Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 1,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 18 January 2004, 12:56   #51
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
jeez.....

ik denk dat je een kind meer pijn doet door hem een slechte opvoeding te geven.
my 2 cents.
Ja inderdaad. Sommige mensen zien abortus dan als moord, maar ik vind het meer in het belang van het kind om het weg te laten halen als het geen goede opvoeding gegeven kan worden.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 13:04   #52
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

Heb gisteren in de krant gelezen van een koppel dat paar maand geleden hun 6de kind heeft gehad, en 3maand later is het gestorven. Het was hun 6de kind dat ook stierf... de politie denkt aan verwaarlozing...Zeer mooi opgemerkt van hen

Maar ik bedoel dus, sommige mensen die volwassen zijn kunnen niet eens voor kinderen zorgen, jeugd is daar dan zeker niet voor geschikt, en als ik het voorheb met men vriendin, ga ik tog eens een hartig woordje klappen met haar over het principe van abortus...
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 23:16   #53
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by Suepahfly
Heb gisteren in de krant gelezen van een koppel dat paar maand geleden hun 6de kind heeft gehad, en 3maand later is het gestorven. Het was hun 6de kind dat ook stierf... de politie denkt aan verwaarlozing...Zeer mooi opgemerkt van hen

Maar ik bedoel dus, sommige mensen die volwassen zijn kunnen niet eens voor kinderen zorgen, jeugd is daar dan zeker niet voor geschikt, en als ik het voorheb met men vriendin, ga ik tog eens een hartig woordje klappen met haar over het principe van abortus...
ik heb weleens gelezen over een echtpaar, volwassen maar een HEEL laag IQ (no offence, ze zaten tegen mongolie aan zegmaar, in de medische zin van het woord) die wel sex hadden maar geen flauw idee hadden dat daar kindertjes van kwamen en ze waren dan ook zeer verbaasd met dit fenomeen omgegaan. Naja et kind overleefde dit geweldige ouderschap ook niet.
Kijk dat vind ik ZIEK
maar abortus kun je toch niet met kindermoord vergelijken? bij ongelukjes VRAAG je niet om een baby in je buik, die krijg je dan gewoon, en moet je het dan maar laten komen waarna je jezelf en je kind een ontzettend onzekere toekomst geeft waarin jij nog helemaal geen ruimte hebt voor hem/haar?
Wat dat betreft ben ik het heel erg met anemic eens.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 20:44   #54
kinkiefriend
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat ik me dan afvraag: wanneer is het dan echt een 'stabiele toekomst'? Natuurlijk kun je, als je jonger bent, een kind minder zekerheid bieden dan een volwassene die zich helemaal gesettled heeft, maar dat hoeft toch niet meteen slecht voor het kind te zijn..? Ik denk dat als je het financieel gezien kan redden, je kunt en wilt het kind je liefde geven, en je staat er niet helemaal alleen voor, je best een kind kan krijgen, als je dat zelf ook wilt.

Ikzelf ben geen groot voorstander van abortus, vind het geen kindermoord, maar ben een keer bij toeval op zo'n pro-life site gekomen, en de foto's die dan op je afgevuurd worden blijven toch wel een beetje hangen..natuurlijk zijn er wel situaties, bijv bij verkrachting ofzo, dat ik het zelf waarschijnlijk ook wel zou laten doen, maar liever niet.

Ik denk dus dat je niet zomaar kan zeggen of een jong iemand wel of geen kind zou kunnen of moeten krijgen, dat hangt vind ik teveel van de situatie af..maar dat is slechts mijn bescheiden mening..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2004, 20:29   #55
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het niet weten. Aan de ene kant kan het natuurlijk niet. Maar aan de andere kant.. het is wel leven.. ik weet het echt niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 11:24   #56
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat ik het wel zou houden als ik zwanger was maar dan niet als ik zomaar van iemand zwanger zou zijn zeg maar. Ik zou het alleen houden als ik zwanger was van de jongen van wie ik echt veel hou en ook weet dat het een goede relatie is en dat hij ook goed voor het kind gaat zorgen als ik het dan hou
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 15:45   #57
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SRH girl
ik denk dat ik het wel zou houden als ik zwanger was maar dan niet als ik zomaar van iemand zwanger zou zijn zeg maar. Ik zou het alleen houden als ik zwanger was van de jongen van wie ik echt veel hou en ook weet dat het een goede relatie is en dat hij ook goed voor het kind gaat zorgen als ik het dan hou

Dus als je bijvoorbeeld zwanger was van iemand terwijl je het nog niet wist, en je vriend gaat vreemd en tgaat uit of julllie krijgen ruzie of weetikveel
zou je dan het kind meteen weg laten halen alleen omdat je de vader niet leuk vind? Beetje oneerlijk naar dat kind toe dan zeg
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 16:45   #58
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
Ik vind dat je geen abortus mag plegen...
Het is toch je eigen fout? Jij bent dan toch misschien zo dom geweest om het niet velig te doen. Het is wel een levend "ding" dat je dan wel vermoord gewoon.. ik vind je dan een moordenaar eigenlijk.
Maar dat is mijn mening
Ik ken anders nog genoeg mensen die een kind op de wereld hebben gezet terwijl een van de ouders al gesteriliseerd was...wat moet je dan tegen die mensen zeggen Je mag geen sex hebben want stel je voor dat je zwanger raakt

Hiermee wil ik aangeven dat het niet altijd jouw fout is. Bovenstaande mensen zijn dan wel al wat ouder als jij en ik .. maar toch..je kan het niet altijd vermijden dat je zwanger raakt.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 18:01   #59
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
Dus als je bijvoorbeeld zwanger was van iemand terwijl je het nog niet wist, en je vriend gaat vreemd en tgaat uit of julllie krijgen ruzie of weetikveel
zou je dan het kind meteen weg laten halen alleen omdat je de vader niet leuk vind? Beetje oneerlijk naar dat kind toe dan zeg
hoezo als je nog niet wet dat je zwanger bent omdat het gewoon gebeurde en me vriend zou dan vreemd gaan jah dan zou ik het weg laten halen!!!maar als ik het wel wist en het was met opzet nee dan zou ik het houden omdat ik die keuze al gemaakt had
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 20:10   #60
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SRH girl
hoezo als je nog niet wet dat je zwanger bent omdat het gewoon gebeurde en me vriend zou dan vreemd gaan jah dan zou ik het weg laten halen!!!maar als ik het wel wist en het was met opzet nee dan zou ik het houden omdat ik die keuze al gemaakt had
je snapt niet helemaal wat ik bedoel volgens mij.
Mijn punt is dus, dat stel je was al zwanger en jij en je vriend weten dat nog niet, en jullie krijgen ruzie voordat jullie weten dat jij zwanger, dat je dan meteen je kind zou laten aborteren omdat je die vriend dan niet meer leuk vindt.
Zo van, je vriend weet niet dat je zwanger bent dus hij blijft niet bij je omwille van je kindje. Als hij dan had geweten dat je zwanger was, dat hij dan niet was vreemdgegaan en in een normale situatie wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 22:17   #61
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

o okay nee ik begrijp je.ik heb alleen geen flauw idee wat dan. Maar ik denk dat ik het dan niet weg zou laten halen omdat hij het niet meer leuk vind maar omdat ik dan wel graag een vader wil voor me kine en dan ook graag de echte vader.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 22:30   #62
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by SRH girl
o okay nee ik begrijp je.ik heb alleen geen flauw idee wat dan. Maar ik denk dat ik het dan niet weg zou laten halen omdat hij het niet meer leuk vind maar omdat ik dan wel graag een vader wil voor me kine en dan ook graag de echte vader.
Ik denk dat je op deze leeftijd je beslissing niet teveel van de vader af moet laten hangen. Als mijn vriend het bijvoorbeeld zou willen houden en ik niet zou ik het vooral nu ik nog zo jong ben zeker weg laten halen. Zo jong ben je echt nog niet klaar om een kind op te voeden en als die jongen bij je weg gaat zal jij toch degene zijn die voor het kind moet zorgen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 22:33   #63
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by sanne1811
Ik denk dat je op deze leeftijd je beslissing niet teveel van de vader af moet laten hangen. Als mijn vriend het bijvoorbeeld zou willen houden en ik niet zou ik het vooral nu ik nog zo jong ben zeker weg laten halen. Zo jong ben je echt nog niet klaar om een kind op te voeden en als die jongen bij je weg gaat zal jij toch degene zijn die voor het kind moet zorgen.
nee maar ik spreek dan ook uit de mening stel je of ik zou het willen houden he
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 14:58   #64
smaragdje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: tienermoeders

Citaat:
Nee ik heb nog geen kinderen wil ik nog wel ff mee wachten!! gloof ok niet dat er hier mensen op het forum zijn van 16-21 jaar met kind...
Ik ben 21, wordt dit jaar 22. En ik heb al een dochtertje van 3 jaar. Dus er zijn wel mensen (tussen 16 - 21 jaar) op dit forum met kinderen.

Ik was 17 toen ik zwanger raakte en net een paar maanden 18 toen zij geboren werd. Ik dacht ook tijdens mijn zwangerschap: hoe moet het nou verder met school enzo. Ik zat door andere onstandigheden op de MAVO in de 3de klas. Toen ik aan het eind te horen kreeg dat ik over was, heb ik ervoor gekeozen om van school af te gaan en een jaartje ertussen uit te gaan. Na dat jaar ben ik verder gegaan met de MAVO en heb mijn diploma gehaald. Nu studeer ik nog verder. Ik volg nu een laboratoriumopleiding in Breda. Mijn dochter gaat naar het kinderdagverblijf. De plaats wordt betaald door de gemaante waarin ik woon omdat ik een fulltime opleiding heb.

Het is best zwaar om een kind te hebben en een opleiding te volgen maar het lukt me wel. Ik heb nog 2,5 jaar te gaan op school en dan ben ik klaar en dan ga ik werken. Zij zit dan inmiddels op de basisschool.

Groetjes Chantal
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 15:30   #65
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: tienermoeders

Citaat:
Originally posted by smaragdje
verhaaltje
waarom heb je dan besloten om het kind toch te houden?

Met 17 jaar in 3 mavo, dacht je niet 'wat voor toekomst kan ik dit kind geven?'
Kzou in ieder geval wel zoiets hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 19:22   #66
LovelyAngel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ALS ik zwanger zou raken isset voor mij heel makkelijk.
ik hou het..
m'n vriend en ikke zijn het daar gelukkig over eens.


  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 22:24   #67
kinkiefriend
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet dat mijn vriend zich niet met het kind zou willen bemoeien, waarschijnlijk tegen anderen ook niet toegeven dat het zijn kind is..overigens met een hele goede reden, maar hij zou de keus dus 100% bij mij laten..en ik zou het kind wel houden denk ik, als ik zwanger zou raken. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe, bij verkrachting zou het weer heel anders liggen..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 00:09   #68
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by kinkiefriend
Ik weet dat mijn vriend zich niet met het kind zou willen bemoeien, waarschijnlijk tegen anderen ook niet toegeven dat het zijn kind is..overigens met een hele goede reden, maar hij zou de keus dus 100% bij mij laten..en ik zou het kind wel houden denk ik, als ik zwanger zou raken. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe, bij verkrachting zou het weer heel anders liggen..
Maar dan klopt er iets niet bij je vriend hoor. Jullie zijn dan allebei verantwoordelijk en dan kan hij je niet zomaar in je eentje op laten draaien voor jullie fout.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 17:44   #69
kinkiefriend
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee zo bedoel ik het niet, hij zou mij op zich wel steunen enzo, het gaat er meer om dat een aantal mensen dat dan niet zouden mogen weten, is een beetje ingewikkeld om precies uit te leggen wat er aan de hand is, maar min of meer om mij te beschermen zouden die mensen dat dan niet te weten mogen komen. Hij zou de keus dus bij mij laten omdat ik degene ben die het kind ook zou moeten opvoeden, maar hij staat altijd achter me en hij zou me dan ook echt niet in de steek laten ofzo..gelukkig
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 18:04   #70
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by kinkiefriend
Nee zo bedoel ik het niet, hij zou mij op zich wel steunen enzo, het gaat er meer om dat een aantal mensen dat dan niet zouden mogen weten, is een beetje ingewikkeld om precies uit te leggen wat er aan de hand is, maar min of meer om mij te beschermen zouden die mensen dat dan niet te weten mogen komen. Hij zou de keus dus bij mij laten omdat ik degene ben die het kind ook zou moeten opvoeden, maar hij staat altijd achter me en hij zou me dan ook echt niet in de steek laten ofzo..gelukkig
dus hij zou er wel voor je zijn, maar alleen zo dat mensen het niet hoeven te weten...
lekkere vriend heb jij
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2004, 10:26   #71
Darksecret
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard tienermoeders

Ik was op m'n 17e zwanger en inmiddels is mijn zoon alweer bijna 6.
De keus was voor mij eigenlijk heel erg simpel...
"Ik leef liever gelukkig samen met mijn kind dan ongelukkig met een heleboel geld maar voor de rest van mijn leven spijt"..

Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat alles wel op z'n pootjes zou komen..en ik heb gelijk gehad..alles gaat goed!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2004, 14:00   #72
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mja het ligt er ook wel een beetje aan wat je zo'n kind kan bieden enzo... Alleen ik vind het allemaal een beetje dubbel, er zitten goede en slechte kanten aan. Kijk maar naar school en alles. Ik weet het eigenlijk niet als ik opeens zwanger zou worden of ik het dan hou, alleen ik weet wel dat ik daar nu nog te jong voor ben
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 23:09   #73
FlodderMouse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind abortus geen moord.
Want abortus gaat alleen maar tot 16 weken en dan kun je nog niet spreken van mens. Want dan is het alleen nog maar een hoopje cellen, om t zo te beschrijven. Het kind kan nog niet beseffen. tis ook dat binnen die 16 weken de miskramen gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 16:36   #74
Ay_Mami
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben geen tiener meer maar wel moeder.

op mijn 15e kreeg ik mijn 1e kind. M'n vriend en ik wouden het meteen houden. Hij is ook een stuk ouder dan mij, dat scheelde.
Omdat we toen nog op Curaçao woonden, was die beslissing makkelijker. We bleven gewoon bij mijn moeder op het terrein wonen.

Het ging allemaal wel goed, wel wennen natuurlijk in het begin maar dat is normaal denk ik.

Op een gegeven moment stond mijn vriend voor de keuze om naar Nederland te gaan ( voor een nieuwe opleiding ) of zijn toekomst in de verpleging eigelijk zien verdwijnen omdat hij geen goed diploma kon halen op Curaçao.
Hij wou mij en onze zoon niet alleen laten en daarom hebben we besloten om naar Nederland te gaan met zijn 3tjes.

Toen kreeg ik het wel moeilijk. M'n vriend ging hard werken en naar school en ik zat eigelijk de hele dag thuis met m'n zoontje. Ik was gewend bij mijn moeder te zijn en nu was ik nin feite alleen.
Gelukkig was mijn zoontje heel erg lief, dat scheelde.

En toen kwam ik er in oktober 2002 achter dat ik weer zwanger was. We hebben het toen over alles gehad , abortus , houden , ook met ons zoontje.
We besloten het kind te krijgen en 1 juli 2003 werd mijn jongste zoon , Aidrandel gezond en wel geboren.

Het gaat hartstikke goed, ik zou echt niks overwillen doen of anders willen doen.
De moeilijke tijden hebben ons gemaakt tot het hechte gezin wat we nu zijn. Ik had het grote geluk dat me vriend achter me stond, en mijn moeder ook.

Af en toe vraag ik me af of ik echt een goede moeder ben maar aan de reacties van vooral mijn oudste zoon denk ik wel dat dat zo is.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 17:53   #75
moosie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tienermoeders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SRH girl
zijn die hier zo jah waarom hebben jullie besloten eje kind te houden...
stel dat ik een kind nu zal krijgen zou ik het huoden wat wie dan ook maar zegt
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 18:52   #76
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

He maare Chantely.... Dacht dat jullie dat 'bewust' gedaan hadden..?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2004, 13:26   #77
Ay_Mami
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet bewust van , met de bedoeling zwanger te raken.. maar wel bewust gehouden...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 17:55   #78
Lieees
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

. Denk eerst gewoon na voordat je zulke dingen zegt ofzo
.. Eerst maak je zelf de domme fout om een kind te krygen en dan wil je het nog laten weg halen.
Weet je; dat is gewoon FOCKING EGOiSTiSCH!
Dan moet je er ook maar mee leren leven en er oplossingen voor verzinnen!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 17:58   #79
Lieees
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Ja inderdaad. Sommige mensen zien abortus dan als moord, maar ik vind het meer in het belang van het kind om het weg te laten halen als het geen goede opvoeding gegeven kan worden.
Denk je dat je het kind geen pyn doet als je het weg haalt dan ..
JY hebt nix te zeggen over een leven van een kind!

  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 18:20   #80
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

we hebben dit hier thuis meegemaakt.

mijn zus was er 15 en haar vriend bleef hier slapen, hij was thuis buiten gehooid en bleef daarom hier. hij sliep bij mij op de kamer en op een nacht is hij naar mijn zus haar kamer geslopen.
daar heeft hij haar gedwongen om sex te hebben.
hij heeft zich niet beschermd en mijn zus nam nog de pil niet. ( ze waren pas 2 weken samen ).

tijdje daarna bleek mijn zus zwanger te zijn. ( 15 jaar en 8 maand oud ongeveer ).
er is hier veel gesproken geweest over abortus of afstaan.
dit heeft mijn zus niet gewild. wat imo een zeer goede keuze was van haar om het kind te houden.
op 18 augustus 2000 is ze bevallen van een gezonde dochter.
ze heeft het kind hier thuis opgevoed met de hulp van vader , moeder en ik. de vriend was ondertussen al buitengesmeten hier.

als het kindje drie maand oud was is het uitgekomen dat het om " verkrachting" ging.

haar school werdt tijdelijk stop gezet. en heeft na een paar maand deeltijds gevolgt in school.
ze heeft nu werk in de horeca. vast contract. doet veel uuren.
heeft een eigen huis gekocht. heeft een nieuwe vriend, die het kindje volledig tot zijn zorge neemt tezamen met haar.

ze hebben alle twee vast werk.
een eigen huis
rijbewijs
splinternieuwe auto.
een een gellukkige dochter.

ikzelf zou in deze situatie net hetzelfde doen.
maar dit moet je van gezins situatie tot situatie bekijken.
je kan je nooit veralgemenen in zo een disuctie.

het was voor haar zeer zwaar.
maar de liefde die je terug krijgt van zo een kind is meer dan een diploma.
wie wil werken zal werken.
waarmee ik niet wil zeggen dat school niet belangerijk is.

in mijn situatie nu. ik heb ook vast werk, bezig met rijbewijs.
mijn vriendin is nog school gaand. en nog maar 16.
dan zou ik haar toch ook eens op abortus wijzen.
maar zowiezo blijft de keuze bij haar. en zou ik volledig voor de opvoeding in staan.
ook zouden wij nu nog niet vrijwillig voor een kind kiezen en zou dit nu momenteel enkel door een " ongellukje " kunnen ontstaan.


mvg
kurobu
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 18:22   #81
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieees
Denk je dat je het kind geen pyn doet als je het weg haalt dan ..
JY hebt nix te zeggen over een leven van een kind!


totaal foute redenering.
zet je liever een kind in een ongellukige situatie. waar het nooit zijn kansen kan halen als andere kinderen.
en waar het meer kans heeft op weggehaald worden bij de ouders of dergelijke?
dan kies ik liever met pijn in het hart voor een abortus hoor.

denk er maar eens over na
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 18:25   #82
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
in mijn situatie nu. ik heb ook vast werk, bezig met rijbewijs.
mijn vriendin is nog school gaand. en nog maar 16.
dan zou ik haar toch ook eens op abortus wijzen.
maar zowiezo blijft de keuze bij haar.
Ik vind het altijd maar vreemd als jongens de keuze aan het meisje overlaten. Het lijkt me niet dat zo'n keuze in je eentje snel is gemaakt. Je moet er goed en veel over nadenken, samen met je vriend. Een jongen wil sowieso toch wel iets te zeggen hebben lijkt me?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 18:33   #83
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik vind het altijd maar vreemd als jongens de keuze aan het meisje overlaten. Het lijkt me niet dat zo'n keuze in je eentje snel is gemaakt. Je moet er goed en veel over nadenken, samen met je vriend. Een jongen wil sowieso toch wel iets te zeggen hebben lijkt me?
De uiteindelijke keus zal je echter altijd wel bij de meid neer moeten leggen. Het is immers een ingreep in haar lichaam..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 18:36   #84
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het wel heel moeilijk vinden, maar in de situatie waarin ik me nu bevind, daar bedoel ik mee: Studerend, midden in het leven, een maandbesteding van hooguit 200 euro, daar zou ik dat kind geen plezier mee doen.
Ik zou mijn vriendin zeer dringend adviseren om het weg te laten halen. Op het moment dat zij daar fel op tegen is, dan zou ik alsnog voor het kind zorgen.

In de situatie van kurobu zou ik het toch liever weg laten halen, in het geval dat ik dus de 'moeder' zou zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 18:49   #85
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
De uiteindelijke keus zal je echter altijd wel bij de meid neer moeten leggen. Het is immers een ingreep in haar lichaam..
Maar het gaat toch om een kind van twee personen. Ik vind dat een meisje een keuze nooit alleen mag maken (tenzij hij er niks mee te maken wil hebben). Wat als de jongen het kind heel graag wil houden maar het meisje niet? Het is toch oneerlijk om als meisje dan alleen aan jezelf te denken en het kind uiteindelijk weg te laten halen?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2006, 19:02   #86
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat ik wil zeggen met de keuze aan haar laten is mis uitgedrukt. hier mee bedoelde ik eigenlijk dat de uiteindelijke beslissing bij haar ligt. natuurlijk zou ik ook mijn mening door geven en goede gesprekken hebben hier over...

het is zelfs totaal onterecht van de jongen om het meisje alleen te laten beslissen.

mvg
kurobu
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2006, 15:17   #87
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

Ik zou het kindje denk ik wel houden. Mijn vriend en ik hebben er wel eens een gesprek over gehad, en die wil het ook houden.
Volgend jaar gaan we samen wonen in een klein appartementje. We hebben erg goed contact met zijn moeder (minder met mijn ouders) en zal ons daarin ook altijd steunen. Alleen mijn opleiding is een probleem. Die zou ik dan nog wel erg graag af willen maken. Daar zou ik dan tijdelijk mee moeten stoppen...
Ik denk dat een kindje bij ons wel een 'goed' leven zal hebben

Ik vind dat als je voor het kind kiest dat je er zelf ook wel voor moet kunnen zorgen. Niet dat de zorg uiteindelijk (bijna) volledig op je ouders, of iemand anders, valt.
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2006, 19:18   #88
Fluittella
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou me later erg schuldig voelen. Ik zou dan denken dat ik een moord gepleegd heb. In het begin denk je dat abortus de beste oplossing is maar later ga je je schuldig voelen. Dat hoor je heel vaak.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2006, 20:25   #89
Igna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kweet niet goed wat ik zou doen, maar volgens mij kan een kind beter niet geboeren worden als hij (zo goed als) geen toekomst heeft. dus als je als tiener geen steun hebt van anderen, je school niet kan of wil afmaken en dus zelf geen toekomst hebt zou ik het toch wel laten wegnemen. het hangt allemaaal van de situatie af.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2006, 23:15   #90
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Igna
Het hangt allemaaal van de situatie af.
zeker mee eens
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2006, 16:27   #91
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MissDuplex
zeker mee eens
moet je eveneens ook een kind niet behandelen als een lotje uit de loterij. dat je er eentje kan krijgen waneer je wil... en zit het niet mee dan smijt je het maar weg.
dit is wel maar op zeer beperkte situaties toepaselijk ( ik wil daarmee zeggen dat ik naar niemand een steen hooi die dit zegt. )
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2006, 23:13   #92
Lieees
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
totaal foute redenering.
zet je liever een kind in een ongellukige situatie. waar het nooit zijn kansen kan halen als andere kinderen.
en waar het meer kans heeft op weggehaald worden bij de ouders of dergelijke?
dan kies ik liever met pijn in het hart voor een abortus hoor.

denk er maar eens over na
--
Hoezo ongelukkig? Jy als moeder moet dan alles doen om dat kind geen rot-leven te geven...... (ookal kan je materieel weinig geven, Liefde maakt dat goed!.. als jy maar voor die liefde zorgt dan)!
& Abortus is gewoon moord.. en dan niet zomaar moord, maar moord op je EIGEN kindje! Das echt erg!!
Ik heb er veel over nagedacht. maar ik ben echt anti-abortus!
Wy hebben gewoon nix te zeggen over het leven van een ander.. ook niet van leven of dood by je eigen kindje.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2006, 23:37   #93
Igna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet niet of je het zo zwart moet zien. als je tot je oren in de shit zit en dan nog een baby der bij moet nemen weet ik niet of je dan wel zoveel liefde kan schenken aan dat kind. abortus moet kunnen maar alleen in echt moeilijke situaties. zoals ik al zei het hangt allemaal van de situatie af. ik zal nooit iemand veroordelen (tot moordenaar) omdat die een abortus heeft laten doen. het kan soms echt niet anders. het kind zou er alleen maar onder lijden.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2006, 23:39   #94
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

jezus wat een up
toen ik het las dacht ik ook echt van, he ik kan me die reacties helemaal niet herinneren

@Lieees : dus jij zet liever een kindje op de wereld, terwijl je weet dat je het geen goed en fatsoenlijk leven kan bieden? En dan heb ik het niet over 10 of juist 5 barbies, maar gewoon te weinig geld hebben om genoeg kleertjes te kopen, luiers, potjes voeding, en alle andere basisbehoeften zeg maar.
En als het nog maar een paar weken (of eerder) is, kan je nog niet echt spreken van een 'kindje' vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2006, 23:55   #95
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieees
--
Hoezo ongelukkig? Jy als moeder moet dan alles doen om dat kind geen rot-leven te geven...... (ookal kan je materieel weinig geven, Liefde maakt dat goed!.. als jy maar voor die liefde zorgt dan)!
& Abortus is gewoon moord.. en dan niet zomaar moord, maar moord op je EIGEN kindje! Das echt erg!!
Ik heb er veel over nagedacht. maar ik ben echt anti-abortus!
Wy hebben gewoon nix te zeggen over het leven van een ander.. ook niet van leven of dood by je eigen kindje.
ik zal het even grof stellen. als de mods hier niet mee akoord zijn gelieve dit dan te verwijderen ( gaat mss cruw overkomen daarmee )

stel : je gaat fuiven met je vriendinnen...
je bent op weg terug naar huis en je wordt van je fiets gesleurd waar mee je als gevolg hard op de grond valt, en een man je meesleurd naar een bosje. hij verkracht u enorm gewelddadig.
jij hebt pijn mentaal maar ook emotioneel ben je gebroken, gewoon kapot.

je komt thuis schudden beven.. je ouders en broer / zus zijn ook emotioneel gebroken door wat er met jou is gebeurd.
je verwitigd de hulpdiensten, en gaat naar het spoed.

men onderzoekt u. die nacht slaap je helemaal niet...
paar dagen laten hoor je van je arts dat je zwanger bent door dit alles.

zou je dan als 14 of 15 ( niet over u leeftijd gewoon algemene stelling ) jarig meisje. het kind willen/ kunnen, op de wereld zetten die van jou is, maar ook van een wild vreemd beest, die je tot diep op het bod kraakte om zijn genot maar eventjes te hebben.

je zou laten in het minste probleem dat je hebt met je kind, deze agressie kunnen uitwerken op het kind.
het zou kunnen dat er bij de geboorte totaal geen moeder liefde is. wat dan ook zeer jammer is voor jou, maar voor dat kindje nog veeeeel erger.
wil jij echt op deze manier een kind baren ?


ik wil toch duidelijk maken, dat ik niet zeg dat dit in ieder geval zo is. dus dat dit enkel een voorbeeld is van in welke situatie abortus absolut geen probleem is. integendeel zelfs.

welteruste,
mvg
kurobu
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2006, 20:32   #96
Lieees
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
jezus wat een up
toen ik het las dacht ik ook echt van, he ik kan me die reacties helemaal niet herinneren

@Lieees : dus jij zet liever een kindje op de wereld, terwijl je weet dat je het geen goed en fatsoenlijk leven kan bieden? En dan heb ik het niet over 10 of juist 5 barbies, maar gewoon te weinig geld hebben om genoeg kleertjes te kopen, luiers, potjes voeding, en alle andere basisbehoeften zeg maar.
En als het nog maar een paar weken (of eerder) is, kan je nog niet echt spreken van een 'kindje' vind ik.
.. Mss is het nog n iet helemaal gevormd.. maar het is wel een begin van een kindje..
En ik heb gelezen dat dit kindje wel dingen voelt.. ook als het word afgewezen (ookal is het dus ongeboren). 0ok doe je het kindje pyn als je het weg laat halen.. dit voel ze/hy! Je doet dus je eigen kindj pyn!
En over eten. tsjaa. ik denk dat je dan maar gewoon even keihard moet gaan werken voordat het geboren word. en er bestaat ook iets als kinderbyslag.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2006, 20:35   #97
Lieees
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
ik zal het even grof stellen. als de mods hier niet mee akoord zijn gelieve dit dan te verwijderen ( gaat mss cruw overkomen daarmee )

stel : je gaat fuiven met je vriendinnen...
je bent op weg terug naar huis en je wordt van je fiets gesleurd waar mee je als gevolg hard op de grond valt, en een man je meesleurd naar een bosje. hij verkracht u enorm gewelddadig.
jij hebt pijn mentaal maar ook emotioneel ben je gebroken, gewoon kapot.

je komt thuis schudden beven.. je ouders en broer / zus zijn ook emotioneel gebroken door wat er met jou is gebeurd.
je verwitigd de hulpdiensten, en gaat naar het spoed.

men onderzoekt u. die nacht slaap je helemaal niet...
paar dagen laten hoor je van je arts dat je zwanger bent door dit alles.

zou je dan als 14 of 15 ( niet over u leeftijd gewoon algemene stelling ) jarig meisje. het kind willen/ kunnen, op de wereld zetten die van jou is, maar ook van een wild vreemd beest, die je tot diep op het bod kraakte om zijn genot maar eventjes te hebben.

je zou laten in het minste probleem dat je hebt met je kind, deze agressie kunnen uitwerken op het kind.
het zou kunnen dat er bij de geboorte totaal geen moeder liefde is. wat dan ook zeer jammer is voor jou, maar voor dat kindje nog veeeeel erger.
wil jij echt op deze manier een kind baren ?


ik wil toch duidelijk maken, dat ik niet zeg dat dit in ieder geval zo is. dus dat dit enkel een voorbeeld is van in welke situatie abortus absolut geen probleem is. integendeel zelfs.

welteruste,
mvg
kurobu
-
Naa. Dit is natuurlyk wel iets heel anders.
Dit is wel een extreem voorbeeld, natuurlyk gebeurt het wel.. maar waar ik het over had is als het dan je EIGEN DOMME FOUT is. En niet als jy verkracht word.. Ik weet niet echt hoe ik daar over denken moet.. Maar ik zal het niet zomaar weg laten halen.
Omdat ik vind dat je niet over leven en dood mag beslissen!!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2006, 20:39   #98
Lieees
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Igna
ik weet niet of je het zo zwart moet zien. als je tot je oren in de shit zit en dan nog een baby der bij moet nemen weet ik niet of je dan wel zoveel liefde kan schenken aan dat kind. abortus moet kunnen maar alleen in echt moeilijke situaties. zoals ik al zei het hangt allemaal van de situatie af. ik zal nooit iemand veroordelen (tot moordenaar) omdat die een abortus heeft laten doen. het kan soms echt niet anders. het kind zou er alleen maar onder lijden.
-
Ik vind dat je dan ook liefde moet kunnen geven..
Als je ook zo opeens zwanger bent, moet je ook voor de "SHIT" opdraaien ! Ik bedoel. tis dan jouw fout. dus jy moet dan zorgen dat het kind wel een goed leven krygt, daar moet j gewoon alles aan doen.,
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 22:41   #99
ezjuhezzz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo,

Wij zijn 4 studenten van de Hogeschool Utrecht en wij moeten voor een opdracht onderzoek doen naar groepen voor het eerste jaar Social work (SPH, CMV, MWD). Wij hebben gekozen voor de groep: \\"Tienermoeders\\". Graag zouden wij daarom een tienermoeder of een toekomstige tienermoeder intervieuwen. Wie wil ons daarbij helpen?

Je kunt ons mailen op: project_socialworkhu@hotmail.com

Groetjes,
Chris,
Alinda,
Priscilla
en Esmée
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 23:54   #100
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

http://forum.leerlingen.com/vbb/member.php?u=21524
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.