Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 November 2004, 09:27   #1
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard Theo van Gogh vermoord

Theo van Gogh vermoord

Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 10:19

AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen omstreeks 9 uur vermoord op de Linnaeusstraat Oost in Amsterdam. Dat heeft de productiemaatschappij van Van Gogh bevestigd. De dader is na een klopjacht gepakt.

Volgens ooggetuigen zou de dader op Van Gogh zijn afgestapt en hem met twee kogels en twee messteken hebben vermoord.


Ook zou een agent gewond zijn geraakt bij de schietpartij. Van Gogh ( 48 ) zou kort na de aanslag zwaar gewond het politiebureau zijn binnengelopen.

(meer volgt)

bron: nu.nl

Laatst aangepast door The6thgate : 2 November 2004 om 09:54
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 09:34   #2
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Juh ik hoor het nu net ook.. wou zelf ook al topic openen maar zie dat jij het al gedaan hebt
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 09:56   #3
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgende verkiezing stem ik zo rechts mogelijk..

RIP theo
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:00   #4
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er wordt op het nieuws geroepen dat het om een dader gaat met een islamitische uiterlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:03   #5
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
er wordt op het nieuws geroepen dat het om een dader gaat met een islamitische uiterlijk
Echt, dat zo dom zijn! Dat je het niet eens bent met van Gogh oke, maar door hem als Moslim zijnde te vermoorden zet je zijn woorden alleen maar kracht bij

maarja, als je iemand vermoord zit er uberhaubt al een steekje bij je los
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:05   #6
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach weet je stel dat eht een moslim is (ik hou even een slag om de arm) dan kan dat toch in nederland..
want zeggen dat moslims verderfelijk werken in nederland mag niet gezegd worden..
ik moet de eerste moslim die er PUBLIEK stelling tegen neemt nog tegen komen. Ja na Hirshi Ali dan.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:12   #7
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

als je 'buitenlander' zegt ben je al racist
die gasten hebben gewoon zulke andere normen en waarden dat ze het maar het land uit moeten. dit soort dingen zullen nog wel steeds vaker voorkomen in de toekomst
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:30   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm
Echt, dat zo dom zijn! Dat je het niet eens bent met van Gogh oke, maar door hem als Moslim zijnde te vermoorden zet je zijn woorden alleen maar kracht bij
Ja, dat snap ik inderdaad ook niet. In de islamitische cultuur hebben ze het altijd over het worden van een martelaar als je wordt gedood om je overtuiging. Dit werkt dan toch nu juist in het voordeel van v. Gogh? Daarnaast zet zo'n actie het al niet al te beste beeld van islamieten alleen maar kracht bij. Jammer is dat..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:42   #9
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ziek

Gisteren nog een discussie gehad hier thuis over hoe nederland er over 20 jaar uit ziet. Daar ging het vooral bij over de economie maar toch.

Nederland wordt zoiets als Polen, Polen zoiets als wat Nederland een paar jaar geleden was.

Ik dacht dat we geleerd hadden van wat er toen met Fortuin is gebuerd. Maar schijnbaar heeft die ene persoon die van Gogh dood heeft geschoten er geen les uit getrokken.

Tis jammer dat je dat niet aan iemands gezicht kan zien. Want dat het een persoon was met ARabisch uiterlijk, dat zegt nog niets.

Je kunt niet aan iemands gezicht zien of ie in staat is om een moord te plegen, wat vanochtend is gebeurd. Ik deel de mening niet dat het ALWEER een buitenlander is. Een Nederlander had het net zo goed kunnen doen.

Tis niet dat ik naief ben en ook niet dat ik allochtonen in bescherming wil nemen. Maar iedere idioot had dit kunnen doen. En dat kan je niet van iemands gezicht aflezen. Dus Nederlander of niet, het had gewoon niet mogen gebeuren en ik vraag me af waar we heen moeten met dt land.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:56   #10
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe


Je kunt niet aan iemands gezicht zien of ie in staat is om een moord te plegen, wat vanochtend is gebeurd. Ik deel de mening niet dat het ALWEER een buitenlander is. Een Nederlander had het net zo goed kunnen doen.

Tis niet dat ik naief ben en ook niet dat ik allochtonen in bescherming wil nemen. Maar iedere idioot had dit kunnen doen. En dat kan je niet van iemands gezicht aflezen. Dus Nederlander of niet, het had gewoon niet mogen gebeuren en ik vraag me af waar we heen moeten met dt land.
Daar kan je nog helemaal niets over zeggen. Als het inderdaad blijkt te gaan over de uitspraken van Theo van Gogh te opzichte van de Islam had het niet meer elke idioot kunnen zijn. Ik vind ook niet dat je kan zeggen dat het wéér een allochtoon was, maar ze zetten zichzelf wel erg te kijk dan. Ze bevestigen de vooroordelen waar ze altijd zo boos over zijn als wij autochtone Nederlanders daarover praten.

Het probleem is voornamelijk dat beide groepen (waar je eigenlijk niet van mag spreken) ervoor zorgen dat er (nog steeds) een tegenstelling bestaat tussen de autochtone bevolking en de allochtone bevolking (turken, marrokanen enz.). Belangrijk is dat dit soort acties veroordeeld worden door de NEDERLANDSE BEVOLKING (wat de achtergrond ook is).
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:56   #11
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom had een Nederlander Theo van Gogh willen vermoorden dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:03   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

loeloe jouw opmerking over het had ook een nederlander kunnen zijn trek ik echt niet:

lees :

stel dat het een moslim was

dan was dit toch gewoon een extreem-rechtse actie?

het zou het zelfde zijn als dat een nederlander abu jahjah om zou leggen omdat het een moslim is en commentaar op christenen uit.


en de ene (laatste voorbeeld) zou hier als nazi uitgemaakt worden en het andere wordt hier afgedaan met 'het had ook een nederlander kunnen zijn die het gedaan had'

dus dan was het gewoon een moslim NAZI actie en had het niet zomaar een nederlander kunnen zijn.

we moeten af van het idee dat je alleen als blanke nederlander een nazi kan zijn.

de indoctrinatie komt tegen woordig eerder uit moslim land dan vanaf deze kant.

die geitenwollen sokken zijn al lang versleten en het wordt tijd dat eens onder ogen te zien, zelfs als dit geen moslim was moeten de ogen eens goed opengedaan worden dat de integratie teveel kost gezien naar het percentage dat deze groep bevat van onze totale bevolking.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:04   #13
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Waarom had een Nederlander Theo van Gogh willen vermoorden dan?
inderdaad my words..

dit is een politiek motief dat geen een nederlander had kunnen hebben.. tenminste ik ken geen 100% nederlandse moslims
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:06   #14
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik vraag me af hoe je het had willen verklaren als het dan WEL een Nederlander bleek te zijn.. Nu is dat in deze zaak niet het geval maar nu krijg ik het gevoel dat je probeert te zeggen dat het nooit een Nederlander had kunnen zijn.

Nu hoeven we niet over bovenstaande na te denken omdat het een feit is dat het om iemand ging met een Arabisch uiterlijk..maar toch het idee..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:07   #15
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Daar kan je nog helemaal niets over zeggen. Als het inderdaad blijkt te gaan over de uitspraken van Theo van Gogh te opzichte van de Islam had het niet meer elke idioot kunnen zijn. Ik vind ook niet dat je kan zeggen dat het wéér een allochtoon was, maar ze zetten zichzelf wel erg te kijk dan. Ze bevestigen de vooroordelen waar ze altijd zo boos over zijn als wij autochtone Nederlanders daarover praten.
Waarom 'ze'

Het is toch 1 iemand die het heeft gedaan?
Waarom zullen we Abdullah de buurman aan gaan kijken om wat iemand die hij totaal niet kent maar wel van zijn 'soort' is heeft gedaan.

Het was 1 iemand die het heeft gedaan, misschien in samenwerking met wat van zijn vrienden ofzo. Maar verder kan je geen enkele allochtoon hiervoor verantwoordelijk houden denk ik.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:11   #16
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik vraag me af hoe je het had willen verklaren als het dan WEL een Nederlander bleek te zijn.. Nu is dat in deze zaak niet het geval maar nu krijg ik het gevoel dat je probeert te zeggen dat het nooit een Nederlander had kunnen zijn.

Nu hoeven we niet over bovenstaande na te denken omdat het een feit is dat het om iemand ging met een Arabisch uiterlijk..maar toch het idee..

als je hem vermoord omdat hij uitingen tegen de islam had had het toch geen nederlander kunnen zijn?

het wordt weer mooi weggestopt door mensen die als jou redeneren.. net als alle andere feiten over criminale zaken mbt allochtonen en ondertussen word IK voor racist en nazi en weet ik wat uitgemaakt?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:11   #17
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk niet dat het de enige allochtoon in Nederland was die het had wíllen doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:13   #18
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Waarom 'ze'

Het is toch 1 iemand die het heeft gedaan?
Waarom zullen we Abdullah de buurman aan gaan kijken om wat iemand die hij totaal niet kent maar wel van zijn 'soort' is heeft gedaan.

Het was 1 iemand die het heeft gedaan, misschien in samenwerking met wat van zijn vrienden ofzo. Maar verder kan je geen enkele allochtoon hiervoor verantwoordelijk houden denk ik.
weet je waar ik de algehele moslim populatie in nederland voor verantwoordelijk hou?

het feit dat ze zich NOOIT NIMMER openlijk uitspreken tegen dit soort zaken.
Nooit de verantwoordelijkheid voor de opvoeding nemen en altijd maar wijzen naar Nederlanders, racisme, ondergeschikte positie, mindere kansen.. what the fuck doe je dan hier?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:17   #19
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
als je hem vermoord omdat hij uitingen tegen de islam had had het toch geen nederlander kunnen zijn?

het wordt weer mooi weggestopt door mensen die als jou redeneren.. net als alle andere feiten over criminale zaken mbt allochtonen en ondertussen word IK voor racist en nazi en weet ik wat uitgemaakt?
Hij was ook niet bepaald positief over Christenen etc.
Dus die kogel had net zo goed van die richting kunnen komen.

Nou hoor je dat veeeeel minder vaak. Maar goed het had gekunt.

Evengoed, of het nou een allochtoon of een autochtoon was geweest, dit had niet mogen gebeuren. 6 Mei had nooit mogen gebeuren. Toch gebeurt het weer. Ik kan me voorstellen dat er mensen terugdenken aan 6 mei/Pim Fortuin.

In plaats van dat we mensen/groeperingen gaan lopen beschuldigen, kunnen we dan niet beter gaan nadenken over hoe dit voorkomen kan worden in de toekomst?

Je kunt wel zeggen van stop al die allochtonen maar in een raket naar de maan maar daar los je het niet mee op. Die mensen zijn hier nu eenmaal. Die gaan ook niet weg. Daar moet wat mee gebeuren..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:19   #20
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
weet je waar ik de algehele moslim populatie in nederland voor verantwoordelijk hou?

het feit dat ze zich NOOIT NIMMER openlijk uitspreken tegen dit soort zaken.
Nooit de verantwoordelijkheid voor de opvoeding nemen en altijd maar wijzen naar Nederlanders, racisme, ondergeschikte positie, mindere kansen.. what the fuck doe je dan hier?

Ook hier heb je het weer over de algehele moslim populatie.
Ik ken inderdaad mensen die geloven in Allah en de Islam en die zeer succesvol zijn hier in Nederland. Die niet lopen te klagen over dingen en die blij zijn met de dingen die ze hebben bereikt.

Hoe je het ook wendt of keert, het zal nooit helemaal goed zijn.

Er zijn niet alleen maar goede Nederlanders, er zijn ook genoeg slechte...

Er zijn niet alleen slechte allochtonen, maar ook genoeg goede..

Wat ik nu erg vidnt is dat werkelijk iedere allochtoon die hier rondloopt nu weer de dupe wordt van een of andere domme en ondoordachte actie die een van die mensen van die groepering perse moest deon.

Weet je nog toen met Volkert van der Graaff? Wij Nederlanders worden daar niet op aangekeken. Hij was een individu.

Wij (of jah sommigen dan..) doen dit wel andersom. We kijken niet 1 allochtoon aan, maar gelijk de hele groep. Dat klopt toch niet? Zie je dan niet in dat er ook 'normale' mensen tussen zitten?
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:20   #21
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Ik denk niet dat het de enige allochtoon in Nederland was die het had wíllen doen.
Er waren ook genoeg Nederlanders die een steen door hun televisie wouden gooien op het moment dat Fortuin op tv was...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:25   #22
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Waarom 'ze'

Het is toch 1 iemand die het heeft gedaan?
Waarom zullen we Abdullah de buurman aan gaan kijken om wat iemand die hij totaal niet kent maar wel van zijn 'soort' is heeft gedaan.

Het was 1 iemand die het heeft gedaan, misschien in samenwerking met wat van zijn vrienden ofzo. Maar verder kan je geen enkele allochtoon hiervoor verantwoordelijk houden denk ik.
Voor het geval je het niet in de gaten hebt, veel Nederlanders zijn inderdaad zo kort door de bocht dat ze door een actie van één enkele persoon meteen een hele groep mensen aanvallen. Ik heb het over ze, omdat het vaker is voorgekomen. Denk aan de eerwraak op de middelbare school ten op zichte van die docent! Het gebeurd gewoon vaker, dus is het mogelijk om te spreken over ze.

Ik zei dus net dat je dus niet moet kijken naar 'soorten', maar dat de gehele NEDERLANDSE POPULATIE dit soort dingen moet veroordelen. Op dit soort moment moeten ook de allochtone groeperingen zich uitspreken TEGEN dit soort acties. Ze moeten dit dan NIET doen als zijnde een allochtone groepering, maar omdat ze zich zien als onderdeel van de NEDERLANDSE BEVOLKING!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:28   #23
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
en je lult weer om het punt heen waarom ik het over de algehele moslim populatie heb

ik heb het erover dat ze zich er NOOIT tegen uitspreken


of wel?


en dat is wat ik ZE kwalijk neem

dat die vinger altijd wijst naar o zo rascisitsche Nederlandse burgers....
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:29   #24
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Er waren ook genoeg Nederlanders die een steen door hun televisie wouden gooien op het moment dat Fortuin op tv was...
*wilden*

Volkert van de G. heeft inderdaad ook een actie uitgevoerd om duidelijk politieke redenen. Het verschil is alleen dat dit niet ging om het contrast tussen geloofsovertuiging en het lijkt erop dat dat hierbij wel het geval is. Iets wat dus zeer spijtig is, omdat het gros van de allochtone bevolking het soort veroordelingen wat veel mensen nu uitspreken niet verdienen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:30   #25
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic


dat die vinger altijd wijst naar o zo rascisitsche Nederlandse burgers....
Daar kan ik me altijd zo over opnaaien . Was laatst ook iemand bij mij in de buurt die dat zei. Al jaren onderdeel van ons team bij de voetbalclub en nog nooit last gehad van iets wat ook maar leek op rascisme en toch zo'n opmerking plaatsen. Dan kan hij het krijgen ook van mij hoor. (edit: Om te laten zien wat het echt is dan )
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:31   #26
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Voor het geval je het niet in de gaten hebt, veel Nederlanders zijn inderdaad zo kort door de bocht dat ze door een actie van één enkele persoon meteen een hele groep mensen aanvallen. Ik heb het over ze, omdat het vaker is voorgekomen. Denk aan de eerwraak op de middelbare school ten op zichte van die docent! Het gebeurd gewoon vaker, dus is het mogelijk om te spreken over ze.

Ik zei dus net dat je dus niet moet kijken naar 'soorten', maar dat de gehele NEDERLANDSE POPULATIE dit soort dingen moet veroordelen. Op dit soort moment moeten ook de allochtone groeperingen zich uitspreken TEGEN dit soort acties. Ze moeten dit dan NIET doen als zijnde een allochtone groepering, maar omdat ze zich zien als onderdeel van de NEDERLANDSE BEVOLKING!

ik denk dat het gewoon een optelsom is van te veel zaken waarin teveel islamitische personen in betrokken zijn.
Daarbij geen enkele tegenreactie van die zelfde kant en dan het betuttelende vingertje van politiek correct Nederland..

PS loeloe naar de toekomst kijken..
ik zie het niet echt rooskleurig in als het percentage moslims toeneemt en toeneemt in Nederland.. Nederland is een land van christelijke normen en waarden en geen land van eerwraak en homohaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:32   #27
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Daar kan ik me altijd zo over opnaaien . Was laatst ook iemand bij mij in de buurt die dat zei. Al jaren onderdeel van ons team bij de voetbalclub en nog nooit last gehad van iets wat ook maar leek op rascisme en toch zo'n opmerking plaatsen. Dan kan hij het krijgen ook van mij hoor. (edit: Om te laten zien wat het echt is dan )

ja inderdaad ik heb klasgnoten die je niet ziet als je ze tegen een zwarte muur aan zet en daar kan ik het supergoed mee vinden.
Die opmerkingen raken echt kant nog wal... maar ja het is een opmerking die me wel raakt ja als iemand je rascist noemt..
dus noem ik me dan maar zo.. is links ook weer blij.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:35   #28
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
*wilden*

Iets wat dus zeer spijtig is, omdat het gros van de allochtone bevolking het soort veroordelingen wat veel mensen nu uitspreken niet verdienen.
en dat is nou mijn punt..
dat hebben ze grootendeels aan henzelf te danken..
doordat er elke keer weer gejuigd wordt:

www.marokko.nl: 'weer een zionistische hond omgelegd'

springende mensen met 11 sept
en dan 40!!! mensen in den haag als demonstratie tegen moslim bomaanslagen in israel

duidelijk dat ze zich er tegen verzetten
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:46   #29
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic

PS loeloe naar de toekomst kijken..
ik zie het niet echt rooskleurig in als het percentage moslims toeneemt en toeneemt in Nederland.. Nederland is een land van christelijke normen en waarden en geen land van eerwraak en homohaat.
Ook ff mijn toekomst .
Ik zie de islamitische bevolking helemaal niet als probleem in Nederland. Over 10 - 20 jaar dan kunnen alle islamieten gewoon perfect Nederland, want de generatie die van dezelfde leeftijd is als ik kunnen allemaal al goed Nederlands en ook hun kinderen zullen dan ook Nederlands kunnen. Het gebruik van de Nederlandse taal is belangrijk voor het overnemen van de cultuur en ook het overnemen van de cultuur is een kwestie van tijd. Ik zag laatst bij de dokter eerst 3 turkse vrouwen die op een afstandje met elkaar Turks gingen praten. Daarbij voelde ik me ongemakkelijk, maar ik begreep dat de oudere Turkse vrouw geen Nederlands en dat het waarschijnlijk ook te laat is om dat nog te leren. Voor deze vrouw moet dat denk ik ook frustrerend zijn, want contact met de Nederlandse bevolking zit er voor haar dan ook nauwelijks in. Leren van onze cultuur is dan ook zeer lastig. Daarna kwam er een Turkse vrouw (ik denk in de twintig) die er volkomen westers uit zag en een dochtertje had die ook westers aangekleed was. Tegen het kind sprak ze constant Nederlands. Ik zag dat ze de Nederlandse cultuur al voor een deel had opgepikt. Vervolgens stond ik op voor een oudere mevrouw en stond er ook een Turkse jongeman te wachten. Toen er weer een plaats vrij kwam om te zitten wenkte ik de jongen om te gaan zitten, maar accepteerde dit niet en leet blijken dat hij vond dat IK moest gaan zitten. Ik had opeens niet meer het gevoel dat het een allochtoon was, maar gewoon een Nederlander met een andere achtergrond.

Ik heb er geen moeite mee als mensen hoofddoekjes dragen, ondergoed aanhouden onder de douche (na het sporten) enz. Als zij zich gezien hun geloofsovertuiging goed bij voelen moeten ze dat doen. Het is belangrijk dat ze normaal kunnen functioneren binnen de Nederlandse samenleving en ik kan niet inzien wat dit soort dingen daaraan onder doen. Het is voor mij duidelijk dat het een kwestie van tijd is voordat alle turken en marrokanen niet meer opvallen als allochtone bevolking. Ze zijn destijds dusdanig massaal hierheen gekomen dat het nu opvalt dat het allochtonen zijn. Bij allochtonen die in hun uppie komen en zich dus wel direct MOETEN aanpassen zijn de "problemen" veel minder ernstig. Zij beheersen binnen de kortste keren de Nederlandse taal en leren steeds meer bij van de Nederlandse cultuur. De arbeiders van destijds waren in eerste instantie niet van plan terug te gaan. Ze beheerste daarom ook de Nederlandse taal niet en daarom had ook de jeugd er moeite mee. Het zal zijn tijd nodig hebben om deze misvatting van zowel deze arbeiders als de overheid te herstellen.

Laat ons nou geen oogkleppen op hebben en zowel proberen te leren van hun cultuur als wel zij van onze!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:51   #30
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
en dat is nou mijn punt..
dat hebben ze grootendeels aan henzelf te danken..
doordat er elke keer weer gejuigd wordt:

www.marokko.nl: 'weer een zionistische hond omgelegd'

springende mensen met 11 sept
en dan 40!!! mensen in den haag als demonstratie tegen moslim bomaanslagen in israel

duidelijk dat ze zich er tegen verzetten
Ik geloof dat je bedoeld te zeggen dat men zich moet verzetten tegen dit soort politieke/geloofsovertuigings acties?
Ik denk dat beide groeperingen er aan bijdragen dat er niet één standpunt komt. De autochtone bevolking blijt er maar op hameren wat de allochtone bevolking allemaal verkeerd doet, wat weer ten gevolge heeft dat de allochtone bevolking zich buitengesloten voelt en optreedt als apparte groep. Terwijl ze zich zouden moeten realiseren dat ze nu in Nederland wonen en dus eigenlijk NEDERLANDER zijn. Ze zouden dan ook moeten begrijpen hoe wij denken en samen met de Nederlander dit soort onmogelijke acties moeten veroordelen. Niet zeggen: "wij als allochtone bevolking veroordelen dit soort acties", nee zeggen: "wij, het allochtone en autochtonge gedeelte van de Nederlanse bevolking samen, veroordelen dit soort acties". Maar ja; utopie?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:52   #31
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik hoop dat het zo gebeurt, maar toch snap ik niet dat er gasten van mijn leven zijn die hier al hun hele leven zitten en zich gewoon amper normaal in nederlands of engels verstaanbaar voor me kunnen maken..
ik denk niet dat die hun kinderen op hun beurt weer correct nederlands gaan leren..

turken heb ik over het algemeen wel vertrouwen in. Het blijkt ook dat deze groep veel beter integreert dan marokanen, afghanen, iranezen.

maargoed ik hoop erop
ben alleen bang dat er straks nog wat blikken opengetrokken worden als we nog meer grenzen gaan openzetten..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:55   #32
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik geloof dat je bedoeld te zeggen dat men zich moet verzetten tegen dit soort politieke/geloofsovertuigings acties?
Ik denk dat beide groeperingen er aan bijdragen dat er niet één standpunt komt. De autochtone bevolking blijt er maar op hameren wat de allochtone bevolking allemaal verkeerd doet, wat weer ten gevolge heeft dat de allochtone bevolking zich buitengesloten voelt en optreedt als apparte groep. Terwijl ze zich zouden moeten realiseren dat ze nu in Nederland wonen en dus eigenlijk NEDERLANDER zijn. Ze zouden dan ook moeten begrijpen hoe wij denken en samen met de Nederlander dit soort onmogelijke acties moeten veroordelen. Niet zeggen: "wij als allochtone bevolking veroordelen dit soort acties", nee zeggen: "wij, het allochtone en autochtonge gedeelte van de Nederlanse bevolking samen, veroordelen dit soort acties". Maar ja; utopie?
je verwoordt het goed..

heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen.. behalve dat ik denk dat de volgende stap toch echt van de moslim kant moet komen.. met een duidelijk statement dat zulke gasten gewoon niet sporen en aan de hoogste boom moeten hangen en dat de islam daar niet voor staat.
dat uigezonden op NL 1,2,3 in het 6 uur journaal zou een hoop goed doen denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:15   #33
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik hoop dat het zo gebeurt, maar toch snap ik niet dat er gasten van mijn leven zijn die hier al hun hele leven zitten en zich gewoon amper normaal in nederlands of engels verstaanbaar voor me kunnen maken..
ik denk niet dat die hun kinderen op hun beurt weer correct nederlands gaan leren..

turken heb ik over het algemeen wel vertrouwen in. Het blijkt ook dat deze groep veel beter integreert dan marokanen, afghanen, iranezen.

maargoed ik hoop erop
ben alleen bang dat er straks nog wat blikken opengetrokken worden als we nog meer grenzen gaan openzetten..
Wat betreft die ouderen die al een hele tijd in Nederland wonen. Deze mensen zijn hier naartoe gekomen met het idee dat ze na het verrichtte werk weer terug zouden keren naar hun eigen land. Er waren dus geen voorzieningen getroffen voor deze mensen om Nederlands te leren. Het waren voornamelijk ook ongeschoolde mensen. Pas enkele tientallen jaren later kwam men tot de conclusie dat de meesten niet meer terug zouden keren. Een opeenstapeling van problemen vindt dan plaats. Er waren geen voorzieningen om Nederlands te leren, de leeftijd van deze mensen bevorderd het leren van een taal niet en ongeschoolde mensen iets leren is moeilijker dan geschoolde mensen. Voor deze mensen is het dus eindelijk al te laat en naar mijn idee zal dat dan ook nooit goedkomen. De jongeren daarentegen krijgen wèl scholing, leren op een goede leeftijd de taal en er zijn veel meer voorzieningen getroffen voor jongeren die moeite hebben met de Nederlandse taal door hun allochtone achtergrond. Deze jongeren zullen dan ook acceptabel Nederlands leren en ook met hun kinderen op hun tijd Nederlands praten. Dat zie ik dan ook wel goed komen. Dat ze zich niet in het Engels verstaanbaar kunnen maken is natuurlijk hetzelfde verhaal. Ongeschoold, dus ook geen Engels.

Ik snap ook niet waarom dat met Marokkanen, Afghanen en Iranen anders is. Misschien toch een kwestie van een andere instelling van het vaderland. Turkije wil behoren tot de Westerse wereld en de rest niet. Aan de andere kant ken ik een jongere Irakees die perfect Nederlands kan en gewoon ingeburgerd is dus tja.. .
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:24   #34
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uitzonderingen bevestigen de regel.. toch ken ik meer geintegreerde turken


PS
bevestigd, het was een amsterdammer, 26 jaar dubbele nationaliteit
NL en maroc
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:29   #35
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Idd, uitzonderingen bevestigen de regel. Aan de andere kant hoop ik dan dat dit een voorteken is .

Een marokkaan dus, maar nu weten we nog niet 100% zeker wat zijn beweeg redenen waren.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:31   #36
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Idd, uitzonderingen bevestigen de regel. Aan de andere kant hoop ik dan dat dit een voorteken is .

Een marokkaan dus, maar nu weten we nog niet 100% zeker wat zijn beweeg redenen waren.
haha net of we daar ooit achter komen

vast niet omdat theo het niet op had met christenen..

maar ik hoorde nog wat over een briefje dat hij geschreven had.. ff checken wat daarui komt
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:33   #37
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ben ook wel benieuwd naar dat briefje, blijkt nu ook dat hij een moslim-gewaad aan had.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:41   #38
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
je verwoordt het goed..

heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen.. behalve dat ik denk dat de volgende stap toch echt van de moslim kant moet komen.. met een duidelijk statement dat zulke gasten gewoon niet sporen en aan de hoogste boom moeten hangen en dat de islam daar niet voor staat.
dat uigezonden op NL 1,2,3 in het 6 uur journaal zou een hoop goed doen denk ik.
Moet dat volgens jou echt gebeuren dan?
Iedereen kan toch wel bedenken dat de gemiddelde moslim hier ook van baalt van dit soort acties. Van mij hoeven ze dan echt niet op prime time te vertellen hoe erg ze het vinden. Ik zou niet eens weten wie het zou moeten zeggen namens de moslim-gemeentschap, of moeten ze gewoon ff allemaal aan het woord?

Zolang reacties zoals in Ede (11 sept.) maar uitblijven.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:56   #39
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Moet dat volgens jou echt gebeuren dan?
Iedereen kan toch wel bedenken dat de gemiddelde moslim hier ook van baalt van dit soort acties. Van mij hoeven ze dan echt niet op prime time te vertellen hoe erg ze het vinden. Ik zou niet eens weten wie het zou moeten zeggen namens de moslim-gemeentschap, of moeten ze gewoon ff allemaal aan het woord?

Zolang reacties zoals in Ede (11 sept.) maar uitblijven.
wie zwijgt stemt in
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:58   #40
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zijn niet "de" allochtonen maar de moslims in het bijzonder die al met groot succes de sfeer in Nederland finaal verneuken gesteund door jaren van slappe politiek

Mijn stem ging al naar Wilders en ik hoop echt dat de Nederlanders het niet langer zullen pikken en dmv de democratie eens afrekenen met dit tuig.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 13:09   #41
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
wie zwijgt stemt in
Wordt het nog druk op de tv zeg! Of heeft Balkenende al namens alle Christenlijke zijn afschuw uitgesproken..

Snap de verontwaardigheid wel. Maar we hoeven nu toch niet elke imam te horen dat hij het erg vind wat er gebeurd is?
Ik heb daar geen behoefte aan, draagt in mijn ogen ook niks bij aan het oplossen van 'het probleem'.
Ik zie liever dat er nu eens serieus wordt gekeken naar die groeperingen die hun fundamentalistische islam-overtuigingen niet kunnen rijmen met onze normen&waarden. Die gasten zie ik als gevaar...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 13:39   #42
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Weet iemand inmiddels al wat er nu op dat briefje stond dat schijnbaar met een mes in Theo's buik is gestoken?

Of doen ze daar geen uitspraken over?
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 13:48   #43
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hoorde net op TV noord holland dat het nog een stuk gruwelijker was dan ik dacht... Van Gogh was eerst gevallen en had nog om genade gesmeekt en toen is zijn keel doorgesneden ...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:00   #44
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Wordt het nog druk op de tv zeg! Of heeft Balkenende al namens alle Christenlijke zijn afschuw uitgesproken..

Snap de verontwaardigheid wel. Maar we hoeven nu toch niet elke imam te horen dat hij het erg vind wat er gebeurd is?
Ik heb daar geen behoefte aan, draagt in mijn ogen ook niks bij aan het oplossen van 'het probleem'.
Ik zie liever dat er nu eens serieus wordt gekeken naar die groeperingen die hun fundamentalistische islam-overtuigingen niet kunnen rijmen met onze normen&waarden. Die gasten zie ik als gevaar...
En hier ben ik het helemaal mee eens... Er is een groep gekken die onder het motto van de Islam elke vorm van integratie en acceptatie tegenwerken. Dat is het gevaar, niet de Islam an sich ofzo..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:01   #45
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

ziek, echt ziek
__________________
Just Swallow, and it will all be over
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:03   #46
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
En hier ben ik het helemaal mee eens... Er is een groep gekken die onder het motto van de Islam elke vorm van integratie en acceptatie tegenwerken. Dat is het gevaar, niet de Islam an sich ofzo..
en gelukkig wordt er een hoop aan gedaan door de mensen onder wiens naam ze die aanslag plegen..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:13   #47
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Andere normen en waarden omdat het een andere cultuur is ?

Volkert van der G. was een Nederlander.. dus daarom zijn het de normen en waarden van elke Nederlander dat je iemand mag vermoorden als je het niet met zijn ideeën eens bent ?

Dit is een ziek persoon geweest.. en zulke personen zijn er in elke cultuur.. Ook in de verheerlijkte Nederlandse cultuur dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:37   #48
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen weet dat als je al die islamieten zou uitzetten het een stuk leefbaarder zou worden. Ik heb het echt zo gehad met die mensen en dat zijn er niet 1 of 10 of 100 maar dat zijn er duizenden die naar de buiten wereld mooi weer spelen, maar in hun hoofd eigenlijk de moord goedkeuren. Het zijn ook nooit de Hindoestanen of de Surinamer... maar altijd de moslims die op hun idiote websites oproepen tot het vermoorden van bepaalde personen

Wanneer leert men nu eindelijk eens dat moslims niet tolerant zijn en dat tolerantie van 2 kanten moet komen. En dat Nederland nooit een tolerant land is geweest en dat het ook nooit een tolerant land zal worden. Gelukkig worden steeds meer mensen het spuug zat, zowel linkse als rechtse mensen in mijn omgeving krijgen een steeds realistischer beeld van wat er nu eigenlijk gaande is en deze brute moord zal dit beeld alleen maar bevestigen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:40   #49
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Andere normen en waarden omdat het een andere cultuur is ?

Volkert van der G. was een Nederlander.. dus daarom zijn het de normen en waarden van elke Nederlander dat je iemand mag vermoorden als je het niet met zijn ideeën eens bent ?

Dit is een ziek persoon geweest.. en zulke personen zijn er in elke cultuur.. Ook in de verheerlijkte Nederlandse cultuur dus.
Precies..er gebeurt weer precies waar iedereen al zo bang voor is: 'die marokkanen', 'die moslims', etc. En hoeveel zijn het er nou precies? 1 van een enorme groep..en hoe zit dat dan met de Nederlanders? PRecies hetzelfde, en daar hoor je niemand over.

Oh bovendien..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik zie het niet echt rooskleurig in als het percentage moslims toeneemt en toeneemt in Nederland.. Nederland is een land van christelijke normen en waarden en geen land van eerwraak en homohaat
Het aantal moslims in Nederland bedraagt momenteel ongeveer 900.00..dus ik vind dat je je niet zo moet aanstellen. Dit soort achterlijke dingen gebeuren in elke bevolkingsgroep, met elke geloofsovertuiging. Scheer niet iedereen over een kam.

Wat ik wel vind, is dat iedereen die in Nederland woont de democratie moet accepteren. Iedereen heeft hier vrijheid van meningsuiting, en wie de mening van iemand anders niet kan accepteren, die sodemietert maar op.

Ik vind het heel erg wat er gebeurt is (en met mij zo'n beetje heel Nederland denk ik), en ik hoop op dit soort momenten altijd dat men zich laat leiden door zijn verstand in plaats van door zijn gevoelens.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 14:53   #50
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik meng mij even niet in de discussie, maar dit is echt achterlijk.. Ik kom lekker uit school binnenlopen, mams en vriendje op de bank, ga zitten: Er is er weer een doodgeschoten..

Het lijkt g*dver wel normaal te worden hier!! Ik kan me er zo onwijs kwaad over maken, laat die mensen in zijn waarde.

Theo had geen recht om(van wat ik begreep) slecht te spreken over de islamitische cultuur, je moet respect voor elkaar hebben, maar er heerst nog steeds vrijheid van meningsuiting.

En er moet niet gezegd worden wat voor nationaliteit de dader heeft, want zo blijven er vooroordelen komen.

Toevallig, net nadat ik vandaag een moskee bezocht heb, en meer geleerd heb van de cultuur..
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.