Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 January 2005, 15:20   #1
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard steeds meer "goh" berichten op Fok!

Meisje (15) afgetuigd 'om niks'

Jeugdige moordenaars planden overval

je hoeft nog geen eens het bericht aan te klikken en je weet ongeveer al wie het heeft gedaan... je mag natuurlijk niet iedereen generaliseren maar toch kom ik weinig van dit soort berichten over nederlandse jongeren tegen, ongeveer elke dag lukt het ze wel weer om de reputatie voor zichzelf te verneuken...
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2005, 16:08   #2
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dit doet me wel een beetje denken aan dit mopje:

Citaat:
Amsterdam.

Er liep een man door 't Vondelpark. Plotseling ziet hij een klein meisje wat wordt aangevallen door en pitbull. De man rent naar het meisje en begint te vechten met de pitbull. Uiteindelijk slaagde de man erin de hond te doden en het leven te redden van het meisje. Een politieman, die dit op een afstandje allemaal zag gebeuren, gaat naar de man en zegt, "Meneer, u bent een ware held!" Morgen zal je in de kranten het volgende lezen: "Heldhaftige Amsterdammer redt leven van meisje". De man zegt: "Maar politieagent.... ik ben geen Amsterdammer!" Oh, dan zal het volgende staan in de kranten: "Heldhaftige Nederlander redt leven van meisje" - antwoordt de politieman. "Maar ik ben geen Nederlander!" - zegt de man. "Oh, wat ben je dan?" De man zegt: - "Ik ben een Marokkaan!" De volgende dag staat er in de krant: "Moslim extremist doodt Hollandse hond.
Maar goed. We krijgen vaak te horen dat de situatie in het bovenstaande mopje de werkelijkheid is. Als je afgaat op sites zoals Fok.nl! denk ik dat je inderdaad vaak tot de conclusie komt dat het "weer" de Allochtonen zijn die het hem gevreten hebben. Vervelend voor hen, maar ook voor de gemiddelde Nederlandse burger die waarschijnlijk dus maar aanneemt dat het zo is.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 10:22   #3
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: steeds meer "goh" berichten op Fok!

berichten over "Nederlandse" jongeren die zinloos mensen aftuigen, verkrachten, etc, zijn geen spectaculair nieuws.
Het klinkt heel bot, maar als bijv. een Marokkaanse jongen iemand mishandelt is dat op de een of andere manier schokkender en een bevestiging voor het gevoel wat hier in Nederland heerst over allochtonen, namelijk dat het allemaal criminelen zijn.

Als een "Nederlandse" jongen een geweldsdelict pleegt is dat voor de media veel minder interessant, omdat het op de een of andere manier schokkender is voor het publiek..

Blijkbaar is het normaler dat een persoon met Nederlandse komaf een geweldsdelict pleegt dan dat een persoon met een buitenlandse komaf dat doet.

Ik heb vorig jaar met een vriendin een scriptie geschreven over geweld in Nederland en de spreiding daarvan. En toen ben ik ook cijfers onder ogen gekomen over het aantal geweldsdelicten gepleegt door allochtonen en het aantal geweldsdelicten gepleegt door autochtonen. Daaruit is op te merken dat het aantal geweldsdelicten gepleegt door autochtonen procentueel niet veel verschilt van het aantal geweldsdelicten gepleegd door allochtonen.

waar al die onvrede vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 10:34   #4
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Tja, maar bij Fok is het ook wel vaak zo dat nieuwspoters (zoals R@b) er sport van lijken te maken om zoveel mogelijk allochtoon/moslim gerelateerde berichten te plaatsen. Dan krijg je ook snel een vertekend beeld.
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 11:17   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: steeds meer "goh" berichten op Fok!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles


Ik heb vorig jaar met een vriendin een scriptie geschreven over geweld in Nederland en de spreiding daarvan. En toen ben ik ook cijfers onder ogen gekomen over het aantal geweldsdelicten gepleegt door allochtonen en het aantal geweldsdelicten gepleegt door autochtonen. Daaruit is op te merken dat het aantal geweldsdelicten gepleegt door autochtonen procentueel niet veel verschilt van het aantal geweldsdelicten gepleegd door allochtonen.
Daar geloof ik dus echt helemaal niets van, dit is gewoon goedpraterij van iets dat niet te ontekennen valt, ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek van je, want het is gewoon een feit dat er relatief meer allochtonen in de gevangenis zitten dan autochtonen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 11:55   #6
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ik wou net zeggen. Natuurlijk zal het aantal delicten gepleegd door autochtonen hoger zijn maar de procentuele verhoudingen zijn denk ik toch wel tamelijk meer in het 'voordeel' van allochtonen!!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 15:13   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Ik wou net zeggen. Natuurlijk zal het aantal delicten gepleegd door autochtonen hoger zijn maar de procentuele verhoudingen zijn denk ik toch wel tamelijk meer in het 'voordeel' van allochtonen!!
Als je het bericht van Lieve Colafles gelezen had wist je nu dat deze bewering niet waar is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 15:24   #8
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

En PFP zegt dus dat hij er niks van gelooft en daar was mijn bericht ook eigenlijk op gericht. Ik geloof er nl. ook niet veel van....
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 17:23   #9
Eelcotje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm
Tja, maar bij Fok is het ook wel vaak zo dat nieuwspoters (zoals R@b) er sport van lijken te maken om zoveel mogelijk allochtoon/moslim gerelateerde berichten te plaatsen. Dan krijg je ook snel een vertekend beeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2005, 17:49   #10
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Niks vertekend beeld ik heb vaker meegemaakt dat een allochtoon voorbijkwam en zei wat moet je dan of de al te bekende heb ik wat van je aan ofzo?

nederlanders kunnen er ook wel wat van maar die fietsen niet terug en gaan dan niet nog meer problemen proberen te zoeken je kan wel zeggen je generaliseerd maar dat beeld is er niet voor niks gekomen.. ik heb het zelfde met gabbertjes ook vaak kut volk wat ruzie zoekt en dat zeggen ook veel meer mensen maar daar zegt niemand over je generaliseerd beetje tegenstrijdig
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2005, 17:14   #11
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: steeds meer "goh" berichten op Fok!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles


Ik heb vorig jaar met een vriendin een scriptie geschreven over geweld in Nederland en de spreiding daarvan. En toen ben ik ook cijfers onder ogen gekomen over het aantal geweldsdelicten gepleegt door allochtonen en het aantal geweldsdelicten gepleegt door autochtonen. Daaruit is op te merken dat het aantal geweldsdelicten gepleegt door autochtonen procentueel niet veel verschilt van het aantal geweldsdelicten gepleegd door allochtonen.

waar al die onvrede vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk
heb je in die cijfers het verschil in de groote per bevolkingsgroep verrekend of is het zo dat een kleine groep allochtonen net zo veel misdaden plegen als de hele nederlandse bevolking samen?

dat maakt namelijk nogal wat uit
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2005, 18:51   #12
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: steeds meer "goh" berichten op Fok!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
heb je in die cijfers het verschil in de groote per bevolkingsgroep verrekend of is het zo dat een kleine groep allochtonen net zo veel misdaden plegen als de hele nederlandse bevolking samen?

dat maakt namelijk nogal wat uit
er staat procentueel.. dan lijkt het mij al duidelijk..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 14:25   #13
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar als je kijkt naar de verhoudingen binnen penintentiare inrichtingen is 50% nl 50% allochtoon, maar op de nederlandse bevolking gezien is de verhouding 10% allochtoon 90% nederlanders. op 16 miljoen.

ik bedoel er verder neits mee, maar t'is toch frappant.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.