Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Games
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Games Blijf jij nog steken bij Tetris, of heb je Quake 8 al uitgespeeld? Breng je ook je weekenden door met het spelen van de Kolonisten van Catan of wint jouw xbox het ook van je buurman zijn ps2?

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 June 2006, 20:32   #1
daniw
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard HELP! Wie weet hoe dit kaartspel heet?

Heej hallo!

N btje onzinnige vraag misschien, maar ik wordt er gek van! Ik speel vaak een kaartspel met vrienden, en wij noemen het 'idioten', maar het kan er bij mij niet in dat het echt zo heet, het moet een 'echte' naam hebben, maar wat? Tis een soort pesten. Xal ff uitleggen hoe t werkt, hopelijk kan iemand me helpen mn gemoedsrust trug te krijgen .

Je kan het met meerdere mensen spelen, maar hoe meer mensen hoe meer pakjes spelkaarten je nodig heb. Alle kaarten+jokers doen mee. Iedere speler heeft 3 kaarten in de hand, drie dichte kaarten naast elkaar voor je op tafel ofzo, en op elk van die drie kaarten een open kaart. Van de rest wordt n stapel gemaakt. Je begint met de kaarten in je hand. Degene met de laagste kaart in de hand begint. Daarna met de klok mee. Je moet altijd eerst een kaart van de drie in je hand spelen, en daarna een nieuwe van de stapel pakken. Je moet nl altijd 3 kaarten in je hand houden, tot de stapel op is. De kaart die opgegooid wordt moet hoger zijn dan de kaart die bovenop ligt, behalve als er een 7 ligt, dan moet die éne beurt lager opgegooid worden. Een 2, 7, 10 en joker mag je altijd opgooien. Bij een 10 gaat de stapel met opgegooide kaarten uit het spel. Want, als je een keer niet kan omdat je niet hoger kan opgooien dan de kaart die er ligt of niet lager dan een 7 hebt, moet je de hele stapel pakken (net als bij pesten kan gebeuren). Heb je een 10 opgegooid, mag jij zelf weer een nieuwe kaart opleggen om een nieuwe stapel te beginnen. Zijn de 3 kaarten in je hand weg en kon je dus niets meer van de stapel pakken, dan begin je aan de drie open kaarten die op de 3 dichte kaarten liggen. Daarna begin je aan de dichte kaarten, maar je weet dus pas welke kaarten dat zijn wanneer je ze mag pakken. Degene die als eerste al zijn/haar kaarten op heeft kunnen gooien wint.

Ok ik hoop dat het duidelijk is, hahaha. En dat iemand die dit leest het herkent. Alvast onwijs bedankt!

Gr. Daniëlle
 
Oud 14 June 2006, 14:25   #2
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door daniw
Heej hallo!

N btje onzinnige vraag misschien, maar ik wordt er gek van! Ik speel vaak een kaartspel met vrienden, en wij noemen het 'idioten', maar het kan er bij mij niet in dat het echt zo heet, het moet een 'echte' naam hebben, maar wat? Tis een soort pesten. Xal ff uitleggen hoe t werkt, hopelijk kan iemand me helpen mn gemoedsrust trug te krijgen .

Je kan het met meerdere mensen spelen, maar hoe meer mensen hoe meer pakjes spelkaarten je nodig heb. Alle kaarten+jokers doen mee. Iedere speler heeft 3 kaarten in de hand, drie dichte kaarten naast elkaar voor je op tafel ofzo, en op elk van die drie kaarten een open kaart. Van de rest wordt n stapel gemaakt. Je begint met de kaarten in je hand. Degene met de laagste kaart in de hand begint. Daarna met de klok mee. Je moet altijd eerst een kaart van de drie in je hand spelen, en daarna een nieuwe van de stapel pakken. Je moet nl altijd 3 kaarten in je hand houden, tot de stapel op is. De kaart die opgegooid wordt moet hoger zijn dan de kaart die bovenop ligt, behalve als er een 7 ligt, dan moet die éne beurt lager opgegooid worden. Een 2, 7, 10 en joker mag je altijd opgooien. Bij een 10 gaat de stapel met opgegooide kaarten uit het spel. Want, als je een keer niet kan omdat je niet hoger kan opgooien dan de kaart die er ligt of niet lager dan een 7 hebt, moet je de hele stapel pakken (net als bij pesten kan gebeuren). Heb je een 10 opgegooid, mag jij zelf weer een nieuwe kaart opleggen om een nieuwe stapel te beginnen. Zijn de 3 kaarten in je hand weg en kon je dus niets meer van de stapel pakken, dan begin je aan de drie open kaarten die op de 3 dichte kaarten liggen. Daarna begin je aan de dichte kaarten, maar je weet dus pas welke kaarten dat zijn wanneer je ze mag pakken. Degene die als eerste al zijn/haar kaarten op heeft kunnen gooien wint.

Ok ik hoop dat het duidelijk is, hahaha. En dat iemand die dit leest het herkent. Alvast onwijs bedankt!

Gr. Daniëlle
Je weet precies hoe het moet blijkbaar, waaorm zou je dan perse die naam moeten hebben?
Als je nou niet precies weet hoe het moet en je wil de regels opzoeken kan ik me dr iets bij voorstellen...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 15 June 2006, 09:12   #3
daniw
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, waarom willen mensen persé weten hoe die éne acteur heet wanneer ze er net ff niet op kunnen komen, waarvan ze weten in welke films die speelt, hoe hij eruit ziet en wie zijn tegenspelers zijn geweest? Of dat ze weten hoe een bepaald nummer gaat maar ze er maar niet achter komen hoe die heet en van wie die is?
Soms wil je iets gewoon weten omdat je er gek van wordt dat je er niet achter kan komen! Vandaar! Dus als iemand het wel weet, please vertel t me!!
 
Oud 28 June 2006, 22:45   #4
Sayne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan heet het gewoon vanaf de dag van vandaag idioten....
 
Oud 3 May 2007, 14:41   #5
Gallinos
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Doet me denken aan: Shithead
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:11.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.