Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 April 2004, 13:41   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking Toelatingsprocedures tot privé-forums

Koelkast rade me aan misschien met een beter idee te komen omtrent de toelating tot de prive-fora, Meidenforum en Mannenforum.

Wat is er gebleken?
Het huidige toelatingssysteem blijkt in bepaalde gevallen simpelweg niet te werken. Op het mannenforum valt zonder goede argumentatie bijvoorbeeld Nickchange buiten de boot, het meidenforum staat een betrouwbaar lid als Chica maar niet toe. Er wordt dus, wat al vooraf als gevaar werd ingecalculeerd, niet objectief gestemd.

Oplossingen heb ik ook zo snel niet voor de hand. Persoonlijk stem ik meestal integer, zo heb ik ook altijd gewoon voor toelating van Nickchange gestemd. Blijkbaar kan niet iedereen dat. Blijven zeuren over manipulatie heeft geen zin. Iedereen heeft kunnen zien wat gebeurt is, maar gebeurt is gebeurt. Zaak is dat dat in de toekomst niet meer gebeurt, en daarom vind ik dat nagedacht moet worden over een beter systeem.

Ikzelf had het volgende bedacht:
Ieder nieuw lid dat voldoet aan de standaart eis (3 maanden lid, 300 posts) wordt in eerste instantie beoordeelt door de beheerders en de desbetreffende forumbazen van het privé-forum. Zij beslissen over al dan niet toelating (dus niet op iemand anders verantwoording..). Dat lid krijgt vervolgens een bepaalde tijd (zeggen en schrijven een maand bijvoorbeeld) toegang tot het privé-forum, waarna geëvalueerd wordt of de betreffende persoon betrouwbaar is. Zo krijgt iemand tenminste een kans, en kan er niet achter diens rug om geroddeld en gemanipuleerd worden.

Mensen die betrapt worden op misbruik van het privé-forum worden er uiteraard gewoon nog steeds uit verwijdert. Zij het op fatsoenlijke argumenten, en niet op kul. Beheerders dienen een overkoepelende stem te hebben.

Enfin, dat had ik bedacht. Zijn jullie het daarmee eens? Of hebben jullie andere suggesties?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 21 April 2004, 13:47   #2
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Dus enkel beheerders en desbetreffende forumbazen?

Weetje... Persoonlijk lijkt mij dat ook een beter idee. Tegenwoordig zijn de meiden het echt BEU als mensen er eerst uitgezet worden, en daarna er terug in willen als ze "onschuldig" blijken te zijn.

Verschillende leden gaan dan ook gewoon kiezen om een "principiele NEE" te geven. Hoewel enkel de persoon in kwestie dan bestrafd word, wat in mijn ogen ook oneerlijk is.

Dus... Eigelijk... Dit voorstel vind ik redelijk...


Enkel dat van die proefperioede... Dat vat ik niet helemaal...
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 13:51   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje

Enkel dat van die proefperioede... Dat vat ik niet helemaal...
Meiden/mannen kunnen dan uiteindelijk alsnog beslissen of deze persoon zich behoorlijk heeft gedragen.

Overigens, mocht iemand niet toegelaten worden door de beheerder/desbetreffende FB, dan moet er natuurlijk wel een andere weg zijn. Het kan zijn dat de beheerder/FB de persoon in kwestie gewoonweg niet kent, of een verkeerd beeld heeft. In dat geval misschien een topic openen op feedback, of op leden-staff
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 21 April 2004, 13:55   #4
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Een beheerder / FB kan toch gewoon van de desbetreffende persoon posts zoeken, en hieruit opmaken of deze persoon geschikt is om toe te laten ? of zie ik dat zo verkeerd ?
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline  
Oud 21 April 2004, 13:56   #5
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Meiden/mannen kunnen dan uiteindelijk alsnog beslissen of deze persoon zich behoorlijk heeft gedragen.

Overigens, mocht iemand niet toegelaten worden door de beheerder/desbetreffende FB, dan moet er natuurlijk wel een andere weg zijn. Het kan zijn dat de beheerder/FB de persoon in kwestie gewoonweg niet kent, of een verkeerd beeld heeft. In dat geval misschien een topic openen op feedback, of op leden-staff
Nee... zulke dingen moeten niet op forum gegooid worden vind ik dan.

er zijn 3 beheerders, en 3 forumbazen van Meidenforum (mannenforum weet ik niet).

Wanneer bijvoorbeeld 5 mensen TEGEN stemmen, zegt dit bijvoorbeeld ook al veel lijkt me. Wanneer het 3-3 is twijfel in voordeel van de user, en kan er enkele weken later toch weer een poll gedaan worden? Of een grondige discussie vlak erna?

Feedback en Ledenstaff dienen niet voor zo'n dingen.
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 13:56   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Een beheerder / FB kan toch gewoon van de desbetreffende persoon posts zoeken, en hieruit opmaken of deze persoon geschikt is om toe te laten ? of zie ik dat zo verkeerd ?
Aan post-stijl valt natuurlijk niet altijd iets af te lezen. Bovendien zou je dan bij elke toelating minimaal 300 posts moeten nalezen, beetje veel werk
Vaak hebben mensen elkaar op MSN, iets dat een veel beter beeld geeft dan het forum!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 21 April 2004, 13:58   #7
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje


Feedback en Ledenstaff dienen niet voor zo'n dingen.
En daarbij komt ook nog eens dat iedereen daarop kan reageren, ook de mannelijke users. En meiden die niet in MF kunnen.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline  
Oud 21 April 2004, 13:59   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Nee... zulke dingen moeten niet op forum gegooid worden vind ik dan.

er zijn 3 beheerders, en 3 forumbazen van Meidenforum (mannenforum weet ik niet).

Wanneer bijvoorbeeld 5 mensen TEGEN stemmen, zegt dit bijvoorbeeld ook al veel lijkt me. Wanneer het 3-3 is twijfel in voordeel van de user, en kan er enkele weken later toch weer een poll gedaan worden? Of een grondige discussie vlak erna?

Feedback en Ledenstaff dienen niet voor zo'n dingen.
Wat kan iemand dan doen wanneer hij geweerd wordt? Pech gehad? 3 beheerders en 3 FB's die iemand verder totaal niet kennen moeten dan oordelen. Lijkt me dat dan iemand het voordeel van de twijfel dient te krijgen of iets dergelijks.

Ja, je kunt een regeling invoeren, wanneer het 5-0 vóór iemand is, dan hoeft zo'n evaluatie inderdaad niet (tenzij mensen in het privé-forum erom verzoeken bijvoorbeeld wanneer iemand zich verwerpelijk gedraagt. In de praktijk komt dat echter nauwelijks voor). Bij 3-3 is het inderdaad misschien een idee
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 21 April 2004, 14:00   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tja.. zo'n proefperiode klinkt natuurlijk wel leuk en aardig, maar ik denk dat in de praktijk het effect nul zal zijn...

Allereerst schiet het er bij in dat mensen na een maand weer beoordeeld moeten worden (zouden de 'nieuwe' FB'en ook niet na een maand beoordeeld worden op functioneren?).
Ten tweede denk ik dat als er al iemand in die maand misbruik gaat maken van zijn dat dat toch slechts in incidentele gevallen te herleiden zal zijn op diegene... De kans dat dat gebeurt in zijn proefperiode is even groot (of kleiner) als de kans dat het gebeurt als hij (of zij) er vast in zit... Daarbij zijn de staffen ook gelijk; namelijk nooit meer toegang tot de private fora...

Kortom: het nut van die proefperiode zie ik niet zo.

Ik blijf er dan ook bij dat ik vind dat er binnen de Staff een commité (MMVV) moet zijn die dit soort dingen bepaalt.. En bij twijfel kan er dan een poll worden gemaakt in het betreffende forum of ander de gehele staff.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 21 April 2004, 14:04   #10
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Of bij akkoord hem/haar doorlaten,

en bij niet-akkoord een poll openen in mannenforum/meidenforum?
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 14:16   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Of bij akkoord hem/haar doorlaten,

en bij niet-akkoord een poll openen in mannenforum/meidenforum?
Dat kan natuurlijk ook.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 21 April 2004, 16:27   #12
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Een beheerder / FB kan toch gewoon van de desbetreffende persoon posts zoeken, en hieruit opmaken of deze persoon geschikt is om toe te laten ? of zie ik dat zo verkeerd ?
Neej want dan krijg je weer naar je hoofd geslingerd dat je het niet op een democrratische wijze aanpakt.. waarbij ook andere leden kunnen kiezen.

Dus hoe we het ook doen.. infeite doen we het nooit goed.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 21 April 2004, 16:49   #13
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Neej want dan krijg je weer naar je hoofd geslingerd dat je het niet op een democrratische wijze aanpakt.. waarbij ook andere leden kunnen kiezen.

Dus hoe we het ook doen.. infeite doen we het nooit goed.
LoeLoe, dit heb je nu al 1000 keer gezegd, kom eens met iets nieuws...
Waarschijnlijk is een constructieve bijdrage van jouw kant teveel gevraagd, maar hou dan gewoon stil joh...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 21 April 2004, 18:06   #14
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Dit mag ik misschien dan al 1000 keer gezegd hebben maar het dringt nog lang neit bij alle mensne door.

Ik heb me hier altijd onwijs veel ingezet.. in het begin .. de eerste paar jaren werd dat gewaardeerd en kreeg je er ook wat voor terug. Niemand klaagde.. ook als het evne niet in jouw straatje paste.. niemand lag erover te zeiken.

Nu moet je enorm veel leden proberen tevreden te stellen. De ene wil dit, de andere wil dat. Je doet zoveel mogelijk om beide groepen tevreden te stellen maar tcoh blijkt het idere keer maar weer dat ze echt NOOIT ergens tevreden mee zijn. Nooit niet..

En dat vind ik onwijs jammer jah. En het interesseert me niet hoe vaak je dit dan al gelezen hebt. Ik mag hier ook mijn mening over hebben.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 21 April 2004, 18:10   #15
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
LoeLoe, dit heb je nu al 1000 keer gezegd, kom eens met iets nieuws...
Waarschijnlijk is een constructieve bijdrage van jouw kant teveel gevraagd, maar hou dan gewoon stil joh...
Nee, loeloe heeft gelijk.

Je kan nooit voor iedereen goed doen... en dan kan nog vaak benadrukt worden... lijkt me
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 19:05   #16
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
LoeLoe, dit heb je nu al 1000 keer gezegd, kom eens met iets nieuws...
Waarschijnlijk is een constructieve bijdrage van jouw kant teveel gevraagd, maar hou dan gewoon stil joh...
Ik sluit me bij Loeloe en Saartje aan..
Impressions is offline  
Oud 21 April 2004, 19:34   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Het enige wat ik van LoeLoe lees is dat ze het nooit goed kan doen.. Zowel toen ik nog FB was als als lid is dit het enige wat ik van haar lees...

Natuurlijk kun je het nooit goed doen, maar ik zie LoeLoe nog niet eens een poging doen...
En dan moet ze ook niet telkens weer gaan zeveren dat ze het nooit goed kan doen....

Het is trouwens gewoon gelul. Natuurlijk kun je niet voor 100% iedereen tevreden houden, maar je kunt er tenminste naar streven. Als FB heb ik nauwelijks tot geen commentaar gehad... Dext0r krijgt ook veel minder commentaar dan een Koelkast of LoeLoe.. Hoe komt dat? Waarschijnlijk omdat je bij Dext0r ziet dat hij het forum wilt verbeteren op een positieve manier.. Bij de meerderheid zie je helaas alleen het eigen hachje redden.. Zichzelf verdedigen.
Als LoeLoe met iets constructiefs komt krijgt ze echt geen negatief commentaar.. Dat krijg je alleen als je je op een negatieve manier met het forum bezighoudt..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 21 April 2004, 19:42   #18
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het enige wat ik van LoeLoe lees is dat ze het nooit goed kan doen.. Zowel toen ik nog FB was als als lid is dit het enige wat ik van haar lees...

Natuurlijk kun je het nooit goed doen, maar ik zie LoeLoe nog niet eens een poging doen...
En dan moet ze ook niet telkens weer gaan zeveren dat ze het nooit goed kan doen....

Het is trouwens gewoon gelul. Natuurlijk kun je niet voor 100% iedereen tevreden houden, maar je kunt er tenminste naar streven. Als FB heb ik nauwelijks tot geen commentaar gehad... Dext0r krijgt ook veel minder commentaar dan een Koelkast of LoeLoe.. Hoe komt dat? Waarschijnlijk omdat je bij Dext0r ziet dat hij het forum wilt verbeteren op een positieve manier.. Bij de meerderheid zie je helaas alleen het eigen hachje redden.. Zichzelf verdedigen.
Als LoeLoe met iets constructiefs komt krijgt ze echt geen negatief commentaar.. Dat krijg je alleen als je je op een negatieve manier met het forum bezighoudt..
je bent wel druk bezig de groepsdynamica te analyseren hier he.. nix op tegen, maar breng het dan wel zo dat het jouw bevindingen en meningen zijn, en niet alsof het feiten zijn.. aub
AmbyPur is offline  
Oud 21 April 2004, 19:43   #19
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het is trouwens gewoon gelul. Natuurlijk kun je niet voor 100% iedereen tevreden houden, maar je kunt er tenminste naar streven. Als FB heb ik nauwelijks tot geen commentaar gehad... Dext0r krijgt ook veel minder commentaar dan een Koelkast of LoeLoe.. Hoe komt dat? Waarschijnlijk omdat je bij Dext0r ziet dat hij het forum wilt verbeteren op een positieve manier.. Bij de meerderheid zie je helaas alleen het eigen hachje redden.. Zichzelf verdedigen.
Als LoeLoe met iets constructiefs komt krijgt ze echt geen negatief commentaar.. Dat krijg je alleen als je je op een negatieve manier met het forum bezighoudt..
Koelkast en LoeLoe willen ook het forum op een positieve manier verbeteren, dit willen jullie gewoon niet inzien. Beetje loos om met zo'n argumenten te gaan gooien als je niet verder kan zien dan je neus lang is.

JIJ weet niet wat die andere partijen voorstellen ivm forum? JIJ weet niet hoe ze over bepaalde zaken denken? En jij weet ook helemaal niet wat hun plannen zijn om de dingen beter aan te pakken.

Eén ding lijkt mij wel duidelijk. De users proberen hier gewoon hoger dan staff komen te staan. De manier hoe ze hier op één persoon proberen in te spelen en TOTAAL offtopic te gaan is duidelijk. En dan maar gaan klagen omdat het beleid plots te streng word
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 19:48   #20
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

dat je als crew lid commentaar krijgt betekend niet meteen dat je slecht bezig bent. Waar gehakt wordt vallen spaanders. LoeLoe leverd zeker over het algemeen geen slecht werk. ze heeft fouten gemaakt in het verleden maar durfde wel ergens voor te gaan staan ook al was dat iets waar velen het niet mee eens zouden zijn, echter het wel een noodzakelijke en goede vooruitgang voor het forum betekende.

Denk je in dat mensen in de crew vrijwillig tijd en energie op offeren om te beheren moderaten en er iets leuks van te maken. als je vervolgens alleen maar commentaar krijgt en bij elke kans die er is je fouten gemaakt in het verleden opgehaald worden is de lol er natuurlijk snel vanaf. daar raak je verbitterd door en is de motivatie om iets aan te pakken al snel minder.

LoeLoe heeft in het verleden fouten gemaakt zij is zelf ook de laatste die dit zal ontkennen maar haar afschilderen als een enorm slecht crew lid is iets wat ze niet verdient en gewoon weg niet waar is.

met alle respect heeft ze wel meer doorzettings vermogen dan iemand die na een aanvaring met een ander binnen de crew er nog voor de verf van de titel forumbaas droog was al weer uit stapte.

een beetje meer respect graag voor je mede mens, mede forum lid en al jaren vrijwillig inzettend crew lid.


back ontopic!
Toelating op proef is relatief waardeloos denk ik zo kan een kwaadwillend lid er alsnog altijd door heen schrapen zodra je acces hebt zie je meteen alles van nu tot het begin van het forum en maakt die maand proef helemaal niets uit
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline  
Oud 21 April 2004, 19:57   #21
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje

Eén ding lijkt mij wel duidelijk. De users proberen hier gewoon hoger dan staff komen te staan. De manier hoe ze hier op één persoon proberen in te spelen en TOTAAL offtopic te gaan is duidelijk. En dan maar gaan klagen omdat het beleid plots te streng word
Saar, je zal nu wel weer heftig reageren, maar hoe dan ook zeg ik het toch. natuurlijk gaan de users dingen zeggen waar ze niet mee akkoord zijn, maar daarom willen ze zich niet hoger stellen. zonder die users had je geen forum. de user zegt wat hem op de lever ligt en dan zijn er de forumbazen en beheerders die ofwel luisteren ofwel negeren. je moet ook openstaan voor de leden. als forumbaas ben je niet enkel 'baas', je bewijst ook een dienst. je bent er om de anderen onder andere te helpen. je kan mensen ook helpen door naar hen te luisteren. het is niet omdat ze wel eens luid roepen, dat zij de baas worden. de users klagen, maar de forumbazen ook. dus we mogen dan wel users zijn, we brengen hier ook wel wat tijd door, dus het is logisch dat we het ook aangenaam willen houden. en als er niet meteen geluisterd wordt, zal er altijd wel eens wat luider geroep komen, wat irl misschien een staking, of een opstandje zou zijn.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline  
Oud 21 April 2004, 20:01   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast

LoeLoe heeft in het verleden fouten gemaakt zij is zelf ook de laatste die dit zal ontkennen maar haar afschilderen als een enorm slecht crew lid is iets wat ze niet verdient en gewoon weg niet waar is.


Je moet geen woorden verdraaien, Koelkast.

Net zomin als je screenshots mag vervalsen.. (zo, daar heb je je steek onder water terug. )

Ontopic ben ik het geheel met je eens.

@ Saartje.. ik wil je het gerust een keer uitgebreid op msn vertellen hoe ik het zie, maar dat schiet niet op in dit topic.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 21 April 2004, 20:02   #23
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Saar, je zal nu wel weer heftig reageren, maar hoe dan ook zeg ik het toch. natuurlijk gaan de users dingen zeggen waar ze niet mee akkoord zijn, maar daarom willen ze zich niet hoger stellen. zonder die users had je geen forum. de user zegt wat hem op de lever ligt en dan zijn er de forumbazen en beheerders die ofwel luisteren ofwel negeren. je moet ook openstaan voor de leden. als forumbaas ben je niet enkel 'baas', je bewijst ook een dienst. je bent er om de anderen onder andere te helpen. je kan mensen ook helpen door naar hen te luisteren. het is niet omdat ze wel eens luid roepen, dat zij de baas worden. de users klagen, maar de forumbazen ook. dus we mogen dan wel users zijn, we brengen hier ook wel wat tijd door, dus het is logisch dat we het ook aangenaam willen houden. en als er niet meteen geluisterd wordt, zal er altijd wel eens wat luider geroep komen, wat irl misschien een staking, of een opstandje zou zijn.



Eindelijk iemand die oog heeft voor het service verlenen van de staff, nu de staff zelf nog..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 21 April 2004, 20:04   #24
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie


Eindelijk iemand die oog heeft voor het service verlenen van de staff, nu de staff zelf nog..
Dus als er 20mensen van het forum gaan beweren dat bijvoorbeeld staff visible moet worden, moeten wij dat maar gewoon aanvaarden?

Nee ik snap je punt niet.
Het principe van een forum is niet hoe-meer-mensen-hoe-meer-tengestand lijkt me ...
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 20:07   #25
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Dus als er 20mensen van het forum gaan beweren dat bijvoorbeeld staff visible moet worden, moeten wij dat maar gewoon aanvaarden?

Nee ik snap je punt niet.
Het principe van een forum is niet hoe-meer-mensen-hoe-meer-tengestand lijkt me ...
dat heb ik ook nergens gezegd
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline  
Oud 21 April 2004, 20:12   #26
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
dat heb ik ook nergens gezegd
dat zei ik
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 20:17   #27
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Saar, je zal nu wel weer heftig reageren, maar hoe dan ook zeg ik het toch. natuurlijk gaan de users dingen zeggen waar ze niet mee akkoord zijn, maar daarom willen ze zich niet hoger stellen. zonder die users had je geen forum. de user zegt wat hem op de lever ligt en dan zijn er de forumbazen en beheerders die ofwel luisteren ofwel negeren. je moet ook openstaan voor de leden. als forumbaas ben je niet enkel 'baas', je bewijst ook een dienst. je bent er om de anderen onder andere te helpen. je kan mensen ook helpen door naar hen te luisteren. het is niet omdat ze wel eens luid roepen, dat zij de baas worden. de users klagen, maar de forumbazen ook. dus we mogen dan wel users zijn, we brengen hier ook wel wat tijd door, dus het is logisch dat we het ook aangenaam willen houden. en als er niet meteen geluisterd wordt, zal er altijd wel eens wat luider geroep komen, wat irl misschien een staking, of een opstandje zou zijn.
Kben het helemaal met bootje eens

ontopic : kvind die proefperiode niet zon goed idee, omdat je je gewoon een beetje 'gedraagt' zeg maar voor een maandje om daarna alsnog te gaan liggen klooien of wat dan ook.
 
Oud 21 April 2004, 21:36   #28
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik blijf er dan ook bij dat ik vind dat er binnen de Staff een commité (MMVV) moet zijn die dit soort dingen bepaalt.. En bij twijfel kan er dan een poll worden gemaakt in het betreffende forum of ander de gehele staff.
dit heb je in je staff periode al eens aangehaald, en ik vind het nog steeds een goed idee. Wat mij betreft zou ik dit zelfs per direct doorvoeren.
rest enkel nog een zaak, welke 2 mannetjes, en welke 2 vrouwtjes
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 21 April 2004, 21:53   #29
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
dit heb je in je staff periode al eens aangehaald, en ik vind het nog steeds een goed idee. Wat mij betreft zou ik dit zelfs per direct doorvoeren.
rest enkel nog een zaak, welke 2 mannetjes, en welke 2 vrouwtjes
en dan zegt tyskie 0Vera en Amby, omdat ie mijn kop niet kan zien

Naah, ik ben hier tegen eigelijk...

Het lot in handen leggen van 4 mensen... Hoe eerlijk


[edit] Net ook toevallig dat ie zegt 2 meiden die er over beslissen, als er 3 meiden FB zijn van forum. Beetje subtiel melden van iemand buiten de boot te duwen? Thnx buddies...

Laatst aangepast door WishfulDreaming : 21 April 2004 om 21:58
WishfulDreaming is offline  
Oud 21 April 2004, 22:00   #30
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

voor mijn part MMMVVV, als het maar om een team gaat wat voor de toelatingsprocedure gaat zorgen.

ps: jij duwt loeloe nu buiten de boot
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 22 April 2004, 07:27   #31
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat dachten jullie ervan dat elke user die toegang tot MF wil, 3 actieve leden achter zich moet hebben, een soort van handtekening van ja, ik vind het goed dat die in het forum komt.
en dat er als dat lukt, een proefperiode van start gaat...
 
Oud 22 April 2004, 08:45   #32
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ben het ook volkomen met Bootje eens, die zie ik de laatste tijd overigens louter verstandige dingen zeggen, nooit eerder opgevallen

Ontopic: dan geen proefperiode, maar alleen bepaling door een selecte groep FB's/beheerders?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 22 April 2004, 13:06   #33
Garet
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje

[edit] Net ook toevallig dat ie zegt 2 meiden die er over beslissen, als er 3 meiden FB zijn van forum. Beetje subtiel melden van iemand buiten de boot te duwen? Thnx buddies...
er zijn 4 vrouwelijke fb's meen ik mij te herrineren
 
Oud 22 April 2004, 13:23   #34
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
en dan zegt tyskie 0Vera en Amby, omdat ie mijn kop niet kan zien

Naah, ik ben hier tegen eigelijk...

Het lot in handen leggen van 4 mensen... Hoe eerlijk


[edit] Net ook toevallig dat ie zegt 2 meiden die er over beslissen, als er 3 meiden FB zijn van forum. Beetje subtiel melden van iemand buiten de boot te duwen? Thnx buddies...
Zeg Saar, is slachtofferhulp geen goed idee voor jou?

Ik heb niets persoonlijks tegen jou hoor, maar als je in het dagelijks leven elk commentaar ook zo persoonlijk aantrekt gaat er iets toch niet goed... Volgens mij heb jij eerder problemen met mij, dan ik problemen met jou heb... Beetje jammer hoor.

En het maakt mij geen drol uit uit wie die commissie bestaat.. Vier personen lijkt mij alleen een reeler aantal, dan kun je efficienter beslissen en zijn er vier mensen die er op aangesproken kunnen worden als ze met wanargumenten komen..
En met 2 mannen zou ik nog meer mannelijke crewleden overboord duwen... Dus stel je aub niet zo aan... voor zover ik er ook maar iets over te zeggen zou hebben.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 22 April 2004, 15:28   #35
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
voor mijn part MMMVVV, als het maar om een team gaat wat voor de toelatingsprocedure gaat zorgen.

ps: jij duwt loeloe nu buiten de boot
Ik duw niemand uit de boot, ik ben niet eens voorstander voor dat principe?
WishfulDreaming is offline  
Oud 22 April 2004, 15:31   #36
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Zeg Saar, is slachtofferhulp geen goed idee voor jou?

Ik heb niets persoonlijks tegen jou hoor, maar als je in het dagelijks leven elk commentaar ook zo persoonlijk aantrekt gaat er iets toch niet goed... Volgens mij heb jij eerder problemen met mij, dan ik problemen met jou heb... Beetje jammer hoor.

En het maakt mij geen drol uit uit wie die commissie bestaat.. Vier personen lijkt mij alleen een reeler aantal, dan kun je efficienter beslissen en zijn er vier mensen die er op aangesproken kunnen worden als ze met wanargumenten komen..
En met 2 mannen zou ik nog meer mannelijke crewleden overboord duwen... Dus stel je aub niet zo aan... voor zover ik er ook maar iets over te zeggen zou hebben.
Slachtofferhulp?

Let eens een beetje op je woorden asjeblief

Ik zeg enkel hoe het over komt... Als ik dat nog niet eens mag vermelden...
WishfulDreaming is offline  
Oud 22 April 2004, 15:32   #37
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Ik duw niemand uit de boot, ik ben niet eens voorstander voor dat principe?
Maar je vergat Loeloe helemaal op te noemen, dus..
chica is offline  
Oud 22 April 2004, 15:33   #38
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Ik duw niemand uit de boot, ik ben niet eens voorstander voor dat principe?
Uh, hij maakte maar een grapje he

Maar ik ben er wel voorstander van eigenlijk. Moet de staff onderling maar beslissen wie er in de commissie komen.
En als de users daar problemen mee hebben, vette pech voor hun.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline  
Oud 22 April 2004, 15:38   #39
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chica
Maar je vergat Loeloe helemaal op te noemen, dus..
Ik noemde helemaal GEEN ENKELE NAAM.

Citaat:
Net ook toevallig dat ie zegt 2 meiden die er over beslissen, als er 3 meiden FB zijn van forum. Beetje subtiel melden van iemand buiten de boot te duwen? Thnx buddies...
Als andere mensen zich buiten de bood geduwd voelen mogen ze dat van mij ook zeggen.
WishfulDreaming is offline  
Oud 22 April 2004, 16:25   #40
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc

ontopic : kvind die proefperiode niet zon goed idee, omdat je je gewoon een beetje 'gedraagt' zeg maar voor een maandje om daarna alsnog te gaan liggen klooien of wat dan ook.
Denk ik ook...

Citaat:
wat dachten jullie ervan dat elke user die toegang tot MF wil, 3 actieve leden achter zich moet hebben, een soort van handtekening van ja, ik vind het goed dat die in het forum komt.
Het is niet moeilijk om 3 leden achter je te krijgen, als iemand als Forza 3 vrienden oproept om hem even te steunen,zit ie er direct in...
 
Oud 22 April 2004, 17:17   #41
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
voor mijn part MMMVVV, als het maar om een team gaat wat voor de toelatingsprocedure gaat zorgen.
Ik vind dat we met heel de staff hierin een team moeten zijn.

Ik denk dat we de procedure kunnen laten hoe het nu is, alleen met een toevoeging;

stel dat ik een aanvraag krijg van X, ik zet dat eerst in Staff, laat iedereen dáár zijn objectieve mening geven.. op basis daarvan (meeste stemmen gelden?), stel ze heeft de meeste stemmen, dan open ik een poll in Meiden, eventueel met de meningen van staffleden erbij.. dan wordt het voor de meiden sowieso al makkelijker om objectief te gaan stemmen denk ik

want ik moet zeggen dat het nu wel goed gaat! er loopt nu een poll voor iemand en ik vind dat de meeste meiden het objectief bekijken en snappen als iemand een andere mening heeft, maar hun eigen daar niet teveel door laten beďnvloeden..
AmbyPur is offline  
Oud 22 April 2004, 17:20   #42
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Ik vind dat we met heel de staff hierin een team moeten zijn.
Dan blijkt dat je telkens een week moet wachten omdat er weer een is die weg is, of het tijdelijk druk heeft... en er zijn er altijd die geen mening kunnen vormen..

Dan zeg ik: kies een commissie die deze zaken regelt, die er betrokken bij zijn en er op afgerekend kunnen worden...
Die moeten dan ook met fatsoenlijke argumenten komen..

Wat je nu in het mannen- (en waarschijnlijk ook meiden)forum ziet is dat men zomaar stemt zonder argumenten, zonder er ook maar over na te denken (is mijn idee).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline  
Oud 22 April 2004, 17:30   #43
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Oké, dit topic mag ondertussen wel gesloten worden.

Ik denk dat iedereen zijn ideen nu wel heeft kunnen zeggen.

Dingen worden verder in staff besproken. Wanneer we het eens zijn geworden om al dan niet toelatingsprocedure te veranderen brengen we jullie zeker op de hoogte.

Moest je er nog een idee te binnenschieten wat bruikbaar zou kunnen zijn, kan je het nog steeds PM'en naar een forumbaas of beheerder.

Tot hier.
WishfulDreaming is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.