Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 September 2006, 14:36   #251
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Psycho_Killer
Wat wil je hier nou mee zeggen? Heb ik gezegd dat die kritiek terecht was dan??
Ik ben een van de weinige die in die tijd zei dat het niet boeide of ze hun best deden tijdens de voorrondes want voor hun waren het oefenwedstrijden.
Dus wat lul je nou? Ga er geen dingen bij halen waar ik niks over gezegd heb, want als je goed leest staat er nergens dat in kritiek op hem had.
jij moet maar eens goed lezen wat hij zegt. voorrondes zijn iets anders als oefenwedstrijden.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 14:44   #252
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Psycho_Killer
Lullig dat je geen verbeelding hebt...

Ok.. leg hem eens uit. In welke opzichten is Luxemburg-uit te vergelijken met een EK-finale?


Citaat:
Origineel gepost door Psycho_Killer
Maar daar heb je het weer, de kritiek hoe hij het moet gaan doen.
Ga een keer kritiek hebben over de manier waarop hij het doet, en niet hoe hij moet gaan doen. Het enige wat je hoort is jaaa hij moet het zo en zo doen.
Ja dat kan best zijn maar dat doet hij niet.
En met zijn voorkeuren voor zijn holmaatjes uit 020? Uhm? Nee hij probeerd gewoon een nieuw elftal te vormen met jonge spelers, dat hij daarme sommige spelers achter laat zoals van Nistelrooy, tja is toch zijn keus.
Hate it or love it. Maar zeiken over hoe hij moet gaan doen, nee daar kom je ver mee!
We hebben toch ook kritiek op hoe hij het doet???? Want wat deze bondscoach laat zien op dit moment is ver onder de maat. Wij zijn het niet eens met zijn beleid, dat op jeugd-spelers uit Noord-Holland lijkt te zijn gericht. Dat is de feitelijke situatie waarin het Nederlands Elftal zich bevindt.

Maar volgens mij ben jij echt gewoon te dom om het ook maar een beetje te snappen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2006, 04:10   #253
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik mag nu natuurlijk zeggen dat Nederland niet meer dan redelijk speelde en er vandoor ging met een geflateerde 3-0 overwinning tegen wederom een C-land, dat buitenshuis nooit wat presteert?

Het was echt niet allemaal slecht vandaag (zelfs Heitinga niet, die was extreem slecht), maar met wat minder geluk of tegen tegenstanders met wat meer kwaliteiten krijg je wel tegendoelpunten om de oren.. Deze wedstrijd sterkt mij wederom in de gedachte dat deze groep op dit moment absoluut niet rijp is voor een succesvol EK.
Een aantal jongens hebben zeker de potentie, maar er moeten een aantal sterkhouders staan. En die heeft van Basten allemaal vakkundig weggesneden.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 13:14   #254
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Zou mij niks verbazen wanneer Van Bommel alleen is opgeroepen nu om Van Nistelrooij de mond te snoeren. Hij zat niet eens bij de voorlopige selectie.

Best gaaf trouwens, een speler van Alemannia Aachen is opgeroepen voor die Mannschaft Jan Schlaudraff is de naam, met 3 goals en 2 assists de meest waardevolle speler van de Bundesliga op dit moment

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2006, 23:43   #255
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

van bommel heeft bedankt. begrijpelijk.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 11:03   #256
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

van Bommel is gewoon opgejut door de media. Hij gaat er straks wel spijt van krijgen, want hij is 2 maanden niet opgeroepen na het WK, dan nu weer wel, dan trek je al snel je conclusies om te bedanken. Maar goed, gelukkig hebben we hem er niet bij... Wat een instelling.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 12:07   #257
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Misschien dat er ook wel iets meer speelde dan het niet oproepen van de afgelopen twee maanden..

Klasse Bommel. Hopelijk gaat Nederland flink op de plaat tegen Bulgarije en trekt van Basten eindelijk zijn conclusies.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 12:29   #258
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Misschien dat er ook wel iets meer speelde dan het niet oproepen van de afgelopen twee maanden..

Klasse Bommel. Hopelijk gaat Nederland flink op de plaat tegen Bulgarije en trekt van Basten eindelijk zijn conclusies.
Precies. Maar Stef heeft een hekel aan Van Bommel, dus hem moet je niet serieus nemen in deze.

Ik vind dat Van Bommel nog veel te lang gewacht heeft met die gast op zijn plek zetten. Eerst niet in de voorselectie en dan ineens na een interview met Van Nistelrooij wel opgeroepen worden. Met zulk soort spelletjes moet je niet meedoen. Ook al heb ik een hekel aan FC Bayern, ik hoop datie t daar nu geweldig gaat doen en dat Van Basten keihard op zijn gezicht gaat.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 13:20   #259
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nee, dit was het perfecte moment. Om te bedanken terwijl je niet wordt opgeroepen is kansloos..
Bedanken op het moment dat van Basten je nodig heeft is ijzersterk. En dan ook nog eens vlak voordat Studio Voetbal begint het bekend maken..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 13:46   #260
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

In de visie van Van Basten had hij m helemaal niet nodig nu, hij wilde alleen Van Nistelrooij nog verder kleineren en dadelijk Van Bommel ook nog ff vernederen door m niet op te stellen en bij de volgende selectie wederom niet te selecteren.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 23:00   #261
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Van Bommel er gewoon bij hoort te zitten en ik denk dat Van Basten niet altijd even netjes communiceert. Maar ik vind ook dat we nu ook weer niet moeten doen alsof Van Bommel een abonnement op een selectieplek heeft. We waren met zn allen juist zo blij dat we af waren van dergelijke praktijken. Iedereen moet zich bewijzen, iemand met 40 interlands verdient weliswaar een telefoontje en enige uitleg, maar verder begrijp ik de verontwaardiging ook weer niet zo. De twee liggen elkaar niet, maar zijn neem ik aan volwassen genoeg om daar mee om te gaan. Bovenal lijkt me deze situatie vooral erg zonde. Voor mijn gevoel is het zo'n prestigestrijd die met wat meer onderling begrip en communicatie te voorkomen was geweest..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2006, 00:08   #262
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Van Bommel er gewoon bij hoort te zitten en ik denk dat Van Basten niet altijd even netjes communiceert. Maar ik vind ook dat we nu ook weer niet moeten doen alsof Van Bommel een abonnement op een selectieplek heeft. We waren met zn allen juist zo blij dat we af waren van dergelijke praktijken. Iedereen moet zich bewijzen, iemand met 40 interlands verdient weliswaar een telefoontje en enige uitleg, maar verder begrijp ik de verontwaardiging ook weer niet zo. De twee liggen elkaar niet, maar zijn neem ik aan volwassen genoeg om daar mee om te gaan. Bovenal lijkt me deze situatie vooral erg zonde. Voor mijn gevoel is het zo'n prestigestrijd die met wat meer onderling begrip en communicatie te voorkomen was geweest..
Pardon? Zich moeten bewijzen? Babel, Heitinga, in veel perioden ook Sneijder en Vd Vaart e.d. Juist die spelers hebben een abonnement op een selectie en bewijzen wekelijks dat ze niet in het Nederlands elftal thuishoren. Je gaat hier toch niet beweren dat Van Basten een integere bondscoach is die zich louter en alleen laat lijden door prestaties op de mat?!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2006, 00:21   #263
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Van Bommel hoeft ook geen abonnement te hebben op Oranje, maar de manier waarop van Basten met spelers omgaat vind ik in veel gevallen ronduit stuitend. Los van het tactische vlak (waarop ik vind dat van Basten ook matig is), vind ik hem op het sociale vlak zwak. Grote coaches maken spelers sterker. Het enige wat van Basten voor elkaar krijgt is om spelers onder hun niveau te laten presteren.
Er is gewoon gesold met van Bommel. Continu krijgt hij signalen dat van Basten het niet in hem ziet zitten. Van Basten straalt niet uit dat hij het in van Bommel ziet zitten, dat hij van Bommel zo wilt benutten dat hij op zijn sterkst is. Van Basten krijgt het voor elkaar precies het omgekeerde.

Had van Bommel zich nog meer moeten wegcijferen om voor Oranje uit te mogen komen? Met als hoogst waarschijnlijk gevolg dat hij weer onder zijn kunnen zou presteren?
Ik denk dat hij de juiste beslissing heeft genomen.

Maar dit zegt alles over hoe van Basten met grote jongens omgaat. Spelers van diverse absolute Europese topclubs zijn weggewerkt, wat overblijft zijn jongens van Europese subtop, aangevuld met enkele individualisten die Oranje moeten redden. Als van Basten werkelijk de potentie had gehad om een grote coach te worden/ zijn, dan was hij aan de slag gegaan met de weinige toppers die we op het moment nog hebben om daarmee een zo goed mogelijk resultaat te boeken.

Ik heb absoluut geen vertrouwen meer in de beste man, maar wellicht is het een absolute visionair die ons Europees kampioen maakt. Maar gezien het droevige niveau voetbal waar we nu al anderhalf jaar naar kijken zijn daar wel erg weinig voortekenen van.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2006, 10:30   #264
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In je betoog kan ik me ook wel vinden Tijs, je hebt me ten dele overtuigd . Op de werkwijze van Van Basten is genoeg aan te merken en consequent is hij niet. Het gebrek aan ervaring komt nu naar voren. Maar ik bedoelde maar te zeggen dat Van Bommel ook geen godheid is en geen uitzonderingspositie verdient. Wegcijferen in Oranje vind ik de normaalste zaak van de wereld en misschien heeft Van Bommel ook niet altijd even sterk gespeeld in het Nederlands elftal. Je zult misschien soms op andere posities terecht komen en wat dat betreft 'miskend' worden. Hij is ook niet de absolute vedette waar het elftal omheen gebouwd moet worden maar een dienende speler. Ik twijfel nog steeds of dit gebrek aan vertrouwen nou genoeg reden is om helemaal te bedanken...
Ook goede bondscoaches zien het soms niet zitten in bepaaalde spelers of kunnen het niet vinden met sommige jongens. Feit is wel dat deze situatie in ieder geval niet voorgekomen was onder Hiddink of Michels. Die hadden dit anders en beter opgelost. Maar kunnen Van Basten en Van Bommel hier nou echt niet als volwassen mensen uitkomen? Ik vind het in ieder geval doodzonde. Van Bommel en Van Nistelrooy zijn wat je zegt wereldtop en geven normaliter Oranje kleur en kracht.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 3 October 2006 om 10:32
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2006, 13:48   #265
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Het gaat mij persoonlijk niet eens alleen om van Bommel en van Nistelrooy.
Kijk hoe hij met Davids is omgegaan. Begon als aanvoerder, maar eindigde met de sneer dat Wouters ook niet meer opgeroepen werd. Makaay is ook al met ruzie vertrokken.
Seedorf is als een klein kind afgeserveerd. Zenden wordt uberhaupt nooit genoemd. Kromkamp is als een geldwolf weggezet, toen hij zijn kans greep bij een mooie subtopper in Spanje.

Allemaal spelers die bij de absolute top van Europa zich ruimschoots bewezen hebben. En wat krijgen we er voor terug? Landzaat, kleurloze meeloper van Wigan. Heitinga, het hele land lacht zich kapot. Jaliens, nuttige clubspeler uit Alkmaar. Theo Janssen, miskend talent van Arnhem. Sommige jongens lijken alle credits van de wereld te hebben. Van der Vaart zou met twee krukken nog opgesteld worden. Heeft die ooit echt wat gepresteerd in Oranje of ben ik dement aan het worden?
Van Basten meet met twee maten. En ik denk niet dat van Bommel ooit nog een serieuze kans zou krijgen in Oranje met deze bondscoach. Daarvoor heeft van Basten in het verleden te vaak laten weten en merken dat van Bommel niet bij zijn elftal hoort. Op een speler die je afgebroken hebt kun je niet bouwen.

Ik snap heel goed dat van Bommel heeft bedankt voor het Nederlands Elftal met van Basten als bondscoach. Als ik door mijn baas continu negatief word benaderd. Als ik telkens weer kritiek krijg, terwijl mijn ook falende collegae de hand boven het hoofd wordt gehouden.. dan bedank ik ook op het moment dat mijn baas mij wel nodig heeft.

Overigens heeft van Basten niet alles fout gedaan als bondscoach. Hij verdient ook de credits voor het selecteren van met name Bouhlarouz en Mathijssen (of valt die laatste nu door de boot bij HSV?). Maar verder vind ik hem totaal ongeschikt als bondscoach, omdat hij tekort schiet op het tactische en op het menselijke vlak, omdat hij zwaar inconsequent is en met twee tongen spreekt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 00:56   #266
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
We wilden een periode zien hoe Klaas-Jan Huntelaar zich in het Nederlands elftal zou ontwikkelen en dat na een paar maanden evalueren. Daarna had Van Nistelrooij weer in beeld kunnen komen.
Wat een onzin toch weer. Gewoon een makkelijk achteraf gezocht smoesje. Dan had van Nistelrooy gewoon telkens in de voorselectie moeten zitten. Ook m.b.t. van Bommel krabbelt de bondscoach toch wat terug, door te zeggen dat hij wellicht toch wat te streng is geweest richting van Bommel.

Van Basten heeft ze gewoon gedumpt na het WK... en nu de publieke opinie zwaar tegen hem is (muv een gedeelte van Amsterdam) probeert hij zijn eigen gezicht wat te redden met dit soort teksten. Jammerlijk hoor.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 21:32   #267
Dani11
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

ik vind (zoals zoveel mensen) dat de verkeerde mensen worden opgeroepen. dat van bommel moet worden opgeroepen lijkt me duidelijk: brengt veel fysiek, heeft een goede passing, kan door zijn multifunctionaliteit in elk systeem spelen en behoort gewoon tot de beste 11 spelers in nederland. van nistelrooij is ander geval: van nistelrooij is geen echte spits voor het 4-3-3 systeem en met van persie en robben moet de spits in Oranje vooral die twee zo vaak mogelijk laten stralen en af en toe eens scoren en van nistelrooij is niet zo'n spits. neemt niet weg dat hij 1 van de beste spelers in nederland is en dus niet zo mocht worden afgeserveerd. en de spelers die wel worden opgeroepen spelen vaak aardig in de eredivisie; een suptopdivisie. we hebben de volgende spelers die niet in oranje thuishoren: theo janssen (opgehitst talent uit arnhem), denny landzaat (kleurloze ploeteraar met aardig fysiek van wigan), martijn meerdink (waar is hij eigenlijk wel echt goed in?-speler van AZ) jan ''jantje'' venegoor of hesselink (aardige speler en goede kopper maar blijft onvoldoende voor de top alhoewel hij in dit Oranje 1 van de beteren is) en zo kan ik nog wel ff doorgaan. ik stel voor een selectie van de volgende 22 spelers:

Doel: Van Der Sar, Stekelenburg
Verdediging: Lucius, De Jong, Greene, Boulahrouz, Mathijsen, Ooijer, De Cler, Gio
Middenveld: Van Bommel, Buijs, Seedorf, Sneijder, Zenden, Schaars
Aanval: Van Persie, Castelen, Huntelaar, Kuijt, Babel, Robben
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 22:08   #268
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

laat me raden: jij bent een feyenoorder?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 00:03   #269
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vond dat Riemer een klasse beschouwing heeft geschreven over de hedendaagse Ruud van Nistelrooy. Dat is een absolute topper in zijn kunnen, maar dan moet je hem wel goed gebruiken. Ruud is voor een groot deel afhankelijk van de aanvoer, maar dat is Huntelaar net zo goed.
Van Persie en Robben zijn gewoon twee spelers die op de eigen momenten spelen. En daarin zijn het ook wereldklasse spelers. Maar de spits raakt daarin ondergesneeuwd. Van het middenveld hoeft de spits ook weinig te verwachten, dat is namelijk het grootste zorgenkindje. Van Basten wilt dat zijn middenvelders dienstbaar spelen aan de aanvallers, die het verschil kunnen maken. En dat is in dit systeem dus niet Ruud of Klaas Jan.
Maar goed, van Basten heeft mij tot nu toe alleen nog maar kunnen verrassen met de tactische fantastie van een goudvis.. Pinchhitter Jan VoH er na rust inbrengen tegen Luxemburg, erg triest.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 12:12   #270
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Volgens mij wil Van Basten gewoon per se 4-3-3 spelen. Als je dan nu kijkt naar de spelers die hij gepasseerd heeft, dan zijn dat allemaal spelers die in het buitenland spelen en daar 4-4-2 spelen. van Nistelrooij (Manchester/Real), Van Bommel/Makaay (Bayern), Seedorf (ACM), Davids (Tottenham) enzovoorts. Al zijn lievelings-ajacieden en AZ'ers spelen 4-3-3 (hoewel Van gaal nu ook gewoon 4-4-2 speelt). Maar ik ben van mening dat je nog steeds je beste spelers eerst selecteert, en daar een systeem van maakt en niet andersom.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 13:02   #271
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Absoluut mee eens. Helaas denken onze profeet en verlosser in heilige systemen. 433 kan nog best gespeeld worden als je er echt de spelers voor hebt. Maar Robben en van Persie zijn spelers die op de eigen actie gericht zijn, terwijl je 433 moet spelen met spelers die de achterlijn halen om die voorzet te geven op de spits of de bijsluitende nummer 10. Oranje speelt een 433 zonder die vleugelspitsen en zonder die nummer 10.
In feite is het gewoon een veredeld countervoetbal wat van Basten laat spelen, ipv zijn mooie, aantrekkelijke en dominante voetbalspel wat-ie beloofd heeft. Het hele elftal moet dienstbaar spelen tov de spelers met buitengewoon specifieke kwaliteiten; de acties van van Persie en Robben en de afstandsschoten van Sneijder. In die tactiek past er geen centrale diepe spits tussen als Huntelaar of van Nistelrooy.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 15:06   #272
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bartje518
Maar ik ben van mening dat je nog steeds je beste spelers eerst selecteert, en daar een systeem van maakt en niet andersom.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Je moet de beste spelers oproepen, maar je moet bij het selecteren wel degelijk een bepaald speelsysteem voor ogen hebben en dan kan het soms zijn dat een speler die een te laag rendement haalt uit een bepaalt speelsysteem niet geselecteerd wordt. Dat is een zeer logische keus. Je moet je daarentegen in mijn ogen ook niet blindstaren op een bepaalt speelsysteem. Zeker niet op de invulling daarvan. Een goede bondscoach zoekt de juiste combinatie tussen beide gegevens.

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Absoluut mee eens. Helaas denken onze profeet en verlosser in heilige systemen. 433 kan nog best gespeeld worden als je er echt de spelers voor hebt. Maar Robben en van Persie zijn spelers die op de eigen actie gericht zijn, terwijl je 433 moet spelen met spelers die de achterlijn halen om die voorzet te geven op de spits of de bijsluitende nummer 10. Oranje speelt een 433 zonder die vleugelspitsen en zonder die nummer 10.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat je 1-4-3-3 MOET spelen met buitenspelers die de achterlijn halen. Er zijn veel verschillende varianten binnen het 4-3-3 systeem. Het is echter wel de typische Nederlandse variant. Bij een 4-3-3 systeem zoals uitgevoerd bij het Ajax van '95 was dit bijvoorbeeld het geval. Belangrijk bij het 4-3-3 systeem zijn iig wel de bijsluitende middenvelders die in het beste geval beschikken over scorend vermogen. Vooral de nummer 10 kàn hierbij een sleutelpositie uitoefenen (zoals Litmanen destijds).
Als je echter gaat kijken naar AZ's 4-3-3 systeem dan zie je ook niet de snelle buitenspelers die constant zorgen voor die voorzet. Perez en van Galen stonden er dikwijls, maar zijn ook geen types die keer op keer de achterlijn halen. Dan had je op links nog Huysegems en op rechts Sektioui, waarvoor weer hetzelfde geldt als voor van Persie en Robben. Die zoeken liever de individuele actie dan de achterlijn op. Meerdink is dan wel weer een type die echt de verdediger voorbij gaat, de achterlijn haalt en een voorzet geeft. Misschien verklaart dit gelijk waarom van Basten hem geselecteerd heeft. Ik denk overigens dat Robben makkelijk de kwaliteiten heeft om als linksbuiten de achterlijn te halen en dan een goede voorzet te geven. Het ontbreekt bij hem echter vaak aan een stukje overzicht. Te veel individueel ingesteld dus.

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
In feite is het gewoon een veredeld countervoetbal wat van Basten laat spelen, ipv zijn mooie, aantrekkelijke en dominante voetbalspel wat-ie beloofd heeft. Het hele elftal moet dienstbaar spelen tov de spelers met buitengewoon specifieke kwaliteiten; de acties van van Persie en Robben en de afstandsschoten van Sneijder. In die tactiek past er geen centrale diepe spits tussen als Huntelaar of van Nistelrooy.
Hierbij ben ik dan wel weer met je eens. Bij de manier waarop van Basten het 4-3-3 invuld wordt het inderdaad een soort countervoetbal.

Wat ik echter nog veel erger vind is het belabberde positiespel wat er gespeeld wordt. Vroeger (WK 1998, EK 2000) werd er op een dusdanig hoog tempo gespeeld dat er alleen al vanuit het positiespel een wedstrijd gedomineerd kon worden en er ook daadwerkelijk dreiging uit ging. De combinatie van de individuele acties van spelers en het goede positiespel maakte het Nederlands elftal toen tot een top elftal. Ik moet zeggen dat het nu in een dusdanig laag tempo gaat dat het in mijn ogen niet vreemd is dat je ook tegen "kleine" ploegen in de problemen komt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 17:53   #273
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik moet overigens nog zien of die Huntelaar het wel gaat maken met dit systeem. Kuyt is meer een type, maar ook hij speelt al jaren 4-4-2. Alleen een korte periode bij Feyenoord met Castelen en Kalou, maar ook toen was het niet echt het klassieke 4-3-3 systeem, want Kalou speelde meer om hem heen.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door Bazzemans : 7 October 2006 om 18:02
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2006, 20:33   #274
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tooooorrr Alweer achter
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2006, 23:46   #275
Dani11
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Stevie
laat me raden: jij bent een feyenoorder?
ut spijt me: nee
maar Feijenoord (en geen Feyenoord) is 1 van de weinige Nederlandse topcubs die nederlander(s) als topspelers heeft die voor Oranje willen uitkomen en naast mathijsen, ooijer en boulahrouz kan ik niet veel anders dan greene bedenken. ok, davids kan eventueel maar middenvelders in de verdediging is geen groot suc6 meestal en opdam concentreert zich te veel op de opbouw en we vergeten vaak dat verdedigers er staan om het de aanvallers moeilijk te maken en niet om het de eigen spitsen makkelijk te maken. voor rechtsback lucius geldt: hij en de jong zijn niet meegweest naar het WK en zijn niet door de mand gevallen. geen pure backs idd maar dat geldt ook voor heitinga, ooijer en boulahrouz, jaliens is gwoon helemaal nix en kromkamp is..........kromkamp.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2006, 01:22   #276
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Lucius nu weer als rechtsback selecteren..
Hij heeft maar liefst een topwedstrijd gespeeld als RB, toen-ie gruwelijk in vorm was. Maar verder is t gewoon een nuttige speler, die belangrijk kan zijn voor een subtopper op het middenveld.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2006, 12:59   #277
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Of je het nou eens ben met het beleid van Van Basten of niet, ik vind wel dat je nog steeds objectief zo'n wedstrijd moet bekijken. En dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dan dat er gewoon goed voetbal gespeeld is, zeker als je de omstandigheden in ogenschouw neemt. Die waren namelijk niet echt bevorderlijk voor verzorgd voetbal.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2006, 13:18   #278
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Puur toevalsvoetbal. En daarnaast zegt die hele kwalificatiereeks helemaal niets. Dat hebben we 2 jaar geleden toch wel gezien.. Deze poule stelt helemaal niets voor.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2006, 18:57   #279
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik snap het ook niet helemaal. In mijn ogen was het helemaal niet zo'n geweldige wedstrijd. Ze spreken constant over de vele kansen die ze gecreeërd hebben, maar de keren dat Nederland gevaarlijk werd was vanuit de tweede lijn. Meer mogelijkheden dan kansen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2006, 20:16   #280
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vond Nederland helemaal niet slecht spelen, maar dat had ook met het spel van de Bulgaren te maken na de 1-0.
Nederland creëerde wel het een en ander, maar echt uitgespeelde kansen waren er niet veel. Twee kutballetjes die op de lat vallen wil ik geen kansen noemen. Bulgarije krijgt in de slotfase ook nog enkele kansjes, waaronder een hele goede.
Al met al zie ik er niet meer in dan een goed gelijkspel, met een Nederlands elftal dat misschien mede dankzij de omstandigheden (uitvallen Kuyt, Persie in spits, terugzakkend Bulgarije) best aardig voetbalde.

Ik vind de Talpa-voorzichtige-hosanna-stemming iig tamelijk overdreven, maar er is geen reden tot ontevredenheid.. En we moeten natuurlijk niet doen alsof dat Bulgarije zoveel voorstelt. In deze belachelijk simpele groep is dit verworden tot een moeilijkere wedstrijd, maar men wilt ons laten geloven dat Oranje samen met dit Bulgarije en Roemenie moet strijden om de eerste twee plekken? Wat een onzin, Nederland hoort gewoon eerste te worden zonder fratsen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2006, 00:33   #281
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Seedorf in Oranje!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.