Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 June 2005, 22:28   #1
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard werken

Wat vinden jullie van de tendens dat kinderen steeds eerder beginnen met werken. Overal vechten ze tegen kinderarbeid en wij laten het hier toe.
Ik erger me er dood aan
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:30   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het belachelijk dat sommige bedrijven idd een slaatje uit de jeugd willen slaan
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:30   #3
Paranoize
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: werken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Wat vinden jullie van de tendens dat kinderen steeds eerder beginnen met werken. Overal vechten ze tegen kinderarbeid en wij laten het hier toe.
Ik erger me er dood aan
lol...hou wil je anders aan geld komen...werken is beter als stelen...en hier in dit land kan je zelf kiezen of je nou gaat werken of niet...ik werk wel en heb er ook nooit zin in...maar je moet een baan zien te vinden waar je lol in heb
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:34   #4
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik vind het belachelijk dat sommige bedrijven idd een slaatje uit de jeugd willen slaan
Er zijn toch best goeie regels voor? Onder de 15 mag je niet eens legaal toch?, en anders is het verbonden aan strenge regels.
En die kinderen willen `t zelf..
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:39   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

vanaf 13 mag je in nederland werken voor zover ik weet...
en ik vind dat goed. je moet kinderen jong leren dat ze moeten werken voor hun geld...

anders heb je straks van die lui die op hun 20e het woord werken nog niet eens kennen...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:44   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Juist. Goede zaak om kinderen te stimuleren vanaf hun 13e gepast werk te verrichten... Er zijn al meer dan genoeg idiote regeltjes die het moeilijk maken om te werken voor jeugdigen die dat willen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:47   #7
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Moet wel zeggen dat ik vroeger wel "misbruikt' ben door even hard te moeten werken als de ouderen, en in een soms wat mindere werkomgeving. Maar in die levens fase denk je alleen aan dat geld.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:48   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat de lat op 18 moet worden getrokken, kinderen horen niet thuis in het bedrijfsleven. Heb zelf ervaring met jonge collega's en dat wens ik niemand toe
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 22:50   #9
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
?

En hoe gaat het er daar aan toe dan?
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 08:00   #10
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ik vind dat de lat op 18 moet worden getrokken, kinderen horen niet thuis in het bedrijfsleven. Heb zelf ervaring met jonge collega's en dat wens ik niemand toe
Kijk met hem ben ik het eens. Ik vind dat ook, ze meoten leeren genieten van het leven en dat geld neit gelukkig maakt. De grens van werken moet liggen op 17. Daarvoor is het kinderarbeid en zijn we dan echt zo hypocriet dat we het alleen in Azie willen zien? Want daar ligt ghet dilemma
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:03   #11
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ze geen geld hebben om eens iets leuks te doen of te kopen voor hun achttiende is het soms minder makkelijk genieten.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:09   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Kom op man, weten jullie wel hoe streng de regels zijn? Zet dan in op handhaving van die regels, met name in horeca, want met name op dat gebied schiet het tekort.

15-jarigen mogen niet langer dan tot 19:00 werken. 16- en 17-jarigen maximaal tot elf uur, mits ze niet boven een bepaald aantal uren (incl school) uitkomen.

En al die 'kinderen' hebben hun geld blijkbaar nodig om van het leven te genieten.. Ik vind het niet erg dat ze wat mentaliteit meekrijgen door op vroege leeftijd te gaan werken. Om over de negatieve gevolgen voor de economie nog maar niet te spreken.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:09   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Kijk met hem ben ik het eens. Ik vind dat ook, ze meoten leeren genieten van het leven en dat geld neit gelukkig maakt. De grens van werken moet liggen op 17. Daarvoor is het kinderarbeid en zijn we dan echt zo hypocriet dat we het alleen in Azie willen zien? Want daar ligt ghet dilemma
je geniet anders meer van dingen die je bereikt heb, ook als jeugdige als je weet dat je er zelf (hard) voor gewerkt hebt. Maar ik kan begrijpen dat voor vele in deze maatschappij het normaal, of handig is om maar bij je ouders je hand op te houden en kan verwachten waar je naar verlangt.
Zelf vind ik dat dus niet de juiste instelling en vind ik dat als je écht iets perse wilt je er maar voor moet werken. Dan weet je tenminste ook welke consequenties er aan zitten en waardeer je de dingen die je doet nu eenmaal meer. Bovendien is het hebben van een baantje vaak ook een pluspunt voor je sociale gesteldheid. Je leert er nieuwe mensen kennen, en vooral doe je ook vaardigheden op die nu eenmaal essentieel zijn. Bovendien als je eenmaal na je studie bijvoorbeeld een baan wilt is werkervaring een pré.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:12   #14
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: werken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoize
lol...hou wil je anders aan geld komen...werken is beter als stelen...en hier in dit land kan je zelf kiezen of je nou gaat werken of niet...ik werk wel en heb er ook nooit zin in...maar je moet een baan zien te vinden waar je lol in heb
Kijk hier ben ik het dus helemaal mee eens, als je wilt werken moet je dat toch zelf weten?!?!?!
Dit heeft ook nix meer met kinderarbeid te maken aangezien je er zelf voor kiest om te gaan werken en je wordt niet gedwongen.
Dus wat is het probleem nou???
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:15   #15
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: Re: Re: werken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Dus wat is het probleem nou???
sommige vinden dat we de kinderen/jeugdigen uitbuiten door ze voor een hongerloontje te laten werken ten goede van de eigen commerciele belangen.
Maar inderdaad, het blijft de keus van het kind zelf. Hij acht het nodig om te werken, ik zie niet in waarom je dat zou moeten belemmeren.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:18   #16
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Plus de verantwoordelijkheid van de ouders. Daarbij hebben we genoeg regels die bepalen hoever men kan gaan. Ook al krijgt men maar het minimumsalaris uitbetaald, dan vind ik het nog geen hongerloontje.

Anders wordt het als men te jonge kinderen bijvoorbeeld illegaal op het land laat werken, of als men 15-jarigen in de horeca tot diep in de nacht laat werken... Maar dat heeft niets met wetgeving te maken, maar met gebrekkige controle.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:50   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een kind van onder de 16 hoort gewoon op school te zitten, iemand met zo'n leeftijd heeft nog geen verantwoordelijkheids gevoel en levert vaak matig werk. Maar ik begrijp het wel iemand van 15 verdient iets van 2,50 euro per uur tegen het dubbele van iemand van 17.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:58   #18
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Hebben we het nier nou over bijbaantjes of over vast werk? Als het om vast werk gaat horen 15-jarigen in principe gewoon op school te zitten ja. Leerplicht enzo.

15-jarigen zijn in de regel overigens uitstekend in staat te werken hoor als het een bijbaantje betreft. Als het gaat om een 15jarige die ergens in vaste dienst werkt, dan is het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en kwaliteit eerder te wijten aan het feit dat die 15jarige gewoon gebrekkig ontwikkeld en niet intelligent is, anders zou-ie ook niet werken. Zo iemand heeft veel begeleiding nodig inderdaad. Dus goedkoop.. Enerzijds wel, anderzijds niet.

Als het om vast werk gaat vind ik idd ook dat jongeren zo lang mogelijk op school gehouden moeten worden, maar voor sommigen is het gewoon beter om eerder te gaan werken.

Als het om bijbaantjes gaat heb ik er totaal geen moeite mee als iemand op z'n 13e begint met werken, mits men zich wel aan de arbo-regels houdt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:59   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie


Als het om bijbaantjes gaat heb ik er totaal geen moeite mee als iemand op z'n 13e begint met werken, mits men zich wel aan de arbo-regels houdt.
nou ik dus wel
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 13:08   #20
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
nou ik dus wel
en je ouderbouwing daarvoor is verder?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 13:08   #21
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
nou ik dus wel
Dank je voor wederom een geweldige beargumentatie...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 16:29   #22
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Dank je voor wederom een geweldige beargumentatie...
Ik hoef toch niet alles te herhalen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:00   #23
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik hoef toch niet alles te herhalen
Nee, maar dat loze geblaat zonder argumenten van jou heb ik zo onderhand wel vaak genoeg gehoord.. Echte beargumenteerde stellingen helaas nauwelijks. Loze kreten als 'iemand van 15 levert matig werk af' of 'een kind van 16 hoort op school te zitten' zijn helaas geen beargumenteerde stellingen.

Dat is populair klinkend geblaat in de ruimte. Dus kom nou eens een keer wel met argumenten.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:22   #24
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Nee, maar dat loze geblaat zonder argumenten van jou heb ik zo onderhand wel vaak genoeg gehoord.. Echte beargumenteerde stellingen helaas nauwelijks. Loze kreten als 'iemand van 15 levert matig werk af' of 'een kind van 16 hoort op school te zitten' zijn helaas geen beargumenteerde stellingen.

Dat is populair klinkend geblaat in de ruimte. Dus kom nou eens een keer wel met argumenten.
Heh wat kinderachtig ik hoef het toch niet allemaal uit te gaan kauwen

kinderen moeten gewoon op school zitten en daar fulltime mee bezig zijn of anders op een club oid , laat een kind een kind zijn. Een kind van 14 heeft geen extra geld nodig naast zijn of haar zakgeld
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:40   #25
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En als ouders niet bereid of in staat zijn zakgeld te betalen?

En dit geldt volgens jou dus ook voor kinderen van 17?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:43   #26
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
En als ouders niet bereid of in staat zijn zakgeld te betalen?

En dit geldt volgens jou dus ook voor kinderen van 17?
nee ik heb gezegd tot 16 jaar
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:46   #27
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
nee ik heb gezegd tot 16 jaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ik vind dat de lat op 18 moet worden getrokken, kinderen horen niet thuis in het bedrijfsleven. Heb zelf ervaring met jonge collega's en dat wens ik niemand toe
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:47   #28
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

huh sarcasme wat?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:51   #29
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Laat ook maar... je hebt je eens te meer bewezen als gebrekkig discussieerder.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:57   #30
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet wel beter
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 12:07   #31
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap het ook niet. EEn kind van 13 wat heeft die voor uitgavenposten:
Barbiepoppen
Gameboy?
uitgaan mogen ze nog niet
...

Dus waarom hebben ze geld nodig? Ik zou nooit kunnen samenwerken met een 13jarige. Die zou ik snel weggepest hebbe;
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 12:22   #32
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Even voor de goede orde... ik werk niet met 13-jarigen.. Heel soms wel met 15-jarigen. En daar heb ik geen enkel probleem mee...
Misschien maakt het wel uit dat ik de baas mag spelen over die gassies.

Maar ik ben wel als 13-jarige begonnen met werken. Reclamefoldertjes rondbrengen. In het begin samen met mijn moeder... Nooit spijt van gehad. En waar ik het aan uitgaf? Niet aan losse rommel (snoep ofzo), maar tegen die tijd heb ik wel een mooie radio voor mezelf kunnen kopen. Waar ik dus zelf voor gewerkt en gespaard had.
Maar als je ziet dat kinderen van 13 vaak alles al krijgen van hun ouders...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 16:29   #33
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

ik vind het werken goed voor de jeugd. Ik ken genoeg mensen die van pappie en mammie een auto krijgen, vakanties worden betaald, kortom ze hebben nog nooit van hun leven gewerkt en dat is duidelijk aan ze te merken ook. Ze snappen de waarde van geld niet.
Ik ben op mn 16de begonnen met werken in de horeca, en heb sindsdien zo goed als alles zelf betaald.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 16:34   #34
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
collega's met jonge leeftijd moet kunnen....
kinderen als collega's met een jonge leeftijd niet.
Ikke niet schnap, wat is het verschil

En trouwens de 13jarigen van tegenwoordig hebben al seks gehad, roken, de laatste mobieltjes, digi camera's, mp3spelers.... tijden zijn veranderd
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 16:46   #35
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het blijven domme kinderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 20:56   #36
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel


En trouwens de 13jarigen van tegenwoordig hebben al seks gehad, roken, de laatste mobieltjes, digi camera's, mp3spelers.... tijden zijn veranderd
En waarom denk je dat dat is, gebrekkige opvoeding. Een hoog zoek het zelf uit gehalte. Kinderen zijn geen volwassenen en moeten tegen zichzelf beschermd worden. Ik ben het voor de volle 100% met doperwt eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 11:26   #37
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkAngel
ik vind het werken goed voor de jeugd. Ik ken genoeg mensen die van pappie en mammie een auto krijgen, vakanties worden betaald, kortom ze hebben nog nooit van hun leven gewerkt en dat is duidelijk aan ze te merken ook. Ze snappen de waarde van geld niet.
Nou ik denk dat die waarde van geld ook wel kennen hoor. Alleen het voordeel is voor hen dat ze niet meoten werken en zich volledig op hun studie of iets dergelijks kunnen gooien. Zij moeten rondkomen van hun zakgeld en hebben geen extra inkomsten. Dus zij weten ook wel wat op de kleintjes letten is hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 12:20   #38
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Ik snap het ook niet. EEn kind van 13 wat heeft die voor uitgavenposten:
Barbiepoppen
Gameboy?
uitgaan mogen ze nog niet
...

Dus waarom hebben ze geld nodig? Ik zou nooit kunnen samenwerken met een 13jarige. Die zou ik snel weggepest hebbe;
op mijn 13e wilde ik bijvoorbeeld toch al een eigen computer, en een aquarium op mijn kamer...dacht je dat mijn ouders dat gingen betalen? no way ..fijn voor gewerkt en ik was superblij toen ik het eenmaal had...en dat jij dergelijke types enkel al zou willen wegpesten zegt mij alweer genoeg over je mentaliteit.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 15:07   #39
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Nou ik denk dat die waarde van geld ook wel kennen hoor. Alleen het voordeel is voor hen dat ze niet meoten werken en zich volledig op hun studie of iets dergelijks kunnen gooien. Zij moeten rondkomen van hun zakgeld en hebben geen extra inkomsten. Dus zij weten ook wel wat op de kleintjes letten is hoor.
Maar wat moeten zij van hun zakgeld kopen als ze toch al alles van hun ouders krijgen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 15:29   #40
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ga er maar van uit dat dat niet het geval is.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 21:20   #41
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou omdat ik zo'n jongen ben, en dan weet ik zelf wel hoe het er aan toe gaat hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2005, 17:46   #42
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het geweldig! Hup, op jonge leeftijd leren van die luie reet af te gaan. Ik ben het volkomen eens met Tyskie en dext0r. Ik begon van mijn 11e met een krantenwijk (van mijn oudere zus overgenomen). Sindsdien heb ik eigenlijk altijd werk gehad.
En daar ben ik blij om. Je leert op jonge leeftijd al te werken voor je eigen centjes. En wees niet bang dat het op kinderarbeid gaat lijken, want gelukkig zijn er allerlei wetten die bepalen hoeveel een kind mag werken en hoe zwaar dat werk maximaal mag zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2005, 19:14   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb niet zoveel moeite met werkende jeugd. Zij zijn vaak blij met de centen en werk dat echt niemand wil doen (folders rondbrengen à 0,5 cent per folder) wordt toch gedaan. Prima toch? Daar zijn ze 2 uurtjes per week mee bezig en ze leren geld al waarderen en weten wat werken is. Gebeurd dat niet dan krijg je verwende kinderen die alleen maar om geld lopen te zeuren.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2005, 15:02   #44
Paranoize
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik heb niet zoveel moeite met werkende jeugd. Zij zijn vaak blij met de centen en werk dat echt niemand wil doen (folders rondbrengen à 0,5 cent per folder) wordt toch gedaan. Prima toch? Daar zijn ze 2 uurtjes per week mee bezig en ze leren geld al waarderen en weten wat werken is. Gebeurd dat niet dan krijg je verwende kinderen die alleen maar om geld lopen te zeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 16:16   #45
Wenniej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik werk in de vakantie 4 uur per dag.. van 8 uur tot 12 uur.. en ik krijg 10.50 euro.. contant uitbetaalt!! ik vind het best leuk om te doen.. en ik mag ook niet egt ander werk doen.. pas over een jaar!!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 16:25   #46
Chinesepinguin
Erik
 
Geregistreerd op: 26 June 2005
Locatie: Ede
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wenniej
ik werk in de vakantie 4 uur per dag.. van 8 uur tot 12 uur.. en ik krijg 10.50 euro.. contant uitbetaalt!! ik vind het best leuk om te doen.. en ik mag ook niet egt ander werk doen.. pas over een jaar!!
Wat doe je dan?
__________________
Liefde is er om te delen.
Chinesepinguin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 16:37   #47
Drummergirl
Lid
 
Geregistreerd op: 21 May 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar Drummergirl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Er zijn toch best goeie regels voor? Onder de 15 mag je niet eens legaal toch?, en anders is het verbonden aan strenge regels.
En die kinderen willen `t zelf..
Bollenpellen wel maar ik heb er geen problemen meej hoor ga ik zelf ook doen moet tog geld verdienen? En in andere landen zijn er slechte omstandigheden en moeten ze wel werken en verdienen ze nog weinig. Ik bedoel ik kan zelf weten of ik wel/niet ga werken, waar ik ga werken en als het me niet bevalt werk ik gewoon niet meer dat kunnen ze daar niet hoor!!!
__________________
GUNS N ROSESS 8-)
Drummergirl is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.