Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 July 2004, 19:45   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Question Van Basten - Van 't Schip

Marco Van Basten en John van 't schip lijken de opvolgers te worden van Advocaat. Wat vinden jullie, een goede keuze?

Op zich is het natuurlijk opmerkelijk dat het technische duo van Ajax2, zonder ervaring als trainers op topniveau, de leiding krijgt bij het Nederlands Elftal. Misschien had ik liever naast Van Basten een ervaren trainer gezien (zo'n contructie als Rijkaard - Ten Cate is ideaal denk ik), maar aan de andere kant hoef je als bondscoach ook niet echt spelers wat te leren en past hij wel bij de taak om een vernieuwd en verjongd team op te bouwen in de richting van 2006. Het is een levende legende, een held voor de meeste spelers, iemand met uitstraling en rust, ook naar buiten toe. Ook heeft hij een berg ervaring en staat hij aanvallend voetbal voor. En je moet ergens beginnen
  Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2004, 20:07   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ach.. het een of het ander...
Een tactisch sterk onderlegde trainer zoals van Gaal presteerde niets.. Met veel geklungel haalde Advocaat nog een halve finale. Rijkaard was tactisch ook geen lichtpunt als bondscoach, maar we haalden wel weer de halve finale met alleraardigst voetbal..

Het maakt allemaal dus erg weinig uit.. Van Basten is qua persoonlijkheid een enorme verbetering tov Advocaat. Bij de media en bij Cruijff ligt hij zeer goed.
Dat zijn enorme pluspunten...

Tactisch.. dat moet hij nog allemaal waarmaken, maar dat is slechts een van vele factoren die belangrijk zijn voor een bondscoach. Meer hangt van het geluk af, en daar kan een grote naam als van Basten wellicht nog een handje bij helpen...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2004, 22:14   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2004, 22:22   #4
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is in ieder geval voor mijn gevoel beter dan met "hup hup hup, dickie pakt de cup" aan t roer. Het liefst heb ik een coach voor Oranje die zich al heeft bewezen, maar dat hoeft natuurlijk ook niet te lukken (zie van gaal). En een groentje als bondscoach kan ook ver komen (zie Frenk). Maar het gaat natuurlijk om de chemie die gekweekt gaat worden in het nieuwe elftal. De gasten die overblijven in Oranje zijn in hun jonge jaren groot fan geweest van Marco, en dat dwingt veel respect af... Ook heb ik bij Marco meer t idee dat ie aanvallend spel zal toepassen op t elftal...

Ik heb er goede hoop in
  Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2004, 23:10   #5
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
*knip*
En zo is het maar net..

Meneer Cruijff zal een beste vinger in de pap hebben bij het NL elftal straks.. en dat is niet verkeerd..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2004, 12:39   #6
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
En zo is het maar net..

Meneer Cruijff zal een beste vinger in de pap hebben bij het NL elftal straks.. en dat is niet verkeerd..
Yup, Cruijff zou ook als soufleur op de achtergrond aanwezig zijn (adviseur).
Persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2004, 15:37   #7
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En zo blijft Cruijff lekker buiten schot als het toch niet helemaal succesvol is... Dan mogen Bassie en Schippie geslachtofferd worden, ook al hebben die waarschijnlijk enorm veel krediet bij toonaangevende media.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2004, 20:47   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ik word een beetje moe van de verafgoding van Cruijff, als je niet beter zou weten zou je haast geloven dat hij het voetbal heeft uitgevonden
Zelfde geld voor het gezeik dat het Ned. Elftal weer op z'n ajax moet gaan spelen...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 13:00   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Ik word een beetje moe van de verafgoding van Cruijff, als je niet beter zou weten zou je haast geloven dat hij het voetbal heeft uitgevonden
Zelfde geld voor het gezeik dat het Ned. Elftal weer op z'n ajax moet gaan spelen...
Precies. En daarnaast heeft ie op alles en iedereen commentaar, maar zelf heeft ie het lef niet om het dan te bewijzen ook
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 13:07   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat vind ik altijd zo'n sneu argument. Als analist/columnist is het juist de bedoeling dat je commentaar geeft. Als autoriteit wordt hem daarnaast altijd zn mening gevraagd. Daarnaast heeft hij genoeg bewezen als trainer en speler om recht van spreken te hebben daarvoor hoeft hij voor mij niet eerst bondscoach geweest te zijn of te worden. Neemt niet weg dat het inderdaad wel eens zo lijkt alsof Johan Cruijff de vader en leider is van het Nederlands voetbal, zonder dat hij een functie heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 13:13   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Dat vind ik altijd zo'n sneu argument. Als analist/columnist is het juist de bedoeling dat je commentaar geeft. Als autoriteit wordt hem daarnaast altijd zn mening gevraagd. Daarnaast heeft hij genoeg bewezen als trainer en speler om recht van spreken te hebben daarvoor hoeft hij voor mij niet eerst bondscoach geweest te zijn of te worden. Neemt niet weg dat het inderdaad wel eens zo lijkt alsof Johan Cruijff de vader en leider is van het Nederlands voetbal, zonder dat hij een functie heeft.
Als SPELER heeft hij meer bewezen als wie dan ook. Als TRAINER waag ik dat zeer ernstig te betwijfelen. Hij zat bij Ajax en Barcelona precies op het juiste moment. Op een iets lager niveau heeft hij het nooit aangedurfd, en als bondscoach was juist híj het die voortdurend met sneue argumenten aankwam zetten om het niet te doen.
Altijd weer wordt Cruijff zijn mening als bindend gezien. De media nemen zijn commentaar altijd als zoete koek. Om gek van te worden.

Vooraf aan een interland weigert Cruijff ook altijd te zeggen hoe hij dan zou spelen, zogenaamd omdat hij niet op de stoel van de bondscoach wil gaan zitten, om wanneer het mis gaat naderhand de opstelling van diezelfde bondscoach genadeloos onderuit te halen.

Mijns inziens misbruikt hij zijn status dan ook. Wees dan zo'n grote jongen en neem de verantwoordelijkheid op je en doe het eens een keer als 's lands grootste voetballer aller tijden. Maar dat durft hij niet want hij is bang voor gezichtsverlies.
Ook kan hij het doen als Beckenbauer. Zowel vooraf als na afloop van een duel al dan niet kritisch zijn. Ook geeft Franz naderhand altijd toe als hij ernaast zat en de bondscoach het gewoon prima gedaan heeft.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 15:09   #12
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518

Vooraf aan een interland weigert Cruijff ook altijd te zeggen hoe hij dan zou spelen, zogenaamd omdat hij niet op de stoel van de bondscoach wil gaan zitten, om wanneer het mis gaat naderhand de opstelling van diezelfde bondscoach genadeloos onderuit te halen.
Ik heb hem anders het afgelopen EK nog een opstelling horen geven voor de wedstrijd tegen Duitsland!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 15:29   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik heb hem anders het afgelopen EK nog een opstelling horen geven voor de wedstrijd tegen Duitsland!
Maar toen het erop aankwam weigerde hij..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 15:39   #14
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Maar toen het erop aankwam weigerde hij..
Hoe kan ik het hem nou wèl hebben horen geven terwijl hij toen het erop aankwam het weigerde te geven?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 22:40   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Hoe kan ik het hem nou wèl hebben horen geven terwijl hij toen het erop aankwam het weigerde te geven?
Ik heb heb over de wedstrijden toen het om de knikkers ging, dus Zweden, Letland en ik meen ook Tsjechië..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 22:44   #16
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik heb heb over de wedstrijden toen het om de knikkers ging, dus Zweden, Letland en ik meen ook Tsjechië..
Toen gaf hij ze inderdaad niet!
Ik blijf ook van mening dat ik nog weleens zou moeten zien of Johan dè man zou zijn voor het Nederlands elftal. Zijn uitleg klopt meestal wel, maar op de één of ander emanier is zijn uitleg altijd achteraf toepasbaar.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2004, 22:51   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Cool

Daarnaast verdenk ik hem er ook sterk van of hij die 'mening' van hem niet achteraf aanpast aan hetgeen hij gezien heeft. Achja, de beste stuurlui staan altijd aan wal zullen we maar zeggen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.