Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 March 2004, 12:06   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Red face Bomaanslagen Spanje: wedstrijden gaan door...

Citaat:
UEFA: 'Spaanse clubs spelen ondanks aanslag'

11/3/2004 12:41

De UEFA weigert gehoor te geven aan het dringende verzoek van de vier Spaanse club die donderdagavond uitkomen in de UEFA Cup. De vier (Barcelona, Valencia, Villarreal en Real Mallorca) hadden de Europese voetbalbond verzocht om de duels uit te stellen in verband met de bomaanslagen in Madrid. Donderdagochtend ontploften vier bommen in enkele treinen, waarbij vooralsnog 173 mensen om het leven zijn gekomen en minstens zeshonderd gewond geraakt.
'We zijn ons bewust van de situatie, we volgen de gebeurtenissen en we zijn in contact met de clubs, maar op dit moment gaan de wedstrijden gewoon door zoals gepland', luidde de officiële verklaring van de UEFA.

De clubleiding van Valencia, dat donderdag aan moet treden tegen Gençlerbirligi, had de UEFA als eerste verzocht om uitstel. 'De spelers kunnen zich na de ergste terreurdaad in de Spaanse geschiedenis niet op voetbal concentreren. Op zo'n verschrikkelijke dag staat hun hoofd daar niet naar', luidde het verzoek.

De selectie van Valencia verblijft in Turkije voor het duel met Gençlerbirligi, Barcelona is op bezoek bij Celtic, Mallorca moet naar Newcastle United en Villarreal ontvangt AS Roma.

Het is niet voor het eerst dat de UEFA weigert duels om dit soort redenen af te lasten. Op 11 september 2001 bepaalde de voetbalbond dat alle duels in de Champions League die avond 'gewoon' door moesten gaan, ondanks vele protesten.
Simpel ende eenvoudig: wat vind jij hier nu van?
Worden die spelers hier enorm voor betaald en moeten ze dus gewoon aantreden of vind jij dat voetbal onder zulke omstandigheden afgelast en uitgesteld moet worden, al dan niet uit respect voor de slachtoffers?

Voor de algemene discussie, zie dit topic
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2004, 14:56   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Veel betaald krijgen heeft hier niets mee te maken. De spelers van FC Twente krijgen ook betaald, en ook die wedstrijd had na de vuurwerkramp afgelast moeten worden, maar we kennen allemaal de idiote belangen die blijkbaar spelen, en waarvoor de in Armani-kostuumgeklede heren uit hun ivoren torens geen enkel begrip kunnen opbrengen. Er wordt dan vergeten dat voetballers soms ook maar net mensen zijn
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2004, 15:10   #3
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk het voetbal draait, al zou je dat tegenwoordig niet meer zeggen, om supporters. wat zou je moeten doen met de fans die hier ongewild de dupe van worden? maar aan de andere kant als eerbetoon zou het ook wel iets ziijn. maar ik vind dat ze gewoon moeten spelen!. ik weet namelijk zeker dat het overgrote deel van spanje vandaag ook gewerkt heeft. en iok zie nou niet een persoonlijke relatie tussen de spelers en deze ramp. eerbetoon zou dan ook de enige reden zijn. maar waarom dan wel met zoiets, maar NIET als er een boot met vluchtelingen zinkt. het blijft altijd krom. dus lekker laten ballen die gasten.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2004, 15:36   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superjood
kijk het voetbal draait, al zou je dat tegenwoordig niet meer zeggen, om supporters. wat zou je moeten doen met de fans die hier ongewild de dupe van worden? maar aan de andere kant als eerbetoon zou het ook wel iets ziijn. maar ik vind dat ze gewoon moeten spelen!. ik weet namelijk zeker dat het overgrote deel van spanje vandaag ook gewerkt heeft. en iok zie nou niet een persoonlijke relatie tussen de spelers en deze ramp. eerbetoon zou dan ook de enige reden zijn. maar waarom dan wel met zoiets, maar NIET als er een boot met vluchtelingen zinkt. het blijft altijd krom. dus lekker laten ballen die gasten.
Maar die supporters kunnen toch ook het respect op brengen om dan die wedstrijd maar op een andere datum bij te wonen? Spaanse supporters die meereizen en de dupe worden zullen het heus wel kunnen begrijpen. Ook zij hebben denk ik niet echt zin in voetbal na zoiets.

Het overgrote deel van Spanje heeft vandaag gewoon gewerkt ja, maar dat is geen goede vergelijking. Zij gingen vanochtend al naar hun werk of waren er al, en spelen geen internationale sportwedstrijd voor hun land Spanje. Ik snap ook wel dat je niet het hele openbare en economische leven in Spanje na bomaanslagen moet stilleggen, maar zou jij vrolijk gaan voetballen of naar het voetbal gaan als er in Amsterdam of Utrecht 200 mensen dood zijn gegaan en Nederland in rouw is na de grootste terreuraanslagen in de geschiedenis?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2004, 16:29   #5
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
maar zou jij vrolijk gaan voetballen of naar het voetbal gaan als er in Amsterdam of Utrecht 200 mensen dood zijn gegaan en Nederland in rouw is na de grootste terreuraanslagen in de geschiedenis?
tsja i kweet bijna wel zeker van niet. maar ik denk dat stel het bv in groningen of bv enschede (vuurwerkramp) zou gebeuren, dan sta ik er op de een of andere manier toch verder vanaf denk ik. ondanks het feit dat het toch in nederland gebeurd. ik kan me nog herineren dat ik die vuurwerkramp heel erg vond, maar op de een of andere manier was het toch een verr van me bed show. maar die aaanslagen in spanje waren in nmadrid, en k geloof dat geen enkele club die vanavond speelt uit madrid komt. dus uiki zou het wel door laten gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2004, 18:33   #6
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

doorspelen, ze gingen ook allemaal stug door met alles en nogwat met de rampen die zijn gebeurd in Marokko, Irak, en Turkije.
Duszee
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.