Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 April 2007, 17:40   #1
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard Salah Edin

Het Land Van... SGP?
Thursday, 05 April 2007
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) stelt naar aanleiding van Salah Edin's eerste videoclip, Het Land Van..., kamervragen. De video zou begrip kweken voor de radicalisering van islamitische jongeren. De lijst kritische vragen van het SGP-lid Van der Vlies aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de minister van Economische Zaken over subsidie ten behoeve van videoclips is na te lezen op de website van de SGP.

Clip: http://www.youtube.com/watch?v=1o-2K6vUaYM
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2007, 18:27   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een trieste stumper is dat zeg
  Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2007, 19:34   #3
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

dat ie zich gaat scheren en dan zijn bed in kruipt
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2007, 21:00   #4
moon_xx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stom
  Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2007, 22:35   #5
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

gozert heeft gelijk...

en kamervragen over dit?
t wordt ook steeds zieliger

Muziek vind ik niks btw.
tekst en boodschap zijn echter spot-on.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 09:32   #6
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik vind de reacties echt 'geslaagd'. 'Het land van vooroordelen'.

Damn right.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 10:41   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom kanker je dan niet lekker op
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 10:45   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja boehoe we hebben het zo moeilijk, we worden gediscrimineerd pffff
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 10:48   #9
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
waarom kanker je dan niet lekker op
Ik ben het er ook niet mee eens, maar waarom opkankeren als je kritiek levert. Salah Edin heeft normaal een studie afgerond, heeft 9-5 gewerkt. Als artiest heeft hij in 80+ landen opgetreden, en heeft in het arabisch al heel veel landen achter zich staan.

Hij heeft als Nederlander alle recht om kritiek te uiten, en als je je iets meer verdiept in Salah Edin zegt hij zelf dat hij geen heilig boontje is. Ik ben blij voor hem, al die negatieve reacties, want dat heeftie tenminste.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 10:55   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik ben het er ook niet mee eens, maar waarom opkankeren als je kritiek levert. Salah Edin heeft normaal een studie afgerond, heeft 9-5 gewerkt. Als artiest heeft hij in 80+ landen opgetreden, en heeft in het arabisch al heel veel landen achter zich staan.

Hij heeft als Nederlander alle recht om kritiek te uiten, en als je je iets meer verdiept in Salah Edin zegt hij zelf dat hij geen heilig boontje is. Ik ben blij voor hem, al die negatieve reacties, want dat heeftie tenminste.
Dit is geen kritiek leveren maar sugestieve islamitische propaganda. Nederland wordt door haar eigen belastingcenten afgeschilderd als een soort derde rijk. Waarom zou ik me in salah edin moeten verdiepen, ik neem aan dat hij zich ook niet in de moeilijke jeugd van fortuyn had verdiept voordat hij zijn stem voor die clip gebruikte. Als hij zo populair is in arabische landen gaat hij daar toch lekker wonen, het zijn immers voorbeelden van perfecte samenlevingen waar iedereen met respect wordt behandeld

en hij mag de droplul van een ali b ook meteen meenemen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 11:04   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik zeg ook niet dat zijn mening altijd correct is, en ik zeg net ook, ik ben het er niet altijd mee eens maar een woord kritiek kan duizenden betekenissen hebben. Weet zeker dat je daar wel van gehoord heb.

Waar ik op doel is dat je nu een islamitiet, een Nederlandse Marokkaan met kritiek op Nederland simpelweg de deur wijst omdat hij het hier niet leuk vind. Je hoeft niet blank te zijn om in dit land te wonen, tegenwoordig niet meer. Salah Edin roept echt niet op om iemand te vermoorden, maar hij toont met die clip aan begrip te hebben voor de moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Zijn mening over Theo en Pim staat los daarvan, al heen Salah Edin wel aangegeven dat hij Theo en Pim 'onbeschaafd' vond, iets waar ik het dus persoonlijk niet mee eens ben, maar Salah Edin mag van mij wel in Nederland blijven.

Hmm ja, Ali B mag eigenlijk wel weg
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 13:25   #12
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

De videoclip "Het land van" van de mc Salah Edin uit Alphen aan den Rijn had nooit gesubsidieerd mogen worden. De fractie voorzitter van de SGP van der Vlies roept,:,De overheid mag geen clip mede financieren waarin begrip wordt gekweekt voor radicalisering".

Edin reageert op de uitlatingen van de SGP: ,,Blote vrouwen om een uur ’s middags, dat moet allemaal maar kunnen. Als het op de harde realiteit aankomt, gaat het ineens te ver.’’ ,,Ik wil laten zien wat er leeft in de maatschappij. Dit is hoe ik er over denk. Jongeren leven in hun huiskamer en nemen voor lief wat ze via de televisie voorgeschoteld krijgen. Dat hebben we proberen te visualiseren. Ik vind dat jongeren zelf onderzoek moeten doen’’.

De videoclip is mede gefinancierd door het TAX-videoclipfonds van het ministeries van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen en Economische Zaken.

In de clip schotelt Edin "peeps" redenen voor die kunnen leiden tot extremistisch gedachtegoed. De beelden in de clip laten de realiteit van de dag zien van sommige groeperingen in ons land. Beelden uit ons land en het buitenland van politie-invallen, een snel groeiende baard , een gevangen in de Amerikaanse gevangenis op Guantanamo Bay,een moslim met een bommenriem, een moeder en kind die leven van de pakketten van de voedselbank brengen de boodschap.

Het TAX-videoclipfonds heeft hier medewerking aan verleent omdat het een groot maatschappelijk issue is. Derhalve is de ongenuanceerde kritiek van een politieke partij die met one-liners makkelijk wil scoren weer een feit, of hebben de mannen van SGP een punt?


Hier wat uitgebreider.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 14:21   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik zeg ook niet dat zijn mening altijd correct is, en ik zeg net ook, ik ben het er niet altijd mee eens maar een woord kritiek kan duizenden betekenissen hebben. Weet zeker dat je daar wel van gehoord heb.

Waar ik op doel is dat je nu een islamitiet, een Nederlandse Marokkaan met kritiek op Nederland simpelweg de deur wijst omdat hij het hier niet leuk vind. Je hoeft niet blank te zijn om in dit land te wonen, tegenwoordig niet meer. Salah Edin roept echt niet op om iemand te vermoorden, maar hij toont met die clip aan begrip te hebben voor de moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Zijn mening over Theo en Pim staat los daarvan, al heen Salah Edin wel aangegeven dat hij Theo en Pim 'onbeschaafd' vond, iets waar ik het dus persoonlijk niet mee eens ben, maar Salah Edin mag van mij wel in Nederland blijven.

Hmm ja, Ali B mag eigenlijk wel weg
Zijn extremistische mening laat mij koud, hij zaait haat met leugens over Nederland en Nederlanders. Het ergste is nog wel dat het gewoon gepikt wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 16:22   #14
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Vind je het gek dat moslims bevooroordeeld worden als ze mensen met een andere mening gelijk neerknallen omdat die mening beledigend is. En als ze rellen gaan maken en een ambasade gebouw aanvallen om een fucking tekening? Natuurlijk zijn niet alle moslims zo, maar de meeste moslims die ik ken zijn wel erg snel op hun teentjes getrapt als je het over hun geloof/cultuur hebt.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2007, 23:51   #15
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Vind je het gek dat moslims bevooroordeeld worden als ze mensen met een andere mening gelijk neerknallen omdat die mening beledigend is. En als ze rellen gaan maken en een ambasade gebouw aanvallen om een fucking tekening? Natuurlijk zijn niet alle moslims zo, maar de meeste moslims die ik ken zijn wel erg snel op hun teentjes getrapt als je het over hun geloof/cultuur hebt.
Hetzelfde kun je zeggen over katholieken, joden en aanhangers van andere geloven. Natúúrlijk zijn mensen snel op hun teentjes getrapt als het over dingen gaat die te maken hebben met hun geloof. Je geloof is iets van jezelf, het is een deel van je persoonlijkheid, en het lijkt mij niet meer dan logisch dat je je aangevallen voelt als mensen daar beledigende opmerkingen over maken.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2007, 00:05   #16
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

jup...
ben het eens met bovenstaande.

daarbij is geen geloof vrij van bloedvergieten. Noord-Ierland iemand?
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2007, 01:41   #17
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Hetzelfde kun je zeggen over katholieken, joden en aanhangers van andere geloven. Natúúrlijk zijn mensen snel op hun teentjes getrapt als het over dingen gaat die te maken hebben met hun geloof. Je geloof is iets van jezelf, het is een deel van je persoonlijkheid, en het lijkt mij niet meer dan logisch dat je je aangevallen voelt als mensen daar beledigende opmerkingen over maken.
maar volgens mij gaan christenen/joden niet zo snel rellen maken en ambasade gebouwen aanvallen (oid) om een tekening. of mensen neerschieten om een film. (hiermee zeg ik niet dat alle moslims zo zijn, het zijn alleen diegene die ervoor zorgen dat moslims bevooroordeeld worden)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2007, 10:12   #18
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Hetzelfde kun je zeggen over katholieken, joden en aanhangers van andere geloven. Natúúrlijk zijn mensen snel op hun teentjes getrapt als het over dingen gaat die te maken hebben met hun geloof. Je geloof is iets van jezelf, het is een deel van je persoonlijkheid, en het lijkt mij niet meer dan logisch dat je je aangevallen voelt als mensen daar beledigende opmerkingen over maken.
Ja je hebt gelijk, die joodse hangjongeren komen mijn strot uit
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2007, 14:05   #19
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
Ja je hebt gelijk, die joodse hangjongeren komen mijn strot uit
Toen er rellen waren in Ondiep heb ik maar een paar Marokkaanse/Turkse jongeren gezien, het merendeel van de relschoppers daar was gewoon Nederlands. Als ik zie wat voor een trieste praktijken sommige tiepjes met hun kisten met witte veters en hakenkruizen op de mouwen genaaid erop na houden, valt het wel mee met die overlast van de Marokkaanse/Turkse hangjongeren waar jij het over hebt.

@blabla1993: Sorrie hoor, maar hoeveel films heeft de katholieke kerk wel niet verboden, waarom mag Spinoza niet gelezen worden op christelijke scholen, of 2-D zijn punt: zijn we Noord-Ierland soms vergeten? Dit soort dingen gaan écht niet alleen op voor de islam.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2007, 14:41   #20
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Toen er rellen waren in Ondiep heb ik maar een paar Marokkaanse/Turkse jongeren gezien, het merendeel van de relschoppers daar was gewoon Nederlands. Als ik zie wat voor een trieste praktijken sommige tiepjes met hun kisten met witte veters en hakenkruizen op de mouwen genaaid erop na houden, valt het wel mee met die overlast van de Marokkaanse/Turkse hangjongeren waar jij het over hebt.

.
Het valt inderdaad allemaal wel mee, pffff
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2007, 15:56   #21
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pf terecht dat ze dit hier geen subsidie aan willen verspillen, maar hij roept toch eigenlijk weinig nieuws of opzienbarends
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2007, 17:53   #22
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Toen er rellen waren in Ondiep heb ik maar een paar Marokkaanse/Turkse jongeren gezien, het merendeel van de relschoppers daar was gewoon Nederlands.
En wie waren uiteindelijk de echte aanleiding tot die rellen... Juist ja
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2007, 18:19   #23
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
En wie waren uiteindelijk de echte aanleiding tot die rellen... Juist ja
Voor zover ik hier in de buurt zie is het aantal hangjongeren wat afkomst betreft fifty-fifty verdeeld.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2007, 18:21   #24
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Voor zover ik hier in de buurt zie is het aantal hangjongeren wat afkomst betreft fifty-fifty verdeeld.
Dat geloof ik dáár niet. Maar volgens de bericht geving waren er problemen met turkse/marrokaanse jongeren
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2007, 19:03   #25
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Dat geloof ik dáár niet. Maar volgens de bericht geving waren er problemen met turkse/marrokaanse jongeren
Nou als ik kijk bij bijv. de plantage ofzo, een groot deel van wat daar hangt zijn van die quasi-stoere blanke kereltjes met opgevoerde scooters en meisjes met huge gouden oorringen, roze sportbroeken en een grote bek. Ik wil niet zeggen dat er helemaal geen overlast is van buitenlanders, kan ook haast niet anders aangezien een groot gedeelte, zoniet het grootste gedeelte, van de bewoners van Ondiep buitenlands is. Het zijn zeer zeker niet alléén Turkse of Marokkaanse jongeren die de overlast veroorzaken. Maar waar het mij vooral om ging is dat er in dit topic weer zo heel duidelijk met een beschuldigend vingertje naar één bevolkingsgroep wordt gewezen, en dat is iets waar ik het ontzettend niet mee eens ben.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2007, 14:15   #26
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
wat een trieste stumper is dat zeg
Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
waarom kanker je dan niet lekker op
Ik loop met een combo van deze antwoorden, maar goed wie ben ik
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2007, 14:29   #27
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Nou als ik kijk bij bijv. de plantage ofzo, een groot deel van wat daar hangt zijn van die quasi-stoere blanke kereltjes met opgevoerde scooters en meisjes met huge gouden oorringen, roze sportbroeken en een grote bek. Ik wil niet zeggen dat er helemaal geen overlast is van buitenlanders, kan ook haast niet anders aangezien een groot gedeelte, zoniet het grootste gedeelte, van de bewoners van Ondiep buitenlands is. Het zijn zeer zeker niet alléén Turkse of Marokkaanse jongeren die de overlast veroorzaken. Maar waar het mij vooral om ging is dat er in dit topic weer zo heel duidelijk met een beschuldigend vingertje naar één bevolkingsgroep wordt gewezen, en dat is iets waar ik het ontzettend niet mee eens ben.

wat zal jij je moreel verheven voelen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.