Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 May 2003, 21:02   #1
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Kampioenen CD?

RTL Boulevard maakte melding van een redelijk merkwaardig feit. PSV schijnt even geleden reeds een CD gemaakt te hebben t.b.v. een aanstaand kampioenschap. Saillant detail aan de cd is dat de directeur van psv, Dhr. Spooren, de tekst "wij trekken ten strijden" heeft ingezongen.
Nu de concurrentie genaderd is tot slechts 3 punten, waardoor ze eigenlijk al voor lul staan, moeten ze het nu dus erg heet onder de voeten krijgen. Stel je voor dat ze het niet zullen redden, dan maken dat soort voorbereidingen het natuurlijk des te lachwekkender!

bron. afca.tk
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 21:11   #2
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach tegenwoordig kun je dat soort 'voorbereidingen' toch niet meer raar vinden......... zo werkt het gewoon in de commercie, dat moet meteen verkocht worden zodra PSV kampioen wordt

Dat PSV voor lul zou staan dat de concurrentie nu zo ver is genaderd is natuurlijk onzin, verliezen van Feyenoord kan nou eenmaal gebeuren, dan sta je niet 'voor lul'.

Ajax staat eerder voor lul dat ze PSV in de eerste instantie zo ver hebben laten uitlopen, en dat met de beste selectie van NL Mark!
Als Ajax alsnog kampioen zou worden zou PSV idd wel voor lul staan, gezien de wedstrijden die nog te spelen zijn, maar dat is helemaal niet aan de orde want PSV wordt gewoon kampioen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 21:26   #3
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi
ach tegenwoordig kun je dat soort 'voorbereidingen' toch niet meer raar vinden......... zo werkt het gewoon in de commercie, dat moet meteen verkocht worden zodra PSV kampioen wordt

Dat PSV voor lul zou staan dat de concurrentie nu zo ver is genaderd is natuurlijk onzin, verliezen van Feyenoord kan nou eenmaal gebeuren, dan sta je niet 'voor lul'.

Ajax staat eerder voor lul dat ze PSV in de eerste instantie zo ver hebben laten uitlopen, en dat met de beste selectie van NL Mark!
Als Ajax alsnog kampioen zou worden zou PSV idd wel voor lul staan, gezien de wedstrijden die nog te spelen zijn, maar dat is helemaal niet aan de orde want PSV wordt gewoon kampioen
is ook niet zo gek dat psv is uitgelopen. zover ik weet heeft ajax 8 championsleague wedstrijden meer gespeeld met een eftal dat weinig tot geen europese ervaring had. reken maar dat je dan sneller moe word. reken maar dat je je dan meer fixeerd op de champions. en dus punten laat liggen in eredivisie. dus die vergelijking gaat helaas niet op
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 22:08   #4
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar


is ook niet zo gek dat psv is uitgelopen. zover ik weet heeft ajax 8 championsleague wedstrijden meer gespeeld met een eftal dat weinig tot geen europese ervaring had. reken maar dat je dan sneller moe word. reken maar dat je je dan meer fixeerd op de champions. en dus punten laat liggen in eredivisie. dus die vergelijking gaat helaas niet op
waarom wist ik al van te voren dat er een joodje ging piepen over de CL...

Tuurlijk speelt dat deels mee, maar het is zo zielig omdat steeds maar als argument aan te dragen. Superjood stelt dat PSV voor lul staat omdat Ajax nog ver terugkomt, daar begint het mee, dat is gewoon onzin. En aangezien Mark ons al maanden zo verblijdt met zijn Ajaxpropaganda ('Ajax heeft verreweg de beste selectie blabla etc.') vind ik dat ik m dr best ff op mag wijzen dat als Ajax echt zo gewellllllllldig zou zijn ze heus niet zo veel punten hadden hoeven laten liggen, moe of niet moe.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 22:10   #5
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Voor de mensen met de statistieken...
Waar heeft Ajax de meeste punten verspeeld? Toen PSV nog europees speelde (voor de winterstop) of toen PSV uitgeschakeld was, en alleen Ajax nog europees speelde?

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 22:14   #6
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Voor de mensen met de statistieken...
Waar heeft Ajax de meeste punten verspeeld? Toen PSV nog europees speelde (voor de winterstop) of toen PSV uitgeschakeld was, en alleen Ajax nog europees speelde?

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar....
geen id eigenlijk... klus voor bert hehe
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 22:15   #7
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi


waarom wist ik al van te voren dat er een joodje ging piepen over de CL...

Tuurlijk speelt dat deels mee
i rest my case
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 22:48   #8
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb het ff opgezocht

ajax heeft 7 keer punten laten liggen waarvan 4!!!!! keer na een championsleague wedstrijd dus mensen die zeggen "niet weer dat argument........." DUS WEL


29-09-2002 ajax.nac 2-2 4 dagen daarvoor 25-9 tegen inter milaan

26-10-2002 rkc-ajax 1-1 4 dagen daarvoor 22-10 tegen rosenborg

08-11-2002 roda jc-ajax 1-1

07-12-2002 graa-ajax 1-1

15-12-2002 ajax-psv 2-4 4 dagen daarvoor 11-12 tegen roma

winterstop

9-2-2003 ajax-fey 1-1

23-3-2003 psv-ajax 3-1 4 dagen daarvoor 19/3 tegen as roma psv niet


grappig detail is dat psv 2 keer heeft gewonnen van ajax. 2 keer nadat ajax 4 dagen daarvoor een partij had gespeeld in de championsleague tegen as roma. Zover ik weet was dat in de 2de speelronde, nou juist net de ronde die psv niet heeft gehaald!!!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 23:07   #9
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm ik zei dat ajax 7 wedstrijden punten heeft laten liggen maar dat moeten er 8 zijn

ajax heeft van fc utrecht verloren. het zat toen precies tussen 2 championsleague wedstrijden in

Sorry BRUGGIE maar ik kan er echt niks anders van maken.

18/2/2003 arsenal-ajax
---------------------------------------
23-02-2003 utrecht-ajax 1-0
---------------------------------------
26-2-2003 ajax-arsenal
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 11:57   #10
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Toch sterk, dat je niemand bij Ajax hoorde roepen toen ze vorig jaar kampioen werden; 'jah, maar Feyenoord en PSV hebben ook wel tig meer wedstrijden Europees gespeeld'. NIEMAND die ik daar toen over hoorde, je moet immers maar sterk genoeg daarvoor zijn! Juve speelt de CL-finale, en is gewoon kampioen geworden, hoor! Met Inter en AC, eveneens halve finale en finale op plek 2 en 3! Oftewel, lul niet zo dom. Ook zonder die wedstrijden was PSV kampioen geworden, simpelweg omdat je de beste selectie heeft.

Enne, mark, voor lul staan, omdat je een voorsprong weggeeft? Sta je ook voor lul als je een wedstrijd na een 4-0 voorsprong alsnog met 4-3 wint? Dacht het niet..

Overigens, moet ik er wel even bij vermelden dat ik persoonlijk in wedstrijden die ik bezocht heb PSV wel de zwakste indruk vond maken, maargoed, een competitie telt meer dan 2 wedstrijden..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 12:17   #11
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
hmm ik zei dat ajax 7 wedstrijden punten heeft laten liggen maar dat moeten er 8 zijn

ajax heeft van fc utrecht verloren. het zat toen precies tussen 2 championsleague wedstrijden in

Sorry BRUGGIE maar ik kan er echt niks anders van maken.

18/2/2003 arsenal-ajax
---------------------------------------
23-02-2003 utrecht-ajax 1-0
---------------------------------------
26-2-2003 ajax-arsenal
jonge , ik zeg toch letterlijk dat dat 'natuurlijk deels meespeelt' ?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 12:18   #12
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Toch sterk, dat je niemand bij Ajax hoorde roepen toen ze vorig jaar kampioen werden; 'jah, maar Feyenoord en PSV hebben ook wel tig meer wedstrijden Europees gespeeld'. NIEMAND die ik daar toen over hoorde, je moet immers maar sterk genoeg daarvoor zijn! Juve speelt de CL-finale, en is gewoon kampioen geworden, hoor! Met Inter en AC, eveneens halve finale en finale op plek 2 en 3! Oftewel, lul niet zo dom. Ook zonder die wedstrijden was PSV kampioen geworden, simpelweg omdat je de beste selectie heeft.

Enne, mark, voor lul staan, omdat je een voorsprong weggeeft? Sta je ook voor lul als je een wedstrijd na een 4-0 voorsprong alsnog met 4-3 wint? Dacht het niet..

Overigens, moet ik er wel even bij vermelden dat ik persoonlijk in wedstrijden die ik bezocht heb PSV wel de zwakste indruk vond maken, maargoed, een competitie telt meer dan 2 wedstrijden..
idd
en PSV speelde idd niet haar beste wedstrijden tegen ROda
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 12:29   #13
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

PSV heeft anders ook zat punten laten liggen rondom de CL.. Stel je voor dat ze helemaal geen Europees hadden gehad, dan waren ze nu al lang kampioen geweest Waar gaat de discussie over.. Wenger van Arsenal beweert zelfs dat hij het fijn vind Europees te spelen, en het als een nadeel beschouwde dat zijn ploeg uitgeschakeld werd.. En hier in Nederland emmeren we maar aan een stuk door over die verschrikkelijk zware wedstrijden. Mensen, er zitten vaak nog 3 (!) dagen tussen zo'n wedstrijd!! later werk ik 40 uur in de week, en moet ik óók een constante prestatie neerzetten, hoor..
zo 15-12 Ajax PSV 2 - 4
zo 8-12 FC Utrecht PSV 1 - 3
za 30-11 PSV Willem II 2 - 1
za 23-11 RBC Roosendaal PSV 0 - 3
zo 17-11 PSV Feyenoord 1 - 2
di 12-11 Arsenal PSV 0 - 0
za 9-11 PSV SC Heerenveen 3 - 1
za 2-11 FC Twente PSV 0 - 0
wo 30-10 PSV AJ Auxerre 3 - 0
za 26-10 NEC PSV 0 - 5
di 22-10 Borussia Dortmund PSV 1 - 1
za 19-10 PSV Roda JC 0 - 0
za 5-10 NAC Breda PSV 2 - 2
wo 2-10 PSV Borussia Dortmund 1 - 3
za 28-9 PSV De Graafschap 4 - 0
wo 25-9 PSV Arsenal 0 - 4
za 21-9 FC Zwolle PSV 1 - 3
di 17-9 AJ Auxerre PSV 0 - 0
za 14-9 PSV RKC Waalwijk 4 - 0
di 10-9 AZ PSV 0 - 4
za 24-8 PSV FC Groningen 1 - 0
za 17-8 Excelsior PSV 0 - 2
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 13:00   #14
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar Bart, ik denk dat clubs zoals Juventus, Arsenal, Inter en AC Milano wat meer kunnen rouleren zonder dat daarbij de kwaliteit van het elftal erg achteruit gaat. Die topclubs hebben zo'n brede selectie dat ze spelers eens rust kunnen gunnen. In zo'n toernooi als de Coppa Italia bijvoorbeeld staat vaak de "tweede garnituur" opgesteld. Wenger staat er geloof ik ook best bekend om dat hij veel wisselt om overbelasting te voorkomen. Maar Ajax heeft dan wel een grote selectie, maar niet kwalitatief zo goed dat ze twee volwaardige en enigzins gelijkwaardige elftallen kunnen opstellen.

Of PSV nu wel of niet geprofiteerd heeft van het Europese avontuur van Ajax, de supporters hebben in ieder geval NIET het recht om dan "Helemaal niets uit Amsterdam" te zingen beetje jammer. Dit terzijde
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 13:13   #15
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar Tuur, in dat geval ben je dus gewoon niet goed genoeg?! Bovendien heeft Ajax een vrij brede selectie, daar lopen ze toch ook steeds over op te scheppen? Op het middenveld heb je Sneijder, Galasek, Pienaar, van der Vaart, Witschge, desnoods de Jong..
Neen, het is de schuld van meneer Koeman! Die moest zo nodig al zijn spitsen wegsturen. En waarom? Omdat Mido brutaal was? Hij benadeelde de ploeg? Doet Zlatan dat dan niet, met zijn 40 elleboogstoten per jaar? En Chivu, met minimaal 3x rood zowat?

Bovendien, waarom zouden we geen leedvermaak mogen hebben om Ajax.. Als je Mark hier vaak ziet posten, en ervanuit gaat dat dat de gemiddelde arrogantie is van eej ajacied, dat is het schitterend dat zij straks 'helemaal niets' zouden kunnen hebben, toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 13:40   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Maar Tuur, in dat geval ben je dus gewoon niet goed genoeg?! Bovendien heeft Ajax een vrij brede selectie, daar lopen ze toch ook steeds over op te scheppen? Op het middenveld heb je Sneijder, Galasek, Pienaar, van der Vaart, Witschge, desnoods de Jong..
Neen, het is de schuld van meneer Koeman! Die moest zo nodig al zijn spitsen wegsturen. En waarom? Omdat Mido brutaal was? Hij benadeelde de ploeg? Doet Zlatan dat dan niet, met zijn 40 elleboogstoten per jaar? En Chivu, met minimaal 3x rood zowat?

Bovendien, waarom zouden we geen leedvermaak mogen hebben om Ajax.. Als je Mark hier vaak ziet posten, en ervanuit gaat dat dat de gemiddelde arrogantie is van eej ajacied, dat is het schitterend dat zij straks 'helemaal niets' zouden kunnen hebben, toch?
Wat betreft het eerste gedeelte moet ik je ook wel gelijk geven inderdaad.

Maar wat ik bedoelde was niet zozeer dat je geen leedvermaak mag hebben, maar ik vind het zo slecht dat PSV zelf helemaal niets presteert in Europa en niet dicht in de buurt van de kwartfinale is geweest.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 13:47   #17
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja.. Maar niet alles draait om Europa hč? PSV doelt op het feit dat het wél een prijs gaat pakken, en Ajax wel leuk ver kan komen in Europa, maar uiteindelijk met lege handen gaat staan. Allemaal leuk, een 1/4 finale, maar het is geen prijs, die je over 20 jaar nog bij staat. Feyenoord pakt de Uefa-cup, wat ik hoger aansla dat de 1/4-finala CL. Overigens is het natuurlijk wel nog altijd meer dan de Amstel-cup, hehe. Maargoed de landstitel gaat gewoon naar Eindhoven dit jaar
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 14:04   #18
Witkop
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als Ajakkes nog twee keer wint worden ze gewoon kampioen want PSV moet nog tegen FC Utreg!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 15:32   #19
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Witkop
Als Ajakkes nog twee keer wint worden ze gewoon kampioen want PSV moet nog tegen FC Utreg!!!
volgens mij zou zelfs dan PSV nog kampioen worden...(aangenomen dat PSV van Groningen wint, al zouden we dat voor de zekerheid ook maar niet van te voren moeten aannemen :/) of Ajax moet in 2 wedstrijden een verschil in doelsaldo van 5 goedmaken... kan natuurlijk wel maar je mag toch wel van PSV verwachten dat ze dit uit kunnen spelen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 15:43   #20
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Utreg met die lompe verdediging zeker.. Hehehe.. OOOHHH, wat zijn ze stil Heerlijk, afgelopen vrijdag
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:27   #21
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Enne, mark, voor lul staan, omdat je een voorsprong weggeeft? Sta je ook voor lul als je een wedstrijd na een 4-0 voorsprong alsnog met 4-3 wint? Dacht het niet..
als je 4-0 voorstaat en het dan 4-3 wordt, geef je geen voorsprong weg? dan behoud je een voorsprong van 1 doelpuntje
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:35   #22
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood


als je 4-0 voorstaat en het dan 4-3 wordt, geef je geen voorsprong weg? dan behoud je een voorsprong van 1 doelpuntje
Als Ajax terugkomt tot 1 punt, dan houdt PSV 1 punt voorsprong, en zijn ze dus kampioen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:54   #23
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

als, als ,als, als
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:04   #24
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Als Ajax terugkomt tot 1 punt, dan houdt PSV 1 punt voorsprong, en zijn ze dus kampioen
dus dan geven ze toch geen voorsprong weg? ze behouden de voorsprong nog
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:06   #25
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Tja.. Maar niet alles draait om Europa hč? PSV doelt op het feit dat het wél een prijs gaat pakken, en Ajax wel leuk ver kan komen in Europa, maar uiteindelijk met lege handen gaat staan. Allemaal leuk, een 1/4 finale, maar het is geen prijs, die je over 20 jaar nog bij staat. Feyenoord pakt de Uefa-cup, wat ik hoger aansla dat de 1/4-finala CL. Overigens is het natuurlijk wel nog altijd meer dan de Amstel-cup, hehe. Maargoed de landstitel gaat gewoon naar Eindhoven dit jaar


1/4 finale stelt dus niks voor ????


over 20 jaar denk ik liever "wat een goede tijd vroeger, wat was dat een spanndende reeks van ajax vooral die 2 wedstrijden tegen ac milaan in de kwartfinale"

dan dat ik denk "wat was dat gaaf zeg 20 jaar geleden die wedstrijd tegen fc utrecht in de finale van de amstelcup" terwijl je eigenlijk ieder jaar 33% kans hebt op het winnen van de amstel cup.

want laten we nou eerlijk zijn de amstel cup stelt toch geen kont voor. wel leuk hoor dat paul bosvelt dat nu wel vind. kijk alleen maar naar de loting bijna onmogelijk dat psv, ajax en fey niet in de halve finale komen.

Laatst aangepast door maupstar : 20 May 2003 om 17:20
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:13   #26
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi
Dat PSV voor lul zou staan dat de concurrentie nu zo ver is genaderd is natuurlijk onzin, verliezen van Feyenoord kan nou eenmaal gebeuren, dan sta je niet 'voor lul'.

Ajax staat eerder voor lul dat ze PSV in de eerste instantie zo ver hebben laten uitlopen, en dat met de beste selectie van NL Mark!
het is een feit dat de top drie clubs in een normale competities nu al kampioen waren met zo een hoog puntenaantal, dus daar zal het niet mee te maken hebben ankie. en wat je zelf al zei, is dat het spelen van bepaalde wedstrijden, psv , utreg, na een zware CL -wedstrijd, dus inderdaad wel van belang zijn, en niks met vermoeidheid te maken, de voorbereiding is minder ideaal en lang, wat zijn invloed kan hebben op het resultaat. maar utreg uit heeft ajax genoeg kansen gehad om te winnen. `k denk dat psv in eindhoven gewoon verdiend gewonne heeft, en in a`dam gemazzeld heeft door een blundertje van het trio. de 2-3 kwam tot stand door een overtreding waar bij psv-fnoord wel gefloten werd, en bij ajax niet, maar dat kan je toeschrijven aan het geluk van de kampioen, en aan onze grote vriend bossen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:15   #27
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

amstelcup is een hele mooie ambiance, maar stelt qua prestaties inderdaad helemaal niks voor. wat onze grote vriend hiervoor al zei is dat de kans heel groot is dat je de finale haalt. verder schat ik zelf de amstelcup wel lager in dan het behalen van een uefacup in deze tijd. maarja een finale morgen tussen boavista en celtic, dat zijn ook echt niet aansprekende clubs. ze kunnen dat toernooi denk beter afschaffen, of is dat slecht voor de commercie?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:19   #28
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoop echt dat ze het in de toekomst gaan veranderen. Net zoals in engeland hup de top clubs lekker vanaf het begin (behalve eerste ronde volgens mij, weet dat alleen niet zeker)
dan krijg je misschien wel wedstrijden als fey-agovv, maar wat is er nou leuker dan een misstap van een grote club. niet dat fey snel zal gaan verliezen van agovv maar het feit is wel hoe meer wedstrijden je moet spelen voordat je in de finale staat hoe meer kans je er uit gekegeld word.

naar mijn weten heb ik ergens een keer mee gekregen (sbs6)dat ze de opzet van de amstel cup gaan veranderen klopt dat?????

Laatst aangepast door maupstar : 20 May 2003 om 17:21
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:34   #29
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Wenger van Arsenal beweert zelfs dat hij het fijn vind Europees te spelen, en het als een nadeel beschouwde dat zijn ploeg uitgeschakeld werd.. En hier in Nederland emmeren we maar aan een stuk door over die verschrikkelijk zware wedstrijden.

je moet niet altijd uitgaan van wat wenger beweert, hij beweert wel meer

"we worden kampioen zonder te verliezen " whoehaha
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:15   #30
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood


het is een feit dat de top drie clubs in een normale competities nu al kampioen waren met zo een hoog puntenaantal, dus daar zal het niet mee te maken hebben ankie.
ik mis je gedachtengang ff. beweer ik iets anders ofzo

Citaat:
Originally posted by Superjood

en wat je zelf al zei, is dat het spelen van bepaalde wedstrijden, psv , utreg, na een zware CL -wedstrijd, dus inderdaad wel van belang zijn, en niks met vermoeidheid te maken, de voorbereiding is minder ideaal en lang, wat zijn invloed kan hebben op het resultaat.
het argument vermoeidheid heb ik anders vaak genoeg van ajacieden gehoord, de rest ben ik het mee eens ja. maar zoals bart al aangaf met zn statistiekjes heeft PSV dit net zo goed gehad, kijk maar eens naar de verliespunten rond de CL wedstrijden.

Citaat:
Originally posted by Superjood

maar utreg uit heeft ajax genoeg kansen gehad om te winnen. `k denk dat psv in eindhoven gewoon verdiend gewonne heeft, en in a`dam gemazzeld heeft door een blundertje van het trio. de 2-3 kwam tot stand door een overtreding waar bij psv-fnoord wel gefloten werd, en bij ajax niet, maar dat kan je toeschrijven aan het geluk van de kampioen, en aan onze grote vriend bossen
daar zullen we wel van mening over blijven verschillen, ik blijf er bij dat PSV toen terecht heeft gewonnen ....
zo kan je over zoveel wedstrijden wel gaan zeuren.... de penaltys bij Fey-PSV vonk ook nogal disputabel, maja zoiets heeft elke ploeg wel eens tegen (of voor) zich, vind het zo triest altijd om daar als het ware zware complotten achter te zoeken. Tuurlijk baal je daarvan maar het is zo makkelijk om de scheids van het hele verlies de schuld te geven :s

Laatst aangepast door bruggi : 20 May 2003 om 18:19
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:17   #31
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar




1/4 finale stelt dus niks voor ????


over 20 jaar denk ik liever "wat een goede tijd vroeger, wat was dat een spanndende reeks van ajax vooral die 2 wedstrijden tegen ac milaan in de kwartfinale"

dan dat ik denk "wat was dat gaaf zeg 20 jaar geleden die wedstrijd tegen fc utrecht in de finale van de amstelcup" terwijl je eigenlijk ieder jaar 33% kans hebt op het winnen van de amstel cup.

want laten we nou eerlijk zijn de amstel cup stelt toch geen kont voor. wel leuk hoor dat paul bosvelt dat nu wel vind. kijk alleen maar naar de loting bijna onmogelijk dat psv, ajax en fey niet in de halve finale komen.
bart zegt dat ie de uefa cup hoger aanslaat dan de 1/4 finale CL... niet de amstel cup...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:19   #32
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bedoelde dat ook niet zo vandaar dat ik de tekst van paul bosvelt er bij haal.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:19   #33
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi


ik mis je gedachtengang ff. beweer ik iets anders ofzo



nee. maar er werd iets gezegd over het feit dat ajax teveel punten had laten liggen. dat vind ik wel mee vallen. tuurlijk verlies je af en toe puntne, maar daar ontkom je niet aan, zelfs ajax niet. ga je trouwens nog naar psv2-ajax2?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:22   #34
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
bedoelde dat ook niet zo vandaar dat ik de tekst van paul bosvelt er bij haal.
oow

trouwens ben t wel met je eens als t gaat om de opzet van de amstel cup, kan me idd ook vaag herinneren dat het zou veranderen maar weet t niet zeker
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:25   #35
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

nee. maar er werd iets gezegd over het feit dat ajax teveel punten had laten liggen. dat vind ik wel mee vallen. tuurlijk verlies je af en toe puntne, maar daar ontkom je niet aan, zelfs ajax niet. ga je trouwens nog naar psv2-ajax2?
tuurlijk is ook zo. PSV ook niet, daarom staat PSV ook niet voor lul
en weet ik nog niet....... ik moet eigenlijk trainen, ff kijken hoe t uitkomt, of ik dat misschien af kan zeggen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:25   #36
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi


oow

trouwens ben t wel met je eens als t gaat om de opzet van de amstel cup, kan me idd ook vaag herinneren dat het zou veranderen maar weet t niet zeker
ja ze gaan het veranderen, maar vraag niet op welke manier. misschien dat ze nu al vanaf de 1e ronde het hele schema bekend maken
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:28   #37
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

laten we het hopen

denk alleen dat sbs6 er alles aan doet om dat te voorkomen

AGOVV-dordrecht 90 finale amstel cup lol
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 20:53   #38
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Amstelcup vind ik zo'n waardeloze instelling...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2003, 12:16   #39
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het idee alleen al.. SBS6 bepaalt de opzet van het bekertoernooi.. Ooit zoiets belachelijks gehoord
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2003, 13:10   #40
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In de Voetbal Magazine van de komende maand staan een aantal rubrieken over dat PSV dit seizoen kampioen is. Beetje scheef eigenlijk van dit blad, en ik las een aantal collumns in de Metro Sp!s en telegraaf, en daar heeft men het ook nog vaak (ja, zelfs na het verlies tegen Feyenoord) over het kampioenschap van PSV. Juist als ik zoiets lees, dan hoop ik dat het juist niet gebeurt want dan zie je die domme reporters/gastschrijvers weer de andere kant kiezen. En dan bij ADO.. Daar zegt men wel steeds dat t kampioenschap nog niet behaald is, terwijl DIE voorsprong zo groooot is in doelsaldo..
haha, PSV al kampioen, in deze rare competitie kijk ik echt niet raar op dat Feyenoord 1e wordt en PSV 3e.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2003, 13:15   #41
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vond wel een grap gisteren in een programma leuk:

Philips gaat nieuwe reclames maken 'hij was er toch maar gloeiend bij', als reactie op Fons.. hehehe, ik vond m wel geinig
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2003, 15:20   #42
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ik vond wel een grap gisteren in een programma leuk:

Philips gaat nieuwe reclames maken 'hij was er toch maar gloeiend bij', als reactie op Fons.. hehehe, ik vond m wel geinig
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 22:21   #43
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

ja ze gaan het veranderen, maar vraag niet op welke manier. misschien dat ze nu al vanaf de 1e ronde het hele schema bekend maken


KNVB haalt groepsfase uit Amstel Cup (vi)

26/5/2003 19:30

De KNVB heeft het reglement van het toernooi om de Amstel Cup aangepast. De meest opvallende verandering is het schrappen van het poule-systeem. Een andere regel die de laatste jaren op veel kritiek stuitte bleef echter gehandhaafd. De voetbalbond zegt vooral op aandringen van de clubs enkele regels te hebben gewijzigd.
De meest voorname verandering, is het verdwijnen van de groepsfase. In het komende seizoen geldt vanaf de eerste ronde het knock-out-systeem. In die eerste ronde nemen 32 amateurclubs het op tegen dertig profploegen en twee beloftenelftallen van de bvo's. De overige zestien amateurploegen die in de eerste ronde spelen, loten elkaar.

In die eerste ronde krijgen de amateurs het thuisvoordeel. Maar die regel zal in het seizoen 2004/05 weer vervallen. Vanaf dan bepaalt het lot wie thuis speelt.

Een andere regel die de laatste jaren veel kritiek oogstte bleef intact. De zes eredivisieploegen die deelnemen aan de Champions League en de UEFA Cup zijn vrijgesteld van deelname aan de eerste drie knock-outronden. Pas vanaf de achtste finales (laatste zestien) stromen zij in. Dat betekent dat de Europese ploegen ook volgend seizoen slechts vier wedstrijden hoeven te winnen, op weg naar de beker.

Ook de loting is aangepast. In het huidige bekertoernooi verrichtte de KNVB voor de achtste finales al de loting voor het gehele bekertoernooi. Dat zal komend jaar niet gebeuren: voor elke ronde is er een nieuwe loting.

De KNVB nam in het reglement ook een regel op, die bepaalt dat de thuisspelende club een wedstrijd met 1-0 verliest als het bekerduel door de lokale overheid wordt afgelast.

In april ontvingen alle Nederlandse profclubs een voorstel van de KNVB over een nieuwe opzet van het bekertoernooi. Die nieuwe voorstellen waren gedaan door het Technisch Platform, waarin de technische staf van de KNVB, CBV (belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal), ENV (Eredivisie NV) en CED (Coöperatie Eerste Divisie) en adviseurs zoals Leo Beenhakker, Rinus Michels en Han Berger zijn vertegenwoordigd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.