Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 4,33 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 May 2007, 11:28   #1
Nien_f
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Morning after pil verkrijgbaar bij etos

Tussen de condooms en de dagcreme kun je tegenwoordig bij de etos ook de morning-after pil kopen..
Wat vinden jullie daar nu van?
Zou er misbruik van gemaakt worden,vind je het zo wel erg makkelijk worden of vind je het juist goed dat de MAP makkelijker te verkrijgen is voor iedereen?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 12:09   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe kan je misbruik maken van de MAP?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 13:48   #3
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Volgens mij kon dat voor 5/6 jaar geleden anders nog niet zonder recept bij de Apotheek hoor. Mijn toenmalige vriendin moest daarvoor iig een afspraak maken met de dokter die haar vervolgens een recept mee gaf met uitleg over hoe het te gebruiken.
Later had ze er voordeel bij dat het geregistreerd stond, aangezien ze graag aan de pil wilde (veel last tijdens de menstruatie-periode) en de dokter dus daardoor wist dat ze seksueel actief was en de dokter daarom adviseerde om aan de pil te gaan.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 14:54   #4
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Ja ik was ook in de veronderstelling dat je alleen na een afspraak met de huisarts (en dus op recept) de morning after pil kon krijgen.

Als dat niet (meer) zo is zou ik dat opzich wel verontrustend vinden, aangezien ik bang ben dat meisjes nu sneller zoiets hebben van 'oh dan haal ik de morning after pil wel even', en verder niet echt over de gevolgen nadenken.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 15:06   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Ja ik was ook in de veronderstelling dat je alleen na een afspraak met de huisarts (en dus op recept) de morning after pil kon krijgen.

Als dat niet (meer) zo is zou ik dat opzich wel verontrustend vinden, aangezien ik bang ben dat meisjes nu sneller zoiets hebben van 'oh dan haal ik de morning after pil wel even', en verder niet echt over de gevolgen nadenken.
zo'n pil slik je niet voor de lol
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 15:09   #6
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
zo'n pil slik je niet voor de lol
nee alleen als je keihard gefucked bent!
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 15:53   #7
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
zo'n pil slik je niet voor de lol
nee goh?

Ik ben het met Anne eens, Ik ben bang dat meisjes nu makkelijker over onveilige seks gaan denken omdat de morning after pil opeens vrij verkrijgbaar is.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 18:56   #8
Nien_f
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misbruik was misschien het verkeerde woord(dank u PFP)ik bedoelde dat de drempel misschien lager zou worden,en inderdaad lichtzinnig overnagedacht zou worden en na een nachtje 'achdoehetmaarzodan"-sex even snel zon pilletje gehaald kan worden..

En een punt maakte ik niet echt..was gewoon benieuwd hoe hierover gedacht werd..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 19:48   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat ik probeer te zeggen is dat je goed ziek wordt van zo'n pil en je dat niet zomaar even gebruikt. Het zijn vieze hormonen bommen

maar als het een zwangerschap kan voorkomen (of naja afbreken) vind ik het goed dat het snel en anoniem te verkrijgen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 21:57   #10
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
wat ik probeer te zeggen is dat je goed ziek wordt van zo'n pil en je dat niet zomaar even gebruikt. Het zijn vieze hormonen bommen
Dat klopt, en je hoort mij ook niet zeggen dat dat niet zo is, maar ik denk dat lang niet iedereen dat weet, en zeker hele jonge meisjes niet. Daarom denk ik ook dat het juist belangrijk is dat er wel een consult met de huisarts aan vooraf gaat, zodat zo'n meisje voorgelicht kan worden over zo'n pil, en over het feit dat je daar verantwoord mee om moet gaan.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 22:06   #11
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Dat klopt, en je hoort mij ook niet zeggen dat dat niet zo is, maar ik denk dat lang niet iedereen dat weet, en zeker hele jonge meisjes niet. Daarom denk ik ook dat het juist belangrijk is dat er wel een consult met de huisarts aan vooraf gaat, zodat zo'n meisje voorgelicht kan worden over zo'n pil, en over het feit dat je daar verantwoord mee om moet gaan.
ben ik het wel mee eens, maar ik vind ook dat ouders hierin ook een sleutelrol spelen. ik ben van mening dat als je je kind de juiste voorlichting geeft en er open over praat, dat het uiteindelijk makkelijk onderwerp wordt, en dat het kind er op een volwassen manier mee om weet te gaan. En tuurlijk zal het kind niet leuk vinden om te praten over sex, maar ik denk dat zwangerschap minder leuk is (in eerste instantie, als je 13/14 bent)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 23:49   #12
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
ben ik het wel mee eens, maar ik vind ook dat ouders hierin ook een sleutelrol spelen. ik ben van mening dat als je je kind de juiste voorlichting geeft en er open over praat, dat het uiteindelijk makkelijk onderwerp wordt, en dat het kind er op een volwassen manier mee om weet te gaan. En tuurlijk zal het kind niet leuk vinden om te praten over sex, maar ik denk dat zwangerschap minder leuk is (in eerste instantie, als je 13/14 bent)
Ja maar er zijn genoeg ouders die dat niet doen. En ook niet iedereen van 16+/18+ is zo bijster slim en wereldwijs dat ze van dit soort dingen afweten, als ik alleen al kijk naar wat voor soort topics er af en toe op Seksualiteit worden geopend.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 00:00   #13
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
(in eerste instantie, als je 13/14 bent)
Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Ja maar er zijn genoeg ouders die dat niet doen.
De meeste ouders hebben ook vaak niet in de gaten dat hun kind al op hun 13e/14e al sexueel actief is of actief zou kunnen zijn. Zo'n opvoeding kan dus ook nog weleens te laat komen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 00:21   #14
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
De meeste ouders hebben ook vaak niet in de gaten dat hun kind al op hun 13e/14e al sexueel actief is of actief zou kunnen zijn. Zo'n opvoeding kan dus ook nog weleens te laat komen.
True, en daarom is het dus een slechte zaak dat zo'n morning after pil zonder huisartsbezoek verkrijgbaar is.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 00:27   #15
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Goeie voorlichting op scholen zou een goed idee zijn lijkt me. (en een goede bijsluiter(mocht iemand die dingen lezen)).
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 07:56   #16
Nien_f
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
(en een goede bijsluiter(mocht iemand die dingen lezen)).
Die worden naar mijn idee (te)weinig gelezen daarom zou het naar mijn idee ook beter zijn als een MAP bijvoorbeeld na een voorlichting van apotheker of huisarts te verkrijgen is..
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 09:01   #17
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ben ik het ook enigszins mee eens, maar ik kan me ook wel indenken, dat het niet makkelijk is, voor een kind, als ze er achter komt dat ze per ongeluk zwanger zou kunnen zijn. in bepaalde situaties.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 09:10   #18
Nien_f
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
ben ik het ook enigszins mee eens, maar ik kan me ook wel indenken, dat het niet makkelijk is, voor een kind, als ze er achter komt dat ze per ongeluk zwanger zou kunnen zijn. in bepaalde situaties.
Ben ik het ook mee eens,en de MAP mag van mij ook wel makkelijk te verkrijgen zijn maar wel met een goede voorlichting erbij,en niet zo achteloos ergens in een schapje naast de dagcreme...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 23:22   #19
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leuk die afkortingen.. afijn de MAP is de pest voor je lichaam. het is 1 grote hormomen coctail, dus als een vrouw/meisje de MAP wilt gebruiken als makkelijke optie ipv de pil en condooms moet ze dat zelf weten.

Ze merkt het vanzelf nog wel.

Ik probeer altijd goede voorlichting te krijgen voor ik pillen ga slikken, dingen ga snuiven of wat dan ook..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:11.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.