Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 October 2003, 10:16   #1
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Exclamation Mensen die NIETS doen...

We zijn dus in onze klas begonnen met een mini-onderneming.
Met een groepje van 9 mensen moeten wij een heel jaar een bedrijfje runnen... We moeten het doen als eindwerk voor boekhouden, toegepaste economie, marketing-blabhlah,...
Dus het staat ook op 270 PUNTEN

Wat is er nu aan de hand....
Normaal moet iedereen samenwerken. Iedereen krijgt zo zen taken binnen het bedrijfje. Ik ben bijv. commercieel directeur.

Nu zijn er binnen de groep van 9 mensen, maar een paar mensen die daadwerkelijk iets doen. Altijd dezelfde mensen waar er moet op gerekend worden en ALTIJD dezelfde mensen die op hun luie kont blijven zitten :kwaaist: :kwaaist: :kwaaist: :kwaaist:

Wrom kunnen ze niet eens DOEN ALSOF ze geinteresseerd zijn? Waarom kunnen ze niet gewoon meewerken? Ze spelen op deze manier ook wel met de punten van de mensen die WEL meewerken? Als ze voor de rest nx willen doen, wrom komen ze dan niet eens naar de vergadering om tenminste te weten over WAT we het hebben de rest van 't jaar?


GVD, klotejoeng...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 10:25   #2
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Lieverd, dit is de realiteit. Zo gaat het in het bedrijfsleven ook, ik hoor dagelijks niks anders van mijn moeder en dan hebben we het over een super grote onderneming (50.000+ mensen).

Kortom, je moet met die lui praten denk ik, anders gebeurt er helemaal niks. Dat is imho de enige oplossing, maar leuk is het niet nee, ik heb het zelf gelukkig nog niet mogen meemaken *klopt af*
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 14:13   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat moet je dan zeggen tegen diegene en als het uit de hand loopt naar de desbetreffende leraar gaan om te vragen om verwijdering

in een onderneming kan je namelijk mensen ontslaan, of de aandeelhouders zijn niet tevreden over het salaris van mensen en dan worden ze er ook uit gegooid
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 14:49   #4
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Hmm dat heb ik ook. Ik ehb heel vaak groepsopdrachtne. Vaak krijg je er als extra opdracht bij dat je voor jezelf een logboek bij moet houden van al die weken dat je met dit groepje samen werkt. Hier kan je al je frustraties over bepaalde personen in kwijt. Stel dat iemand geen flikker meedoet met zo'n project, dan hoeft zo'n leraar maar wat logboeken te lezen, want meestal denken anderen in jouw groepje ook wel zo erover.

Da's het fijne aan een persoonlijk logboek vind ik zelf.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 16:26   #5
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

Wij stellen altijd een contract op
die iedereen moet ondertekenen
en als iemand zich niet aan t contract houd dan wordt ie uit de groep gezet.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2003, 09:28   #6
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik reken gewoon op niemand meer
de beste manier meestal om een doel te berijken is op je eentje
majah is idd wel nooit de leukste manier, maar als men niet mee wil werken
dan moet men ook niet van mij
en bij zo'n taak zou ik al kwaad worden op de leerkracht
+ die zal ook wel doorhebben wie dat er werkt en wie niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2003, 15:37   #7
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
ik reken gewoon op niemand meer
de beste manier meestal om een doel te berijken is op je eentje
majah is idd wel nooit de leukste manier, maar als men niet mee wil werken
dan moet men ook niet van mij
en bij zo'n taak zou ik al kwaad worden op de leerkracht
+ die zal ook wel doorhebben wie dat er werkt en wie niet?
Van dit principe ben ik ook altijd geweest.
Mijn *groepswerkjes* maak ik dus alleen
Geeft soms wel confrontaties met de klas enzo, maar na 2j weten ze wel een beetje hoe ik in elkaar zit...

... maar dit is niet echt een groepswerkje. Dit is een echt project. Proberen met een paar mensen een bedrijfje draaiende te houden. Geloof me, dit is niet mogelijk met 4 personen

Ik werk me er tepletter aan, en de rest heeft andere prioriteiten. IK word er gewoon supergestresseerd van
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2003, 15:56   #8
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard



ken het ook :kwaaist: vandaag nog hadden we afgesproken om eindelijk te beginnen aan onze opdracht (groepje van 6) die we maandag moeten indienen... kunnen er opeens weer 3 mensen niet
ok, dan morgen? vergeet het de één haar ma komt (héééél de middag), de ander moet gaan winkelen :kwaaist: ... dan zeg ik, tja, dan gaan wij al met 3 alleen beginnen, begint één ervan te klagen dat ze niet wil dat wij werken als de rest nx doet *zucht* zo geraken we er dus nooit...
Dan wordt er voorgesteld zondagavond (net zoals bij onze vorige opdracht, en wie heeft er dan nog tot 3u zitten typen).
We hopen nu nog dat het donderdag wordt *kruist vingers* want is echt een enorm werk..

*zucht groepswerken*
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.