Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 May 2004, 15:26   #1
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Red face geen verrassingen van Advocaat

Citaat:
advocaat kiest:
Doel: Edwin van der Sar (Fulham), Ronald Waterreus (PSV), Sander Westerveld (Real Sociedad)

Verdediging: Frank de Boer (Glasgow Rangers), Wilfred Bouma (PSV), Giovanni van Bronkhorst, Michael Reiziger (beiden FC Barcelona), John Heitinga (Ajax), Jaap Stam (Lazio Roma), Boudewijn Zenden (Middlesbrough)

Middenveld: Mark van Bommel (PSV), Phillip Cocu, Edgar Davids (beiden FC Barcelona), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart (beiden Ajax)

Aanval: Pierre van Hooijdonk (Fenerbahçe), Patrick Kluivert, Marc Overmars (FC Barcelona), Roy Makaay (FC Bayern), Andy van der Meijde (Internazionale), Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Arjen Robben (PSV)
Jammer dat ie die Frank de Boer nou mee moet nemen, en gelukkig dat ie Ronald thuis laat in de zandbak van Katar. Een basisplaats zal Frank wel niet krijgen denk ik gezien Frank t best zou fungeren in t centrum en daar de basisplaats tegenwoordig gaat naar Stam en Bouma
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 15:41   #2
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

En anders is Heitinga wel een geduchte concurrent, ook al wordt hij geloof ik meer meegenomen om de rechtsbackpositie op te vullen.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 15:50   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Geeneens Hasselbaink ziet ik nu. Dat is toch wel een verrassing
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 16:20   #4
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Geeneens Hasselbaink ziet ik nu. Dat is toch wel een verrassing
Ik niet. Dat had Advocaat al weken geleden aangekondigd, net zoals Ronald de Boer niet mee zou gaan. Daarnaast werd Hasselbaink de laatste paar interlands toch al nauwelijks opgeroepen, en als hij al eens opgeroepen werd, werd hij zelden opgesteld.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 17:35   #5
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het toch wel jammer dat Melchiot niet mee is... de ideale rechtsback voor het nederlands elftal lijkt me zo... echt zoon grote bosneger
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 17:43   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Advocaat blijft een vuile lafaard. Waarom Nigel de Jong niet meer? Waarom Melchiot (halve finale CL) niet? Ik geloof dat we nog blij mogen zijn dat hij Sneijder in ieder geval nog meeneemt. En wat moeten we in 's hemelsnaam met Seedorf die elke keer weer bewijst voor zichzelf te voetballen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 18:12   #7
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

t Ek word dus weer niets wie word er rechtsback? reiziger die nooit speelt bij barca? melchiot is een betere optie die ook nog eens vaak speelt.

Op t middenveld zal hij wel weer gaan kiezen voor van bommel, terwijl Sneijder toch veel beter is..

Wanneer is de eerste wedstrijd van NL? 4 juni tegen DL toch??
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 18:20   #8
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
t Ek word dus weer niets wie word er rechtsback? reiziger die nooit speelt bij barca? melchiot is een betere optie die ook nog eens vaak speelt.

Op t middenveld zal hij wel weer gaan kiezen voor van bommel, terwijl Sneijder toch veel beter is..

Wanneer is de eerste wedstrijd van NL? 4 juni tegen DL toch??

Reiziger staat bijna altijd in de basis hoor een stuk vaker dan ''Super Mario'' in ieder geval.


En Sneijder is tegen slechtere tegenstanders beter maar tegen tegenstanders die beter of gelijkwaarig zijn(zie Brugge uit) zou ik toch voor Van Bommel kiezen.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 18:49   #9
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
t Ek word dus weer niets wie word er rechtsback? reiziger die nooit speelt bij barca? melchiot is een betere optie die ook nog eens vaak speelt.
Kijk eens naar de 2e post in dit draadje...

Lees de draad voordat je blaat
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 19:08   #10
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Geen Hasselbaink, geen Melchiot, geen de Jong

Is eigenlijk wel logisch.. maar ik had ze er graag gezien.. beter dan Reiziger, van Bommel en Overmars (of Robben die al 6 week niet gespeeld heeft)
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 19:36   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Van Bommel is een totaal andere speler dan Sneijder. Wat dat betreft heeft Koeman gelijk dat die 2 eerder concurrenten voor elkaars positie. Van Bommel is een uitstekende volwassen international, die momenteel juist zijn top zou moeten gaan beleven.

Robben moet sowieso spelen, als de enige speler die überhaupt een man voorbij kán komen.
Reiziger heb ik nooit wat in gezien, ik zie liever Melchiot of Heitinga op die plaats spelen.

Mijn 11 zouden dan ook zijn:
Westerveld

Melchiot Stam Cocu Bouma

Van Bommel

Davids Robben

Van der Vaart

Mackaay Van Nistelrooij


__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 11:22   #12
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Geen Hasselbaink, geen Melchiot, geen de Jong

Is eigenlijk wel logisch.. maar ik had ze er graag gezien.. beter dan Reiziger, van Bommel en Overmars (of Robben die al 6 week niet gespeeld heeft)
Ik gun zeker De Jong een selectie en ik denk ook wel dat hij het verdient heeft, maar een bondscoach mag maar 23 spelers meenemen en dus moet je keuze's maken en spelers voor bepaalde posities meenemen. Dat verklaart ook het afvallen van Hasselbaink (voldoende andere topspitsen en je kunt beter andere posities goed bezetten ipv een extra spits terwijl mensen als v/d Vaart er ook kunnen spelen). Melchiot zou je kunnen vervangen voor Reiziger (ook al heeft Reiziger gewoon een basisplaats in Barcelona, Lars ), maar de Jong is geen echte rechtsback of buitenspeler, dus in plaats van Overmars zou wel kunnen maar dan hou je alleen van der Meyde en Robben over voor op de flanken. En Overmars in vorm is gewoon goed bruikbaar: explosief, prima voorzet, actie in huis en hij speelt al enorm lang met de meeste internationals. Lastige keuzes.

Seedorf zou ik trouwens ten alle tijden meenemen, ook al speelde hij kut tegen België (alleen voor wat betreft die wedstrijd en een klein deel van Schotland ben ik het met je eens Bart). Ik krijg namelijk juist het idee dat hij en Davids sinds Schotland-thuis juist in dienst van het eftal spelen. En in dat geval is Seedorf een van de betere internationals als je het mij vraagt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 11:33   #13
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh


Wanneer is de eerste wedstrijd van NL? 4 juni tegen DL toch??

doe maar 15 juni volgens mij
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 13:52   #14
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
doe maar 15 juni volgens mij
dat klopt helemaal
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 13:58   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik gun zeker De Jong een selectie en ik denk ook wel dat hij het verdient heeft, maar een bondscoach mag maar 23 spelers meenemen en dus moet je keuze's maken en spelers voor bepaalde posities meenemen. Dat verklaart ook het afvallen van Hasselbaink (voldoende andere topspitsen en je kunt beter andere posities goed bezetten ipv een extra spits terwijl mensen als v/d Vaart er ook kunnen spelen). Melchiot zou je kunnen vervangen voor Reiziger (ook al heeft Reiziger gewoon een basisplaats in Barcelona, Lars ), maar de Jong is geen echte rechtsback of buitenspeler, dus in plaats van Overmars zou wel kunnen maar dan hou je alleen van der Meyde en Robben over voor op de flanken. En Overmars in vorm is gewoon goed bruikbaar: explosief, prima voorzet, actie in huis en hij speelt al enorm lang met de meeste internationals. Lastige keuzes.

Seedorf zou ik trouwens ten alle tijden meenemen, ook al speelde hij kut tegen België (alleen voor wat betreft die wedstrijd en een klein deel van Schotland ben ik het met je eens Bart). Ik krijg namelijk juist het idee dat hij en Davids sinds Schotland-thuis juist in dienst van het eftal spelen. En in dat geval is Seedorf een van de betere internationals als je het mij vraagt.
Kun jij mij uitleggen waarom dan telkens weer de keuze voor de oude hap valt, die al tig keer de kans hebben gekregen en het nooit hebben waargemaakt? Reiziger mag voor mij best mee voor op de bank, maar wat voegt Frank de Boer nog toe, als je ook Nigel de Jong hebt? Zul je straks zien dat Nederland zich weer niet plaatst voor het WK 2006, speelt zo'n jongen zijn eerste toernooit alsie straks 25 ofzo is..

Seedorf speelde ook tegen Griekenland weer zijn eigen wedstrijd heb ik van diverse kanten gehoord. Seedorfs kwaliteiten als voetballer staan overigens niet ter discussie, maar een dergelijk egoïstische voetballer die niet wil beseffen dat voetbal een teamsport is, en nauwelijks respect heeft voor het volk moet je gewoon lekker verongelijkt in Milaan laten zitten. Davids mag overigens wel mee, lijkt wel te beseffen waar het om draait.

Overmars vind ik een lastige. Ik zou hem niet meer in de basis zetten, eerder Zenden of Robben linksbuiten..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 14:11   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kun jij mij uitleggen waarom dan telkens weer de keuze voor de oude hap valt, die al tig keer de kans hebben gekregen en het nooit hebben waargemaakt? Reiziger mag voor mij best mee voor op de bank, maar wat voegt Frank de Boer nog toe, als je ook Nigel de Jong hebt? Zul je straks zien dat Nederland zich weer niet plaatst voor het WK 2006, speelt zo'n jongen zijn eerste toernooit alsie straks 25 ofzo is..

Seedorf speelde ook tegen Griekenland weer zijn eigen wedstrijd heb ik van diverse kanten gehoord. Seedorfs kwaliteiten als voetballer staan overigens niet ter discussie, maar een dergelijk egoïstische voetballer die niet wil beseffen dat voetbal een teamsport is, en nauwelijks respect heeft voor het volk moet je gewoon lekker verongelijkt in Milaan laten zitten. Davids mag overigens wel mee, lijkt wel te beseffen waar het om draait.

Overmars vind ik een lastige. Ik zou hem niet meer in de basis zetten, eerder Zenden of Robben linksbuiten..
Dat heb ik geprobeerd uit te leggen. Advocaat is een vrij conservatieve bondscoach en is niet een groot verjonger, maar jonge spelers moeten wel ter vervanging klaarstaan. Ze moeten beter zijn dan de zogenaamde 'oude hap' om naar zo'n toernooi te gaan. Ik vind dat Nigel de Jong in Oranje thuishoort, maar het is geen vervanger voor Frank de Boer, simpelweg omdat de Jong geen echte centrale verdediger is. Heitinga is dat wel, maar verder zie niet veel grote talenten voor de centrale posities in de verdediging. Frank de Boer voegt misschien niet zo veel meer toe, maar kan als reserve mee. Je zou dan Ooijer in plaats van de Boer mee kunnen nemen. Afgezien van de Jong heeft Advocaat vrijwel alle talenten mee genomen, afgezien van Van Persie, maar die moet het naar mijn idee eerst nog laten zien. We moeten niet doen alsof Advocaat de ontwikkeling van Nederlands talent blokkeert en dat hij weigert een compleet schawuwelftal van jonge, goede spelers dat klaarstaat mee te nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 14:22   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het moest er nog bijkomen dat ie ze níet meenam Advocaat blokeert wel degelijk de ontwikkeling van dit soort jonge jongens. Schotland-Nederland moet een ieder nog in het geheugen gegrift staan, toen de hele natie al lang gezien had dat de oude garde het al lang niet meer bracht, maar tóch bleef meneer weer bij zijn oude beleid. Pas toen hij werkelijk met het mes op de strot en het geweer tegen zijn slaap stond gaf hij toe en kwamen Sneijder, Robben, Bouma en dat soort jongens erin.

En zo is Advocaat altijd al geweest. Ook in zijn tijd bij PSV was hij een uitermate laffe coach, die altijd op zeker speelde en dietengevolge ook nauwelijks resultaat boekte. In Schotland kwam onder zijn leiding Celtic na járen heerschappij van de Rangers weer aan de macht. En als bondscoach faalde hij al eens eerder. Ook blijft meneer volharden in het feit dat op penalties niet te trainen valt.

Maargoed, daar ging het nu niet over. Hij neemt de jongens mee ja. Wat moest hij anders doen dan? De jongens die hem naar Portugal hielpen thuislaten? Het siert Sneijder dat hij zich bescheiden opstelde door aan te geven dat hij zich nog geen zekerheidje voelde, maar natúúrlijk moet zo'n jongen mee. Frank de Boer daarentegen voegt niets meer toe. Seedorf heeft nog nooit wat toegevoegt. Melchiot daarentegen krijgt nooit de kans. Net als degene die Bayern München in zijn eentje naar de 2e plaats in de Bundesliga heeft gebracht. Krijgt meestal de kans als rechtsbuiten onder Advocaat. Daar waar Kluivert aan een stuk door opzichtig mag falen.

Om terug te komen op het meenemen van die jongens. Dat zou niet meer dan normaal zijn, ik heb ernstig mijn twijfels of hij ze ook gaat opstellen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 15:35   #18
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op EK 96 en WK 98 kon ik Seedorf wel schieten. Maar het valt me op dat ik die jongen liever heb dan van Bommel. Van Bommel speelt vaak erg laf de bal naar de zijkant of naar achter terwijl Seedorf veel vaker een aanvallende pass geeft. Ik had eerst ook van die meeloopverhalen over Seedorf totdat Zwarma me ogen opende en ik besefte dat die jongen toch echt wel goed is. Alleen kan ie gewoon niet op doel schieten
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 16:34   #19
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Seedorf is wel degelijk een hele goede speler, het probleem van hem is dat hij het in het Nederlands elftal nooit laat zien, terwijl hij bij Milaan wekelijks de sterren van de hemel speelt

Aangezien Advocaat niet zo van verjongen houdt, zal het mij niets verbazen als hij tegen DL weer met de oude garde gaat beginnen, en als de nood aan de man komt mogen de talenten zeker weer opdraven, zoals tegen Schotland..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 18:17   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Op EK 96 en WK 98 kon ik Seedorf wel schieten. Maar het valt me op dat ik die jongen liever heb dan van Bommel. Van Bommel speelt vaak erg laf de bal naar de zijkant of naar achter terwijl Seedorf veel vaker een aanvallende pass geeft. Ik had eerst ook van die meeloopverhalen over Seedorf totdat Zwarma me ogen opende en ik besefte dat die jongen toch echt wel goed is. Alleen kan ie gewoon niet op doel schieten
Van Bommel is de meest ondergewaardeerde speler in het NL XI-tal. Natuurlijk kun je lekker aanvallen met Sneijder, van der Vaart, Robben en Van der Meijde op het middenveld. Alleen is dat de naïeve instelling die heel Nederland (incl. Zwarma) heeft, en daarom wint Nederland ook nooit prijzen, terwijl als je nuchter naar ons elftal kijkt je alleen maar kunt concluderen dat het stuk voor stuk prima voetballers zijn. Van Bommel echter kan prima voor de verdediging spelen, ballen afpakken, en ze dan inleveren of zelf opbouwen, want dat kan hij óók. (helaas maakt hij van dat wapen te weinig gebruikt)
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 21:19   #21
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Van Bommel is de meest ondergewaardeerde speler in het NL XI-tal. Natuurlijk kun je lekker aanvallen met Sneijder, van der Vaart, Robben en Van der Meijde op het middenveld. Alleen is dat de naïeve instelling die heel Nederland (incl. Zwarma) heeft, en daarom wint Nederland ook nooit prijzen, terwijl als je nuchter naar ons elftal kijkt je alleen maar kunt concluderen dat het stuk voor stuk prima voetballers zijn. Van Bommel echter kan prima voor de verdediging spelen, ballen afpakken, en ze dan inleveren of zelf opbouwen, want dat kan hij óók. (helaas maakt hij van dat wapen te weinig gebruikt)
ja, stop heel nederland maar weer in een hokje. Het is gewoon een feit dat van Bommel in het Nederlands Elftal de snelheid uit het spel haalt. En wat is dat voor een domme opstelling die jij voorhoud op het middenveld? Jij denkt echt dat heel Nederland deze spelers op het middenveld wil hebben? Als je echt een reply op mijn post maakte had je daar Seedorf tussen gezet, en natuurlijk mijn favoriet Davids . Het allerlaatst wat ik nodig heb in een middenveld is een speler die het spel vertraagt en de hele wedstrijd niets anders doet dan op de huid van de scheids zitten. Niet dat ik van Bommel slecht vind ofzo, bij PSV vind ik hem goed presteren meestal. Maar hij past gewoon niet in het ideale middenveld van Oranje.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 22:11   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Domme opmerking.. Seedorf in Oranje, dát is pas dom. Ik noemde slechts als voorbeeld een middenveld zonder van bommel (mijn favoriete middenveld minus van Bommel, of die neger daar in staat zal mij een zorg zijn, net als jou favo middenveld). Daar hoort van Bommel bij mijns inziens. Hij haalt absoluut niet het tempo uit een wedstrijd, en verovert slechts ballen, zo'n speler heb je nodig. Nee, weet je wat het tempo uit een wedstrijd haalt? Zo'n neger die alles in zijn eentje doet, zich niet in zijn positie schikt en louter ballen verliest, zó'n eikel haalt het tempo uit een wedstrijd. Het is dus pas een super-domme opmerking als je zo iemand in het elftal wilt!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 22:18   #23
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jongen, ik deel jou mening niet, en er zijn er veel meer die jou mening niet delen. Dus die zijn ook allemaal dom?
Ik ga hier verder niet eens over door, gezien Bartjes post zulke domme inhoud betreft dat dit kleine beetje tekst al zelfs verspilde tijd en energie is.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 23:29   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Jongen, ik deel jou mening niet, en er zijn er veel meer die jou mening niet delen. Dus die zijn ook allemaal dom?
Ik ga hier verder niet eens over door, gezien Bartjes post zulke domme inhoud betreft dat dit kleine beetje tekst al zelfs verspilde tijd en energie is.
Veel meer mensen zijn het met mij eens, dus zijn jullie dan weer dommer Bovendien begon jij op een ongelofelijk domme manier andermans mening dom te noemen, dat was ik niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 23:33   #25
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Veel meer mensen zijn het met mij eens, dus zijn jullie dan weer dommer Bovendien begon jij op een ongelofelijk domme manier andermans mening dom te noemen, dat was ik niet
waar dan jong?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2004, 23:35   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
waar dan jong?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2004, 01:10   #27
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Pff... Wat een discussie-niveau weer.. Ik dacht dat jij het Nederlands elftal niet eens volgde, Bart??

Ik moet zeggen dat ik van Bommel, het afgelopen jaar, ook zwaar onder de maat vond... Hij heeft sowieso bij PSV niet zijn niveau gehaald en in de wedstrijden van Oranje ook niet, vind ik.. In voorgaande jaren was hij een uitstekende speler, maar dat heeft hij dit jaar veel te weinig laten zien. En in de huidige vorm zie ik liever Sneijder of Seedorf in Oranje... Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de tegenstander. Tegen Letland zou ik sowieso met Sneijder beginnen.. Tegen Tjechie met van Bommel.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2004, 12:55   #28
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van Bommel is niet mijn favoriete middenvelder, doe mij Sneijder maar. Heb je aanvallend meer te brengen. Davids moet er uiteraard ook in, hij gaat voor elke bal. Op de flanken Robben en Van der Meyde.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2004, 14:31   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Pff... Wat een discussie-niveau weer.. Ik dacht dat jij het Nederlands elftal niet eens volgde, Bart??

Ik moet zeggen dat ik van Bommel, het afgelopen jaar, ook zwaar onder de maat vond... Hij heeft sowieso bij PSV niet zijn niveau gehaald en in de wedstrijden van Oranje ook niet, vind ik.. In voorgaande jaren was hij een uitstekende speler, maar dat heeft hij dit jaar veel te weinig laten zien. En in de huidige vorm zie ik liever Sneijder of Seedorf in Oranje... Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de tegenstander. Tegen Letland zou ik sowieso met Sneijder beginnen.. Tegen Tjechie met van Bommel.
Ik lees wel alles, en kijk de uitwedstrijden, waar ik nauwelijks molens zie. Bovendien vroeg Phit er zelf om, maar we hebben het er al op MSN over gehad, dus case closed wat dat betreft.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2004, 19:15   #30
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

We hebben het wel over verjongen, maar ik zie -afgezien van De Jong en Stekelenburg- nog steeds niet welke jonge spelers Advocaat nog meer mee had moeten nemen dan. En van de 'oude hap' vind ik -op uitzonderingen als De Boer na- vind ik iedereen nog goed genoeg om mee te mogen naar het EK. Er wordt wel vaak geroepen dat die verwende oude groep steeds geselecteerd wordt en dat er te weinig verjongt wordt.. maar zijn er wel zoveel alternatieven?

Trouwens Bart, over de rol van Seedorf kun je discussiëren, maar waarom Kluivert afgeschreven wordt, begrijp ik niet helemaal. "Opzichtig falen"? De man is all-time topscorer van het Nederlands Elftal en is echt een allround spits: technisch vaardig, ook een aanspeelpunt, kan iemand anders voor de keeper zetten, bezit kopkracht en heeft scorend vermogen. Jammer dat hij dit jaar een tijdlang gebleseerd is geweest, maar dat kan ook een voordeel zijn. Hij begint fit en uitgerust aan het toernooi.

Van Bommel kan in mijn ogen een zeer nuttige, maar ook enigzins onzichtbare, speler zijn voor het Nederlands elftal zijn, zeker tegen een ploeg als Duitsland.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2004, 23:15   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Arthur, als je mij in de spits zet, 10 jaar lang, ook in elk onbeduidend oefenpotje tegen San Marino, dan schop ik er ook heel wat in.. Dat is wat overdreven, maar raakt wel de essentie.

Er is geen speler in het Nederlands elftal met zo ongehoord veel krediet als Patrick Kluivert, terwijl hij in clubverband meermaals wekenlang achtereen faalt, en voor een spits opvallend weinig scoort. Die titel all-time topscorer zegt mij dan ook niets.

Waarom krijgt een man als Mackaay zo a-sociaal weinig kansen? Niemand in Duitsland snapt er ook maar iets van waarom die man niet onomstreden is. Samen met Van Nistelrooij. Mackaay heeft het overal waar hij speelde waargemaakt. Onbegrijpelijk, die man scoort veel, véél makkelijker dan Kluivert.

Daarnaast, maar dat is een persoonlijke mening, vind ik Kluivert de belichaming waarom zoveel mensen een hekel hebben aan het Nederlands Elftal. Arrogant in interviews, niet overlopend van werklust en geprikkeld bij het minste beetje kritiek. Geef mij dan maar dat soort nuchtere, sympathieke jongens als Mackaay en Van Nistelrooij
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2004, 16:12   #32
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Arthur, als je mij in de spits zet, 10 jaar lang, ook in elk onbeduidend oefenpotje tegen San Marino, dan schop ik er ook heel wat in.. Dat is wat overdreven, maar raakt wel de essentie.
Daar zit wat in. Van de 40 goals die Kluivert in 76 interlands heeft gemaakt, zijn er slechts 8 gemaakt, hetzij dan wel tegen aanzienlijke tegenstanders, op de grote toernooien:

EK 1996: 1 doelpunt (tegen Engeland)
WK 1998: 2 doelpunten (1 tegen Argentinië en 1 tegen Brazilië)
EK 2000: 5 doelpunten (1 tegen Denemarken, 1 tegen Frankrijk en 3 tegen Joegoslavië)
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 11:54   #33
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, ik vind dat staatje over zijn goals in Oranje niet echt veelzeggend. Op grote toernooien speel je gewoonweg niet veel wedstrijden. Op het WK'98 6 wedstrijden, op het EK'96 4 en op het EK2000 5. Dat zijn dus samen 15 wedstrijden. Als je op zulke zware toernooien meer dan 1 op 2 speelt, vind ik dat netjes. Daarnaast was Kluivert gedeeld toernooi topscorer op EURO2000. Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 40 goals (een zeer goed gemiddelde trouwens) gemaakt zijn in oefenwedstrijden en hoeveel in belangrijke kwalificatiewedstrijden..
Ik ben het er ook nog steeds niet helemaal mee eens dat Kluivert opzichtig faalt. Hij had een ongelukkig seizoen met veel blessures en was weer fit toen het team geweldig draaide.
Dat Makaay (ipv MacKaay,het is geen Schot ) meer kansen verdient vind ik ook. Maar ik vind dat los van de kwaliteiten van Kluivert staan. Makaay is daarnaast een heel ander type spits, meer een kaatser en combinatiespits ipv de sluipschutter Makaay. Kluivert is eigenlijk niet eens het type 'topscoorder-spits'. Hij kan daarom prima samen met een andere topschutter uit het Nederlands Elftal spelen en enorm waardevol zijn..

Vandaag is trouwens de voorbereiding begonnen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 17:26   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat hebben we gemerkt met een toch niet misselijke spits als Van Nistelrooij. Kluivert is inderdaad niet echt een afmaker, maar zijn arrogante uitstraling richting media maakt dat ik simpelweg meer sympathie heb voor onze andere 2 spitsen MaKaay een Van Nistelrooij. En aangezien ik ook nog eens vind dat beiden meer kwaliteiten hebben (let wel: Kluivert heeft zeker ook topkwaliteiten) moeten zij van mij samen in de spits
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 17:40   #35
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik ben het er ook nog steeds niet helemaal mee eens dat Kluivert opzichtig faalt. Hij had een ongelukkig seizoen met veel blessures en was weer fit toen het team geweldig draaide.
Hij had gewoon een ronduit slecht seizoen.. Dan hoor je niet in Oranje te staan, simpel. En al helemaal niet als je drie andere spitsen hebt van topniveau, die wekelijks bewijzen in meer dan uitstekende vorm te zijn...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2004, 15:18   #36
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Typerend voor Kluivert is het commentaar...
• te laat (meespringen bij het meeverdedigen)
• te laconiek
• te <nog iets>

Hij is misschien wel genoeg gedreven, maar hij leunt te veel op zijn talent.. Hij kan niet door knokken Oranje verder helpen, en dat is juist een van de kwaliteiten van Makaay en van Nistelrooy.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 12:31   #37
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nou wilt die bloemkool van een bondscoach van ons het tegen Faroer weer gaan proberen met Kluivert en Nistel voorin...

Wat doet die Kluivert met Advocaat dat hij telkens weer het vertrouwen krijgt?! Zul je zien dat ze er ieder drie inschoppen en dat het weer feest is...


Nee, dit EK zal niets worden... Veel te veel spelers die het niet hebben... vd Meijde en Overmars zijn zo slecht in vorm dat ik me afvraag waarom ze zijn meegenomen. Kluivert raakt ook al een seizoen lang geen bal goed, terwijl Hasselbaink die toch aardig speelt wordt geslachtofferd....
Onze verdediging is aardig, maar geen wereldklasse en zal dus altijd steekjes laten vallen. Zeker de backs, die eigenlijk helemaal geen backs zijn.
Sneijder is ook nog te jong om constant beslissend te zijn, vd Vaart kent dit jaar ook een terugval...

Hopelijk is Robben op tijd weer fit, hij kan als enige echt zorgen voor de aanvoer richting van Nistelrooy... Dan maken we kans..


Maar in de huidige toestand zie ik Oranje niet verder komen dan de groepsfase... Een droevig gelijkspel tegen de Duitsers, kansloos verlies tegen Tjechie en een kleine zege op Letland zullen niet genoeg blijken te zijn..
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 1 June 2004 om 12:34
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 13:21   #38
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geef ze nog een kans om te laten zien dat ze samen kunnen spelen zegt Advocaat dan, doelend op Kluivert en Van Nistelrooij, terwijl het altijd is gebleken dat ze samen niet kunnen spelen tegen grote tegenstanders. Misschien vanavond wel maar dat komt dan weer door de tegenstander... Nee ik zie het somber in voor het Nederlands elftal, zoals Tyskie ook zegt denk ik ook niet dat ze verder komen dan de groepsfase. Tsjechie en Duitsland gaan door. Tsjechie heeft een goed elftal en Duitsland heeft toch altijd die onverzettelijkheid, vechten tot de laatste minuut. Over 2 weken is de wedstrijd tegen Duitsland, denk niet dat Advocaat de ploeg op winnigsspoor kan zetten voor die tijd
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 13:57   #39
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

En men heeft het steeds over een 'droomvoorhoede', terwijl Makaay veel meer overtuigd al sinds járen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.