Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 April 2004, 22:46   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question Slotjes plaatsen

Ik vroeg mij af, met name op Ledenstaff en Feedback, komt het nogal eens voor dat wanneer een FB/beheerder zijn mening heeft gegeven dat er dan onmiddelijk een slotje op geplaatst wordt. Min of meer omdat deze mening 'bindend' verklaard wordt, of omdat geacht wordt dat de discussie gesloten is. Kijk maar eens op de betreffende fora, het wemeld er van de slotjes.

De vraag is dus: is dit werkelijk noodzakelijk? Kijk; bij bepaalde topics met een onnozele vraag, of wanneer de kans groot is dat er verder toch niet meer normaal gereageert wordt, dan is een slotje nodig. Maar er staan ook slotjes op gewone, normale topics. Is dat werkelijk nodig? Het komt nogal eens voor dat ik een paar dagen er niet ben, een topic lees en dan nog even een mening wil toevoegen en dit niet meer mogelijk is.

Een PM sturen ofie open kan kan natuurlijk, maar vergt nogal wat onnodige moeite eigenlijk. Wat vinden jullie ervan?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 22:48   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

als ik een recent voorbeeld neem, dat topic van pakspul over het aantal PM's.
het als het goed is bindende antwoord (zoals het in de database staat) is al gegeven, en vervolgens gaat het topic gewoon verder...met eigenlijk weinig inhoud.
om dit te voorkomen zou het natuurlijk kunnen dat er ook al preventief slotjes geplaatst worden.

op andere punten snap ik het wel, een verouderd topic zal toch vanzelf wel 'naar beneden zakken'.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 22:50   #3
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

nee het hoeft niet altijd. ik vind niet dat er 'uit voorzorg' een slotje op moet, dwz als er nog helemaal geen offtopic geblaat is. als dat al wel het geval is en iets dreigt een chat/spam/nietnuttig topic te worden, dan mag er van mij een slotje op..

als je doelde op de PM topic, daar moest een slotje op ja

kun je anders een voorbeeld geven van een topic waar een slotje op zit waar jij vind dat die niet hoort?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 22:56   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
nee het hoeft niet altijd. ik vind niet dat er 'uit voorzorg' een slotje op moet, dwz als er nog helemaal geen offtopic geblaat is. als dat al wel het geval is en iets dreigt een chat/spam/nietnuttig topic te worden, dan mag er van mij een slotje op..

als je doelde op de PM topic, daar moest een slotje op ja

kun je anders een voorbeeld geven van een topic waar een slotje op zit waar jij vind dat die niet hoort?
Ehm, ff zoeken.. Er zijn er legio..

Hehe, sterker nog, op feedback zijn bijna alleen meer slotjes

Gewoon een willekeurig voorbeeld hoor..

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=44426

Deze bijv.. NW geeft hem een ban, maar vanwaar het slotje op dat topic? Omdat de vraag beantwoord is Enfin, niet het beste voorbeeld, ff andere zoeken..

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=44087

In feite hetzelfde verhaal.. Niet dat ik van plan was daar te reageren, maar toch

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=43659

Ook, carnavalsforum is weg, daar vroeg 6thgate om, waarom moet die op slot?

Op ledenstaff bijv:
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=44918

Ik snap dat de mening van Tyskie in feite bindend is Maar deze las ik bijvoorbeeld, en wilde ook wat zeggen over dat logo.. Je kunt dan Elvenkindje of wie het ook was doorverwijzen, maar waarom moet ie op slot eigk
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 23:01   #5
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
*knipt*
hm ja bij sommige heb je gelijk, zoals die laatse op leden staff.

maar sommige.. wordt al veel gechat, of is de een topic weer opgehaald terwijl een probleem al lang op gelost is.. dan vind ik dat het wel kan voordat iedereen er over begint door te zeuren..
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 23:02   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het waren ook maar voorbeelden die ik binnen no-time ff kon vinden hoor Er zijn betere, maar de bedoeling is (naar ik hoop ) duidelijk, vroeg me alleen af of meerdere mensen dat tegengekomen waren
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 00:03   #7
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

In veel topics is het noodzakelijk omdat leden gewoon in topics op feedback gaan chatten en de topic dan uiteindelijk toch niet meer over het onderwerp gaat waarover het begon.
[Sommige Fbs hebben ook wel de neiging te gaan chatten / offtopic te gaan in zon topics btw ]
Dus daar is het soms wel nodig om een slotje te plaatsen

Dus ik ben wel voor om slotjes te plaatsen op de duidelijke gevallen, om onnodige reacties te voorkomen, op andere belangrijkere kan je misschien gewoon de offtopic reacties weghalen..
[En misschien als het steeds dezelfde mensen zijn die dat doen dan kick je ze toch gewoon uit feedback Of je laat ze wel lezen maar niet reageren..]
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 00:55   #8
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

wat betreft dat logo, daar kunnen wij niks aan doen. daar zou iig gemaild over moeten worden, als je vind dat t forum een nieuw logo nodig heeft

en de rest van je voorbeelden, dat zijn gewoon gevallen waarbij t probleem is opgelost en t niet nodig is om verder op te reageren dus daarom zet ik er dan slotjes op. ik heb een hekel aan posts in Feedback die zwaar offtopic zijn dus in dat geval ga ik liever preventief te werk

but that's just me
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 11:39   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik ben persoonlijk 100% tegen preventief slotjes plaatsen. Je kunt ze altijd gewoon openlaten, en als er dan off-topic gereageert wordt, dan kan dat slotje alsnog komen.

Waarom mag iemand trouwens niet de mening pijlen over een logo? Wanneer hij voor een nieuw logo is, kan hij wel een mail sturen naar spill, maar het werkt natuurlijk altijd mee wanneer je kunt verwijzen naar een topic waar nog 20 andere leden daarvoor waren. Of wanneer je inziet dat de rest van de leden tegen zo'n logo is, dan kun je je de moeite van een e-mail besparen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 12:25   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Kan iemand mij uitleggen waarom dit topic nu op slot moet?

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=45673

Waarom moet je een PM gaan sturen en wachten tot ie weer open gaat? Stel ik kom over een maand ineens op een schitterend idee, of over een week? Wie weet nu zelfs? Er wordt nauwelijks een flame gedaan, het lijkt wel een soort automatisme om op elk topic op ledenstaff of feedback een slotje te plaatsen ofzo
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 12:48   #11
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kan iemand mij uitleggen waarom dit topic nu op slot moet?

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=45673

Waarom moet je een PM gaan sturen en wachten tot ie weer open gaat? Stel ik kom over een maand ineens op een schitterend idee, of over een week? Wie weet nu zelfs? Er wordt nauwelijks een flame gedaan, het lijkt wel een soort automatisme om op elk topic op ledenstaff of feedback een slotje te plaatsen ofzo
ik wou net al op zoek gaan naar dat topic om het als voorbeeld te plaatsen hier. zat het me ook al af te vragen toen ik daar aan het lezen was
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 12:50   #12
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kan iemand mij uitleggen waarom dit topic nu op slot moet?

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=45673

Waarom moet je een PM gaan sturen en wachten tot ie weer open gaat? Stel ik kom over een maand ineens op een schitterend idee, of over een week? Wie weet nu zelfs? Er wordt nauwelijks een flame gedaan, het lijkt wel een soort automatisme om op elk topic op ledenstaff of feedback een slotje te plaatsen ofzo
Hier heb je wel een punt jah. Redelijk zinloos. Als forumbaas/beheerder lijkt het mij eerder een doelstelling zo min mogelijk sloten te moeten zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 15:35   #13
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kan iemand mij uitleggen waarom dit topic nu op slot moet?

http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=45673

Waarom moet je een PM gaan sturen en wachten tot ie weer open gaat? Stel ik kom over een maand ineens op een schitterend idee, of over een week? Wie weet nu zelfs? Er wordt nauwelijks een flame gedaan, het lijkt wel een soort automatisme om op elk topic op ledenstaff of feedback een slotje te plaatsen ofzo
Dit is dus redelijk achter mijn rug om hé.

Jij hebt mij gePM't met de vraag waarom ik dat topic sloot. Ik heb jou een antwoord gegeven (dat we met deze informatie eerst naar staff gaan om te bespreken) en dat we terug kwamen met een gezamelijk antwoord.

Jij zei dat je niets meer had toe te voegen aan het topic, dus liet ik het ook gesloten. Beetje achterbaks om hier ineens andere dingen te gaan verkondigen?

Het wil niet zeggen omdat dingen op ledenstaff voorgesteld worden, dat ze daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden hé. Wanneer staff al dan niet beslist of de aanmeldingsprocedure nu veranderd of niet, gaan wij daar over nadenken hoe of wat. Wanneer staff kiest om de aanmeldigsprocedure te laten zoals ze is, is het topic voorlopig zinloos...

[edit sorry, ik verwarde je met Tyskie, maar het antwoord blijft hetzelfde... Eerst staff, vooralleer we er op terugkomen ]
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 17:27   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Mijn heer zeg, wat een voorbarigheid weer

Ik snap ook absoluut niet waarom we geen nieuwe voorstellen zouden kunnen doen in de tijd dat er op feedback besproken werd. Is tot die tijd het onderwerp gesloten? Wat een flauwekul zeg
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 00:17   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Dit is dus redelijk achter mijn rug om hé.

Jij hebt mij gePM't met de vraag waarom ik dat topic sloot. Ik heb jou een antwoord gegeven (dat we met deze informatie eerst naar staff gaan om te bespreken) en dat we terug kwamen met een gezamelijk antwoord.

Jij zei dat je niets meer had toe te voegen aan het topic, dus liet ik het ook gesloten. Beetje achterbaks om hier ineens andere dingen te gaan verkondigen?
Ik heb idd gemeld dat ik momenteel niets had toe te voegen... Maar zoals ik in mijn report al meldde vond ik het jammer dat hij al gesloten werd terwijl de discussie nog volop gaande was..

En zoals ik in mijn PM al zei snap ik dat je als staff een beslissing wilt gaan nemen...
Maar toch blijf ik ook vinden dat het topic nog steeds niet rijp was voor een slotje..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 00:38   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik heb idd gemeld dat ik momenteel niets had toe te voegen... Maar zoals ik in mijn report al meldde vond ik het jammer dat hij al gesloten werd terwijl de discussie nog volop gaande was..

En zoals ik in mijn PM al zei snap ik dat je als staff een beslissing wilt gaan nemen...
Maar toch blijf ik ook vinden dat het topic nog steeds niet rijp was voor een slotje..
Mja oke, maar als het dus, zo als nu blijkt, dat je al een PM gestuurd hebt lijkt het me ook weer redelijk stemmingmakerij door hier ook nog es te posten.
Had je daarvoor niet beter de uitkomst van het intern overleg kunnen afwachten?
Dat je het niet eens bent weten we, maar het melden daarvan kan ook op een andere manier.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 00:42   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik ben niet degene die het omhoog heeft gehaald hoor..

Beter lezen scheelt de helft.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 01:01   #18
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik ben niet degene die het omhoog heeft gehaald hoor..

Beter lezen scheelt de helft.
Oh oke, snorry

Kut forum ook, krijg je ook met die gratis baggertroep. Altijd etzelfde geleuter
Duidelijke tijdsaanduidingen... laat staan usability hebben die devvers nog nooit van gehoord
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.