Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 June 2015, 09:49   #1
Robarine
Lid
 
Geregistreerd op: 12 June 2015
Berichten: 1
Arrow Survival of the fittest - hoe het zou moeten in de wereld.

Hallo allemaal,

Graag wil ik het volgende met jullie delen:

Als we naar het dierenrijk kijken zien we altijd dat de sterkste dieren aan de top staan. Kijk naar de mens; die heeft zich naar de top van de voedselketen geklauwd over miljoenen jaren van evolutie. Het ontwikkelen van dieren (ook de mens) gaat altijd door en de sterksten, die het meest aangepast zijn aan de omgeving, overleven. Wij mensen zijn ook nog steeds aan het evolueren. We passen ons altijd nog aan aan onze omgeving. Maar je ziet wel dat er heel veel kleine, niet zo sterke mensen zijn. Kinderen kunnen zich dan ook veel veiliger ontwikkelen dan een eeuw geleden. De scholen zijn beschermde omgevingen en kinderen worden niet echt klaargestoomd voor de harde wereld genaamd de maatschappij. Doordat alles ze veilig is gaat onze evolutie nu de andere kant op. Af en toe hoor je een keer van een vechtpartijtje op scholen waarbij leerlingen met elkaar op de vuist gaan voor wat voor reden dan ook. Mijn argument is dan ook dat dit gestimuleerd moet worden. Kinderen leren zo om sterk te zijn, voor zichzelf op te komen en van zichzelf te durven afbijten. Nu leren kinderen dat veel te weinig; ja ze komen wel in aanraking met de harde wereld, maar veilig vanaf de bank kijkend naar de tv of met een gamecontroller in de hand. Dit is niet goed. Kinderen verstijven wanneer er eens wat ergs om hun heen gebeurde en hebben geen idee hoe ze hunzelf, ideeën, of vrienden moeten verdedigen; we zijn slapjanussen aan het kweken. Survival of the fittest heeft geen betekenis meer in onze maatschappij waar maar voor iedereen gezorgd moet worden en ‘oh als junior maar niks ergs overkomt’. Ja! Want misschien leert hij dan eens voor zichzelf op te komen! Ik ben het spuugzat dat mensen maar hun hele leven in een soort wieg door het leven moeten! En om kinderen te leren dat in elkaar gemept te worden of dat ze hun mening niet kunnen verdedigen hun eigen domme, luie schuld is ben ik er ook niet op tegen dat hun leeftijdsgenoten dit filmen en op internet zetten. Dit filmen en op het web plaatsen juich ik juist toe! Kinderen moeten namelijk maar om kunnen leren gaan met schande en de andere partij mag wel een keer geprezen worden dat ze het sterkst zijn. Zo worden de kinderen scherp en sterk gehouden. Een goede set hersens is fantastisch, natuurlijk, dat ontken ik niet, MAAR, wanneer je geen manier hebt om die voorsprong te verdedigen ben je absoluut niet klaar voor wat er komen gaat.

Ik weet dit een onpopulaire mening is, maar ik wou dit even kwijt.

Graag hoor ik hier ideeën en reacties op.
Robarine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2015, 15:16   #2
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Thanks man!

Ik zal mijn kiddo's maar een maandje naar het kalifaat sturen
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.