Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 July 2005, 20:13   #1
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard laptop

Ik ga me een laptop kopen maar heb totaal geen idee de welke. Hij moet dienen voor wat bureautoepassingen, ik moet er mijn website kunnen op maken (photoshop, webserver), ik moet er kunnen op programmeren in visual studio .net, netbeans, ... en ee dvdtje bekijken moet ook kunnen.

Ik heb al wat zitten kijken en mijn voorkeur gaat uit naar eentje met een centrino of turion cpu en ergens iets van een 1024 mb ram. Iemand tips of ervaringen met bepaalde configuraties of merken? Ervaringen met Acer bv?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2005, 21:04   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

1024 MB ram is eigenlij overkill, maar je vind tegenwoordig genoeg laptops die dit al standaard hebben.
Acer laptops zijn goedkoop, maar ze gaan vaak stuk, vooral defecten aan de schermophangen zijn 'normaal'. de garantie is ook standaard maar 1 jr. tenzij je extra garantie bijkoopt.
bij andere merken, zoals bijv. Asus, IBM krijg je standaard 2 tot 3 jaar garantie. Vooral de laptops van IBM zijn van superieure kwaliteit en zijn bedoeld om jarenlang mee te gaan. Echter deze kosten ook een duit.
Medion/Gericom is ook een afzetter van laptops op de markt. ze bieden vaak hoge technische specificaties voor een lage prijs, enkel is niet alles A-kwaliteit..
Sony/Vaio zijn ook goede laptops uit het hogere prijsklassement.

een degelijke laptop tegenwoordig bevat ongeveer minimaal een pentium M 725 (1.5Ghz ?) , deze vind je voornamelijk in centrino laptops.

de goedkopere laptops hebben vaak Integrated 3d oplossingen van Intel/Sis/ati IGP. de ietwat duurdere hebben een GeforceFX/GO of een ATI mobility radeon.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.