Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 October 2006, 01:49   #1
Marco13579
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Zelfmoord?!

Hallo ik ben nieuw hier, ik las over het (inmiddels gesloten) topic "Zelfmoord" gestart door Kazzi.
En de reacties daarop gelezen. Voor die mensen die het "mieterig" vinden of gaan vergelijken met de derde wereld en dan zeggen dat je niet mag klagen.
Ten eerste is het onzinnig om je te gaan meten aan een derde wereld land. Zo kun je alles wel over-relativeren.
Maar los van dat weten mensen die nooit zelfmoordgedachten hebben gehad niet wat het is. Het is niet altijd dat het door tegenslagen in het leven komt (een scheiding, baan kwijt, ik noem maar wat, dan maar dood) heel veel van deze mensen, waarvan ik er een ben als dat nog niet was gebleken, hebben ook een gestoord denkpatroon, of dat nou schizofrenie is of manisch-depressiviteit of een van de vele andere geestesziektes, in extreme gevallen kan daardoor het leven ondraaglijk worden, of in elk geval weegt het plezier niet meer op tegen de ellende. En daar zijn vaak medicijnen voor, maar die werken niet bij iedereen even goed en sommigen van hen blijven dan in de situatie dat het plezier wat ze beleven bij lange na niet opweegt tegen de ellende die ze ondervinden.
En als je dan nog 30 of 40 jaar in het vooruitzicht hebt... ga dr maar aanstaan.

Marco
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2006, 07:19   #2
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Word!
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2006, 10:22   #3
DarkThoughts
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het topic was niet voor niets gesloten dacht ik. En zo'n soort post had ik ook al achter gelaten indeed.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2006, 17:48   #4
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Slotje?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2006, 18:16   #5
DarkThoughts
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Doe maar wel ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2006, 21:30   #6
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mensen met die zelfmoord pleger. hebben een handicap mee gekregen met hun geboorte ze missen het overlevings instinkt en als het leven effe niet lekker gaat missen ze dat heel erg en plegen zelfmoord.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2006, 00:56   #7
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard Zelfmoord?!

Heb je een verhaal over een vriend(in), broer, klasgenoot of jezelf dat over zelfmoord gaat en je dat graag kwijt wilt?

Hier is de plek daarvoor
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:12.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.