Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 1 April 2002, 13:52   #1
Val
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Tipje voor spiekbriefjes..

hey hey
ik wil ff een tip geven voor spiekbriefjes. namelijk, het is beter dat je de spiekbriefjes niet SCHRIJFT maar TYPT op de computer.
Gewoon het kleinste lettertype + kleinste lettergrootte nemen!
Je kan niet geloven hoeveel text er op zo een klein papiertje past!
(been there, done that,... )
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2002, 18:48   #2
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

D8 je nou echt dat k dat nog nieh uit geprobeerd had
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2002, 20:22   #3
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De grafische rekenachine is veel beter
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2002, 22:04   #4
!>ikje<!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en dat briefje gaat daarna natuurlijk in mun pen!! (ja daar kan ik doorheen kijken)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2002, 22:08   #5
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik heb zo'n rekenmachine met dat kapje zeg maar wat je om kan klappen, daar stop ik gewoon mijn spiekbriefje in
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2002, 23:44   #6
foolproof
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kreeg laatst een PW Biologie met de antwoorden op alle vragen eraan vast geniet
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 20:18   #7
m@_rk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Idd een Grafische rekenmachine.

Je kunt zoveel text invoeren als je wilt (ja, en weer bekijken als je een toets hebt).
formulles in het geheugen zetten.
en spelletjes kunnen erop.

Ideaal zo'n rekenwonder
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2002, 11:55   #8
slapertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat is dan het kleinste lettertype?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2002, 13:51   #9
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by m@_rk
Je kunt zoveel text invoeren als je wilt
totdat het geheugen vol zit
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2002, 17:28   #10
geitenwollens0x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the6thgate

totdat het geheugen vol zit
dan heb je aardig wat tekst ingevoegd
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2002, 17:30   #11
geitenwollens0x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik moest laatst een toets inhalen en ik had alle antwoorden en niemand lette op mij
was een 10 geworden
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2002, 17:43   #12
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by geitenwollens0x


dan heb je aardig wat tekst ingevoegd
economie was aardig wat tekst ja
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2002, 00:32   #13
Sans
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tipje voor spiekbriefjes..

Citaat:
Originally posted by Babygirlbrit
hey hey
ik wil ff een tip geven voor spiekbriefjes. namelijk, het is beter dat je de spiekbriefjes niet SCHRIJFT maar TYPT op de computer.
Gewoon het kleinste lettertype + kleinste lettergrootte nemen!
Je kan niet geloven hoeveel text er op zo een klein papiertje past!
(been there, done that,... )
oud nieuws
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2002, 00:33   #14
Sans
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !>ikje<!
en dat briefje gaat daarna natuurlijk in mun pen!! (ja daar kan ik doorheen kijken)
me 2
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 19:09   #15
Toto
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb er een paar gevonden....ik zou ze nooit gebruiken hoor!

Haal de vulling uit je blanco roller en stop je spiekbriefje ervoor in de plaats. De vulling kan je na je so of pw weer terug stoppen.

Je hebt tegenwoordig blancorollers. Schrijf een paar woordjes op het stukje dat je gaat afrollen, dan waarschuw je je buurman/vrouw en die pakt de blancoroller en leest wat er op staat. Die doet dan alsof ze/hij iets corrigeert en schrijft terug.

Leraren hebben dit niet door, want het is heel normaal dat je samen doet met een blancoroller, toch?

Je moet wel van te voren er aan denken dat je een etui koopt van doorschijnend materiaal. Dan plak je daar achter je spiekbriefje en klaar is kees.

Koop gewoon een etui met een witte binnenkant. Met een pennetje schrijf je deze vol.

Voor de mensen die heel klein kunnen schrijven is de volgende tip heel handig: Je neemt zo'n heel klein memobriefje met een kleefrandje en je plakt die in je etui. Je doet net of je pen op is en je kijkt in je etui, je ziet de antwoorden en pakt vervolgens een andere pen. Vergeet niet na je actie je etui dicht te doen

Als je je etui op je tafel mag hebben moet je je spiekbriefje (op de comp gemaakt, lettertype 6 oid., dan past er een heel pw vormpjes Latijn/Grieks op) zo achter een paar pennen/potloden steken dat als je het naar achteren schuift het tegen de bovenkant aan komt te zitten, als de leraar eraan komt pak je een gum oid. En er is nix te zien, ook niet als hij vanachter uit de klas langs loopt. PS zelf uitgeprobeerd: eerste en enige pw's waar ik geen fouten i/d vormpjes had

Laat je etui bekladden door je vrienden (niet helemaal vol) en schrijf dan op de open plekjes je spiekbriefje. Het werkt heel goed. Niemand heeft het door. P.S. Wel onopvallend naar je etui staren!

Pak een vel ruitjespapier met ruitjes van 5mm X 5mm en knip daar een driehoek uit die net iets kleiner is dan je geodriehoek. Plak die driehoek achter op je geodriehoek. (zorg er wel voor dat de ruitjes gelijk lopen met de streepjes op je geodriehoek) Schrijf nu alles achterop je geodriehoek. Als je nu je geodriehoek met de tekst naar beneden op een ander ruitjesblad legt, zie je niet dat er een blaadje achterop zit geplakt. Tijdens het pw draai je gewoon je geodriehoek om. (zorg dat de leraar niet kijkt) Bij het terugleggen zorg je dat het ruitjespatroon weer gewoon doorloopt op het blad.

Als je een stel woorden uit je hoofd moet leren leer het dan maar. De woorden die je snel vergeet schrijf je op 1 kant van je gum, komt de docent langs lopen draai je je gum om en ziet hij/zij niets.

Als je een 'kneedgum' hebt (die handige dingen om houtskool uit te gummen maar ook tof zijn om gewoon te hebben om potlood uit te gummen) dan kan je die mooi plat maken en er de belangrijkste dingen op noteren met een gewone bic. Komt de leraar dan langs, kan je gewoon eventjes kneden en alles is weg. Eén probleem: vals alarm. Als de leraar even te dicht in je buurt komt en je begint te panikeren dan ben je ook wel alle info kwijt. Natuurlijk kan je er ook wat op schrijven en dan doorgeven, een vraag bijvoorbeeld.



Genoeg...?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 13:51   #16
Desperado
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb 1x ongelooflijk veel geluk gehad.
ik moest een PW frans inhalen en toen moest ik dus in me eentje in een ander lokaal gaan zitten. en wat vond ik daar in dat lokaal?? Het antwoordenblad van het PW!!!!
en wat had ik?? een 8,9 (expres een paar fouten gemaakt)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 15:11   #17
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wij mochten eerst walkmans en Discmans ophouden tijdens proefwerken 8*

Jammer genoeg afgeschaft
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 19:32   #18
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jah mocht bij ons eerst ook, tot ze erachter kwamen dat ik hele dingen had ingesproken
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.