Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 July 2005, 19:24   #1
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard DigitaleVideo naar PC (FireWire)

Hey, Ik heb over FireWire al een Thread gezien, maare die was al een jaar oud, en aangezien je geen oude thread weer mag ophalen, Post ik nu ff een nieuwe thread met me vraagje

Ik heb dus een Digitale Video Camera, enne Nu wil ik de beelden van me camera op me PC zetten (om het te bewerken,daah)

Maare je hebt dus voor dit Firewire nodig toch?
Hoe weet ik of mijn PC een FireWire aansluiting heeft?

Enne als het wel heeft, dan heb ik toch nog een Firewire draad nodig toch?
(en dan nog Software)

En dan niks meer toch? ofwel?

maarja beetje noobvraagje eigenlijk . Ik wil dus weten hoe je kan weten of je pc Firewire aansluiting hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 18:42   #2
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

kijk of er zo'n aansluiting aan de achterkant van je pc zit, anders een pci kaartje kopen, zijn rond de 10 euro dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

als je windows xp gebruikt moet alles zonder extra software werken want naar mijn weten was firewire plug en play ( ben niet helemaal zeker daarover )
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2005, 17:14   #3
Chinesepinguin
Erik
 
Geregistreerd op: 26 June 2005
Locatie: Ede
Berichten: 109
Standaard

Goede software is toch wel Pinnacle Studio.
__________________
Liefde is er om te delen.
Chinesepinguin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2005, 17:54   #4
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey,ja ik heb al gekeken achter op me pc. Ik heb niet zo een firewire aansluiting. Ik denk maar dat ik het moet kopen.

oh enne over die Pinacle Studio. Ik had ook gehoord datie goed was. Bij die site van kassa (consumentenprogramma) kwam het als de beste uit. maare ik heb ook op forums gelezen datie niet zo heel goed was ofzo. maarja ik zie wel. Nog bedankt voor de info.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2005, 10:34   #5
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Pinaccle is wel heel goed, alles in een, en lekker simpel...

Even ander vraagje weet je zeker dat er op je camera een firewire aansluiting zit
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2005, 12:33   #6
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oke, dan ga ik denk ik wel Pinnacle Studio halen (versie 9)

enne ja ik hebt wel een Firewire aansluiting op me digitale Videocamera (DV Out, weet niet of ik ook DV In hebt). maare ja ik hebt dus wel zo een aansluiting. je kan het zien aan zo een 'i' teken.

(en trouwens, volgens mij hebben de meeste nieuwe Digitale videocamera's wel een Firewire aansluiting.)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2005, 15:41   #7
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey, ik heb nu de FireWire kaart al gekocht...
maar probleem is.....ik weet niet in welke 'slot' ik het moet zetten . Ik heb 5 vrije slots : PCI slot 1, PCI slot 2, PCI slot 3 enz.
En ik heb ook nog een AGP slot, maar die is al in gebruik.

Dusse ik wil vragen, in welke van die 5 PCI slots moet ik het zetten? of maakt het niet uit?

In het boekje van de moederbord staat er wel iets over dat sommige slots een INT 'shared', Dus bijv. Slot 1 en Slot 5 shared INT A. Dus dit in betrekking tot IRQ assignments (Interupt Request volgens mij). Anyway moet ik hierop letten? en heeft de firewire kaart hier iest mee te maken?

okay heel veel tekst weer, maarja misschien kan iemand helpen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2005, 16:46   #8
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

hoe hoger, hoe beter ,maar zet hem niet direct naast je videokaart, thats it.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2005, 18:38   #9
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey dextor bedankt voor de hulp, ik heb het nu in de 2e slot gedaan (PCI slot 2).

maare nadat ik de kaart erin had gedaan, en me pc weer opstartte.... ging de PC zich hele tijd opnieuw opstarten.

Dus eerst zag je nog wel: "nieuwe hardware gevonden etc."
enzo, maar daarna gaat de pc vanzelf weer opnieuw opstarten. En dit gebeurt gewoon steeds achterelkaar Dus de pc is nauwelijks opgestart en dan startie weer opniew op .

Ik heb nu de Firewire kaart eruit gehaald......en nu gebeurt het dus niet. What Should I Do?

Ps:srry als ik lastig overkom, maare aaah Help me )
ach ja, het is altijd wat, met die computers


EDIT: Ik heb nu inmiddels de firewirekaart erweer in gestopt. En de pc weer opgestart. en nu gebeurt er niks. De pc blijft nu weliswaar wel aanstaan. maar er komt geen bericht met 'nieuwe hardware gevonden etc.' als ik bij me hardware kijk, zie ik wel dat de Firewirekaart is geinstalleerd. maar volgens mij heb ik de driver/ software van de firewire kaart nog niet geinstalleerd? Hoe moet ik dat nu doen? want normaal verschijnt ervanzelf zo een Wizard om die Driver te installeren voor die kaart. maar die verschijnt nu dus niet bij het opstarten. Dus is er een manier om die wizard te laten opstarten? of moet ik iets anders doen? some help would be great
Want ik ben nu nu echt in de war

Laatst aangepast door JohnConnor : 5 August 2005 om 19:22
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2005, 21:19   #10
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou ik weer terug ben van vakantie kan ik hier natuurlijk ook weer helpen

Probeer je camera er nu eens op aan te sluiten dan.. en zien wat er gebeurd
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2005, 15:41   #11
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey Loy,
Ik heb nu dus geprobeerd de Camera aantesluiten op de PC. En er staat 'nieuw hardware gevonden' , 'JVC etc.' (ik heb een JVC ) 'AVC compliant ofso iets'. etc. etc. dus ik neem aan dat het gewoon gelukt is? De driver/software voor de Firewire kaart is al geinstalleerd??? (alhoewel ik dat niet gezien hebt).
anyway bedankt voor de tip Loy, ik zie wel wat er verder gebeurt, ik heb nog geen filmmateriaal op de pc overgebracht.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2005, 18:55   #12
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnConnor
Hey Loy,
Ik heb nu dus geprobeerd de Camera aantesluiten op de PC. En er staat 'nieuw hardware gevonden' , 'JVC etc.' (ik heb een JVC ) 'AVC compliant ofso iets'. etc. etc. dus ik neem aan dat het gewoon gelukt is? De driver/software voor de Firewire kaart is al geinstalleerd??? (alhoewel ik dat niet gezien hebt).
anyway bedankt voor de tip Loy, ik zie wel wat er verder gebeurt, ik heb nog geen filmmateriaal op de pc overgebracht.
je firewire kaart werkt dus in ieder geval... als ie m vind
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.