Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 February 2004, 11:49   #1
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Zit je naar Netwerk te kijken

Komt er ineens een stukkie over de Belgische club Beveren.

Voor degene die het nog niet wisten, die gasten zitten diep in de schulden, dus wat doen ze. Het hele eerste elftal werd verkocht zodat ze wat geld kregen, en haalden 14(!) gasten van een voetbalschool uit Ivoorkust.

Bij een wedstrijd van Beveren lopen nu dus alleen maar negers in het eerste elftal. Wat me verbaase is dat de supporters het allemaal wel best vonden(of alleen die mensen kwamen voor de camera)

Maar wat zouden jullie doen als er zo iets ooit zou gebeuren bij je club?

Zou jij nog supporter van je club kunnen zijn als er 11 afrikanen in jou clubshirt in jou stadion lopen te ballen?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 12:42   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Best wel bizarre situatie inderdaad, een heel elftal Afrikanen met een let(gehuurd van Arsenal). Ik las toen eens een intervieuw met die ene Letse speler die als aanvoerder of leider in de verdediging ergens loopt.

Bij mijn club zou zoiets in ieder geval nooit geaccepteerd worden. Club identiteit en binding met de regio zijn echt belangrijk bij de Graafschap. Supporters willen zich identificeren en zien het liefst zoveel mogelijk jongens uit de regio spelen. Ik heb ook altijd het idee dat spelers 'van buitenaf' zich meer moeten bewijzen. Een elftal vol buitenlanders is dus echt onvoorstelbaar en onmogelijk...
Je kunt natuurlijk zeggen dat clubliefde boven alles gaat en het in principe niet uitmaakt wie er spelen, zolang zij dat maar doen met de grootst mogelijke inzet en presteren. Maar voor mij persoonlijk zou dat toch niet zo werken
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 14:29   #3
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Best wel bizarre situatie inderdaad, een heel elftal Afrikanen met een let(gehuurd van Arsenal). Ik las toen eens een intervieuw met die ene Letse speler die als aanvoerder of leider in de verdediging ergens loopt.

Bij mijn club zou zoiets in ieder geval nooit geaccepteerd worden. Club identiteit en binding met de regio zijn echt belangrijk bij de Graafschap. Supporters willen zich identificeren en zien het liefst zoveel mogelijk jongens uit de regio spelen. Ik heb ook altijd het idee dat spelers 'van buitenaf' zich meer moeten bewijzen. Een elftal vol buitenlanders is dus echt onvoorstelbaar en onmogelijk...
Je kunt natuurlijk zeggen dat clubliefde boven alles gaat en het in principe niet uitmaakt wie er spelen, zolang zij dat maar doen met de grootst mogelijke inzet en presteren. Maar voor mij persoonlijk zou dat toch niet zo werken
Klopt helemaal.. Ik zou d'r ook niet achter blijven staan als zoiets zou gebeuren. Schuif dan maar spelers door uit de jeugd of van clubs die op een respectabel niveau spelen in de regio, daar kunnen de mensen zich dan ook veel meer mee identificeren.

Je zegt trouwens dat spelers 'van buitenaf' zich meer moeten bewijzen, maar op zich zijn een aantal publiekslievelingen toch echt wel 'buitenstaanders' geweest. Van der Haar (Utrecht), Fuchs (PSV), Emam (Udinese), Ali Ibrahim (Grasshoppers geloof ik?), op dit moment Loic Loval enz.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 15:26   #4
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat is wel heel erg extreem... maar ik denk dat ik wel supporter zou blijven.. denk het wel.. zou niet weten waarmo

er speelt trouwens ook nog een lange tsjech ofzow in dat elftal.. als enige blanke
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 15:28   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Dan zou ik ook niet meer gaan kijken nee..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 15:31   #6
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Dan zou ik ook niet meer gaan kijken nee..
waarom niet ?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 15:33   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Mozzel
waarom niet ?
Omdat Roda van oudsher een mijnwerkersclub is, dus we zitten niet echt te wachten op allemaal afrikanen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 15:37   #8
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Omdat Roda van oudsher een mijnwerkersclub is, dus we zitten niet echt te wachten op allemaal afrikanen..
die kunnen wel hard werken
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 16:31   #9
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans
Je zegt trouwens dat spelers 'van buitenaf' zich meer moeten bewijzen, maar op zich zijn een aantal publiekslievelingen toch echt wel 'buitenstaanders' geweest. Van der Haar (Utrecht), Fuchs (PSV), Emam (Udinese), Ali Ibrahim (Grasshoppers geloof ik?), op dit moment Loic Loval enz.
Het is ook niet zo dat spelers 'van buitenaf' helemaal niet geaccepteerd worden of niet kunnen uitgroeien tot publiekslievelingen, maar mijn punt is dat spelers uit de regio toch een streepje voor hebben en graag gezien worden in het elftal. Als spelers uit de rest van Nederland of het buitenland zich bewijzen, spelen volgens de clubcultuur of een attractie zijn, dan worden die met open armen ontvangen. Het zou ongezond zijn als alleen spelers uit de Achterhoek geliefd zouden zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 17:04   #10
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Tuurlijk zit niemand op 14 afrikanen te wachten. Mensen willen zichzelf, en de regio terug zien in hun cluppie. Dat heeft te maken met identiteit en clultuur. Hoewel deze begrippen in het hedendaagse voetbal door haast geen enkele bestuurder nog serieus worden genomen, draait het bij veels fans wel hier om.

Voetbal draait niet (alleen) om prestaties, maar om herkenning. Daarom ben ik ook een voorstander van schaalverkleining dan van schaalvergroting (europese competities en dergelijke..)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 12:33   #11
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

lijkt me best lachen zo'n zwart team in de HCE
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 13:07   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb altijd het principe gehanteerd dat een speler van buiten de regio beter moet zijn dan eentje van erbinnen. Voor goede spelers uit Groningen, ofzo moet altijd plaats zijn. Wanneer wij in Limburg geen goede spits hebben is er niets mis mee dat een Griek die plaats in neemt, of desnoods tegenwoordig een jongen uit Ivoorkust. Maar spelers als, met alle respect, Vandenbroeck, die zijn ook in Limburg terug te vinden. Mijn favoriete speler is nog altijd Johan de Kock, en die kwam in het geheel niet uit de regio. Anastasiou was ook mateloos populair, en bijvoorbeeld in Aken rijden de bussen met Erik Meijer erop. Zo kan het dus ook (min of meer zelfde betoog als arthur, hehe )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 13:48   #13
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in principe was zoiets ook al bijna gebeurd met ajax... teon er maar 1 of 2 nederlanders in de basis stonden
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2004, 13:05   #14
gottie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

moet je is bij heerenveen gaan kijken voor de lol zoek de nederlanders
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2004, 15:51   #15
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Het is ook niet zo dat spelers 'van buitenaf' helemaal niet geaccepteerd worden of niet kunnen uitgroeien tot publiekslievelingen, maar mijn punt is dat spelers uit de regio toch een streepje voor hebben en graag gezien worden in het elftal. Als spelers uit de rest van Nederland of het buitenland zich bewijzen, spelen volgens de clubcultuur of een attractie zijn, dan worden die met open armen ontvangen. Het zou ongezond zijn als alleen spelers uit de Achterhoek geliefd zouden zijn
Volgens mij hebben die spelers uit de regio het helemaal niet makkelijker. Jurgen Wevers wordt nog steeds continu keihard beoordeeld terwijl hij best goed staat te keepen. Wouter Jansen kan het ook bij niemand van het publiek goed doen. Tim Bakens heeft ook veel moeite nodig gehad om geaccepteerd te worden door het publiek (pas toen hij voorin ging staan en een goaltje mee pikte). Alleen Sander Duits schijnt niet zoveel verkeerd te kunnen doen, terwijl die toch ook nog weleens de neiging heeft om flink te falen.

Op dit moment kan eigenlijk niemand het goed doen bij de Graafschap, maar ik heb zeker niet het idee dat de jongens uit de regio het daar makkelijker mee hebben of het daar beter van geaccepteerd wordt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2004, 16:30   #16
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Exclamation

Jan Vreman.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2004, 19:55   #17
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans
Volgens mij hebben die spelers uit de regio het helemaal niet makkelijker. Jurgen Wevers wordt nog steeds continu keihard beoordeeld terwijl hij best goed staat te keepen. Wouter Jansen kan het ook bij niemand van het publiek goed doen. Tim Bakens heeft ook veel moeite nodig gehad om geaccepteerd te worden door het publiek (pas toen hij voorin ging staan en een goaltje mee pikte). Alleen Sander Duits schijnt niet zoveel verkeerd te kunnen doen, terwijl die toch ook nog weleens de neiging heeft om flink te falen.

Op dit moment kan eigenlijk niemand het goed doen bij de Graafschap, maar ik heb zeker niet het idee dat de jongens uit de regio het daar makkelijker mee hebben of het daar beter van geaccepteerd wordt.
Daar heb je ook wel gelijk in. De volksaard is dan ook wel weer zo dat men nuchter en kritisch is. 'Eigen jongens' kunnen niet ongezien blijven prutsen en toch helden blijven. Ze moeten natuurlijk wel wat laten zien. Daarnaast zijn ook de regionale spelers nu inderdaad het slachtoffer van de algemene negatieve sfeer rond de club na de degradatie en de tegenvallende prestaties van dit seizoen. Daar ontkomt niemand aan. Maar Achterhoekers in het elftal worden altijd graag gezien.

Citaat:
Originally posted by Nickchange
Jan Vreman.
Bijvoorbeeld. Cult- en volksheld en tevens levende legende.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.