Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 August 2004, 14:13   #1
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard studentenverenigingen

en wat vinden jullie ervan?
zijn sommigen lid van een vereningen of juist niet en waarom?

ik zit erover na te denken om lid te worden bij zon vereniging maar ik weet het nog niet zeker :\
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 14:32   #2
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

ik ben er lid van...
maar ik ga nooit is namelijk een te hecht groepje en geen zin om moeite te doen om er bij te horen + dit jaar 3mensen in het praesidium bijgekomen die ik niet echt mag


maar m'n doop is toch iets om te herinneren
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 14:49   #3
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
ik ben er lid van...
maar ik ga nooit is namelijk een te hecht groepje en geen zin om moeite te doen om er bij te horen + dit jaar 3mensen in het praesidium bijgekomen die ik niet echt mag


maar m'n doop is toch iets om te herinneren
wat was je doop?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 15:38   #4
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
wat was je doop?
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...highlight=doop

staan wel veel dt fouten
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 15:53   #5
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...highlight=doop

staan wel veel dt fouten
bah wat vreselijk! Echt niks voor mij zeg...zou er geeneens bij willen horen als het zo moet
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 16:36   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...highlight=doop

staan wel veel dt fouten
er staan wel nog redelijke dingen in, maar sommige dingen vind ik echt overdreven, zoals dat overschot van dat varken en al die viezigheid, waarvan je haast moet gaan kotsen, opeten.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 17:03   #7
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarin ben je Sedes ?
Welke club ?

Ik ben zelf ook in een studentenvereniging
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 17:05   #8
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

oh oh oh! er stond van de week toch een geweldige omschrijving in de metro voor mensen die zich scharen bij een studentenvereniging...

ben hem wel vergeten :/

maar een studentenvereniging zal ik me nooit bij voegen. Dan hoor je verhalen dat het DE uitkomst is om je nieuwe studentenstad en mensen te leren kennen enzo.. maar dat vind ik dus je reinste kolder tenzij je sociaal enorm achtergesteld bent dat je dat niet op eigen houtje kunt.

maar nog erger van studentenverenigingen vind ik de 'air' die ze aannemen.
bij mijn studie durfden die balletjes zich serieus 'meer' te noemen, en aan te halen dat als je bij een vereniging zat dat je dus echt wel meer 'status' had..

serieus, na dat soort uitlatingen mag je ze van mij allemaal afschieten.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 17:23   #9
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb zelf ook geen hoge dunk van studentenverenigingen en voordat ik introweek had, had ik echt zon idee van ik ga toch nergens bij.

maar catena (zeg maar die vereniging waar ik misschien bij ga) is dat juist helemaal niet. in tegenstelling tot de rest van de grotere verenigingen kan je heel het jaar door lid worden en ze hebben geen werkweek en geen achterlijke ontgroeningen en je kan doen wat je wil. je hebt geen verdere verplichtingen zoals elke maandagavond met mensen uit je eigen groepje of weetikwat. je kan zo actief worden als je zelf wil. kom je elke dag is het prima, kom je een keer in de maand is het ook prima.

mijn mentor in mn intro was er zelf ook 3 jaar lid en ze vond het altijd hardstikke gezellig en ze heeft er verder geen spijt van. ook toen ik er was leek het me leuk maja ik weet eik niet of ik wel verenigingtypje ben. ook al is dit de wat meer 'alternatievere' vereniging
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 17:24   #10
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlauweWolf
Waarin ben je Sedes ?
Welke club ?

Ik ben zelf ook in een studentenvereniging
Denk eens na welke richting doe ik?
de VEK dus, maar zoals ik al zei, ik ga toch nooit


en @ dextor: nja, hier hebben ze alleszins niet die air .. ik heb er wel paar mensen door leren kennen, maar die zou ik toch zowieso ook zonder die studentenvereniging tegen zijn gekomen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 17:26   #11
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

@angel, dat soort type studentenverenigingen heb je volgens mij inderdaad overal wel, als je het leuk vind moet je dat gewoon doen..

maar dan ben je natuurlijk voor de leden van de andere verenigingen niet tr00 genoeg..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 00:46   #12
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Mij zie je nooit lid worden van zo'n loosers-vereniging.

Snap üiberhaupt de zin van dat ontgroenen niet. Wie laat zichzelf nu openlijk vernederen? Ik zou het niet vol houden en minstens de helft van die jochies het ziekenhuis in getrapt hebben.

Mijn advies: Niet doen, ze zijn stuk voor stuk .
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 11:41   #13
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In elke stad heb je verschillende type verenigingen, met allemaal verschillende soort mensen. (in het geval van de corpora is dit natuurlijk wat minder het geval)

Catena bijvoorbeeld is inderdaad wel een studentenvereniging, maar niet zo'n vereniging waar 'iedereen' het altijd over heeft. Geen ontroening en corporale toestanden, gewoon een plek om 's avonds een biertje te drinken met je maten.

En tja, over die vooroordelen....wie gelooft er nu zelf dat bij een willekeurige vereniging van zo'n 1000 leden alleen maar contactgestoorde minkukels en losers zitten??
Een vereniging is hartstikke leuk, je maakt veel contacten en je kunt jezelf ontplooien in commissies en/of besturen. Daar leer je echt heel veel van. En een ontgroening hoort er gewoon bij, een studentenvereniging is niet een of ander klaverjasclubje waar je zo maar lid van kan worden. Het maakt een groot deel uit van je studententijd en daarom moet je er ook wat voor doen om lid te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 14:25   #14
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
En een ontgroening hoort er gewoon bij, een studentenvereniging is niet een of ander klaverjasclubje waar je zo maar lid van kan worden. Het maakt een groot deel uit van je studententijd en daarom moet je er ook wat voor doen om lid te worden.
dus omdat het deel uitmaakt van je studententijd, moet je idiote dingen gaan doen om er bij te horen. dat is nou eens logica
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 20:22   #15
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Mij zie je nooit lid worden van zo'n loosers-vereniging.

Snap üiberhaupt de zin van dat ontgroenen niet. Wie laat zichzelf nu openlijk vernederen? Ik zou het niet vol houden en minstens de helft van die jochies het ziekenhuis in getrapt hebben.

Mijn advies: Niet doen, ze zijn stuk voor stuk .
zoals ik al zei, die ene vereniging heeft geen ontgroening en je hoeft dus ook openlijke vernederingen te doorstaan enzo.
anders zou ik er niet eens over na denken joh
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 20:38   #16
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
?
Een vereniging is hartstikke leuk, je maakt veel contacten en je kunt jezelf ontplooien in commissies en/of besturen. Daar leer je echt heel veel van.
ik vind je een loser als je dit niet zonder vereniging kunt bereiken..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 21:56   #17
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik vind je een loser als je dit niet zonder vereniging kunt bereiken..
ik vind je een loser als je niet ziet dat iedereen zich op zijn/haar eigen manier ontplooit..
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 21:59   #18
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
ik vind je een loser als je niet ziet dat iedereen zich op zijn/haar eigen manier ontplooit..
jawel, dat zie ik toch, sommige hebben dat kennelijk nodig. Hopelijk helpt het hun. ( maar dat is niet het punt. ) Dus wat je met je opmerking wil bereiken is mij niet duidelijk...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 22:06   #19
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

t gaat hardstikke best zo zonder vereniging bij mij, en iedereen kan zo de Lax in om een biertje te doen. Dus waarom dan lid worden van zo'n cluppie
Tjah, k vind t meer iets voor studenten die op kamers wonen. Ik woon te ver weg om nachtelijke feestjes te gaan bezoeken in Amsterdam. En ik ga veel liever met me Heilooër en Alkmaarse maten stappen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 22:30   #20
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In Utrecht heb ik nog niet echt een studentenvereniging gevonden waarvan ik denk dat het wat voor me zou zijn. Het corporale USC is in ieder geval niets voor mij, Biton (alternatief)aan de andere kant ook weer niet. Veritas en Unitas zitten daar wat tussenin, misschien is het daar wel leuk (TN20 of iemand anders moet me maar eens meenemen naar Unitas , ken wel wat mensen die dit jaar naar Veritas gaan, ook daar maar eens een kijkje nemen). Ontgroenen staat me in ieder geval wel tegen.. ik zie echt niet waarom dat zo nodig moet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Een vereniging is hartstikke leuk, je maakt veel contacten en je kunt jezelf ontplooien in commissies en/of besturen. Daar leer je echt heel veel van. En een ontgroening hoort er gewoon bij, een studentenvereniging is niet een of ander klaverjasclubje waar je zo maar lid van kan worden. Het maakt een groot deel uit van je studententijd en daarom moet je er ook wat voor doen om lid te worden.
In dat eerste gedeelte kan ik me zeker vinden.. dat lijkt me ook wel weer leuk aan verenigingen. Maar waarom zo moeilijk doen met ontgroenen? Wat is er mis met 'gewoon lid worden'? Kun je dan geen gezellige tijd hebben en mensen leren kennen? (waar het toch om draait lijkt me)
Wat dat betreft zit mijn broer in Rotterdam bij een echt gave vereniging (RSG), waar ik ook wel een paar keer geweest ben. Je hebt daar geen ontgroening, maar je gaat wel met zn allen ter kennismaking kamperen of iets dergelijks. Daar gaat het dan om gezelligheid en elkaar leren kennen, niet om lullig vernederd te worden of uitgeput te raken.. vervolgens wordt bij RSG de vereniging door elkaar gehusselt en ga je met ouderejaars een weekje op de sociteit om. Dát vind ik wel gave integratie (waarvan ik het nut wel weer inzie). Maar dat hiërarchische, dat militaire ontegroenen, het pas meetellen vanaf je tweede jaar... voor mij hoeft het niet (al valt dat in het geval van Unitas allezins mee denk ik).
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 23:34   #21
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat die ontgroeningen meer een soort van maatregel zijn om de leden al wat te filteren.
Wat heeft zo'n studentenverening nu aan leden die gewoon lid zijn om lid te zijn ?
Met een doop zijn ze in ieder geval al zeker dat de leden die erin gaan al een motivatie hebben, anders laat je je toch niet dopen..

Maar voor de rest zie ik er niet veel logisch in..
Maar ik heb niks tegen dopen.. in veel studentenverenigingen die ik ken zijn die trouwens niet zo erg.. is het meer een doop doen om een doop gedaan te hebben en die mensen tot je club te mogen begroeten en zijn het geen dopen gewoon om die mensen belachelijk te maken, zoals jullie dat hier laten overkomen

Maar goed, ieder zijn eigen mening
ik ken ergere dingen dan zon doopje
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 11:17   #22
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: studentenverenigingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
en wat vinden jullie ervan?
zijn sommigen lid van een vereningen of juist niet en waarom?

ik zit erover na te denken om lid te worden bij zon vereniging maar ik weet het nog niet zeker :\
gewoon doen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 12:12   #23
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik vind je een loser als je dit niet zonder vereniging kunt bereiken..
Natuurlijk kun je dit ook zonder vereniging bereiken. Ik kan ook wel penningmeester van de plaatselijke korfbalclub worden maar dat doe ik niet. Nu zit je tussen allemaal mensen van je eigen leeftijd, studenten, en zit er ook diversiteit in de dingen die je doet. Zo kun je feesten organiseren, sponsoren zoeken, de financiën van een subvereniging etc. bijhouden, lustrums organiseren etc. Het is gewoon een leuke bijkomstigheid samen met het goedkoop bieren, leuke feesten enz.

De ontgroening....dit is wel vaak zo'n onderwerp waarvan de voor- en tegenstanders het nooit met elkaar eens zullen worden.
De grootste tegenstanders zijn nooit lid geweest en hebben ook nooit iets dergelijks doorlopen. Ze hebben dus geen enkel idee hoe zoiets in elkaar zit maar denken er wel duidelijk een mening over te kunnen vormen. (Maar goed, dat is een maatschappelijk verschijnsel)
Een ontgroening is dus NIET bedoeld om nuldejaars gewoon een beetje te vernederen, uit te schelden enz.
Feit is dat er ergens op een dag in augustus een groep van 100 of 200 individuen zich aan de poort melden die lid willen worden van een studentenvereniging. Als je daarmee op kamp gaat ('s avonds aan het vuur liedjes zingen van Eric Clapton en 's middags gezellig gaan koekhappen) is het zo dat daar echt wel vriendschappen uit ontstaan, maar aan het eind van het jaar er 30 regelmatig naar de kroeg komen, 30 sporadisch en de rest nooit meer.
Bij een ontgroening heb je als al die individuen een gezamenlijke vijand, de novititaatscommissie oid, en alleen door elkaar er doorheen te slepen red je het. De sterkeren moeten opkomen voor de zwakkeren, mensen moeten elkaar helpen en na zo'n ontgroening staat er één geheel. Één groep, die bekend is met alle mores en tradities van de vereniging, en die elkaar allemaal kent.
Elke actie tijdens zo'n ontroening heeft een gedachte, een doel. Suffe nerds die geen zelfrespect hebben zullen het niet redden nee. Het doel is om geen grijze muis te zijn, maar op te komen voor jezelf en creativiteit en initiatief te tonen.

En studentenverenigingen laten nuldejaars heus geen stront eten ofzo, dat geloof je toch niet zelf? Die ontgroeningen van voor de jaren 90, díe waren pas erg. Nuldejaars mogen NIET aangeraakt worden, ze mogen NIET worden gepakt op hun uiterlijk, je mag ze NIET uitschelden met woorden die als kwetsend worden ervaren (dus alleen sufferd, pannekoek, oelewapper ed), je mag ze GEEN dingen laten doen tegen hun wil, je mag ze NIET iets dwingen te eten of drinken wat ze niet willen, en ze mogen GEEN alcohol.
Eigenlijk valt het allemaal toch wel mee, niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 13:41   #24
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Natuurlijk kun je dit ook zonder vereniging bereiken. Ik kan ook wel penningmeester van de plaatselijke korfbalclub worden maar dat doe ik niet. Nu zit je tussen allemaal mensen van je eigen leeftijd, studenten, en zit er ook diversiteit in de dingen die je doet. Zo kun je feesten organiseren, sponsoren zoeken, de financiën van een subvereniging etc. bijhouden, lustrums organiseren etc. Het is gewoon een leuke bijkomstigheid samen met het goedkoop bieren, leuke feesten enz.
net alsof het nodig is om ergens lid van te worden om contacten te krijgen. Als je een beetje sociaal ontwikkeld bent, dan gaat dat vanzelf en leg je zo contacten zonder een vereniging

Citaat:
De ontgroening....dit is wel vaak zo'n onderwerp waarvan de voor- en tegenstanders het nooit met elkaar eens zullen worden.
De grootste tegenstanders zijn nooit lid geweest en hebben ook nooit iets dergelijks doorlopen. Ze hebben dus geen enkel idee hoe zoiets in elkaar zit maar denken er wel duidelijk een mening over te kunnen vormen. (Maar goed, dat is een maatschappelijk verschijnsel)
Als mensen het heel fijn vinden om bij een studentenvereniging te zitten, dan moeten ze dat zelf weten, maar jij moet ook kunnen accepteren dat er mensen zijn die het niks lijkt en niet die mensen meteen beschuldigen van vooroordelen.
nee ik ben nog nooit lif geweest van een studentenvereniging, maar als ik het verhaal van sedes lees dan heb ik teveel eigenwaarde om mezelf zo te laten vernederen. Wat het doel er dan van is kan me niks schelen, maar ik laat me niet zomaar met eieren bekogelen enzo.
Citaat:
Een ontgroening is dus NIET bedoeld om nuldejaars gewoon een beetje te vernederen, uit te schelden enz.
Feit is dat er ergens op een dag in augustus een groep van 100 of 200 individuen zich aan de poort melden die lid willen worden van een studentenvereniging. Als je daarmee op kamp gaat ('s avonds aan het vuur liedjes zingen van Eric Clapton en 's middags gezellig gaan koekhappen) is het zo dat daar echt wel vriendschappen uit ontstaan, maar aan het eind van het jaar er 30 regelmatig naar de kroeg komen, 30 sporadisch en de rest nooit meer.
Bij een ontgroening heb je als al die individuen een gezamenlijke vijand, de novititaatscommissie oid, en alleen door elkaar er doorheen te slepen red je het. De sterkeren moeten opkomen voor de zwakkeren, mensen moeten elkaar helpen en na zo'n ontgroening staat er één geheel. Één groep, die bekend is met alle mores en tradities van de vereniging, en die elkaar allemaal kent.
Elke actie tijdens zo'n ontroening heeft een gedachte, een doel. Suffe nerds die geen zelfrespect hebben zullen het niet redden nee. Het doel is om geen grijze muis te zijn, maar op te komen voor jezelf en creativiteit en initiatief te tonen.

En studentenverenigingen laten nuldejaars heus geen stront eten ofzo, dat geloof je toch niet zelf? Die ontgroeningen van voor de jaren 90, díe waren pas erg. Nuldejaars mogen NIET aangeraakt worden, ze mogen NIET worden gepakt op hun uiterlijk, je mag ze NIET uitschelden met woorden die als kwetsend worden ervaren (dus alleen sufferd, pannekoek, oelewapper ed), je mag ze GEEN dingen laten doen tegen hun wil, je mag ze NIET iets dwingen te eten of drinken wat ze niet willen, en ze mogen GEEN alcohol.
Eigenlijk valt het allemaal toch wel mee, niet?
Op te komen voor jezelf?!!Maar je wel laten bekogelen met eieren?!
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 14:11   #25
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ach ik vind dat je iig niet alle verenigingen over een kam kunt scheren hoor. die van martijns opleiding, dat waren ECHT balletjes, verschrikkelijk arogant en dat typeert wel mijn idee over studentenverenigingen :X maar kheb net nog een van de voorzitters gesproken van de vereniging van de sociale opleidingen hier, en dat is toch al anders (meiden ) gaan gewoon naar een camping lol maken enzo, en nix met ontgroening met drank ofzo..

en bij een studentenvereniging gaan om de stad en mensen te leren kennen vind ik helemaal niet zo gek, als je zo graag de stad/mensen wilt leren kennen lijkt me het juist handig om bij een studentenvereniging te gaan vind ik het eerder arogant om te zeggen van 'ik kan zelf wel vrienden maken' ofzo
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 14:20   #26
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: studentenverenigingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
gewoon doen
ja jij ook dan
kdurf niet in mn eetje, je weet toch

en dat ontgroenen vind ik ook achterlijk, maar dat gebeurt 'officieel' niet meer. hoewel het natuurlijk nog wel gebruikelijk is bij de grotere verenigingen enzo.
zoals bij minerva dat is zeg maar de grootste ballerigste vereniging van heel het land zowat. als je es ziet hoe die mensen zich gedragen en doen.. pfffff
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 14:26   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Mijn mening is wel bekend denk ik.. Ik heb een hekel aan studentenvereniging. Ik vind het gemaakte gezelligheid van mensen zonder enige aanleg voor contacten.
Meestal zijn het meningsloze meelopers, die onzeker van zichzelf zijn en dan dus maar zoiets opzoeken, zodat ze daar dan maar snel een boel vrienden maken. Ontgroeningen zijn helemaal te triest voor woorden als je het mij vraagt. Je hoeft echt geen mensen uit te sluiten omdat ze dat niet willen, de triestheid is er toch al.
De hele natuurlijkheid van het mensen leren kennen is er uit. Daarnaast is het min of meer een verplichting om met iedereen op te kunnen schieten. Want tja, het is 1 club, dus je kunt moeilijk mensen negeren!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 14:41   #28
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Suffe nerds die geen zelfrespect hebben zullen het niet redden nee.
excuseer?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 16:46   #29
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
De ontgroening....dit is wel vaak zo'n onderwerp waarvan de voor- en tegenstanders het nooit met elkaar eens zullen worden.
De grootste tegenstanders zijn nooit lid geweest en hebben ook nooit iets dergelijks doorlopen. Ze hebben dus geen enkel idee hoe zoiets in elkaar zit maar denken er wel duidelijk een mening over te kunnen vormen. (Maar goed, dat is een maatschappelijk verschijnsel)
Tja, waarschijnlijk zal de ontgroening bij Unitas best meevallen qua vernedering en zwaarheid, maar dan nog blijf ik erbij dat ik het nut er niet van inzie. Ik heb inderdaad nog nooit zoiets meegemaakt, maar dan nog kun je wel een mening hebben over het idee dat erachter zit en je bedenkingen hebben (zeker ook als ik voorbeelden weet van verenigingen waar het ook zonder ontgroening en andere zaken prima kan, zonder dat het een alternatieve vereniging vol geitewollensokkenfiguren is )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20 Een ontgroening is dus NIET bedoeld om nuldejaars gewoon een beetje te vernederen, uit te schelden enz.
Feit is dat er ergens op een dag in augustus een groep van 100 of 200 individuen zich aan de poort melden die lid willen worden van een studentenvereniging. Als je daarmee op kamp gaat ('s avonds aan het vuur liedjes zingen van Eric Clapton en 's middags gezellig gaan koekhappen) is het zo dat daar echt wel vriendschappen uit ontstaan, maar aan het eind van het jaar er 30 regelmatig naar de kroeg komen, 30 sporadisch en de rest nooit meer.


Tja, als je het hebt over vooroordelen en een mening vormen over iets onbekends.. De studentenvereniging van mijn broer in R'dam gaat echt niet op een dergelijke manier op kamp. Denk alsjeblieft niet zo in hokjes en extremen Die vereniging heeft een vrij ruime, bijzonder actieve kern, zonder dat er een gedwongen sfeer is. Nogmaals, jouw Unitas lijkt me niet zo'n goed voorbeeld (want het lijkt me wel een aardige vereniging op zich zonder veel verplichtingen etc.), maar ik ben ervan overtuigd dat je best een leuke kunt krijgen zonder ontgroeningskamp, jaarclubs, e.d. maar met een kennismakingstijd (binnen en buiten) en gave commissies, subs, etc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20 Bij een ontgroening heb je als al die individuen een gezamenlijke vijand, de novititaatscommissie oid, en alleen door elkaar er doorheen te slepen red je het. De sterkeren moeten opkomen voor de zwakkeren, mensen moeten elkaar helpen en na zo'n ontgroening staat er één geheel. Één groep, die bekend is met alle mores en tradities van de vereniging, en die elkaar allemaal kent.
Elke actie tijdens zo'n ontroening heeft een gedachte, een doel. Suffe nerds die geen zelfrespect hebben zullen het niet redden nee. Het doel is om geen grijze muis te zijn, maar op te komen voor jezelf en creativiteit en initiatief te tonen.


Het zal vast enig groepsverband opleveren, maar ik snap nog steeds niet waarom dat op zo'n extreme manier (zoals in het leger) moet gebeuren. 'Als sterkere opkomen voor zwakkeren', zoiets klinkt niet echt als met zn allen een gezellige/leuke tijd hebben. Met als voorbeeld de vereniging in Rotterdam: ook zij hebben als traditionele vereniging uitgebreide mores en een eigen sfeer waar iedereen zich met plezier in leert vinden... maar ontgroenen kennen ze niet.

Nogmaals, ik zie ook wel voordelen van een studentenvereniging en wie weet word ik nog wel eens ergens lid, maar bepaalde zaken staan mij ook tegen. Het vormen van jaarclubjes bijvoorbeeld lijkt me ook een heel vreemd fenomeen...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 17:50   #30
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Mijn mening is wel bekend denk ik.. Ik heb een hekel aan studentenvereniging. Ik vind het gemaakte gezelligheid van mensen zonder enige aanleg voor contacten.
Meestal zijn het meningsloze meelopers, die onzeker van zichzelf zijn en dan dus maar zoiets opzoeken, zodat ze daar dan maar snel een boel vrienden maken. Ontgroeningen zijn helemaal te triest voor woorden als je het mij vraagt. Je hoeft echt geen mensen uit te sluiten omdat ze dat niet willen, de triestheid is er toch al.
De hele natuurlijkheid van het mensen leren kennen is er uit. Daarnaast is het min of meer een verplichting om met iedereen op te kunnen schieten. Want tja, het is 1 club, dus je kunt moeilijk mensen negeren!
hey je jat mijn quote
nee hoor, ik ben het gewoon compleet met je verhaal eens...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 17:52   #31
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
excuseer?
ja dat is dus de 'air' die ze aannemen
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 18:29   #32
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ja dat is dus de 'air' die ze aannemen
ik deed m'n best die na te bootsen
toch wel erg eigenlijk. als je iets niet haalt, ben je een suffe nerd :s
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 19:21   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik had t er met de topic-openster over

Ik moet er niet aan denken dat ik dinsdag verplicht om 22:00 uur film moet gaan kijken (of verplicht, dat het dan gewoon is, zeg maar), woensdag is er een coctail, en donderdag een happy-hour. En dan vrijdag met zijn allen op stap..

Ik heb zoiets van: ik moet film kijken met a. de mensen die ik zelf wil, en b. op het moment dat ik er zelf zin in heb En stel je nu voor ik zou eigenlijk vrijdag op stap willen met wat andere mensen?

Wat wel leuk is is een beetje vrijblijvende sportvereniging. Gewoon, met wat mensen voetballen, verder niks. Vooral als je in je eentje van de andere kant van het land komt. Er is niks mis met contacten een beetje pushen, maar bij studentenverenigingen ligt dat er zó dik bovenop
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 10:46   #34
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik had t er met de topic-openster over

Ik moet er niet aan denken dat ik dinsdag verplicht om 22:00 uur film moet gaan kijken (of verplicht, dat het dan gewoon is, zeg maar), woensdag is er een coctail, en donderdag een happy-hour. En dan vrijdag met zijn allen op stap..

Ik heb zoiets van: ik moet film kijken met a. de mensen die ik zelf wil, en b. op het moment dat ik er zelf zin in heb En stel je nu voor ik zou eigenlijk vrijdag op stap willen met wat andere mensen?

Er is niks mis met contacten een beetje pushen, maar bij studentenverenigingen ligt dat er zó dik bovenop
Volgens mij verschilt dat nog wel enigszins, bij Catena, waar de jongedame in kwestie wellicht heen wil, hoef je dus gewoon nooit iets..ideaal
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 10:51   #35
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Volgens mij verschilt dat nog wel enigszins, bij Catena, waar de jongedame in kwestie wellicht heen wil, hoef je dus gewoon nooit iets..ideaal
In dat geval heb t dus ook weinig zin om ergens bij te gaan
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 11:03   #36
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
In dat geval heb t dus ook weinig zin om ergens bij te gaan
whaha zeg, aangezien je natuurlijk wel vaak zin hebt om te gaan, en zo geheel op eigen gelegenheid je sociale contacten uit te bouwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 11:28   #37
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ik vind het echt nogal jammer dat er schijnbaar zoveel vooroordelen over verenigingen bestaan
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 13:13   #38
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik vind het echt nogal jammer dat er schijnbaar zoveel vooroordelen over verenigingen bestaan
Het spreekt mij persoonlijk gewoon totáál niet aan (ik weet er genoeg vanaf), echt helemaal niets eraan. Het hele SV-wereldje niet, eigenlijk vind ik alles fout wat eraan hangt, dus vandaar dat ik er ook geen goed woord voor over heb
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 22:30   #39
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Volgens mij verschilt dat nog wel enigszins, bij Catena, waar de jongedame in kwestie wellicht heen wil, hoef je dus gewoon nooit iets..ideaal
dat vind ik nou eigenlijk ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
whaha zeg, aangezien je natuurlijk wel vaak zin hebt om te gaan, en zo geheel op eigen gelegenheid je sociale contacten uit te bouwen.
precies
maar jij bent ook beetje bevooroordeeld ten aanzien van mij wel of niet lid worden
we worden gewoon tegelijk lid
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 22:36   #40
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Het spreekt mij persoonlijk gewoon totáál niet aan (ik weet er genoeg vanaf), echt helemaal niets eraan. Het hele SV-wereldje niet, eigenlijk vind ik alles fout wat eraan hangt, dus vandaar dat ik er ook geen goed woord voor over heb
kom gezellig bij delta kappa omega jong
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 23:07   #41
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc

we worden gewoon tegelijk lid
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 23:49   #42
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beetje vooroordelen toch die jullie hier opgooien..
wie van jullie is ZELF al in een studentenvereniging geweest en vond het maar niks ?
Ja van horen zeggen weten jullie veel..

ik vind het helemaal niet fake ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2004, 11:47   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlauweWolf
Beetje vooroordelen toch die jullie hier opgooien..
wie van jullie is ZELF al in een studentenvereniging geweest en vond het maar niks ?
Ja van horen zeggen weten jullie veel..

ik vind het helemaal niet fake ofzo
Ik hoef toch niet naar een klassiek concert te gaan om te weten dat ik daar niets aan vindt? Ik hoef toch niet eerst 30 CD's met metal-muziek te kopen voordat ik weet dat dat niets voor mij is?

En zo hoef ik ook niet lid te zijn van een SV om te weten dat alles wat daarbij hoort mij totaal niet aan spreekt. Ik vind het wel fake (meningen verschillen natuurlijk). Ik ben nu van de week op een feest met alleen maar dat soort gasten geweest en ik heb me nog nooit zo slecht vermaakt. Om dan te weten dat ik een studentenvereniging maar triest vind hoef ik het niet aan den lijven ondervonden te hebben, gelukkig maar
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2004, 12:04   #44
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik hoef toch niet naar een klassiek concert te gaan om te weten dat ik daar niets aan vindt?
Nee inderdaad, maar ik vind wel als je nog nooit naar een opera geweest bent dat je dan niet moet denken dat je precies weet hoe het er daar aan toegaat.
Je kan wel weten dat het niks voor jou is maar hoe het er precies aan toe gaat en hoe die personen zijn weet je toch helemaal niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2004, 17:09   #45
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlauweWolf
Nee inderdaad, maar ik vind wel als je nog nooit naar een opera geweest bent dat je dan niet moet denken dat je precies weet hoe het er daar aan toegaat.
Je kan wel weten dat het niks voor jou is maar hoe het er precies aan toe gaat en hoe die personen zijn weet je toch helemaal niet.
Klopt, ik zeg toch ook dat er genoeg mensen zijn die zich er blijkbaar wel toe aangetrokken voelen? Ik weet echter voor 100% zeker dat het niets voor mij is, dat soort verenigingen trekken type mensen aan waarmee ik he-le-maal niets heb, vandaar dus ook dat ik iedereen afraad om erbij te gaan die ik ken, want zij passen er meestal ook niet bij
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2004, 18:28   #46
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Klopt, ik zeg toch ook dat er genoeg mensen zijn die zich er blijkbaar wel toe aangetrokken voelen? Ik weet echter voor 100% zeker dat het niets voor mij is, dat soort verenigingen trekken type mensen aan waarmee ik he-le-maal niets heb, vandaar dus ook dat ik iedereen afraad om erbij te gaan die ik ken, want zij passen er meestal ook niet bij
bedoel je dit in het algemeen of mij?

weet je wat het is, het is geen standaard vereniging zoals je zou verwachten. het is allemaal vrijblijvend en dat vind ik juist zo fijn. daarin zijn ze wel de enige in vergelijking met de andere verenigingen in leiden.
kga eerst een paar keer mee als introducee ofzo en dan zie ik verder wel
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 21:28   #47
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
t gaat hardstikke best zo zonder vereniging bij mij, en iedereen kan zo de Lax in om een biertje te doen. Dus waarom dan lid worden van zo'n cluppie
Tjah, k vind t meer iets voor studenten die op kamers wonen. Ik woon te ver weg om nachtelijke feestjes te gaan bezoeken in Amsterdam. En ik ga veel liever met me Heilooër en Alkmaarse maten stappen
tjohhh, ben nu gewoon lid
kreeg 10 pitcherbonnen en elke dinsdagavond te vreten daar. Mja, kan ik me kinderen later vertellen dat ook ik lid was van een vereniging
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 22:33   #48
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
tjohhh, ben nu gewoon lid
kreeg 10 pitcherbonnen en elke dinsdagavond te vreten daar. Mja, kan ik me kinderen later vertellen dat ook ik lid was van een vereniging
Gekkkk ben je lid van die vereniging bij de Lax daar ja ?
Vertel mij nou nog es wat daar precies de voordelen van zijn dan .
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 22:44   #49
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Gekkkk ben je lid van die vereniging bij de Lax daar ja ?
Vertel mij nou nog es wat daar precies de voordelen van zijn dan .
ASVL eh?
tja, voordeel is dat je voor 25 euries 10 pitcherbonnen heb, een pitcher kost 5 euro, dus reken maar uit je winst. Verder dus op elke dinsdagavond gratis avondeten daar als je lid ben .... Aangezien ik dit jaar vaak op dinsdag van 9 till 9 op school zal zijn, leek me het wel een gunstig idee . Er zitten verder helemaal geen voorschriften aan ofzo, geen ontgroening en als je niet wil kom je gewoon niet enzo
Ankie ook lid worden??
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2004, 14:50   #50
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
ASVL eh?
tja, voordeel is dat je voor 25 euries 10 pitcherbonnen heb, een pitcher kost 5 euro, dus reken maar uit je winst. Verder dus op elke dinsdagavond gratis avondeten daar als je lid ben .... Aangezien ik dit jaar vaak op dinsdag van 9 till 9 op school zal zijn, leek me het wel een gunstig idee . Er zitten verder helemaal geen voorschriften aan ofzo, geen ontgroening en als je niet wil kom je gewoon niet enzo
Ankie ook lid worden??
Hmm nee het heeft weinig nut voor mij: ik ben er dit hele jaar over het algemeen op donderdag (op school), en dan heb ik zelfs dan niet eens altijd tijd/zin om naar de Lax te gaan...
Als ik dan ga koop ik wel gewoon een los biertje .
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.