Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 October 2005, 23:21   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Naar het museum gaan

Gaan jullie wel eens uit vrije wil naar een museum van jouw intresse? Hiermee bedoel ik geen school excursies. Ik moet zeggen dat ik al lang het plan heb om een museumjaarkaart aan te schaffen, maar door luiheid en omdat ik geen zin heb om alleen musea te bezoeken doe ik dat niet. Kortom ga je vaak naar een museum en naar wat voor een soort?

de enige musea die ik toch 1 keer per jaar bezoek zijn: het tropenmuseum te amsterdam en het museum van oudheid in leiden
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 14:26   #2
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Ik ga redelijk vaak (toch wel een paar keer per jaar) uit vrije wil naar een museum. Laatste museum waar ik ben geweest was het Gemeentemuseum in Den Haag, en in Parijs ben ik naar het Louvre (uiteraard ) en het museum van Rodin geweest. Ik vind tentoonstellingen over mode altijd erg interessant, dat hou ik ook in de gaten. Helaas zitten de meeste (voor mij interessante) musea niet in de buurt van waar ik woon dus kost het zoveel geld om erheen te gaan (het marinemuseum kan ik inmiddels ook wel dromen )
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:10   #3
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Ik ga veel te weinig naar musea. Zou veel meer willen gaan, maar ofwel heb ik geen tijd, ofwel denk ik er gewoon niet aan.
De laatste musea die ik gedaan heb, zijn het Louvre en Musée d'Orsay in Parijs (een goeie week geleden).
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:15   #4
TheSun
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

K'ga wel graag naar musea maar het moet wel 'boeiend' zijn.
Op schoolexcursie zijn we dit jaar ook naar een museum geweest, opzich wel interessant maar ze hebben ons 6uur in dat museum gestoken en dat stak dan wel tegen.
Verder ben ik uit vrije wil wel paar keer naar musea geweest. Was dan eentje over kunstwerken, biermuseum, oorlogsmuseum, lavendelmuseum, bijenmuseum, drukkerij.
K'hou wel van beetje variatie.
Persoonlijk vind ik ook wel de ene veel beter dan de andere, je hebt echt wel saaie maar ook echt enorm boeiende.
De musea waar je het ontstaan van iets te weten komt vindt ik het boeiendst (bv. hoe wordt gedrukt, hoe ontstaat honing,etc..)
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:21   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat ik vind van het met school naar een museum gaan is dat je nooit op je gemak rond kan kijken en dat je altijd domme opdrachtjes moet doen zogenaamd om iets te leren maar dat werkt juist niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:24   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat ik vind van het met school naar een museum gaan is dat je nooit op je gemak rond kan kijken en dat je altijd domme opdrachtjes moet doen zogenaamd om iets te leren maar dat werkt juist niet.
idd, dat vind ik ook wel. ik ga het liefst alleen naar een museum, eventueel met twee.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:25   #7
TheSun
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat ik vind van het met school naar een museum gaan is dat je nooit op je gemak rond kan kijken en dat je altijd domme opdrachtjes moet doen zogenaamd om iets te leren maar dat werkt juist niet.
Ja idd, daarin geef ik je wel gelijk.
Dit jaar hadden we dit probleem niet, we mochten gewoon rondlopen.
Ik liep samen met 2 vriendinnen, en ik vond het eigenlijk wel nogal interessant maar m'n vriendinnen vonden dat jammer genoeg niet en wilden naar buiten gaan om op zo'n kinderspeeltuigdingen te zitten en daarom kon ik niet op m'n gemak alles bekijken. (ging over DNA, genen, economie,etc.)
Gelukkig heb ik dan met iemand anders nog wat kunnen rondkijken
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 22:48   #8
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ga meestal op vakantie wel musea bekijken ... toppers vind ik nog steeds het Louvre om Parijs en het British Museum en The National Gallery in London
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2005, 18:19   #9
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat ik vind van het met school naar een museum gaan is dat je nooit op je gemak rond kan kijken en dat je altijd domme opdrachtjes moet doen zogenaamd om iets te leren maar dat werkt juist niet.
Argh ja..belachelijk is dat. Het heeft geeneens zin voor de mensen die niet geïnteresseerd zijn in musea, want die schrijven het wel van iemand anders over. Bovendien zit je met school altijd vast aan een tijd en wilden mijn vriendinnen altijd liever winkelen dan in het museum blijven
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2005, 18:37   #10
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga nooit zo vaak naar een museum. Met school vind ik het iig geen bal aan, tenzij in de reisweek. Dat zijn namleijk wel leuke musea.
Het laatste museum waar ik ben geweest is Panorama Mesdag, dat is echt heel mooi.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2005, 15:19   #11
Google
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zaterdag nog. Gemeentemuseam te Den-Haag. Victory Boogie Woogie anyone?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.