Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 April 2016, 13:19   #1
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard Vanaf 2018 verbod op het gebruik van socialmedia onder de 16 zonder toestemming ouder

link

Citaat:
Wie jonger is dan 16 jaar, mag zonder toestemming van zijn ouders geen sociale media gebruiken. Dat heeft het Europees Parlement beslist. In 2018 wordt het wet.
Nu breekt mijn klomp.
Ik wist dat de EU een ondemocratisch gedrocht was, maar dit gaat te ver vind ik. Ik heb zelf een redelijke hekel aan socialmedia in het algemeen, maar ook ik kan niet ontkennen dat het ook veel goede kanten heeft, al is het maar voor het vinden van informatie en andere ideeën/meningen over een bepaald onderwerp, laat staan hoeveel sociaal contact onder jongeren plaatsvindt via o.a. facebook.

Hoezo toestemming ouders?
Alsof dat te controleren valt.
Is maar een klein stapje naar een totaalverbod, en dat lijkt me zorgelijk.
Het zijn altijd van die kleine stapjes, en voordat je het doorhebt ben je 30 stappen verder en kan je niet meer terug.
Je zou zeggen dat er met de vluchtelingencrisis wel wat dringenders op tafel lag.
Denk ik dat er wat meer aandacht mag worden besteed aan het veilig gebruiken van social media?

Ja.

Maar om het maar compleet te verbieden voor iedereen onder de 16..
Om even een quote uit onze forum-historie naar boven te halen:

Citaat:
Origineel gepost door Insanity
Gestapo praktijken
En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat ik me afvraag hoe ze dat willen gaan handhaven...actieve handhaving zet de deur open naar 1984 praktijken denk ik...
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!

Laatst aangepast door the_darkness : 25 April 2016 om 13:31
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2016, 13:56   #2
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Snap de insteek wel maar ik vrees dat de uitvoering keihard gaat falen. Waarschijnlijk komt er een vorm van controle op leeftijd en die is vrij simpel te omzeilen natuurlijk. Ik zie voor kinderen jonger dan 16 wel het nut. Ik ken mensen met kinderen van 11 en 12 die allemaal een telefoon inclusief Facebook en Instagramaccount hebben.

Sommige van die ouders hebben geen flauw benul van wat zich daar allemaal afspeelt. Zelfs al op die leeftijd zijn ze online hele ruzies aan het beslechten of elkaar aan het treiteren in het algemeen. Ook zijn die kinderen vatbaarder om te worden benaderd door foute figuren. Ik denk dat daar meer de focus op moet liggen.

Ik vind dat ouders dan altijd in het bezit moeten zijn van een gebruikersnaam en wachtwoord om mee te kijken. Als ze dan 16 zijn is dit weer overbodig denk ik. Ik zie meer gevaar als kinderen jonger zijn. Vooral ook ouders die geen verstand hebben van social media hebben daar debet aan.

Als die belangrijke groep mensen waar je je op wilt focussen er geen verstand van hebben, waar is dan het vragen van toestemming op gebaseerd? Ze hebben immers toch geen flauw benul van waar ze nu precies toestemming voor geven. Dan worden dit soort zaken alleen maar zorgelijker denk ik.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.