Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 November 2009, 23:09   #1
DD-147
Volledig naamloos
 
Geregistreerd op: 19 March 2008
Locatie: Spijkcity
Berichten: 10
Standaard Wat bezielt deze mensen?

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, een hele lange tijd terug had ik last van een vreselijk probleem dat me dwarszat, waar ik nu gelukkig geen last meer van heb, iedereen die me daarbij toen had geholpen: Hartstikke bedankt!

Iets anders heeft zich sinds kort voorgedaan. Dit heeft echter niet met mezelf te maken maar meer met één van mijn beste vrienden, een vriend die ik sinds de basisschool al had, en die nu in een rottige situatie terecht is gekomen, vandaar dat ik nu zoveel mogelijk hulp zoek voor hem

De situatie is nogal vreemd en niet zoiets waarvan meteen wordt gezegd 'Die heeft hulp nodig', maar ik denk dat er wel mensen zijn die dit ooit mee hebben gemaakt, het zit namelijk zo:
Hij heeft al een half jaar een vriendin, sinds twee maanden besloot hij bij haar (en haar familie) te gaan inwonen. Ik heb die vriendin leren kennen en ze leek me wel oké, ik was blij dat hij iemand had gevonden die goed bij hem paste

Daarna werd ik een weekend daar bij hun thuis uitgenodigd (het was erg ver weg en ik kon dus niet meer even langskomen zoals vroeger) en er werd me gevraagd door hem of ik de post voor hem kon ophalen bij zijn oude huis, omdat zijn post daar nog steeds werd afgeleverd. Ik dacht 'Oké, geen probleem', toen ik daar eenmaal aankwam kreeg ik zijn vader te zien, die ziedend bleek te zijn over de mensen waar ik naartoe ging, volgens hem schreef deze familie allerlei leugens over hem, zijn vrouw en kinderen, enkelen van deze leugens hielden in dat ze 'alcoholisten waren' en mijn beste vriend 'slecht hadden behandeld sinds zijn geboorte' en hoe hij nu 'een echte familie' had. Dit vond ik verdacht klinken maar besloot er niet al te veel op in te gaan en zelf te gaan kijken

De familie bleek echter ook een kant van dit verhaal te hebben, die ik de volgende dag te horen kreeg. Daarvoor werd ik opgehaald door mijn beste vriend en zijn vriendin en vertelde ik dit verhaal alleen aan hem, en zei dat hij het niet door moest vertellen... Wat hij wel deed. En dit was slechts één van de veranderingen die hij had ondergaan

Toen ik eenmaal terugkwam had hij me opeens op MSN en hyves geblokkeerd, zonder een reden. Ik ging terug naar zijn familie en legde hun het verhaal van de andere familie voor, door wat er was gebeurd had ik daar zelf al minder vertrouwen in gekregen. Dit werd bevestigd toen ik vroeg om bewijs dat ze leugens vertelden en ik kreeg een mail te zien die via Hyves die nogal schokkend bleek te zijn: Het was het meest trieste, onvolwassen soort mail dat ik me kon indenken, waarin allerlei beschuldigingen door de andere familie (dezelfde die al eerder waren vermeld, alcoholisten, slecht behandeld etc.) werden afgevuurd, maar niet alleen dat, ze stuurden het naar het jongste lid van zijn familie (nog geen twee jaar oud, en er stonden zeer grove scheldwoorden in)

Als laatste, heb ik ook nog te horen gekregen dat deze familie mijn beste vriend op alles controleert wat hij doet, ze kijken achter zijn rug mee als hij op msn zit, kijken zijn SMS berichten na etc, en snijden zijn connecties af met iedereen die hij kent (hij heeft nu ook al andere vrienden geblokkeerd naast mij).

Deze situatie is erg gecompliceerd, en sorry als het moeilijk te begrijpen is, maar ik wil heel graag mijn beste vriend en zijn familie alle hulp bieden die mogelijk is. De familie waar hij nu is moet ermee ophouden deze leugens te verspreiden en niet alles controleren wat hij doet, ze hebben hem op deze manier veranderd in iemand die hij niet is. In zijn normale verstand zou hij me nooit zomaar blokkeren op msn/hyves. Dus om een lang verhaal kort te maken: Zijn nieuwe familie heeft een slechte invloed op hem, en iedereen die connecties heeft met hem.

Zijn er mensen die weten hoe hij uit deze situatie kan worden gehaald? Iedereen lijkt te weten hoe slecht deze familie is behalve hij zelf, en niemand wil dat zijn leven door deze mensen wordt verziekt

DD-147
DD-147 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2009, 23:33   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Ik denk niet dat jij in je eentje veel kunt uitrichten.
Van wat je zo zegt klinkt het alsof je vriend een beetje gehersenspoeld is.
Maar volgens de wet zullen ze wel niets fout doen, dus je kan ze niet aangeven.
Je kan natuurlijk met zijn echte familie hem daar gewoon gaan halen, maar dat is natuurlijk ook niet zo simpel.
ergens zal het toch ook uit je vriend zelf moeten komen.
Sorry als dit als een heleboel bullshit klinkt, maar het is al laat, en dit is wat ik er op dit moment van denk
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2009, 04:13   #3
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Zo sick lang he, hoe graag ik ook wil, ik beschik momenteel niet over voldoende capaciteit om dit te gaan leezen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2009, 06:10   #4
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

I've read it,

en ik denk dat je weinig kunt doen. Het enige is *als je wilt natuurlijk* contact proberen te houden met die vriend, en hem een veilige "Haven" aanbieden. Denk namelijk niet dat het dmv praten/uit huis halen etc. opgelost gaat worden. Dit moet echt uit hem komen. Zorg daarvoor dat hij weet dat hij altijd bij jou terecht kan, en ik zou persoonlijk iets afstand van hem nemen. Dan voelt hij zich ook steeds meer alleen staan

Good luck
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2009, 06:13   #5
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Zo sick lang he, hoe graag ik ook wil, ik beschik momenteel niet over voldoende capaciteit om dit te gaan leezen.
Dit. Vanmiddag wel.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2009, 09:46   #6
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Laat ze lekker allemaal. Het is alleen jouw vriend en niet jouw familie.
Als die kerel 18 is zal hij (hoop ik voor hem) vast wel een keer met de vuist op tafel slaan om te zeggen dat het zijn leven is. Familieruzies heb je overal hoor.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2009, 16:16   #7
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door DD-147 Bekijk Bericht
Dit werd bevestigd toen ik vroeg om bewijs dat ze leugens vertelden en ik kreeg een mail te zien die via Hyves die nogal schokkend bleek te zijn: Het was het meest trieste, onvolwassen soort mail dat ik me kon indenken, waarin allerlei beschuldigingen door de andere familie (dezelfde die al eerder waren vermeld, alcoholisten, slecht behandeld etc.) werden afgevuurd, maar niet alleen dat, ze stuurden het naar het jongste lid van zijn familie (nog geen twee jaar oud, en er stonden zeer grove scheldwoorden in)
Hier volg ik het ff niet. Mensen van twee jaar op hyves?

Maarja, ik zou zeggen spreek een keer met je vriend af, met z'n tweeën zonder tussenkomst van die familie. Als hij zich dan als een drol blijft gedragen, zou ik niet weten wat je verder kunt doen. Ik zou er wel in ieder geval met zijn familie over (blijven) praten.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2009, 18:44   #8
Furious
R&B.
 
Furious's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2009
Locatie: België
Berichten: 40
Standaard

Het is logisch dat je je beste vriend wilt helpen,
maar ik denk dat je je er best voorlopig niet te veel mee bemoeid,
en dan zal je beste vriend vanzelf wel tot de inkering komen wat het beste voor hem is..

Btw, dat van dat jongste familielid van 2 jaar op hyves snap ik ook niet helemaal..?
Furious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2009, 19:19   #9
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Ik zou het hem nog één keer proberen duidelijk te maken, maar het moet verder vanuit hem zelf komen.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2009, 19:43   #10
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Hij is de enige die wat aan de situatie kan doen.

Loat lekker gaan dus. Hij is zo dom geweest om hierin mee te gaan, om zich te beìnvloeden door die familie. Dus hij moet zelf zo slim zijn om in te zien dat hij onder de plak zit.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2009, 21:18   #11
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Welke shibby gaat dan ook al na een half jaar inwonen bij zijn schoonfamilie.
Alleen bij je schoonfamilie wonen is kut.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2009, 03:12   #12
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Zo sick lang he, hoe graag ik ook wil, ik beschik momenteel niet over voldoende capaciteit om dit te gaan leezen.
Nog steeds niet...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2009, 07:07   #13
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

spontane vermoeidheid Chrizly?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2009, 12:14   #14
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door the_darkness Bekijk Bericht
spontane vermoeidheid Chrizly?
Neuh, overdosis van t een of ander.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2009, 17:31   #15
Wortelbrood
Tietenlied?
 
Wortelbrood's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 May 2009
Locatie: Beerput
Berichten: 8.533
Standaard

Wel gelezen, even geen puf om antwoord te geven. Als ik die al zou hebben...
__________________
Nee hoor, grapje.
Wortelbrood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2009, 06:03   #16
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Nog steeds niet...
Tering, zo wordt het wel heel erg, t lukt nog steeds niet
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2009, 22:30   #17
ordinary
Lid
 
ordinary's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 December 2009
Locatie: Noord-Brabant.
Berichten: 12
Standaard

Bah. wat erg!
Ik dacht dat dit alleen maar in films en verhalen kon gebeuren, maar laat ik je eens wat dingen vertellen die je kán doen. Ten eerste, het is écht schokkend. Maar dan ook echt schokkend, doet me een klein beetje denken aan een meisje die aan een loverboy vast zit (je weetwel, die zorgd ervoor dat de connecties met haar familie en vrienden worden afgesneden, heeft slechte invloed etc.) ook een beetje aan iemand die word ontvoerd. hetzelfde verhaal. Het is wel irritant dat die familie dingen doet die nét niet strafbaar zijn, want zo kom je ook niet echt verder. Maar je zegt iets dat de familie al een slechte naam had. Misschien kan je daar wat verder induiken, ze komen namelijk niet voor niets aan zo'n (slechte) naam. En dat mailtje dat ze via hyves hadden gestuurd, kwam dat bedreigend over? Of anders betekend het dat je vlug een bezoekje moet brengen aan de politie, hoewel je toch niet veel van hun kan verwachten, maar je kan het proberen. Wat ik zou doen: me er mee bemoeien. Want als ik een vriend had die in zo'n situatie zat, dan zou het eerste wat ik zou doen: hem er ook meteen uithalen. Niks aantrekken van de gevolgen, alleen maar mijn vriend in veiligheid brengen! Maar eigenlijk moet je gewoon echt proberen om het tot je vriend te laten doordringen dat hij vanuit zichzelf of weg moet gaan, of er gewoon iets tegen te doen. Dat is nog altijd de beste manier denk ik.
ordinary is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.