Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 July 2005, 12:44   #1
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Netwerk probleem

Kijk eve op deze foto



De laatste tijd heb ik veel probleme met internet en men netwerk.
Deze pc is met een draadloze verbinding verbonden met de pc beneden en de router van linksys.

Ik zet men pc op en merk dat het internet weer niet werkt maar dat ik nog wel verbinding heb met het netwerk.

Ik kijk (zie foto) dat ik verbonden ben met het thuisnetwerk "FLEBUS" dat beveiligd is met een netwerksleutel.
(dit netwerk heb ik samen met de kerel die het kwam instaleren opgezet)
Dit is normaal het enige netwerk dat mijn ontvanger kan ontvangen. Nu staat daar ineens een ander netwerk bij "linksys" dat niet beveiligd is.

Vermits men internet bij "flebus" niet werkt maak ik verbinding met "linksys" en daar werkt het internet wel...

Dan denk ik "hoe kan dit nu? Ineens een nieuw netwerk dat niet beveiligd is...." Is dit "nieuwe" netwerk nu van iemand anders in de straat die heel toevallig ook een draadloos linksys netwerk heeft???? IK kan er niet aan uit.

Ook toen ik met router van linksys uitzette kon men ontvanger met geen van beide netwerken (flebus en linksys) meer verbinding maken.

De vraag is dus:
1. is dit onbeveiligde netwerk met internettoegang van iemand van in de straat of van mij.
2. Als dit van mij is, hoe is men netwerk dan 'gesplitst' en waarom is dit onbeveilig met internettoegang zodat ieder1 hier mee kan internetten

Ik ben bang dat iemand van men netwerk gebruik maakt zonder dat ik het weet.
Ik weet heel zeker dat niemand in huis hier iets mee te maken heeft want niemand weet ook maar iets over computers hier.
Hopelijk kan iemand van jullie me helpen ik ben ten einde raad
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2005, 21:17   #2
Meij
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je kan zien wat de sterkte is van je verbinding
de bovenste is veel sterker dan de 2e

je kan bijv. met je laptop dichter bij het kastje zitten om te kijken of de verbinding sterker wordt zo niet dan is het van iemand anders die ook draadloos netwerk/verbinding heeft en die niet beveiligt is


suc6

groeten

Laatst aangepast door Meij : 2 July 2005 om 21:21
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.