Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 November 2002, 20:14   #1
Kellyke
Guest
 
Berichten: n/a
Question de pil

ik ben 15 en zou aan de pil willen,
men cyclus s na 2 jaar nog niet goed alé ja elke maand andere datum (niet leuk) en ook ja ik verkeer al 9maand dus ja moet r ooit s van kome hé
maar hoe moet ik dat zeggen tegen men ma? of moet dat niet?
help me pls
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2003, 12:12   #2
dieterke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: de pil

Citaat:
Originally posted by Kellyke
ik ben 15 en zou aan de pil willen,
men cyclus s na 2 jaar nog niet goed alé ja elke maand andere datum (niet leuk) en ook ja ik verkeer al 9maand dus ja moet r ooit s van kome hé
maar hoe moet ik dat zeggen tegen men ma? of moet dat niet?
help me pls
Moet ,moet moet nieks als jij nog niet klaar bent . maar TIP als je tegen mama zouw vragen NIET zeggen dat het is omdat je verkering wilt dan laat je ze nooit meer alleen thuis zouw gewoon aan je moeder eens gaan polsen of je de pil niet mag omdat je cyclus onregel matig is en je dat niet leuk vind. en trouwens om te vrijen neem je toch gewoon een condoom want als je de pil 1x vergeet blij dat ik geen vrouw ben zouw da veeel vergete dan
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2003, 12:15   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

nog beter is condoom en pil
kben overigens van mening dat pil veiliger is tegen zwangerschappen dan condoom, condoom beschermt daarentegen weer meer tegen SOAs. maar ook niet tegen alle...

BTW: dit is een oud topic
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2003, 12:39   #4
dieterke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

das waar
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 13:58   #5
Slashdot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mmh dit klinkt misschien dom maar ik zit er zo mee dat vrijen met condoom niet zo fijn is als zonder... Iemand ervaring ermee?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 14:54   #6
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Slashdot
mmh dit klinkt misschien dom maar ik zit er zo mee dat vrijen met condoom niet zo fijn is als zonder... Iemand ervaring ermee?
heb ik wel ervaring mee. met condoom vind ik iig minder fijn, omdat je steeds moet controleren of ie er nog goed om zit, en t stinkt ontzettend. maar als je niet weet waar die ander is geweest zou ik t zeker wel aanraden. dan maar minder romantisch.

ontopic: ik ben op mn 16e begonnen omdat mijn moeder dat wou (omdat ik toen voor teerst sexueel actief was). en pil is opzich wel fijn. alleen de bijwerkingen zijn vaak wat minder

bij mijn eerte pil kreeg ik last van heel droge ogen en kon dus geen lenzen meer dragen, nu zijn mijn ogen mider droog maar lenzen gaat nogsteeds niet. en altijd de laatste week voor ik ongesteld moet worden wordt ik iets neerslachtiger.
en als ik de pil wat langer doorslik (week ofzo) worden mijn borsten gevoeliger.

en vergeten doe ik ook wel eens. (de laatste tijd nietmeer, omdat ik m naast mn bed leg). en als je dan al 2x in spanning hebt gezeten bij een zwangerschapstest is dat echt niet cool.

makkelijke dr van is wel dat je zelf kan bepalen wanneer je ongesteld word. ik ben namelijk nooit sweekends ongesteld, en dat is wel beter
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 15:38   #7
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Durex Elite , de oplossing voor elke man die niet van condooms houdt ( Tenminste , bij ons dan ) En vrijen doen wij MET condoom En pil , ik ben nu aan de antibiotica en dan werkt de pil niet , en ik heb dan liever gewoon geen sex , ook neit met condoom , want stel het scheurt.
Safety first

Ontopic : Mijn moeder kwam er zelf mee , met de pil , omdta ik altijd zo onregelmatig ongesteld ben. De pil is echt niet alleen tegen zwangerschappen , en als je je meoder uitlegt dat het niet daarom is en dat je gewoon gek word van je menstruatie , moet het goed komen. Doe het wel volwassen , neit op een kinderachtige manier.

  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 15:54   #8
Slashdot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Offtopic: Durex Elite??
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 15:55   #9
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zo ging het bij mij dus ook, me ma stelde het zelf voor.

Zo'n grote stap was het achteraf totaal niet.

Maar je hoeft het toch niet perse tegen je moeder te zeggen ( lijkt me wel handig) je kan gewoon naar je dokter gaan, en dan langs je apotheekie.

Suc6
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 16:10   #10
Slashdot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Trouwens, ze zeggen me dat je eerst naar de dokter moet gaan voor de pil te laten voorschrijven, wat houdt zo'n doktersbezoek nou net in?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 19:21   #11
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon, je zegt dat je een recept wil voor de pil. dan vraagt ie waarom precies(voorbehoedsmiddel, menstruatie, acne). Das nodig voor het voorschrijven van een bepaalde pil. Ze zijn allemaal verschillend. en dan krijg je n recept.
that's it.
en hij heeft beroepsgeheim, dus als je t neit aan je ouders wil vertellen komen ze t ook niet te weten.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 19:38   #12
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Waarom zou je niet tegen je moeder kunnen zeggen dat je aan de pil wil als voorbehoedsmiddel? Ik vind dat echt zo'n onzin heh! Ik denk juist dat het voor je moeder een geruststelling is als je eerlijk verteld dat je het ook als voorbehoedsmiddel wil, het is toch juist beter dat zij weet dat jij een beetje serieus over seks nadenkt en er gewoon verantwoord mee bezig zijn. Je kunt met je moeder beter een gesprek over voorbehoedsmiddelen houden dan dat je over een maand moet vertellen dat je zwanger bent hoor!
Bij mijn moeder ligt het nog even anders. Mijn moeder is niet echt een voorstander van de pil, en dat komt doordat de dochter van een hele goede vriendin van mijn moeder is overleden aan een bloedpropje in dr hersenen omdat ze de pil aan een stuk doorslikte en geen stopweek inlaste. Ook heeft ze de verkeerde pil voorgeschreven gekregen en als er in je familie cholesterol en aderverkalking voorkomt, is dat echt heel erg slecht. Nouja, in ieder geval, ik ga vrijdag naar de dokter voor een aantal bloed en urine onderzoeken omdat bij mij in de familie cholesterol, aderverkalking en nog wat andere niet zulke leuke dingetjes voorkomen..en daarna kan ik dus aan de pil.
Daarom denk ik toch dat het belangrijk is dat je tegen je moeder zegt dat je aan de pil gaat, omdat zij waarschijnlijk beter dan jij weet dat er dit soort ziektes in jullie familie voorkomt.
Succes in ieder geval
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 09:23   #13
Eelcotje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Slashdot
Offtopic: Durex Elite??
nieuw?
jah wtf..? ik heb er nog niet echt van gehoord.. is dat nog dunner?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 11:13   #14
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Superdun
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 11:39   #15
Gimli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ok, maar die scheurt dus wel sneller
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 17:17   #16
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Gimli
ok, maar die scheurt dus wel sneller
dat is dus onzin, want volgens mij is die van ander stofje gemaakt..wat sterker is dan normale latex?...

correct me if im wrong...
kzou het na kunnen zoeken in me map van het safe-sex team
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 22:43   #17
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij de dokter en tegen mijn moeder gezegd: ma ik moet morgen naar de dokter om de pil te halen. Ze vond het heel volwassen van me dat ik dat zelf zo had geregeld.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 23:04   #18
Eelcotje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
dat is dus onzin, want volgens mij is die van ander stofje gemaakt..wat sterker is dan normale latex?...


ahaaaaaaaaaaaaaaa... that explains..

Citaat:
Originally posted by dext0r

correct me if im wrong...
kzou het na kunnen zoeken in me map van het safe-sex team
.. euhm Martijn wat voor bijbaantjes heb jij gehad?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 23:08   #19
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Eelcotje

.. euhm Martijn wat voor bijbaantjes heb jij gehad? [/B]
GGD west-friesland, safe-sex team, jongerenvoorlichter
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2003, 09:40   #20
Eelcotje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
GGD west-friesland, safe-sex team, jongerenvoorlichter
phat ..., ehehe /me wil ook wel es zo'n bijbaantje
Beetje rubbertjes geven aan jonge lui en wat lullen (ahum, vertellen)..
Lol en achteraf nog wat in je eigen broek stoppen...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2003, 10:53   #21
Gimli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

confirmatie a.u.b. ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.