Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 November 2003, 12:15   #51
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik lees en hoor genoeg vriend, extreem rechts heeft me altijd al geďntresseert en ik lees er graag en veel over.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2003, 14:30   #52
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik lees en hoor genoeg vriend, extreem rechts heeft me altijd al geďntresseert en ik lees er graag en veel over.
Dan moet je maar es de artikels over de connecties tussen het Vlaams Blok en Blood and Honour lezen... Bewijst al genoeg vindik
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2003, 16:01   #53
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Mod-actie.

Er zijn een aantal replies weggehaald. Gelieve niet meer off-topic te gaan of onzinnige reacties te posten...

Reacties on-topic en met argumenten graag.

Oja: er kunnen wat replies onterecht zijn verwijderd, sorry in dat geval.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 27 November 2003 om 17:26
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2003, 17:25   #54
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Of je het eens bent met het vlaams blok of niet, ik vind dat je de democratie ernstige schade doet als je partijen gaat negeren.

Ik vraag me dan ook sterk af wat slechter is een extreem rechtse partij of een gematigde partij die de democratie verkracht.

Ik ken de partij punten van het Vlaams Blok niet, maar om nu te zeggen dat al die duizende stemmers debiele zijn vind ik wel ver gaan. De vergelijk viel te treffen met het LPF van Pim Fortuyn, die werden met het Vlaams Blok vergeleken door de linkse opinie. Echt onterecht
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2003, 18:15   #55
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
raˇcisˇme (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie


Fade of Light haalde het woordenboek vaak genoeg aan als een discussie over een rechts(e) partij of standpunt weer eens overdreven en oververhit besproken werd. Ook hier is het weer van toepassing: al zijn de standpunten van het Vlaams Blok nog zo rechts en vind ik ze zo nu en dan ook te ver gaan, smijten met termen als racisme vind ik ook weer niet nodig.

De quotes die je aanhaalt bevatten ook gewoon feiten! Bijvoorbeeld het feit een hoog percentage allochtonen op een school problemen met zich meebrengt wat betreft integratie, prestaties en toekomstperspectieven. Mij lijkt derhalve een spreiding en het tegen gaan van "zwarte scholen" helemaal niet zo'n slecht idee. Het komt de integratie alleen maar ten goede. Ben ik dan een racist?

En Pschybonny, probeer liever de discussie aan te gaan dan te stellen dat iemand bij een afwijkende mening een topic verneukt
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2003, 17:34   #56
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
En Pschybonny, probeer liever de discussie aan te gaan dan te stellen dat iemand bij een afwijkende mening een topic verneukt
Bunny heeft gelijk met de verwijzing naar Blood and Honour...

Als je weet wat het is ten minste...

Blood and Honour is een nazi-netwerk uit verschillende landen dat enkele weken geleden een bijeenkomst had in een deelgemeente van Brussel. Honderden nazi-duitsers, nazi-nederlanders en nazi-belgen kwamen er bij elkaar. Was een soort van *privé-feestje* met racistische achtergrond. Er werd de Hitler-groet gedaan en toespraken van Hitler vroeger voorgelezen.

Achteraf werd ontdekt dat dit feestje mede-mogelijk gemaakt werd door de Vlaams Blok leden...

Lijkt me vrij duidelijk toch waarom ze vergeleken worden aan nazi's? Als ze het mee organiseren
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2003, 18:40   #57
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is lang geleden hoor.
Leden die nu veroordeeld worden voor racisme, raken onmiddellijk hun lidkaart kwijt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2003, 21:30   #58
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Dat is lang geleden hoor.
Leden die nu veroordeeld worden voor racisme, raken onmiddellijk hun lidkaart kwijt.
Lieverd, het was begin oktober
en het stond twee weken terug in HUMO...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 11:08   #59
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Lieverd, het was begin oktober
en het stond twee weken terug in HUMO...
Vorige week... Ze hebben bewijzen dat verschillende Vlaams-Blokkers connecties hebben met Blood and Honour, en dat die mee de bijeenkomsten organiseerden enzo. Deze week stond er dan nog in, dat er niet eens iets aan gedaan is...

En Artuur,lees eerst die artikels voor je me aanvalt op wat ik zeg
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 12:15   #60
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard Re: Re: Vlaams Blok...

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Is dit niet een beetje aanstellerij? Het is toch een goede partij!?
Euh... HOE kan jij nu weten of het een goede partij is?
Ken jij het 70-puntenplan? Volgens mij weet jij nx af van die Belgische partij... Misschien van horen zeggen ofzo...
Maar voor je gaat zegen dat het aanstellerij is, en dat je het een goeie partij vind, mag je wel eens met ARGUMENTEN afkomen waarom je dat vind...
Kunnen we ten minste met je de discussie aangaan...

Loze uitspraken doen om te shokeren moet je maar voor jezelf houden.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 12:26   #61
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Met argumenten komen heb ik nu geen zin in en waarschijnelijk zijn mijn argumenten in jullie ogen geen argumenten en zo kijk ik ook tegen jullie aan, maar ik kan heel goed begrijpen dat een partij trots is haar land en het ook graag in een kleur wilt houden.

En dat is geen rasistische uitspraak, alleen een uiting van begrip.
En zin in een eindeloze discuzie heb ik ook niet dus verder bemoei ik me niet diepgaant op deze topic.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 14:00   #62
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
maar ik kan heel goed begrijpen dat een partij trots is haar land en het ook graag in een kleur wilt houden.
Dit is bijvoorbeeld al een goed argument

Ik ben het volledig accoord met het Vlaams Blok omtrend géén stemrecht voor vreemdelingen. Stel... Ik verhuis naar nederland, ik verkies om GEEN Nederlander te worden, en ik ga daar een beetje moeien in de politiek. Ik vind zoiets niet kunnen. Als je mee wil stemmen en mee wil oordelen hoe het in de politiek aantoe gaat, moet je zeker al de nationaliteit overnemen.

Maar het Vlaams Blok moet niet overdrijven. Ze zijn op de meeste vlakken gewoon TE extreem...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 19:50   #63
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het 70-puntenplan bestaat niet meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 20:51   #64
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Het 70-puntenplan bestaat niet meer.

Daar loopt de rechtzaak nu tegen...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 23:08   #65
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
En Artuur,lees eerst die artikels voor je me aanvalt op wat ik zeg
Waarom? Jij introduceert dit onderwerp in dit topic, en ga op jouw punten in. Misschien moet je je niet steeds zo aangevallen voelen, maar gewoon inzien dat dit een discussie is en er dus wel eens mensen kunnen zijn die het niet met je eens zijn en eens ingaan op wat anderen te zeggen hebben

Verder zegt Saartje precies ongeveer hetgeeen ik ook zei:

Citaat:
Maar het Vlaams Blok moet niet overdrijven. Ze zijn op de meeste vlakken gewoon TE extreem...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2003, 18:53   #66
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Daar loopt de rechtzaak nu tegen...
Nee die rechtszaak is om te beslissen of het Vlaams Blok NU racistisch is.
Eerder was al beslist dat een partij alleen mag veroordeeld worden op feiten uit het heden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.