Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 September 2011, 21:36   #1
mara25
Lid
 
Geregistreerd op: 25 September 2011
Berichten: 2
Standaard enquete: communicatie met leraren

Lieve mensen,

Voor school zou ik jullie willen vragen om alstublieft de onderstaande vragen te beantwoorden. Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen! De enquete is bedoeld voor jongeren uit het secundair onderwijs.

1. Op welke school volg je les? Welke richting?

2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?

3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)

4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)

5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... als in de klas?

6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)

7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?

8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).

9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?

10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)

11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?

12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?

Hartelijk dank voor jullie medewerking!!
mara25 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2011, 16:52   #2
HappiHardcore
Lid
 
Geregistreerd op: 19 September 2011
Berichten: 19
Standaard

secondaire onderwijs is mbo? or wut @.@ deze dingen maken me altijd in de war
HappiHardcore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2011, 16:59   #3
Wortelbrood
Tietenlied?
 
Wortelbrood's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 May 2009
Locatie: Beerput
Berichten: 8.533
Standaard

Dat lijkt me het middelbare onderwijs. Waardoor ik dus al niet in de juiste categorie val.
__________________
Nee hoor, grapje.
Wortelbrood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2011, 18:49   #4
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

ik ben ook te oud
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2011, 21:32   #5
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

1. Op welke school volg je les? Welke richting?
Doet er niet toe.

2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?
Streng orthodox joods.

3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)
Meestal met een riem of een liniaal.

4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)
Nee. Meestal worden de kinderen die arm in kansen zijn achterin gezet.

5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... als in de klas?
Niet helemaal nee, nadere uitleg acht ik niet noodzakelijk.

6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)
Mondeling daar doen we niet aan, die andere twee wel.

7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?
Wanneer niet

8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).
Ik hoorde er laatst nog twee lopen.

9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?

?

10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)
Afrika.

11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?
Met de kantineman. Hij vroeg me laatst waarom ik cola light nam, omdat ik op dieet was dus. Hebben we het over gehad, was fijn.

12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?
Soms.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2011, 22:22   #6
mara25
Lid
 
Geregistreerd op: 25 September 2011
Berichten: 2
Standaard

Inderdaad, secundair onderwijs is het middelbaar onderwijs.
Ik weet niet precies hoe ze dat in Nederland noemen

@Deegbal: dank voor je antwoorden Je ziet echt dat jij hier moderator bent...
mara25 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2011, 22:50   #7
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

!
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2011, 16:39   #8
HappiHardcore
Lid
 
Geregistreerd op: 19 September 2011
Berichten: 19
Standaard

ah te oud dan
HappiHardcore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2011, 20:08   #9
california
Lid
 
Geregistreerd op: 10 September 2011
Locatie: Middenstip Arena, in tent
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door deegbal Bekijk Bericht
1. Op welke school volg je les? Welke richting?
doet er niet toe.

2. Is de school katholiek/gemeenschapsonderwijs, strikt/los, traditioneel/methodeschool?
streng orthodox joods.

3. Hoe verloopt de communicatie tussen leerkracht en leerlingen? (sfeer, toon, taal, ...)
meestal met een riem of een liniaal.

4. Verloopt de communicatie met alle leerlingen gelijk? (kansarmen, allochtonen, leerlingen met leerstoornissen,...)
nee. Meestal worden de kinderen die arm in kansen zijn achterin gezet.

5. Is de aard van de communicatie tussen leerkracht en leerlingen hetzelfde op de speelplaats, buiten de schooluren, ... Als in de klas?
niet helemaal nee, nadere uitleg acht ik niet noodzakelijk.

6. Via welke kanalen communiceren leerkracht en leerlingen met elkaar? (brieven, mondeling, internet,...)
mondeling daar doen we niet aan, die andere twee wel.

7. Op welke tijdstippen communiceer je met je leerkracht (tijdens de les, na de les, in het weekend, ’s avonds, …) ?
wanneer niet

8. Worden de leerlingen op school gehoord? (wanneer, waarvoor, hoe?).
ik hoorde er laatst nog twee lopen.

9. Zijn er in jouw ogen grote verschillen qua inlevingsvermogen, enthousiasme, … van de leerkrachten?

?

10. Waarover praat je met je leerkracht? (leerstof, conflicten, persoonlijke zaken,…)
afrika.

11. Als je niet met je leerkracht over persoonlijke problemen kan praten, met wie dan wel op school?
met de kantineman. Hij vroeg me laatst waarom ik cola light nam, omdat ik op dieet was dus. Hebben we het over gehad, was fijn.

12. Zijn er initiatieven om de communicatie tussen leerkrachten en leerlingen te verbeteren (themadag, projecten, …)?
soms.
geniaal!
california is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.