Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 4,67 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 3 February 2003, 00:37   #1
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard CD reviews

Ik kreeg net een PM van Dimas om zo'n thread te maken en het leek mij ook een leuk idee om een thread te maken met jouw CD reviews. Dus als er een nieuwe CD uit is kun je hem hier beoordelen!

Artiest:

Naam van CD:

Muziek soort:

Jouw mening:

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):


Beoordeel ze!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 18:12   #2
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Children Of Bodom

Naam van de CD
Hate Crew Deathroll

Muziek soort
Melodic Death Metal

Mijn Mening
verlengde van Follow The Reaper maar dan met wat minder blije keyboard riedeltjes en meer thrash invloeden. liefhebbers van dit soort muziek kunnen em blind aanschaffen.

Downloadtips
Needled 24/7
Sixpounder
You're Better Off Dead
Bodom Beach Terror ( )
Hate Crew Deathroll

Beoordeling
4 uit 5.

Laatst aangepast door Clayman : 5 February 2003 om 18:16
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 18:28   #3
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[cover not available ]

Artiest
Strapping Young Lad

Titel van de CD
SYL/Devour

Muziek soort
Industrial Death ( )

Mijn Mening
lekker brute cd, harder dan City en Heavy As A Really Heavy Thing (heerschende titel trouwens ) allicht is half mens, half robot Gene Hoglan ook weer van de partij, dus voor drummers is het zeker verplichte kost

Downloadtips
Dire
Consequences
Rape Song
Devour
Force Fed

Beoordeling
4 uit 5.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 18:34   #4
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
The Haunted

Titel van de Cd
One Kill Wonder

Muziek soort
Thrash

Mijn Mening
beste CD van The Haunted tot nu toe; beukende riffs, snelle drums, goeie zang. eerste echte top cd van dit jaar.

Downloadtips
Godpuppet
Shadowworld
DOA
Urban Predator
Downward Spiral
Spithead

Beoordeling
4,5 uit 5.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 19:01   #5
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Mortician

Titel van de CD
Domain Of Death

Muzieksoort
Grindcore

Mening
Hij is wel aardig, maar de grappige stukjes die je bij Chainsaw Dismemberment zo lekker vaak hoorde, zijn er een beetje uit. Maar de muziek blijft voor de mensen die van echt bruut houden.

Beoordeling
3,5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 16:14   #6
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
The Kovenant

Titel van de CD
S.E.T.I

Muzieksoort
Progressive Space Metal

Downloadtips
Cybertrash
Planet Of The Apes
Hollow Earth

Mening
The Kovenant is terug met weer een album vol progressive space metal nummers zoals zij het omschrijven. Het snelle van Animatronic is een beetje weggenomen en industrial is er wat bijgekomen. Verder is het gewoon een leuke cd

Beoordeling
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2003, 06:39   #7
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Osdorp Posse

Titel van de CD
Tegenstrijd

Muzieksoort
Nederhop

Mening
Diegene die van Kernramp houdt, moeten deze cd absoluut hebben, want tis gwoon een verbeterde versie van Kernramp als het ware.

Beoordeling
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2003, 23:46   #8
powerrob
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Artiest
Guano Apes

Titel van de Cd
Walking On A Thin Line

Muziek soort
Rock

Mijn Mening
Zeer relaxte cd maja je moet er van houden en er voor in de stemming zijn maar ik vind het een goeie cd vooral als je beetje gedronken heb

Downloadtips
Sing That Song
Dick
Counting The Days

Beoordeling
4 uit 5.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 19:29   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard



Artiest
Massive Attack

Titel van de CD
100th window

Muzieksoort
Triphop/Ambient

Mijn Mening
Lang geleden dat Massive Attack een album uitbracht, laatste was Mezzanine in 1998. Maar het is ook lang geleden dat ik zo'n goed album heb gehoord, ook al gaan ze nu een beetje de ambient-sfeer in. Sinead O'Connor maakt het nog eens extra leuk omdat ze drie nummers mee inzong.

Downloadtips
Small time shot away
Special cases

Beoordeling
4,5 uit 5
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 11:18   #10
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Artiest
Stretch Arm Strong

Titel van de CD
It burns clean

Muzieksoort
Hardcore (NS)

Downloadtips
Reach out

Mening
Deze EP heb ik net binnen. Opgenomen vlak voor a revolution transmission. Ik vind deze band gewoon echt brilliant. Het heeft iets meer oldskool erin dan ART, is sneller en heeft toch het brute en de kwaliteit van ART, echt een geweldige EP (te bestellen bij www.reflectionsrecords.com). De hele cd A Revolution Transmission vind ik ook geweldig. You should just check all of the band)

Beoordeling
4,5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 08:58   #11
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Aborym

Titel van de CD
With No Human Intervention

Muzieksoort
Een kruising tussen black metal en industrial

Mijn Mening
KILLERSTUFF!!! dit beukt zo verdomd hard door je speakers. Heerlijk. Enige nadeel is dat er 3 nummers tussenzitten die echt beter op een industrial cd hadden gepast. Gelukkig zijn er 2 daarvan korte nummers en op de 12 nummers niet slecht. Maar het is heerlijk. De mix tussen bm en indu is heel goed uitgevallen.

Downloadtips
With No Human Intervention
U.V. Impaler
The Alienation Of A Blackened Heart

Beoordeling
4,5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2003, 00:05   #12
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: CD reviews



Artiest:
ARK

Naam van CD:
Burn the sun

Muziek soort:
Harde soft Rock. (pffff is moeilijk te zeggen, tis mooi iig)

Jouw mening:
Lekkere stevige engelstalige rock uit noorwegen. Maar je moet er ook leren naar luisteren.

Downloadtips: (zijn niet echt bekend, dus is het downloaden een probleem denk ik
Heal the waters
Torn
Absolute Zero
Bleed

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4

Laatst aangepast door The Phit : 19 February 2003 om 00:11
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2003, 16:51   #13
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: CD reviews



Artiest:
Amorphis

Naam van CD:
Tuonela

Muziek soort:
light-Metal

Jouw mening:
Echt, een SUPER CD, me eerste Amorphis album in me amorphis collectie en helemaal grijs gedraaid. Echt onwijs mooie muziek met mooie melodieen, echt vreemd eigenlijk dat niet veel mensen het kennen. En alle nummers lopen echt goed gesmeerd in elkaar. Een supertip voor zeker iedere rock/metalliefhebber.

Downloadtips:
- Nightfall
- Morningstar
- Greed
- Withered
-

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
5
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 21:05   #14
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by powerrob
Artiest
Guano Apes

Titel van de Cd
Walking On A Thin Line
Ik heb die cd nu ook een tijdje, maar moet toch echt zeggen dat 'Dont give me names' hun beste album blijft. Walking on a thin line vinnik niet echt sterk.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 19:42   #15
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Artiest
Cradle Of Filth

Titel van de CD
Damnation And A Day

Muzieksoort
Black metal, of als het duidelijker omschreven moet worden, vampiric metal

Mijn Mening
Eindelijk doet Cradle weer is iets goed. Ze brengen deze cd uit. Weinig gekloot en gezooi. Gewoon leuk bangen. Je kan wel weer gek worden van Dani's hemeltergende stem maar neem dat gewoon maar op de koop toe

Downloadtips
The Promise Of Fever
An Enemy Led The Tempest
Carrion
Doberman Pharaoh

Beoordeling
4eneenkleinbeetje uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 19:12   #16
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Titel van de CD
Into The Lungs Of Hell

Artiest
God Dethroned

Muzieksoort
Death Metal (uit ons eigen landje )

Mijn Mening
Weer een oerdegelijke release van God Dethroned. Nog steeds mis ik nog iets teveel snelheid, maar er staat genoeg goed materiaal op om elke fan en niet-fan tevreden te stellen

Downloadtips
The Warcult
Soul Sweeper
The Tombstone

Beoordeling
4,5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 22:29   #17
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Titel van de CD
Mondo Medicale

Artiest
Impaled

Muzieksoort
Grindcore/metal

Mijn Mening
JAAAAAH, eindelijk een band die gewoon beukt. Aanschaffen die hap!

Downloadtips
Dead Inside
Raise The Stakes
We Belong Dead
To Die For

Beoordeling
5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 00:05   #18
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Titel van de CD
Hate Them

Artiest
Darkthrone

Muzieksoort
NORSK ARYSK BLACK METAL! (zie de thread)

Mijn Mening
En ook een nieuw album van cult-band Darkthrone is verschenen. Ik vind deze nieuwe schijf iets rauwer en harder klinken dan z'n voorganger Plaguewielder. Ondanks dat het echt black metal is volgens de oude traditie van Venom en Celtic Frost zitten er toch echt riffjes tussen waarvan iedereen vrolijk kan worden. Toppie dus.

Downloadtips
Rust
Divided We Stand
Striving For A Piece Of Lucifer

Beoordeling
5- uit 5

Laatst aangepast door Dimas : 13 March 2003 om 18:04
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 20:51   #19
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Titel van de CD
Sheol

Artiest
Naglfar

Muzieksoort
Black metal met een vleugje death

Mijn Mening
Goede black metal, met een zanger die ook nog is verstaanbaar is. Het beukt iig een flink eind weg

Downloadtips
I Am Vengeance
Black God Aftermath
Unleash Hell

Beoordeling
4,5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 22:21   #20
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

joh dimas, je kan zowat je eigen zine beginnen met al die reviews
en omdat je het zo leuk doet help ik je ook effe

komt ie
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 22:25   #21
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Titel van de CD
Endnote

Artiest
The Hope Conspiracy

Muzieksoort
Hardcore, met rauwe punk invloeden dat ongelooflijk rockt

Mijn Mening
Ik vind dit een supergoede cd. een toppertje. Pakkende nummers, goede kwaliteit. deze cd laat je gewoon bewegen en zit vol energie. ook de zang is erg rauw en past goede bij de muziek. een vand e betere hardcore bands

Downloadtips
Defiant hearts
Violant and gray
For Love

Beoordeling
4 uit 5

Ttouwens ik geef nooit vijven, omdat de perfecte cd niet bestaat in mijn ogen

Laatst aangepast door yor : 14 March 2003 om 22:27
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 16:25   #22
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Titel van de CD
Ensiferum

Artiest
Ensiferum

Muzieksoort
metal gemixt met folk-muziek

Mijn Mening
Lijkt veel op het grotere broertje Finntroll. Erg leuk om allemaal te horen want het is beregezellig die cd

Downloadtips
Hero In A Dream
Guardians Of Faith
Goblin's Dance

Beoordeling
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 21:03   #23
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Ensiferum
Als we ook oude CDs gaan reviewen blijven we bezig
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 21:48   #24
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ancalagon


Als we ook oude CDs gaan reviewen blijven we bezig
I know, moest even
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 15:02   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Titel van de CD
Lowest of the low

Artiest
Terror

Muzieksoort
Hardcore, hard en snel

Mijn Mening
Ben niet erg bekend met het oude werk van deze 5 jongens toen een aantal nog in carry on speelden, maar deze cd rockt. Nou brengt Bridge 9 records vrijwel altijd wel strakke cd's uit, maar deze is heel erg strak. 9 nummers in 16 minuten. Tekstueel gezien is deze cd niet heel erg goed, maar het overall is erg goed.
Het geluid op de cd is in vergelijking met veel hardcore cd's erg ok. Tekstboekje is erg mooi en er zit een apart foto''boekje'' (erg vette foto''s) bij en een kartonnen hoes.
Volgende maand op tour met caliban en biohazard.
Toch kijk ik uit naar een cd met iets meer (16) nummers, maargoed als deze korte duur een garantie geeft voor de strakheid dan is dit ook ok!


Downloadtips
lowest of the low
better off without you
keep your distance

Beoordeling
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 21:14   #26
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Titel van de CD
Give Blood

Artiest
Bane

Muzieksoort
New School Hardcore (melodieus) met old school invloeden

Mijn Mening
Het goede aan deze cd is dat deze cd gewoon geen zwakheden kent. je hebt bij het beluisteren van dit schijfje geen moment het idee dat je een nummer wil skippen en het is dus ook heel erg moeilijk om een favoriet nummer te kiezen, omdat ze allemaal zo goed zijn. deze hardcore grootheden op equal visions hebben gewoon een supercd afgeleverd. een geweldige zang en super teksten die iets vaags hebben en tegelijkertijd heel erg dicht bij je staan. het geluid is geweldig, met super drums en vette gitaren. Ben je nieuw in hardcore ne wil je een kwalitiet cd hebben is dit de aanrader. de perfecte opstap naar hardcoremuziek.Ohja, de artwork van deze cd is super gaaf. allemaal band foto;s in een soort logboek van de band van een tour ofzo. en de teksten zijn weer opgevoeuwen in het boekje zelf. ziet er gewoon strak uit. al genoeg reden om ook deze cd aan te schaffen

Downloadtips
Ante Up
Some Came Running
Release the Hounds

Beoordeling
4 uit 5, maar bijna tegen de 4.5 aan
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 22:28   #27
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Titel van de CD
Resurrection Through Carnage

Artiest
Bloodbath

Muzieksoort
Death Metal

Mijn Mening
Gewoon een goede Death Metal plaat, die leuk doorgaat. Zeker aanraden vanwege de goede grunt van ehm...die zanger van Opeth

Downloadtips
Ways To The Grave
So You Die
Mass Strangulation
Like Fire

Beoordeling
4 uit 5

Laatst aangepast door Dimas : 18 March 2003 om 22:32
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 01:51   #28
monolo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Artiest
Coldplay

Naam van de CD
A Rush Of Blood To The Head

Muziek soort
Rock

Mijn Mening
Geweldige 2e cd van deze superband. De liedjes zijn stuk voor stuk weer supergoed. Iedereen die Parachutes goed vond moet deze zeker beluisteren.

Downloadtips
Clocks
Amsterdam
Politik
In my place


Beoordeling
4 uit 5.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2003, 11:37   #29
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Artiest
Marilyn Manson

Titel van de CD
The Golden Age Of Grotesque

Muzieksoort
Shock-rock

Mijn mening
Tsja, eigenlijk wilde ik hiervoor even een nieuwe thread maken maar omdat ik dan waarschijnlijk hard gespanked zou worden door Irene heb ik het maar niet gedaan. Ik wilde nameliojk een nieuwe thread startte, niet zozeer vanwege een enorme review van het album, maar meer over de persoon daarachter en wat ik daar mee te maken heb.


Het was een donkere avond in het jaar 2001. Dimasje zat achter z'n pceetje. Omdat er toen nog niet zoiets beschikbaar was als ADSL, mocht hij eigenlijk niet veel achter internet zitten overdag, omdat dat de kosten natuurlijk enorm omhoog jaagt. Maar hij deed het toch? Waarom? Om in het netwerkje te voorzien van vrienden die downloaden. En toen werd hem gevraagd om Antichrist Superstar te downloaden. Op school hadden we het natuurlijk al vaak over Marilyn gehad. We hadden alle geruchten doorgesproken en te bespreken of ze waar konden zijn (denk aan de fameuze "onderste-ribben-weg-laten-nemen-zodat-de-mogelijkheid-tot-jezelf-pijpen-er-is" en nog vele andere). Enfin, ik had het niet zo op met de heer Manson, wegens zijn wat rare gedrag. Maar toen ik op die druilerige, donkere avond het eerste nummer van 'Antichrist' binnenhad (Tourniquet) en dat luisterde, draaide de knoppen ineens om. Ik was er van ondersteboven. Ik vond het super. WErkelijk waar. De emotie die erin lag, geweldig. Het gitaarwerk (niet eens het hardste) sprak me ontzettend aan. En hoe meer nummers ik binnenkreeg, hoe beter ik wist: DIT vind ik leuk. Die mening werd niet gedeeld door de rest van m'n omgeving maar dat maakte niet zoveel uit. Vervolgens downloadde ik de andere 3 albums en kopieerde Holy Wood, en toen merkte ik dat het echt goed was. Ik begon wat in de persoon Marilyn Manson te duiken, en kwam erachter dat het allemaal om het imago ging, zoals hij zelf ook uitlegde in een interview op MTV. Dat vond ik zelf persoonlijk mooi om te horen, en daarom keek ik ook niet op z'n acties neer zoals de meerderheid van de mensheid doet. Het ging mij om de muziek, die mij enorme boeide. Vervolgens verscheen het 1ste t-shirt in de kast, en de 1ste 2 posters op m'n kamer. En ik merkte dat ik echt fan was. Ik schreef overal teksten op. Liep constant nummers te neurieen tot ergernis van alles en iedereen. Maar aan alles komt wel een einde, en zo ook mijn verslaafdheid. Ik voelde me flink genaaid toen z'n Guns, God & Government Tour niet in de Benelux kwam, en ging toen maar door met cd's verzamelen. Uiteindelijk kwam ik zo aan bij m'n nieuwe uberband (Slayer) en werd Marilyn Manson wat verdrongen.

Zelf vind ik het knap bijna dat ik die overstap heb gemaakt. Gezien de huidige situatie blijven veel fans van dit soort bands (Marilyn Manson, Slipknot) steken op dit muzikale niveau, zonder verder te kijken. Daarbij kraken ze ook meteen alles af wat niet in hun straatje ligt (en nee, val me er niet op aan, ik ken de werkelijkheid). Misschien zijn MM fans iets te narrow-minded door de muziek. En daarom vind ik het mooi dat ik dat niet meer heb. Halleluja

Maar goed, nu over de cd. Heel simpel, ik brand em niet. Nadat Twiggy eruit werd getrapt was te verwachten dat het nooit meer zou worden zoals de MM op Antichrist, laat staan Holy wood. En voila, het klopt. Wat je nu hoort is een soort duistere mix van gitaar, elektronische troep en Marilyn z'n stem om het geheel bij elkaar te plakken. Kijk, elektronica en metaal kan best leuk zijn (perfecte voorbeeld: Aborym), maar dit zijn bijna commerciele popnummers geworden. Straalde van holy wood nog aggressie af, dat laatste spoortje lijkt met Twiggy te zijn verdwenen. Erg erg zonde, voor een band die toch veel betekende voor o.a. mij. Maar vandaag de dag is het moeilijk vernieuwend te zijn. En zelfs Brian Warner kon dus niet meer doorgaan op de weg.

Downloadtips
Mobscene (wat de nieuwe single wordt)
Op Winmx(en vast ook wel op Kazaa) circuleert ook nog een demo, die dezelfde naam heeft als het album. Probeer daarvan Dead God of Burn van, dat was nog te pruimen

Beoordeling
2 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2003, 21:26   #30
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Artiest
Zsk

Titel van de CD
Riot Radio

Muzieksoort
Fast punk

Mijn Mening
het rules gewoon.. best cool met af en toe duitse woordjes maar het accent zelf is in elke liedje duits

Downloadtips
Mein Staat
Upside Down
Hyperactive Child

Beoordeling
4 uit 5
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 18:29   #31
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

artiest:
Rowwe héze

titel van cd:
dagenraad

muziek soort:
uhh verschillend toch?

mening:
een heel mooie cd met verschillende mooie liedjes ik vind hond de mooiste maar ook om vlinder niet te vergeten!

cijver:
een 4 ut is wel een heel mooie cd maar een beedje het zelfde stijl als al die andere

  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 08:58   #32
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Severe Torture

Titel van de CD
Misanthropic Carnage

Muzieksoort
brute Death Metal

Mijn mening
Heh, waarom ik deze plaat bij de free record shop zag liggen vraag ik me nog steeds af aangezien het gewoon echt een harde band is. Maar goed, de Free Record Shop zal er vast een rede voor hebben. Over de plaat valt weinig te zeggen behalve dattie gewoon erg goed is en zeker de aanschaf waard voor fans van brute death.

Downloadtips
Mutilation Of The Flesh
Misanthropic Carnage

Beoordeling
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2003, 15:34   #33
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



artiest
Nasum

Titel vd CD
Helvete

Muzieksoort
grindcore

Mening
Goddelijke, en zeeer brute cd Klinkt nog bruter dan het oudere werk, en ook de crust sound is nog sterk aanwezig
Download of koop snel

Downloadtips
alles

Beoordeling
4+ uit 5

Laatst aangepast door Ancalagon : 19 April 2003 om 15:38
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2003, 22:59   #34
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Heh, waarom ik deze plaat bij de free record shop zag liggen vraag ik me nog steeds af aangezien het gewoon echt een harde band is. Maar goed, de Free Record Shop zal er vast een rede voor hebben.
Severe Torture is een Nederlandse band, wie weet komen ze uit de buurt van de desbetreffende FRS-vestiging...

In dat geval kan er waarschijnlijk wel wat geregeld worden met managers enzo...

[weer terug on-topic?]

Laatst aangepast door BWM : 19 April 2003 om 23:05
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 21:34   #35
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Taake

Titel van de CD
Over Bjoergvin Graater Himmelrik

Muzieksoort
black metal

Mijn mening
Black metal zoals het moet klinken volgens de mensen die echt true zijn (hallo yo-de-plo ). Het is black metal zonder enige vorm van keyboards. Vrij basic dus. Dat doet echter niet af aan de kwaliteit van dit album want dit is gewoon een schijf die elke metalhead in z'n verzameling moet hebben.

Downloadtips
De hele cd, Part I t/m Part VII

Beoordeling
5- uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 11:58   #36
infamous
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest:
Gangstarr

Titel van de CD
Moment of Truth

Muzieksoort
Hiphop

Mijn mening
Beste album van Gangstarr (DJ Premier & Guru), die al meer dan 10 jaar aan de top van de hiphop scene in New York staan. Voor elke hiphop fan een must, niet van die simpele bling bling teksten, maar ze hebben het zelfs ergens over Iedereen die van Hiphop houd moet deze CD hebben, al is het alleen voor de beats van Primo.

Downloadtips
Moment of Truth, You know my steez, What I'm here 4, Above the Clouds, Work

Beoordeling
4.5 uit 5

Laatst aangepast door infamous : 22 April 2003 om 12:03
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 13:50   #37
infamous
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard





Artiest:
DJ Shadow

Titel van de CD
Endtroducing

Muzieksoort
Triphop/Hiphop

Mijn mening
Ik heb dit album in '97 gekregen, en vind het nog altijd het beste album wat ooit is uitgebracht. Hoe vaker je hem luisterd, hoe beter hij wordt. Het is moeilijk om te zeggen onder wat voor genre deze CD valt, maar download maar eens een paar nummers en kijk zelf. Een briljante mix van hiphopachtige beats, de meest rare (en mooie) samples, en interludes.

Downloadtips
Building Steam with a Grain of Salt, Midnight in a Perfect World, Stem.. Long Stem, Organ Donor

Beoordeling
5 uit 5

Laatst aangepast door infamous : 26 April 2003 om 13:58
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 18:53   #38
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard


artiest:
killswitch engage

titel van de cd:
alive or just breathing

muzieksoort:
metalcore

mijn mening:
deze band heeft slipknot van mijn eerste plaats afgeschopt ik werdt helemaal dol toen ik deze cd hoorde ik was al heel lang op zoek naar zo'n band deze band staat voor alles wat ik in een band zoek de cd had wel wat meer nummers kunnen hebben maar wat erop staat is wel kei goed!!

download tips:
wat nou downloaden kopen die hap aan een paar nummers heb je niet genoeg koop de hele hap deze cd is elke cent waard

beoordeling:
5+++ uit 5
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.

Laatst aangepast door SpiNe : 26 April 2003 om 19:05
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2003, 17:34   #39
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: CD reviews



Artiest:
Sugababes

Naam van CD:
Angels With Dirty Faces

Muziek soort:
Pop

Jouw mening:
Mja echt sugababessound Wel lekkere meezingnummers als je ze uit je hoofd kent.

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2003, 20:55   #40
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
[IMG]killswitch
zeker een goede cd
alleen het is niet echt metalcore, eerder hardcore..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2003, 21:49   #41
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest:
Converge

Naam van CD:
Jane Doe

Muziek soort:
een mix van brute hardcore, punk, metal en chaos

Jouw mening:
Deze cd is eigenlijk essential voor de hardcore, punk, metal liefhebbers. baanbrekend. Pak een drummer die een en al fills speelt, twee gitaristen die van piepen en knarsen overgaan in de meeste brute breakdowns, een bas die alles nog een beetje in toom houdt en een zanger die niet veel onder doet voor een een panter die het uitbrult van woede. en je hebt converge. deze klassieker kent geen zwak moment en blijft boeien. je moet er even ingroeien, maar dat eenmaal gedaan is dit een absolute winner. het coole is dat alle songs aan elkaar zijn gemixed met een geweldige kwaliteit. en een artwork waar je U tegen zegt en geweldige lyrics.

Beste songs:
Concubine
Fault and fracture
Heaven in her arms
Thaw

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4.5 een classic, daarom
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2003, 12:42   #42
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard



Artiest
My Chemical Romance

CD Naam
I Brought You My Bullets You Brought Me Your Love

Muziek Soort
Dark punk

Jouw Mening
Ik had deze band dus gezien en ik vond het echt supercool! Dus heb ik de cd gekocht en euhm...tis wel een beetje standaard maare wel gewoon goed.

Beste Songs
Vampires Will Never Hurt You
Drowning Lessons

Cijfer
4- uit 5
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2003, 13:44   #43
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest:
Count Me Out

Naam van CD:
Permanent

Muziek soort:
Hardcore (old-school)

Jouw mening:
Deze cd heeft iets. Deze cd grijpt mij elke keer weer bij mn keel. de hele mix is gewoon goed. pakkende gitaren, toffe breakdowns, en lekkere pissed-off zang. de cd is kort, maar eigenlijk wel fijn daardoor. wordt niet langdradig of saai. nee, deze cd kan ik elk moment vand e dag opzetten en is de ideale naar-school-fiets-cd. er zijn ook gewoon geen zwakke momenten te ontdekken. een aanrader

Beste songs:
South Street
Disconnect
Dear You
eigenlijk is elke song goed

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4.2
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2003, 13:52   #44
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Axis Of Advance

Titel van de CD
The list

Muzieksoort
Black/trash

Mijn Mening
AoA doet mij een beetje aan Aborym denken. Beide mengen zij black metal met een andere invloed. Bij Aborym was dit echter industrial en bij AoA zijn wat meer trashy invloeden te bekennen. Wat kan je verwachten? Snoeiharde, smerige oorlogsmetal die uit je speakers dreunt. Het heeft wat weg van Darkthrone alleen klinkt AoA een stuk harder dan Darkthrone. Desalniettemin is het zeker goed aan te horen en zitten er een aantal interessante riffjes tussen die het geheel sfeer geven. Een duistere oorlogssfeer niet te verstaan, want daar gaat de cd inhoudelijk over. En wat nog wel het mooiste is (in mijn mening dan): het geheel heeft een grote snelheid. Niet het langzame rauwe black metal zoals bij Darkthrone maar gewoon met snelheid 250 km/uur die oorlogsmachine naar voren rammen.

Mocht WWIII losbarsten, dan is deze cd uitermate geschikt om als achtergrondmuziek te dienen. Een goede plaat dus

Downloadtips
Annihilation
Sacrifice
Namination

Beoordeling
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 15:08   #45
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard



Artiest:
Godspeed You Black Emperor!

Titel van de CD:
Yanqui U.X.O.

Muzieksoort:
Experimentele rock

Mijn mening:
Godspeed You Black Emperor! is een 'band' die het helemaal anders aanpakt. De muziek is met drie gitaren, twee bassen, drums, twee violen, een hoorn en een cello nergens mee te vergelijken.
Zo ook deze CD. Er staan slechts vijf nummers op die tussen de zes en de twintig minuten duren. Het is erg donkere en intense muziek. De nummers beginnen steeds rustig en het bouwt langzaam op tot de drums invallen en het geheel losbarst. Het lijkt zo misschien erg voorspelbaar, maar ondanks de terugkomende crescendo's zitten er meer onverwachte dan voorspelbare geluiden in.
Een absolute tip voor de mensen die eens iets heel anders willen horen en die ook houden van de minder toegankelijke muziek.

Downloadtips:
Motherfucker=Redeemer
Rockets Falls, Rockets Falls

Beoordeling
4 uit 5
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 15:35   #46
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard



http://www.zaphod.nl

Artiest
Zaphod

Titel van de CD
Any Day Now

Muzieksoort
Live! Drum & Bass (reggae, ska, hiphop, electro & funk all in one )

Mijn mening
Live drum & bass zoals ik het nog nooit eerder gezien heb, tevens 2x live mee mogen maken. een van de beste live dance/band acts naar mijn mening.
Tevens een band van Nederlandse grond.
Veel van de lyrics in de nummers kenmerken de situatie in/rond israel; warfare.
tevens zijn de vocals misschien het enige wat overduidelijk aanwezig is; misschien wel in overmaat.

band bestaande uit zanger; backup zangeres.
gitarist (sampler) , bassist, toetsenist/sampler, en de persoon die de meeste credit verdient; de drummer.
de drums op deze cd is hetgeen wat menigeen even zal moeten doen laten slikken; een critici vroeg zich ooit af terwijl hij naar een demo luisterde of het geen drumcomputer was wat hij hoorde; maar nee, it's done by hand. razendsnelle loops/percussie geluiden is wat deze cd mij in den beginne deed aantrekken.
een must-have, en tevens is de band een must-see voor iedere drum & bass/electro fanatiekeling.



Downloadtips (als je het uberhaupt kunt vinden)
rise again
some1sgot2give
amsterdam
your ego (deze kun je downloaden vanaf de site)
Hold on (deze kun je downloaden vanaf de site)

Beoordeling
5- uit 5
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 22:53   #47
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by QQQ


Artiest:
Godspeed You Black Emperor!

Titel van de CD:
Yanqui U.X.O.

Muzieksoort:
Experimentele rock

Mijn mening:
Godspeed You Black Emperor! is een 'band' die het helemaal anders aanpakt. De muziek is met drie gitaren, twee bassen, drums, twee violen, een hoorn en een cello nergens mee te vergelijken.
Zo ook deze CD. Er staan slechts vijf nummers op die tussen de zes en de twintig minuten duren. Het is erg donkere en intense muziek. De nummers beginnen steeds rustig en het bouwt langzaam op tot de drums invallen en het geheel losbarst. Het lijkt zo misschien erg voorspelbaar, maar ondanks de terugkomende crescendo's zitten er meer onverwachte dan voorspelbare geluiden in.
Een absolute tip voor de mensen die eens iets heel anders willen horen en die ook houden van de minder toegankelijke muziek.

Downloadtips:
Motherfucker=Redeemer
Rockets Falls, Rockets Falls

Beoordeling
4 uit 5

toffe titelsongs!
moet het ook nog eens checken, hoor er veel goeds over
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 23:54   #48
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard


Various Artists

OST RockStar (yep, kheb m)

Goeie ouwe Heavy Metal en wat alt. stuff

De film werd zo totaal afgezeken dat ik m moest zien. Ze hadden nog gelijk ook. Ongelooflijk slecht acteerwerk, niet meer dan een grappig verhaaltje, maar toch. Een soundtrack die in mijn boekje misschien wel net zo hoog staat als de OST van Pulp Fiction. De nummers van Steel Dragon (speciaal geformeerd voor deze film) zijn sterk, strak en ruig. Precies zoals rock bedoelt is. Een stem waar je bijna van omvalt zo krachtig en Zakk Wylde (Ozzy) zijn gitaarsolo's zijn scherp en snel en de zingende noten komen uit als geen ander.

Download:
Stand Up - Steel Dragon
We All Die Young - Steel Dragon

Rate:
4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 18:48   #49
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
(The) Monolith (Deathcult)

Titel van de CD
The Apotheosis

Muzieksoort
Death Metal

Mijn Mening
Ik was gelijk verkocht toen ik voor het eerst het nummer Doomed To Slaughter afspeelde. Keiharde death-metal met hier een daar een gierend solootje ertussendoor. Heerlijk. The Monolith Deathcult (waarschijnlijk ga ze zo heten omdat er al een andere band genaamd Monolith op deze aardkloot rondloopt) is een nieuwe Nederlandse death metal band dat eigenlijk het nederlandse antwoord op Nile is. Echter, van een rip-off is geen sprake, aangezien TMDC niet het oude egypte als invloed gebruikt, maar andere gebeurtenissen uit de geschiedenis. Denk dan bijvoorbeeld aan de oude azteken, of de romeinse glorietijden (Colosseum Carnage). Maar qua muziek heeft het veel overeenkomsten met Nile. Laag gegrunt, beukende gitaarriffs, en een snelllle drum (verzorgd door Sjoerd Visch, ex-drummer van Altar). Ondanks de wat sprekende gelijkenis met Nile, moet ik zeggen dat dit een heerlijk beukende death-metal plaat is. Zeker de moeite waard om te beluisteren

Downloadtips
De hele 9 nummers.

Beoordeling
4,8 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2003, 23:43   #50
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Good Clean Fun - Positively Postitive 1997 - 2002



Artiest
Good Clean Fun

Titel van de CD
Positively Positive 1997 - 2002

Muzieksoort
Oldskool HC/ Youth Crew

Mijn Mening
Ok normaal was youth crew niet helemaal mijn ding. Zeker niet na mijn ervaring met gloryxbound. Maar ik als sxer behoort er wel wat van te weten. Good Clean Fun ik wat gedwonload klonk wel goed. Toen kon ik deze cd kopen, soort best of met 25 songs ofzo. Nah geen geld natuurlijk! en what a blast!!! die background vocals zijn echt te vet. Verder die vrouw op 'song for the ladies' geweldig! De mindere kanten, uhm die zijn er niet echt, ja de geluidskwaliteit, maarja het is hardcore dat hoort erbij.
En genoeg humor ook op de cd.

''You lost the edge
and that’s not the worst
The sad thing is you’re not the first
Our friendship’s done, it really hurts
But maybe I could have
All of your old shirts''

en dat stukje na ''in defense of all life''
I had the worst nightmare that i was a hardline...

Geweldig

Oja en de titel VRS (victory records sucks)

Vol met positieve bullshit.

Downloadtips
Song for the ladies
Good Clean Fun
Loserdotcom
Straight Outta Hardcore

Beoordeling
4,5 uit 5
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.