Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 April 2005, 10:34   #1
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard computer aarden

Oke, ik wil graag mijn computer en rand apparatuur aan een geaard stopcontact hangen of danwel aarden (vanwege ruis, piekspanning etc ), echter zit ik met een paar problemen.
ik heb in de buurt geen geaard stopcontact. daarbij woon ik op 2 hoog dus een ijzeren pin de grond in meppen is er ook niet bij. Wel zit ik dichtbij de meterkast.

Nu weet ik dat er ook speciale stekkerblokken zijn met piekspanningsbeveiliging etc maar lijkt me dat dit niet helpt voor aarden als je nog geen geaard stopcontact gebruikt.

nu heb ik wel eens gehoord dat achter de wandcontact dozen wel vaak al een aardedraad ligt, maar deze vaak niet geinstalleerd is aan de wandcontactdoos.

ik kan dus proberen een andere wandcontactdoos aan te sluiten als die (derde) aardedraad er inderdaad achter zit.

maar zijn er nog andere mogelijkheden?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 10:39   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij kan je ook aarden via de cv en waterleiding Weet het niet meer zeker hoor, maar volgens mij kwam het een keertje ter spraken op het vbo
dus ff googlen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 10:43   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oh, vroeger werden elektrische installaties heel vaak geaard op de waterleiding, maar dat is nu niet meer toegestaan.
Dus het kan inprincipe wel.

hier wel wat over dat het tegenwoordig nog wel eens gebruikt wordt.
http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 10:46   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ok. maar wij hebben geen CV maar gaskachel....die gaat dus niet op

en inderdaad...aarden via de waterleiding ..dat zie je nog steeds veel in badkamers etc (althans bij oudere woningen..)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 13:43   #5
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt ook geen aarde in de badkamer en/of keuken? Want wasmachines enzo moeten ook los geaard worden en mogen niet de aarde van de waterleiding gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 15:02   #6
trxxz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

aarden via de waterleiding gaat gegarandeerd verkeerd.
het aarden via de waterleiding gebeurt niet via de leidingen zelf, maar via een metalen of ijzeren dunne leiding die meestal naast de leidingen werdt aangesloten op de leidingen, en die dan meteen naar de aarde gingen, in de meterkast zelf.

ik heb een keer meegemaakt dat een kerel zelf z'n keukenblad en waterleiding had geaard.. 230 op z'n kraan

het beste kun je kijken of er al een aarde draad ligt, zo niet kun je het denk ik wel vergeten aangezien je dan zelf een draad aan kunt gaan leggen, of moet laten doen, en dat gaat je of moeite, of geld kosten.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 15:54   #7
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je zit toch vlakbij je meterkast?
nou ff een verlengkabeltje makkelijk zo ja

maare.. ff een stopcontact aarden kan je toch ook wel..
slopen die hap.. 1 draad erbij trekken.. nieuw stopcontact erin.. en klaar is kees
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 16:02   #8
trxxz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
je zit toch vlakbij je meterkast?
nou ff een verlengkabeltje makkelijk zo ja

maare.. ff een stopcontact aarden kan je toch ook wel..
slopen die hap.. 1 draad erbij trekken.. nieuw stopcontact erin.. en klaar is kees
houd je er wel rekening mee dat het nog een aardig werkje is om een buigveer door die pvc buizen heen te trekken? vooral als er bochten in zitten? dat doe je niet ff 1,2,3 heurr..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 16:08   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Je hebt ook geen aarde in de badkamer en/of keuken? Want wasmachines enzo moeten ook los geaard worden en mogen niet de aarde van de waterleiding gebruiken.
jawel dat wel ;-)

ik zie ook in de meterkast overduidelijk een aardedraad lopen..



@loy .. .slopen die hap is geen optie... ik zou wel een aardedraad kunnen trekken door dat wandcontactdoos.. maar ik heb zo 1 2 3 geen idee waar dat einde van uitkomt...waarschijnlijk op een lasdoos waar ik niet bijkan :S

ik moet overigens voor ik dit soort dingen ga uithalen eerst aanvragen bij de woningbouw...en dan moet ik het zelf aanleggen of laten aanleggen...dat doen hun jammer genoeg niet voor me
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 16:09   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trxxz

het beste kun je kijken of er al een aarde draad ligt, zo niet kun je het denk ik wel vergeten aangezien je dan zelf een draad aan kunt gaan leggen, of moet laten doen, en dat gaat je of moeite, of geld kosten.
er is er dus overduidelijk een aanwezig in de meterkast..
als ik nu ook de route van het stopcontact richting de meterkast wist.. of naar een lasdoos waar al een aardedraad in ligt zou het niet zo'n probleem zijn (mits een trekveer fatsoenlijk wil werken .... mijn muur open bikken is namelijk geen optie
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2005, 21:15   #11
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

aarden via de waterleiding of cv werkt wel, maar wordt niet aangeraden bij pc's.. kweenie meer waarom, maar het kan schadelijk zijn en je pc vernielen

zelf hangt de mijne gewoon aan de verwarming
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:11.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.