Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 August 2006, 21:48   #1
Tom14
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Geest?

Sorry, ik weet dat het een zelfde topic is als :Geestverschijning
maar ik wilde graag mijn eigen verhaal hier neerzetten

Dit is 2 jaar geleden gebeurt en het is ECHT waar!
Toen ik 12 was hoorde ik snachts altijd rond kwart voor 11 een schreeuw van ver komen.. het riep heeelp maar op een hele rare manier, zo van: heee-eeeeelp. m'n moeder zei dat het een kalkoen was want die maken weleens rare geluiden maar bij ons in de omgeving (in een straal van 20km) hebben we geen kalkoenen en later zei mn moeder ook dat ze weleens naast mijn bed heeft gezeten maar die schreeuwen zelf niet heeft gehoord..

toen ben ik op een avond samen met mijn moeder naar buiten gelopen om te luisteren waar het ongeveer vandaan kwam en de dagen erna zijn we steeds verder gekomen hoewel mijn moeder het zelf niet kon horen..

na 2 weken ofzo kwamen we aan bij een oude boerderij 3 straten verder die al jaren leegstond en met een groot stuk tuin eromheen.
mijn moeder wilde niet ernaartoe omdat ze vond dat het niet van ons was en we het dus niet mochten betreden.
na een tijdje gingen de schreeuwen weg...

maar toen we een jaar later gingen verhuizen (we hadden een groter huis gebouwd aan de andere kant van het dorp) hoorde ik weer elke avond de schreeuwen maar nu ongeveer 3 kwartier later ik weet niet waarom. ik ben toen met een paar vrienden 's nachts naar de boerderij gegaan en waren aan het zoeken naar waar het geluid vandaan kon komen maar niemand van ons had een horloge ofzo om dus wisten we niet hoelaat het was en wanneer de schreeuw weer zou komen.
we zaten buiten een beetje te praten en ineens hoorde ik het weer en nu heel duidelijk en behoorlijk hard en ik schrok heel erg want mijn vrienden leken het ook gehoord te hebben want die sprongen ook een meter de lucht in.
we durfden ons eigenlijk niet te bewegen maar besloten om toch maar weer terug in de boerderij te gaan.
in een kamertje wat op een slaapkamer leek hing een kapot schilderij met een oude man erop die nogal boos keek.
het was in de kamer kouder dan de meeste anderen maar dat was opzich niks vreemds.
we dachten (sorry voor de hebberigheid..) dat het best wat geld zou opleveren dus wilden het meenemen maar toen 1 van mijn vrienden het van de muur wilde halen viel het kapot.
we schrokken allemaal van het geluid want doordat het zo donker was en we zo oplettend waren was elk geluid al eng.

het leek ineens een stuk warmer en aangenamer te zijn in de kamer, maar toch gingen we maar snel weer naar huis.
ik heb de schreeuw nooit meer gehoord en ik denk dat de schreeuw van een kind kwam want zo klonk het ook die gevangen zat in dat huis door die man op het schilderij en dat toen het kapotviel de man verdween en het meisje wegkon.

heeft iemand anders dit misschien meegemaakt want dit is zeker iets wat ik mijn hele leven nooit meer vergeet!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2006, 16:57   #2
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het een beetje een raar verhaal. Je was dertien en je wou gewoon een schilderij uit een onbekend huis meenemen? Maarja. Het is mijn nooit gebeurd. Ik vind dat je je er eigenlijk niet mee moet bemoeien en er al helemaal niet naar opzoek moet gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2006, 17:05   #3
Kut_Aap
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zou best zo kunnen zijn.
Maar naar mijn mening zijn geesten een verzinsel. Zolang je dr zelf in geloofd, en erop af gaat, verbeeld je je op den duur dat er echt geesten zijn. Dus ik denk dat het gewoon tussen je oren zit.
Je hebt teveel Discovery gekeken denk ik
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 10:36   #4
Tom14
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ben wel een paar keer op mn hoofd gevallen maar heeft niks dat met maken te toch?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.