr zijn gewoon geen banen...Ben er al een tijdje mee bezig maar het ligt allemaal plat.
jah ik ben het wel met je eens, maar dat van mij is eerder een reactie op idiote topics
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 11:20   #48
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


jah ik ben het wel met je eens, maar dat van mij is eerder een reactie op idiote topics
ok dan is het goed. Dan ga ik nu maar weer verder met een baan zoeken ...Zoalng ik maar niet in mijn eentje naar de randstad hoef vinnik het goed.....
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 12:32   #49
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De schuld van het aantal banen hier is geheel de schul van den haag, en dus ook het aantwal werklozen. Toen men de mijnen sloot beloofde men een flinke economische tegemoetkoming aan de mijnstreek. Men had immer het halve oostblok hierheen gehaald, en tja, die kon je moeilijk nu weer terugsturen.

Dat geld is nooit gekomen, en datgene dat er kwam is merendeels naar de hoofdstad gegaan. Maastricht was in die tijd een straatarme provinciestad. Het was welliswaar de hoofdstad van de provincie Limburg, maar men keek daar vol jaloezie naar de mijnstreek, de kurk waar de Limburgse economie op dreef. Toen de mijnen gesloten werden is het meeste geld in maastricht gestopt. Zo werd het oude stokstraatkwartier opgeknapt, kwamen er enkele geldverslindende Maasbruggen en ga zo maar door. Projecten in de mijnstreek werden niet, of maar half op poten gezet. Gevolg is dat steden als Heerlen, Kerkrade, Landgraaf en Brunssum steeds verder afzakten op het sociale gebied. Heerlen is zelfs sinds een aantal jaren de meest criminele stad van het land. Boven 'het spoor' kun je 's nachts beter niet in je eentje komen.

Natuurlijk is het niet alleen de schuld van Den Haag. Kijk hoe het in Spanje gaat, met het Baskenland. Ook daar heeft de lokale bevolking weinig op met de rest van het land. Men heeft echter zelf een ijzersterke economie op poten gezet, en zelfs een eigen sociale stelsel opgericht. Baskenland zou uitstekend zelf kunnen functioneren als zelfstandige staat, iets dat in Limburg nog lang niet zou kunnen. De belangrijkste werkgevers zijn veelal nog steeds de overheid. De bevolking heeft dus in feite ook passief zitten toekijken, maar neem het ze eens kwalijk! Men is het vertrouwen in de politiek gewoon kwijt. De mijnstreek heeft niet voor niets altijd het laagste opkomstpercentage van het hele land met verkiezingen..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 12:35   #50
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bartje je ziet dingen die er niet zijn, niemand neemt dit serieus.

Als de regering dus in maastricht zou zijn gezeteld dan was het de schuld van de Limburgers
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.